Printer aansluiten

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Confusion
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 sep 2008, 14:36

Hello,

heb sinds vandaag eindelijk internet van dommel. Aansluiten en installeren verliep allemaal zeer vlot dus geen probleem dusver. Enkel heb ik nog nooit via een printserver gewerkt, printer was dus altijd rechtstreeks aangesloten op men pc. In dat geval moest men pc dus steeds opstaan wou ik via een andere pc iets afprinten. Nu wil ik via de usb poort op de router van siemens men printer aansluiten, maar hoe stel ik dat verder in op men pc? ( mss een noobie vraag, maar daarom is dit forum er ;) ) Heb al even zitten rondzoeken hier, maar ik vind enkel maar iets van een externe hd erop aan te sluiten, niets van een printer.

En nog iets, ik zit zogezegd maar op 1.5km van een centrale, maar de cijfers die ik meet lijken me wat raar :/ Is hoger dan 4.6 en een pak lager dan 12 ==>

Afbeelding

Is dit normaal of verandert dit mss nog?

Mvg,

confusion
Laatst gewijzigd door Confusion 15 sep 2008, 12:22, in totaal 1 gewijzigd.
woete
Plus Member
Plus Member
Berichten: 153
Lid geworden op: 09 jun 2007, 23:16
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

Dat moet je eens googlen, is quasi hetzelfde voor alle routerkes met usb.

Meestal komt het erop neer dat het simpelste is om de printer die je aan usb hangt gewoon ff op de pc zelf te installeren.
Daarna maak je een netwerkprinter aan, je print op poort 192.168.2.1 en als driver selecteer je dan de reeds geïnstalleerde printer.
Confusion
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 sep 2008, 14:36

Als ik printers zoeken druk wordt hij niet gevonden via men pc, maar op de modem zelf wordt hij wel herkend. Maw, ik heb totaal geen benul hoe ik die printer moet toevoegen want zelfs als ik 192.168.2.1 ingeef vind deze niets. ( wel of niet met http:\\ ervoor )

Iemand die de printserver gebruikt en het me stap voor stap kan/wil uitleggen? :D

thx ;)
woete
Plus Member
Plus Member
Berichten: 153
Lid geworden op: 09 jun 2007, 23:16
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

Ok, als je niet luisteren wil/niet wil googlen, want dan vind je écht fenomenaal veel hulp.

Activeer eerst de printer in je modem.
Dus login in op 192.168.2.1, activeer de printer.
Vervolgens ga ja naar file://192.168.2.1 en ik gok dat hij daar bij staat. Rechterklik en doe 'toevoegen printer'.
Confusion
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 sep 2008, 14:36

Als ik google op het typenr en server installeren krijg ik geen uitleg van hoe het te doen. Ik kan redelijk met google overweg, maar niet als het om zo'n technische info gaat vrees ik. Mijn excuses voor het feit dat er nog idioten zoals ik rondlopen ;)


Buiten dat, bedankt dat je de moeite doet om me te helpen.
als ik op je link file://192.168.2.1 druk of deze in men browser of verkenner ingeef krijg ik niets vrees ik :/ In men modem is men printer actief.

edit: Nu kan ik zelfs niet meer in men modem/router :D
woete
Plus Member
Plus Member
Berichten: 153
Lid geworden op: 09 jun 2007, 23:16
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

Confusion schreef:Als ik google op het typenr en server installeren krijg ik geen uitleg van hoe het te doen. Ik kan redelijk met google overweg, maar niet als het om zo'n technische info gaat vrees ik. Mijn excuses voor het feit dat er nog idioten zoals ik rondlopen ;)


Buiten dat, bedankt dat je de moeite doet om me te helpen.
als ik op je link file://192.168.2.1 druk of deze in men browser of verkenner ingeef krijg ik niets vrees ik :/ In men modem is men printer actief.

edit: Nu kan ik zelfs niet meer in men modem/router :D


Niet direct op de link klikken, gewoon ff kopieren naar je verkenner.
Hier http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1057139 heb ik de klus mee geklaard, het is wel andere router, maar instellingen zijn hetzelfde.
Confusion
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 sep 2008, 14:36

Ik probeer te volgen wat ze daar zeggen, maar ik krijg het niet werkend vrees ik :/
Aangemaakt met aangepaste poort, met file poort enz.. Ik kan geeneens te testpagina afprinten :(
Confusion
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 sep 2008, 14:36

Heb net de volledige handleiding + uitleg gevonden betreffende deze printserver. Even dit helemaal uitpluizen en dan laat ik wel weten als het eindelijk gelukt is of niet...

Edit: Gelukt! Heb wel men firewall effe afgezet gehad omdat ik weet dat daar ook soms probs kunne mee zijn, maar heb erna getest met firewall on en ging nog steeds! Cool :)
woete
Plus Member
Plus Member
Berichten: 153
Lid geworden op: 09 jun 2007, 23:16
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

configuratie van
ftp server
web server
print server
bestand server

...

het staat allemaal op deze nieuwe website
http://www.siemens-gigaset.nl/gigasetprovider/index.php?page=tipstrucs
Confusion
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 sep 2008, 14:36

had het dus al gevonden ;)
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”