WAG200EU en gigabit router

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

De laatste tijd is mijn netwerkje thuis redelijk gegroeid en ben daarom beetje aan het nadenken over de veranderingen. Heb iets in gedachten maar wou even nagaan of het haalbaar is.

Momenteel staat er volgende zaken:

laptop (draadloos of draad (als het rap moet gaan :wink: ))
2 pc's (draad)
1 dns-323 (met draad)
1 popcorn hour (via netgear power bakskes, die rappe maar kan nu nie direct op de naam komen)

Alles wordt in goede banen geleid door een Linksys WAG200EU

Omdat alles (behalve die netgear bakskes en als gevolg de popcorn) geschikt is voor gigabit, was ik aan het denken om er een gigabit routerke bij te gooien.

De pc's en de dns-323 gaan dan via die router. Die netgear bakskes ook maar ja, dat is toch geen gigabit.

Tot daar nog geen probleem maar dan komt het draadloze gedeelte. Daarvoor zou ik nog altijd die WAG200EU willen gebruiken. Zou ik dan nog van op mijn laptop op die dns-323 geraken? Die WAG200EU dient dan als AP maar ook tegelijkertijd als modem voor het internet.

Zou dit lukken?

Ofwel koop ik gewoon een Netgear WNR3500 maar dat zou de gemakkelijke oplossing zijn é :wink:
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Zet gewoon een gigaswitch achter de router en plug de apparaten die dit ondersteunen daarin.
Afbeelding
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Biedt een smart switch eigenlijk veel meerwaarde boven een "gewone" switch?
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”