Hi,
Ik vroeg me af of het mogelijk is om te faxen via dommel homconnect(via pc)?
Welke software? Settings? Ik heb atm enkel Bria installed voor telefonie.
Ik zou moeten een document faxen naar een Amerikaans telefoonnummer.
is dit mogelijk? En zoja, welk tarief is dit?
Faxen?
-
- Plus Member
-
- Plus Member
Hoe dat zijn geen oplossingen? faxen over VOIP kan nu éénmaal niet, [url]http://www.soft-switch.org/foip.html[/url]. 't is dus één van de drie of niets.
Kan ik faxen via HomeConnect?FullHD schreef:Je kan perfect faxen via HomeConnect. Dat is hier al een paar keer herhaald. Staat trouwens ook in de FAQ hier op het forum die niemand leest.
Ja. Sluit je faxtoestel aan op de router net zoals je een vast telefoontoestel zou aansluiten.
Bij mij moet het dus via pc. Dus dat heeft wrs weer specialere instellingen? En ik ken geen zo'n programma's, noch ervaring
-
- Premium Member
- Twitter: ttown2
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 22 keer
stekkertje in je modem van je pc en in de router (telefoon) dan afdrukken klikken en dan de fax gebruiken, al een paar keer gedaan (wel niet met homeconnect).
Normaal krijg je dan een wizard.
Normaal krijg je dan een wizard.
mja voor mij is het niet mogelijk om een stekker van pc naar router te brengen. En zo'n modem heb ik ook niet? Maar als ik kan bellen via pc, moet fax ook lukken toch? Ik wou het gewoon via een programma op pc faxen
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Je moet de snelheid veranderen naar iets van 28.8 kbps ipv de hogere rates.
Werkt perfect over homeconnect hier.
Werkt perfect over homeconnect hier.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Frado,
Via de PC zonder modem, of zonder Fax abbo(online) gaat dat NIET (punt!). Als je even nadenkt is het vrij logisich, je wil een analoge datatransfer over een digitaal signaal sturen.
Daar heb je een omvormer voor nodig (lees modem), waar die modem staat maakt ni uit, je hebt 'm zowiezo ergens nodig.
Grtz,
Sasuke
PS: Heeft je werk toevallig geen faxmaker of iets dergelijks, dan kan je misschien via de webmail faxen (zo deed ik het vroeger).
Via de PC zonder modem, of zonder Fax abbo(online) gaat dat NIET (punt!). Als je even nadenkt is het vrij logisich, je wil een analoge datatransfer over een digitaal signaal sturen.
Daar heb je een omvormer voor nodig (lees modem), waar die modem staat maakt ni uit, je hebt 'm zowiezo ergens nodig.
Grtz,
Sasuke
PS: Heeft je werk toevallig geen faxmaker of iets dergelijks, dan kan je misschien via de webmail faxen (zo deed ik het vroeger).
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Onjuiststaartmees schreef: Faxen over VOIP kan nu éénmaal niet, http://www.soft-switch.org/foip.html. 't is dus één van de drie of niets.
Faxen over VOIP gaat perfect, op voorwaarde dat zowel jouw VOIP hardware en jouw VOIP provider de juiste codec ondersteunen (vb T38).
Anders is het "op goed geluk" (soms lukt het, soms niet)
Philippe
en kan ik dan bv met mijn laptop met zo'n modem aansluiting wel faxen? Moet ik dan gewoon een telefoonkabelke van de router op die modem steken? En dan via een programma faxen?(of via die windows faxen en scannen? Maar enkel ulimate heeft dat, en laptop heeft home premium)
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
Misschien een beetje off topic maar met een HylaFax servertje en AvantFax kan ik van om het even waar, en met om het even welke computer faxen versturen vanuit mijn web browser.
Op vakantie faxte ik routeplannetjes van mijn laptop naar de fax van het hotel. Mijn huurwagen had geen gps.
Twee minuten later stond er iemand van de receptie op de kamer met mijn geprinte plannetjes. Thuis moet ik ze zelf van de printer halen.![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
De faxen worden verstuurd over een 3starsnet lijn.
Op vakantie faxte ik routeplannetjes van mijn laptop naar de fax van het hotel. Mijn huurwagen had geen gps.
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Twee minuten later stond er iemand van de receptie op de kamer met mijn geprinte plannetjes. Thuis moet ik ze zelf van de printer halen.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Klopt, maar zoals gezegd heb jij nog altijd een modem nodig voor de conversie. Ik snap niet waarom er zoveel gediscussieert word, de TS vermeld duidelijk welke hardware hij heeft en wat zijn eisen zijn. Op de manier waarop hij het wenst (PC via netwerk aangesloten op HomeConnect router) gaat het NIET.seagull schreef:Misschien een beetje off topic maar met een HylaFax servertje en AvantFax kan ik van om het even waar, en met om het even welke computer faxen versturen vanuit mijn web browser.
Op vakantie faxte ik routeplannetjes van mijn laptop naar de fax van het hotel. Mijn huurwagen had geen gps.![]()
Twee minuten later stond er iemand van de receptie op de kamer met mijn geprinte plannetjes. Thuis moet ik ze zelf van de printer halen.
Langs de andere kant, met de laptop + modem kan het wel. Je moet dan inderdaad gewoon je modem inpluggen op een telefoonlijn van de Siemens router en hopen dat Dommel Faxen over IP ondersteund, en dat die Siemens zelf voor de T38/FAX afhandeling zorgt. Anders hebt ge pech
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Grtz,
Sasuke
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Faxen via 'hommeconnect' zal sowieso werken. Je hebt enkel een faxmodem nodig. Die hangt dan wel aan een server, en in het geval van Hylafax en consorten gaat dit via het bedrijfsnetwerk naar een server toe die alles doorgeeft aan de modem voor het versturen.
Of local op je laptop kan ook natuurlijk.
Ik gebruik thuis een HP AIO 6310 printer/fax/copier, van in het netwerk kan ik printen naar de 'fax', ik krijg dan een venstertje waar ik nummer en andere info in kan voeren.
En ja, dit werkt via homeconnect...
In de 'faxinstellingen' op de printer zelf, staat 'ie' op langzaam (9600 kbps).
Of local op je laptop kan ook natuurlijk.
Ik gebruik thuis een HP AIO 6310 printer/fax/copier, van in het netwerk kan ik printen naar de 'fax', ik krijg dan een venstertje waar ik nummer en andere info in kan voeren.
En ja, dit werkt via homeconnect...
In de 'faxinstellingen' op de printer zelf, staat 'ie' op langzaam (9600 kbps).
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)