Belgacom VDSL2+ ?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
aurora1982
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 mei 2007, 11:55

Nu Telenet hun abonnementen verzwaard heeft en de limieten omhoog getrokken heeft verwacht ik in de nabije toekomst toch wel een antwoord van Belgacom. Als ik mij niet vergis ging Belgacom rond september dit jaar toch VDSL2+ gaan aanbieden of heb ik het mis. Heb juist op hun website gekeken en daar bieden ze enkele VDSL1 aan. Iemand die meer weet over de toekomstplannen van Belgacom?
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Je bedoelt allicht VDSL2? Of misschien ADSL2+?
ooh. shiny.
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

aurora1982 schreef: Iemand die meer weet over de toekomstplannen van Belgacom?


Hebben ze wel toekomstplannen?
Ze maken ook zoveel reclame voor hun tv maar wat ben je ermee als er meer mensen niet dan wel op aangesloten kunnen worden.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

ketter schreef:
aurora1982 schreef: Iemand die meer weet over de toekomstplannen van Belgacom?


Hebben ze wel toekomstplannen?
Ze maken ook zoveel reclame voor hun tv maar wat ben je ermee als er meer mensen niet dan wel op aangesloten kunnen worden.


sorry maar bijna 90% kan aangesloten worden op belgacom tv, dus je vertelt weeral eens onzin.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
aurora1982
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 mei 2007, 11:55

cloink schreef:Je bedoelt allicht VDSL2? Of misschien ADSL2+?


Het is idd VDSL2 dat ik bedoel. Vind het wel raar aangezien hier reeds verschillende mensen op het forum VDSL2 hebben maar op de website van Belgacom vind ik geen abonnement die dit aanbiedt... Wat zie ik verkeerd.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

aurora1982 schreef:
cloink schreef:Je bedoelt allicht VDSL2? Of misschien ADSL2+?


Het is idd VDSL2 dat ik bedoel. Vind het wel raar aangezien hier reeds verschillende mensen op het forum VDSL2 hebben maar op de website van Belgacom vind ik geen abonnement die dit aanbiedt... Wat zie ik verkeerd.
Neenee, wij hebben adsl over VDSL2 :lol: :-)
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

aurora1982 schreef:
cloink schreef:Je bedoelt allicht VDSL2? Of misschien ADSL2+?


Het is idd VDSL2 dat ik bedoel. Vind het wel raar aangezien hier reeds verschillende mensen op het forum VDSL2 hebben maar op de website van Belgacom vind ik geen abonnement die dit aanbiedt... Wat zie ik verkeerd.

Je moet VDSL Boost onder .. ADSL zoeken:
http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... s_vdsl_res
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

aurora1982 schreef:Het is idd VDSL2 dat ik bedoel. Vind het wel raar aangezien hier reeds verschillende mensen op het forum VDSL2 hebben maar op de website van Belgacom vind ik geen abonnement die dit aanbiedt... Wat zie ik verkeerd.

Belgacom biedt voorlopig nog geen VDSL2 aan voor internet (en volgens hen zal dat niet voor gauw zijn?). Wordt wel gebruikt voor BelgacomTV en dan wordt er inderdaad aan "ADSL over VDSL2" gedaan, wat simpelweg wil zeggen dat ge wel VDSL2 hebt, maar wordt afgeknepen op ADSL(2+) snelheden wat betreft internet.

Tja. :(
ooh. shiny.
aurora1982
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 mei 2007, 11:55

cloink schreef:
aurora1982 schreef:Het is idd VDSL2 dat ik bedoel. Vind het wel raar aangezien hier reeds verschillende mensen op het forum VDSL2 hebben maar op de website van Belgacom vind ik geen abonnement die dit aanbiedt... Wat zie ik verkeerd.

Belgacom biedt voorlopig nog geen VDSL2 aan voor internet (en volgens hen zal dat niet voor gauw zijn?). Wordt wel gebruikt voor BelgacomTV en dan wordt er inderdaad aan "ADSL over VDSL2" gedaan, wat simpelweg wil zeggen dat ge wel VDSL2 hebt, maar wordt afgeknepen op ADSL(2+) snelheden wat betreft internet.

Tja. :(


Ké dan... Dus je betaald 62euro in de maand voor een theoretische 17Mbit/400Kbit waarvan de meeste volgens de userbase speedtest gemiddeld 13Mbit halen in praktijk. Dit terwijl je bij Telenet Expressnet 15Mbit/512Kbit krijgt voor slechts 42euro in de maand en de meeste in praktijk gemiddeld 13Mbit halen. En ik dacht dat Telenet al erg was...

Waarom zou je nog in godsnaam voor Belgacom kiezen? Wel jammer natuurlijk want op deze manier hoeft Telenet zijn abonnementen voor de komende 3 jaar niet meer aan te passen terwijll we ondertussen wel weten dat ze veel hogere snelheden kunnen aanbieden via hun kabelnetwerk. UPC heeft in Nederland snelheden tot 120Mbit aangekondigd met 10Mbit upload...
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

hollebollegijs schreef:
ketter schreef:
aurora1982 schreef: Iemand die meer weet over de toekomstplannen van Belgacom?


Hebben ze wel toekomstplannen?
Ze maken ook zoveel reclame voor hun tv maar wat ben je ermee als er meer mensen niet dan wel op aangesloten kunnen worden.


sorry maar bijna 90% kan aangesloten worden op belgacom tv, dus je vertelt weeral eens onzin.


Hehe, ik zit bij de 10% van niet.
En wanneer wel: no date ...
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

aurora1982 schreef:Waarom zou je nog in godsnaam voor Belgacom kiezen?


Vroeg ik mij een tijd geleden ook af, heb daar eigenlijk nooit een antwoord op gekregen. Met de specificaties die ze nu leveren zouden ze eigenlijk best de prijs halveren om toch nog wat concurrentieel te zijn.
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Ik heb ook nooit een duidelijk antwoord gekregen op de vraag waneer ik hier BGCTV kon krijgen, enkel "het is voorlopig niet mogelijk", uit noodzaak dan maar Telenet genomen voor Digitale tv.
Vandaag een brief in de bus van BGC met de titel "Er komt meer verkeer in je buurt" de in juli al opgetrokken limieten nu per brief bevestigd.
Van snelheidsverhogingen/aanpassingen geen woord.

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

aurora1982 schreef:Ké dan... Dus je betaald 62euro in de maand voor een theoretische 17Mbit/400Kbit waarvan de meeste volgens de userbase speedtest gemiddeld 13Mbit halen in praktijk. Dit terwijl je bij Telenet Expressnet 15Mbit/512Kbit krijgt voor slechts 42euro in de maand en de meeste in praktijk gemiddeld 13Mbit halen. En ik dacht dat Telenet al erg was...
Waarom zou je nog in godsnaam voor Belgacom kiezen?

Vdsl2 heeft een 25mbit lijn en gecapped op 12Mbit
als men een Adsl Go abo heeft van 41,75€ met B-TV wordt men overgezet op Vdsl2 aan dezelfde prijs (Adsl over Vdsl2), alleen betaald men een 50€ activatie voor de overschakeling naar vdsl en men krijgt een gratis Vdsl modem ter beschikking.
Hier is in mijn buurt ook geen Adsl2+ en geen Vdsl beschikbaar (volgens belgacom zal men vermoedelijk adsl2 overslaan en kiezen voor vdsl, maar men weet geen data ... geen vooruitzichten de komende 4 maanden) :-(
Denk dat ik ook zal overwegen om eventueel naar telenet te gaan .....
Laatst gewijzigd door Patje 15 sep 2008, 18:04, in totaal 1 gewijzigd.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

aurora1982 schreef:Nu Telenet hun abonnementen verzwaard heeft en de limieten omhoog getrokken heeft verwacht ik in de nabije toekomst toch wel een antwoord van Belgacom. Als ik mij niet vergis ging Belgacom rond september dit jaar toch VDSL2+ gaan aanbieden of heb ik het mis. Heb juist op hun website gekeken en daar bieden ze enkele VDSL1 aan. Iemand die meer weet over de toekomstplannen van Belgacom?


Belgacom heeft op dit moment nog alle moeite van de wereld om ADSL2+ verkoopsklaar te krijgen om landelijk vlak. Men vraagt er 50Euro activeringskosten bij of men weigert het te geven als je er niet direct digitale televisie bij neemt.

Waarom zou VDSL2 dan plots de oplossing bieden bij Belgacom? Snelheden worden toch afgeknepen tot een maximum van 4 of 12Mbits.

Een mens zou beginnen denken dat ze een verborgen agenda hebben met als doelstelling "de duurste met de laagste specs" van de Europese klas te worden.

Rara kronkels daar bij Belgacom. Ze worden op dit moment uit de markt gespeeld door Coditel, Telenet, Dommel, .... Het enige wat ze kunnen doen op competitief te zijn is hun prijzen drasctisch verlagen tot op een Europees aanvaardbaar niveau. Namelijk 20Euro voor hun 4Mbits lijntjes.
proxiboyke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 02 jan 2007, 14:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Vraag me eigenlijk waarom iedereen zit te klagen, waarom stap je dan niet gewoon over op telenet ?
Gegarandeerde snelheid en goedkoper volgens wat ik lees hier !
Of heeft het enkel met de voetbal te maken ?
gert.jansen
Pro Member
Pro Member
Berichten: 263
Lid geworden op: 02 jun 2007, 23:29
Locatie: Oostmalle
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

svermassen schreef:
hollebollegijs schreef:sorry maar bijna 90% kan aangesloten worden op belgacom tv, dus je vertelt weeral eens onzin.

Hehe, ik zit bij de 10% van niet.
En wanneer wel: no date ...

Ditto (al interesseert de TV op zich me dan niks - sneller internet daarentegen ... ).
Ironisch genoeg is het meestal zo dat de mensen die me info over BTV vragen en er geïnteresseerd in zijn, niet aangesloten kunnen worden; terwijl mijn vrienden die het wél kunnen krijgen niet geïntereseerd zijn.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

gert.jansen schreef:
svermassen schreef:
hollebollegijs schreef:sorry maar bijna 90% kan aangesloten worden op belgacom tv, dus je vertelt weeral eens onzin.

Hehe, ik zit bij de 10% van niet.
En wanneer wel: no date ...

Ditto (al interesseert de TV op zich me dan niks - sneller internet daarentegen ... ).
Ironisch genoeg is het meestal zo dat de mensen die me info over BTV vragen en er geïnteresseerd in zijn, niet aangesloten kunnen worden; terwijl mijn vrienden die het wél kunnen krijgen niet geïntereseerd zijn.


Bij mij nog leuker: in begin van de straat wel, bij ons niet :lol:
aurora1982
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 mei 2007, 11:55

Ké, kort samengevat, Belgacom is duur, traag, weinig limiet dus als je zowel Telenet als Belgacom kunt pakken zou je wel acht**lijk moeten zijn om niet voor Telenet te kiezen.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Belgacom zal toch dringend iets moeten doen aan de algemene beschikbaarheid van VDSL2.

Ze zullen ook echt wel die synchronisatie snelheden omhoog moeten gooien. 25 Mbit is niet denderend met 2 HD streams (op dat moment hou je hooguit paar 100 KB/s over voor internet).
aurora1982
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 mei 2007, 11:55

Eigenlijk is er maar één oplossing. De overheid moet in samenwerking met het bedrijfsleven een glasvezel netwerk uitbouwen en dit in EIGEN beheer houden. Providers hebben op die manier evenveel kansen met een eerlijke concurrentie tot gevolg.

Maar ja, dat is voor een ideale wereld weggelegd. Vraag mij alleen af wat ze gaan doen de moment dat Belgacom en telenet MOETEN overstappen op glasvezel, gaan ze dan allebei hun kabels naast elkaar leggen?
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Lol en dan aangeklaagd worden door BGC/Telenet voor concurrente vervalsing?
Trouwens een recent voorbeeld (in USA) van : Telco to fiber-deploying town: we sue because we care
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Zambo schreef:Rara kronkels daar bij Belgacom. Ze worden op dit moment uit de markt gespeeld door Coditel, Telenet, Dommel, .... Het enige wat ze kunnen doen op competitief te zijn is...


Het probleem is dat ze blijkbaar niets willen doen... ze willen zelfs VDSL2 niet gebruiken om een beetje status-quo te blijven, al is zelfs dat al een utopie.

Ik vraag me echt af wat de strategie is bij BGC voor de komende jaren... kreeg Bellens daar geen dik loon voor om die uit te stippelen (nogmaals een bewijs dat hij het niet waard is dus) ?

Het spijtige in dit alles is dat de alternatieve providers eveneens afhangen van BGC, en op die manier de ganse breedband markt in Belgie gegijzeld wordt en Telenet vrijuit gaat.
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
Locatie: Ninove
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

Belgacom mag een beetje snel met een verbeterd product komen, of ze gaan echt klappen krijgen. Maar geen nood, dan vinden ze wel iets anders uit om extra inkomsten te krijgen.

Telenet kan echter hun gang gaan, ze moeten zich niet haasten omdat Belgacom hun tempo toch niet aankan. Wat is het gevolg? Juist ja, de breedbandmarkt blijft achteruitgaan, want alles blijft steken.
To download or not to download, that's the question.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”