Ftp Filezilla: Probleem om te connecteren

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Frigobox
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Ik heb iemand Filezilla aangeraden als FTP programma en heb die persoon uitgelegd hoe ze FZ moest configureren

Aangezien je bij Lycos zit, zijn het deels dezelfde parameters als bij mij. Je vindt normaal alles terug op de site van lycos, maar dat neemt soms een beetje tijd. Vandaar dak ze u ga geve

Bij host geef je dit in: ftp.members.lycos.nl

Port moet normaal standaard op 21 staan

Servertype moet standaard op FTP staan

Bij LOgontype moet je Normal aanvinken en dan kan je de user en paswoord ingeven waarmee je op de site van lycos inlogt.

Dat is het dan. Klik op SAVE AND EXIT

Ga dan terug in de sitemanager en klik de nieuwe site die je aangemaakt hebt aan (je kan hem een andere naam geven). klik dan op CONNECT

Nu is hij klaar om te werken. Wat je nu moet doen is de bestanden die in de linkerkolom staan (dat zijn die van op uw harde schijf) slepen naar de kolom rechts. Dat is je site op de server van lycos. Gaat veel sneller Je kan ook zelf mappen aanmaken

Zo is het toch??? Ik heb zelf een site geconfigureerd en het werkte. Maar Die persoon schrijft me het volgende terug

Alvast merci voor al je hulp en informatie he
Maar het lukt niet, ik heb al gedaan wat je zei, maar als ik op connect heb geklikt, zegt hij na een tijdje:
Error: Timeout detected!
Error: Could not retrieve directory listing

en waarschijnlijk maak ik een hele stomme fout of zo, maar ik kan die foto's links niet naar rechts slepen Hoe moet ik dat doen?

Waar kan het dan wel aan liggen??
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Firewall ?
Router ?
Maw. poort 21 staat niet open ?
If you can't beat them, confuse them.
Stino
Plus Member
Plus Member

Ik vind nog altijd de gemakkelijkste manier om zoiets via ftp te doen: gewoon met internet explorer. Daar zit dat standaard ingebakken.
Ge typt gewoon "ftp://<username>:<paswoord>@members.lycos.nl" (bijvoorbeeld: ftp://joske:[email protected])
en ge bent er, vanaf dan alleen mappen en bestander verslepen. Als je het toch via een ftp-programma wil doen raad ik FlashFXP aan of CuteFTP of WS_FTP. Dat zijn de meest gebruikte dacht ik.

Als het dan nog niet werkt, kan het inderdaad aan een TE strenge firewall liggen.

Stino
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Staat passive mode aan? Op ADSL is het aan te raden dat op te hebben staan, de connectie wordt dan vanaf de server geïnitieerd ipv vanaf je eigen host (port).
stephan
Elite Poster
Elite Poster

ik raad ook die WS-FTP aan... (staat een download link op belgacom site...)
---> http://selfcare.belgacom.net/index.html ... r:software
dan naar ftp programmas

heb ik nog geen enkel probleem mee gehad...
kan er zowel gratis hosts als betalende mee gebruiken.
zit momenteel op skynet en fortunecity

dus die werken al zeker :-D
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
Frigobox
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Kzal de tips doorgeven

Met Filezilla heb ik nooit problemen gehad. Skynet, Lycos en Geocities werken vlekkeloos
Frigobox
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Probleem opgelost

Oplossing : Passive mode aanvinken :-D
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”