HD Digicorder vraagjes

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
acba
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:05

Hallo,
Vandaag zijn ze Telenet tv, internet en telefonie komen installeren. Alles is vlot verlopen. Signaalkwaliteit was volgens de installateur zeer goed, en de userbase test geeft een downloadsnelheid van 14213 kbps... bedrogen ben ik dus niet ;-)

Ik had wel nog 2 vraagjes over mijn HD Digicorder:
- De installateur heeft hem direct op hdmi aangesloten. Ik heb zelf even de scart geprobeerd, want het gemis van telenet via hdmi vind ik toch niet zo leuk. Er is echter wel een vrij duidelijk kwaliteitsverschil... zeker op de HD zenders. Zal teletext ooit via hdmi beschikbaar worden? Wat raden jullie aan: hdmi of scart? Ik heb een Panasonic TX-32LZD85F (full hd)
- Nog een nadeel van de hdmi is dat de tv niet automatisch op het hdmi kanaal springt (in tegenstelling tot scart). Weet iemand hoe ik mijn tv kan instellen zodat hij standaard op dat kanaal opent, en niet op de analoge kanalen?
- Als de HD Digicorder aanstaat maakt hij een normaal geluid, dat je toch niet hoort omdat de tv aanstaat, maar in standby is hij vrij duidelijk hoorbaar. Is er nog een mogelijkheid om hem "meer" af te zetten (buiten dan de stekker uittrekken)?


Bedankt!
Genghis
Pro Member
Pro Member
Berichten: 227
Lid geworden op: 08 dec 2003, 21:32

acba schreef:Hallo,
- Als de HD Digicorder aanstaat maakt hij een normaal geluid, dat je toch niet hoort omdat de tv aanstaat, maar in standby is hij vrij duidelijk hoorbaar. Is er nog een mogelijkheid om hem "meer" af te zetten (buiten dan de stekker uittrekken)?


Ik kan alleen maar op deze vraag antwoord geven, want de andere 2 zijn TV afhankelijk, niet digicorder afhankelijk... (alhoewel het mij logisch lijkt dat HDMI beter is dan scart)

Mijn HD digicorder maakt NIETS geluid. Ik ben ook nogal fanatiek in die dingen, en moest hij nog maar iets geluid maken zou hij al lang buitenliggen.
Als die van u wel geluid maakt, dan zou ik hem gewoon terugbrengen, en ne nieuwe vragen. En nee, er bestaat niet zoiets als 'nog meer uit dan uit', tenzij ik het nog ni ben tegengekomen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

acba schreef:Wat raden jullie aan: hdmi of scart? Ik heb een Panasonic TX-32LZD85F (full hd)


Ik denk dat je het antwoord zelf al gegeven hebt... HDMI is gewoon veel beter dan SCART (zet hem dan wel op RGB), en trouwens de enige methode om naar HDTV te kijken. Wil je even TT bekijken, selecteer dan even SCART... maar het gebruiken om naar TV te kijken is gewoon absurd. Trouwens vroeg of laat (laat dus) zal Telenet wel met een TT emulator komen (bij INDI heeft men die al meer dan een jaar).

acba schreef:- Nog een nadeel van de hdmi is dat de tv niet automatisch op het hdmi kanaal springt (in tegenstelling tot scart). Weet iemand hoe ik mijn tv kan instellen zodat hij standaard op dat kanaal opent, en niet op de analoge kanalen?


http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1302649

acba schreef:Is er nog een mogelijkheid om hem "meer" af te zetten (buiten dan de stekker uittrekken)?


Nee, de harddisk blijft vooralsnog constant draaien... ook als hij "af" staat. Misschien dat TN het binnen enkele jaren wel opgelost krijgt.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Normaliter kan je op je TV aangeven dat er HMDI control moet toegelaten zijn zodat die wel automatisch op het juiste kanaal springt.

Ik zou sowieso voor HDMI gaan. Scart is uiteindelijk terug analoog. Daar sta je dan met je digitale TV.
acba
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:05

OK, bedankt voor de reacties!
Ik laat hem dan wel op hdmi, in afwachting totdat telenet een update heeft voor de teletekst.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1302649

Dit gaat over de plasma tv's van panasonic. Mijn tv is lcd. Deze beschikt niet over de "hotel mode"... heb al heel de handleiding gelezen, maar ik vind er niets over terug.
acba
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:05

Oh ja, nog een vraagje: kan het kwaad als ik elke avond de hd digicorder uit het stopcontact trek?
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

neen
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

acba schreef:Dit gaat over de plasma tv's van panasonic. Mijn tv is lcd. Deze beschikt niet over de "hotel mode"... heb al heel de handleiding gelezen, maar ik vind er niets over terug.


Het staat dan ook niet in de handleiding... misschien eens gewoon de toets combinaties proberen die men aangeeft (zou het bizar vinden moest men gans andere firmware hebben voor LCD dan plasma).

acba schreef:Oh ja, nog een vraagje: kan het kwaad als ik elke avond de hd digicorder uit het stopcontact trek?


Tja, wat is best... een harddisk die constant blijft draaien, of ééntje waarbij steeds onverwacht de stroom wordt onderbroken ?
acba
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:05

De hotel mode heb ik toch kunnen vinden. Het was dezelfde manier als op de plasma panasonic maar ik snapte eerst de combinatie van de toetsen niet echt ;-) Nu komt hij standaard op het hdmi kanaal!

Met het lawaai zal ik wel kunnen leven zeker... tja, écht luid is het niet, het is enkel opvallend als je er op let.
Wat ik wou bedoelen met uit het stopcontact trekken: er gaan toch geen instellingen ofzo verloren dan?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

acba schreef:Wat ik wou bedoelen met uit het stopcontact trekken: er gaan toch geen instellingen ofzo verloren dan?


Nee, alle instellingen blijven behouden. Enkel de opstart tijd van het toestel is iets langer (al kan je wel meteen zappen) dan vanuit Standby.
rds
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 31 dec 2005, 01:02
Locatie: Brecht

r2504 schreef:Tja, wat is best... een harddisk die constant blijft draaien, of ééntje waarbij steeds onverwacht de stroom wordt onderbroken ?

Als de stroom onderbroken wordt gaan de koppen gewoon naar de landing zone zonder schade te berokkenen.
acba
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:05

Bedankt nog voor de reacties. Het stond vandaag trouwens toevallig als "vraag aan de redactie" in Het Nieuwsblad.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

rds schreef:Als de stroom onderbroken wordt gaan de koppen gewoon naar de landing zone zonder schade te berokkenen.


Dat neemt niet weg dat de harddisk iedere keer stopt en start, moet opspinnen, koppen van en naar de landingzone brengen. Net die handelingen zijn schadelijker (hoeveel is natuurlijk de grote vraag) dan gewoon "blijven draaien".

Nu aangezien je dat ding toch verplicht moet huren... so what hé. De informatie erop is toch eerder "wegwerp" content (je bruiloft of geboorte van je kinderen staan er toch niet op).
Gebruikersavatar
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 449
Lid geworden op: 21 jun 2005, 21:44
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Ik ben wel benieuwd naar het lawaai. Maakt de HD digicorder minder lawaai dan een "gewone" digicorder ? En heeft de HDMI uitgang in de praktijk effectief een invloed op de beeldkwaliteit voor "normaal" TV kijken ?

Thanks,
X
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
acba
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:05

Ik ben wel benieuwd naar het lawaai. Maakt de HD digicorder minder lawaai dan een "gewone" digicorder ? En heeft de HDMI uitgang in de praktijk effectief een invloed op de beeldkwaliteit voor "normaal" TV kijken ?


Ik weet niet of het lawaai luider is dan normaal, ik heb niet echt vergelijkingsmateriaal. Ik heb wel al eens met een gewone digicorder gewerkt en die maakte toch ook vrij hetzelfde geluid, enkel stond deze in een tv-kast, dus dat hoorde je niet echt.

HDMI heeft naar mijn mening enkel "echt" invloed op de HD kanalen, die zijn glasscherp.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

acba schreef:HDMI heeft naar mijn mening enkel "echt" invloed op de HD kanalen, die zijn glasscherp.


De kleuren van SD kanalen zouden ook beter zijn.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Niet alleen de kleuren , het totaal beeld is gewoon beter aangezien het volledig digitaal gaat tot op je scherm. Met scart zit je nog steeds met een analoog signaal na de box .
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

dopke schreef:Niet alleen de kleuren , het totaal beeld is gewoon beter aangezien het volledig digitaal gaat tot op je scherm. Met scart zit je nog steeds met een analoog signaal na de box .


Die meter SCART kabel hoeft niet echt een probleem te zijn (hoeveel mensen hebben er ook geen gewone kabel tussen hun CD speler en versterker zitten... da's dan ook maar analoog)

Maar inderdaad, als je een HDMI aansluiting hebt is deze aangewezen.
unexpected
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 12 maa 2008, 13:37
Contacteer:

Ik zou ook HDMI gebruiken, digitaal is altijd beter dan analoog hé... het enige nadeel is dat je zelf naar HDMI moet schakelen en dat je TV niet detecteerd dat er een input actief is zoals bij scart... en dat je het geluid moet doen via de TV en niet via de digicorder...
superchan
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 14 sep 2008, 22:45

heeft iemand geprobeerd om die hardeschijf uit teschakelen door enerige draad los te maken ??
GaGo
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 dec 2004, 15:07

acba schreef:- Nog een nadeel van de hdmi is dat de tv niet automatisch op het hdmi kanaal springt (in tegenstelling tot scart). Weet iemand hoe ik mijn tv kan instellen zodat hij standaard op dat kanaal opent, en niet op de analoge kanalen?


ik dacht dat je bij Panasonic een hotelmode hebt:

Met behulp van de Hotel mode kun je dan enkele standaard instellingen wijzigen.

- de Hotel Mode op ON zetten.
- de Initial INPUT op HDMI zetten.
(de onderste twee niet aankomen)
unexpected
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 12 maa 2008, 13:37
Contacteer:

klopt kan inderdaad met Panasonic. Ga eens op het forum van TweakerS.net kijken die gasten hebben voor verschillende TV's een onderwerp met alle tweaks and tricks en o.a. hotel mode staat daarbij...

ik heb een Logitech Harmony gekocht waarmee ik die instellingen doe. Als ik dan digitale TV kies, zet hij de TV automatisch naar HDMI1 zoals ik het wil :-).
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”