De nieuwe Telenet Shakes abonnementen

Nieuws omtrent telecom
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

hmm schreef:
byter schreef:
Legoboy schreef:Hoi!

Ik had Comfort Digipack met aangekochte Digicorder -> € 40,-/m:
- Internet: Comfortnet
- Telefoon: Freephone
- Digitale Televisie

Nu ben ik overgestapt op Basicnet XL + Telefonie, zonder Digitale TV. Dit met behoud van mijn gewone Digicorder zonder een HD Digicorder te moeten huren. -> € 32,-/m:
- Internet Basicnet XL: Amper trager dan Comfortnet, met meer volume
- Telefoon: Freephone Europe: Nu ook onbeperkt bellen naar het buitenland
- Digitale Televisie (onveranderd)

Kortom: Beter internet en betere telefonie, en dit met een besparing van € 8,-/m. Wie overschakelt naar een "lager" nieuw pakket dient geen eenmalige kost van € 25,- te betalen.

Opmerking 1:
Klantendienst had mij overgezet en de verbinding (telefoon en internet) viel tijdens het gesprek gewoon weg. Even later keek ik op Mijn Telenet en het was al in orde. De aanpassingen gebeurden dus iets sneller dan ze op de helpdesk zelf hadden gedacht. :-)

Opmerking 2:
Ik heb wel een facturatieperiode betaald tot eind september aan het vorige tarief, terwijl ik nu al overgeschakeld ben. Ergens is dit niet echt eerlijk, maar ik ben al tevreden dat ik geen eenmalige kost moet betalen en maandelijks nog kan besparen ook. Ik ga er toch nog wel eens achter horen. Ik haal graag het onderste uit de kan. ^^

Hopelijk twijfelen jullie nu niet meer om over te schakelen, eventueel naar een "lagere" formule. Veel succes!


yeah, als ze het order door laten lopen reset de modem meestal even ..en dit gebeurt zeer vlot. Daarom is het de bedoeling dat ze het order pas opslaan als de klant heeft ingehaakt :p
Anyway ivm facturatieperiode staat dit wel in de voorwaarden:
http://telenet.be/496/0/1/nl/thuis/info ... ml#shakes1

"Bestaande klanten die instappen op een Telenet Shake, zullen de Telenet Shake prijs pas krijgen vanaf hun volgende aanrekening."

Dus best dit zo goed mogelijk plannen met de dag dat je gefactureerd wordt als je dit wilt vermijden.



Digitale televisie "onveranderd" ?
Kan je je digicorder blijven gebruiken als je een pack / schake neemt zonder digitale tv ?


Ja dat gaat perfect. Ik ben overgestapt van het digipack (expressnet, freephone met optie 24/7 en digitale tv - digicorder) naar de Smartshake aan 42 + 5 = 47 Euro per maand, dat is namelijk 8 euro goedkoper dan het gewone digipack
proxiboyke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 02 jan 2007, 14:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

iemand die nu een paket heeft met digicorder e hij schakeld over naar shakes. voor die hd recorder moet de klant terug 50€ ophoesten om hun hd digicorder
Gebruikersavatar
Chinaski
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 31 jul 2007, 04:43
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

Fcuk it, al geven ze 500 gig, Telenet of BGC komen hier niet meer binnen.
Dommel was de pionier, en ik blijf ze nog ff trouw.
Black is the colour of my true love's hair
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

proxiboyke schreef:iemand die nu een paket heeft met digicorder e hij schakeld over naar shakes. voor die hd recorder moet de klant terug 50€ ophoesten om hun hd digicorder


Wat je ook doet bij TN tegenwoordig kost je steeds 50 euro "activatie". Het is gewoon easy money voor hun, in het merendeel van de gevallen moeten ze er namelijk niets voor doen.

Hoog tijd dat aan die 50 euro toestand een einde komt :evil:
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

idem hier die bende afzetters komen er niet meer in, leve dommel.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
thailand
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 07 apr 2007, 16:29
Locatie: Antwerpen

Weten ze wel waar ze mee bezig zijn bij Telenet ?
Ik informeerde vorige week naar de shakes en koss voor TurbonetXL + bellen in europa.
Dat zou me 70€ gaan kosten.
Nu betaal ik voor Turbonet 61.32€.
Ik heb daarvoor vaste telefoon + vooral een hogere datalimiet.
Ze maken een afspraak en normaal deze maandag 8 september zou alles aangesloten worde tussen 10 u en 15 uur.
Ik heb geen technieker gezien en rond 17 uur bel ik naar Telenet voor info.
Daar zijn ze verbaasd want in hun systeem staat dat ik aangesloten en geactiveerd ben.
Na lang zoeken zegt opeens de dame van de technische dienst dat er een fout in hun systeem zit en dat mijn afspraak om de een of andere reden niet tot bij de technieker is geraakt.
Dat kan nu wel gebeuren ,ik begrijp dat.
Nu word er een nieuwe afspraak gemaak om een nieuwe modem te komen plaatsen die telefonie en internet aankan.
Op 15 sept kwamen ze de modem aansluiten voor Internet TurbonetXL en op 23 september zouden ze de telefonie komen aansluiten ?

Daar wordt OPNIEUW een nieuwe modem geplaatst die zowel Internet en telefonie aankan.

Waarom sturen ze 2 x een technieker om dat allemaal aan te sluiten ??

Ik bel terug naar telenet met de vraag of dat niet allemaal op 23 september in 1 keer kan aangesloten worden.
Ik verwijs naar het feit dat ik het een beetje onozel vind om voor 1 week een nieuwe Internet modem te komen hangen.

Die persoon aan de andere kant beweerde eerst dat dat niet kon want die afspraak was reeds gemaakt ?

Hij vond het ook niet abnormaal dat de technieker 2 keer zou komen op 1 week om alles in orde te brengen.

En dan maar wachten op Telenet .
Ik weet nu van iemand van de technische dienst dat de afspraken voor de aansluitingen reeds oplopen tot eind Oktober.

Op deze manier is dat niet moelijk natuurlijk.
proxiboyke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 02 jan 2007, 14:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

heb zo een pakket en behoud mijn gewone digicorder.
Ben er toch tevreden over betaal 1€ minder en geen activatiekost.
Nogmaals ik kan ben best geloven dat heel wat mensen tevreden zijn over adsl (bij welke provider dan ook) maar ik was het totaal niet. Moet nu wel meer betalen maar ben tenminste zeker van mijn snelheden.

Thailand ik heb dit vroeger ook eens voor gehad, en plots bellen ze dan van telenet dat ge 1 van de 2 datums moogt kiezen om alles in 1 keer aan te sluiten.
thailand
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 07 apr 2007, 16:29
Locatie: Antwerpen

Ja in mijn geval komen ze nu de 23e alles in orde maken .
Die afspraak van de 15e hebben ze geannuleerd omdat die van de telefoon al de 23e ging komen ??

Rare manier van werken hebben ze daar, als ik op mijn werk zo de planning moest doen dan zou mijn baas nogal reklameren.
mikedenutte
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 sep 2008, 19:29

Ik ben overgeschakeld van ExpressNet op FunkyShake: Comfortnet XL + digitale TV (incl. huur digicorder met 320Gb HD). En dit voor 40 euro/maand (Expressnet is 42,91/maand!). Download is wel gezakt van 15 naar 12 Mbps en upload van 512 naar 400 Kbps maar dat voel je niet.
Wel 50 euro activatie te betalen voor digitale TV die we toch al wilden. Dus maandelijks een min-kost van 8 (dig TV) + 2,91 euro= 10, 91 euro/maand. Op 5 maanden is de activatie dus al terugverdiend.
Overschakelen kan je gemakkelijk doen door naar 0800 666 03 te bellen en dan wordt de Comfortnet XL onmiddellijk geactiveerd en wordt een afspraak vastgelegd voor de installatie van de digibox (vrijdag gebeld en dinsdag wordt die al geïnstalleerd). Via internet kan je ook de overgang maken.
Veel succes voor degene die hier ook aan denken :wink:
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Als je van comfort net xl naar express net xl wil overstappen en je doet dat on line via de website van telenet wordt je snelheid dan onmiddelijk aangepast ? :roll:
Heb een funky shake voor de moment .
Laatst gewijzigd door fieldoxide op 13 sep 2008, 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Svekke schreef:ComfortNet XL: 12Mbps/400Kps, 30GB met digitale tv voor 40 euro :eek:

Byby Dommel, Telenet here we come!


ge moet nog wel uw jaarlijks/maandelijks gewoon tv abonnement erbij rekenen, .. wat ongeveer nog eens 150 euro is dacht net iets meer 169 maar 'k ben niet zeker, waar ik wel zeker van ben is dat je het erbij moet rekenen.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

dopke schreef:
TomG schreef:De chantage en koppelverkooppraktijken van onze staatsmonopolist, bij Telenet ligt het inderdaad veel eenvoudiger.
En telenet heeft... geen monopolie op de kabel?

Het wordt toch eens tijd dat je je oogkleppen afdoet. Telenet ophemelen tov Belgacom met voldoende achtergrondkennis kan gewoon niet.

Over objectiviteit gesproken. :roll:


Neen telenet heeft geen monopolie op de kabel , als ze indi erbij krijgen mogen ze blij zijn dat ze 55 % van de belgische kabel in handen hebben . Van een monopolie is dus van TN z'n kant uit geen sprake .


Telenet heeft wel een monopoly hoeveel alternatieve providers zie je op de kabel en kan jij indi krijgen in een telenet regio?

Dat maakt voor mij dat telenet wel een monopoly heeft, bij definitie is het zo dat als er geen concurrentie is dat men spreekt van een monopoly, welke andere concurrenten heeft telenet op de kabel in zijn regio's ?
proxiboyke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 02 jan 2007, 14:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ja ofloo, als je dommel hebt moet ge ook nog eens uwen kabel betalen dus zie ik nie goe in waarom ge dit zegt
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Telenet heeft geen monopolie,gewoon omdat Telenet niet in gans Belgie te verkrijgen is,dat is juist het grote probleem,Telenet valt buiten alle EU wetten,die tegen monopolie's zijn.
Legoboy
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 sep 2008, 20:11

Man man, ik lees hier toch een hoop zever hoor...
Als je nu nog klaagt dat het te duur is, neem dan eens een lagere formule en stop met illegaal te downloaden... Het zal den wel goedkoop zijn.

dopke schreef:180 € per jaar ( ongeveer )
*Gooit hier emmer zout over* Ik heb maar om en bij de 150 euro betaald hoor. (Voor de geïnteresseerden: Je kan perfect de kabel opzeggen en gebruik maken van Telenet Internet en Telenet Telefonie.)
ik000ike schreef:ik blijf bij mijn digipack
ik ga mijn gekochte digirecoder nu niet op het stort smijten voor een hd recorder enkel en alleen voor die 4 hd kanalen :roll:
Je kan gewoon internet en telefoon in een shake zetten en digitale TV gratis behouden met je aangekochte toestel. En zo is het toch nog goedkoper hoor. Die HD recorder is dus absoluut geen verplichting.
hmm schreef:Digitale televisie "onveranderd" ?
Kan je je digicorder blijven gebruiken als je een pack / schake neemt zonder digitale tv ?
Ja hoor, geen probleem! Je digitale TV is dan appart, buiten het pakket.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Legoboy schreef:
ik000ike schreef:ik blijf bij mijn digipack
ik ga mijn gekochte digirecoder nu niet op het stort smijten voor een hd recorder enkel en alleen voor die 4 hd kanalen :roll:
Je kan gewoon internet en telefoon in een shake zetten en digitale TV gratis behouden met je aangekochte toestel. En zo is het toch nog goedkoper hoor. Die HD recorder is dus absoluut geen verplichting.

Tenzij je geen telefonie wil en een internet formule wil uit een shake. Maarja een losse internet formule komt ook al duurder uit dan een vergelijkbare shake met dig. TV.
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Ofloo schreef:ge moet nog wel uw jaarlijks/maandelijks gewoon tv abonnement erbij rekenen, .. wat ongeveer nog eens 150 euro is dacht net iets meer 169 maar 'k ben niet zeker, waar ik wel zeker van ben is dat je het erbij moet rekenen.

€169 ?? Damn voor INDI betalen we iets rond de €120. Binnenkort dus een prijsverhoging van 40% als INDI verkocht wordt aan TN. :-(
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Het exacte bedrag is 152,73 EUR per jaar (Tarieven)
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

effe een vraagske. Mischien ga ik ook wel overstappen van dommel naar telenet. Maar hebben ze bij telenet ook een newsserver? met goeie retentie dan wel he. En nachtsurfen? is da daar ook nog altijd.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Newsserver: neen
Nachtsurfen: ja
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Euhmm, dacht toch dat ze onlangs een externe Usenetserver hebben Astralon,...hun eigen newsbin werkt niet meer, maar... (rest reply heb ik maar weer gewijzigd want hoort hier nie thuis) :wink:
Laatst gewijzigd door kaise1 op 14 sep 2008, 17:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Uloga
Plus Member
Plus Member
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 feb 2008, 12:11
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Hallow,

Ik heb zonet mijn shake besteld, maar wanneer gaat die dan in?

En ook, ik krijg normaal een facturatie van 20/08-20/09, maar krijg ik nu een dubbele factuur?
:banana:
mikedenutte
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 sep 2008, 19:29

Telenet heeft 2 newsgroups.
Nachtsurfen is van 24 uur tot 10 uur. Dan wordt het volume maar voor de helft aangerekend.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

mikedenutte schreef:Telenet heeft 2 newsgroups.


Inderdaad, een text-only, en een binaire waar alle "typische" groepen uit gefilterd zijn (en tevens een slechte retentie hebben). Het type newsserver dat de persoon zoekt heeft TN dus NIET.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

r2504 schreef:
mikedenutte schreef:Telenet heeft 2 newsgroups.


Inderdaad, een text-only, en een binaire waar alle "typische" groepen uit gefilterd zijn (en tevens een slechte retentie hebben). Het type newsserver dat de persoon zoekt heeft TN dus NIET.


highwinds is de provider dacht ik, enfin ik pm je mijn originele reply maar
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

r2504 schreef:
mikedenutte schreef:Telenet heeft 2 newsgroups.


Inderdaad, een text-only, en een binaire waar alle "typische" groepen uit gefilterd zijn (en tevens een slechte retentie hebben). Het type newsserver dat de persoon zoekt heeft TN dus NIET.

Efkes reageren. Ik quote opnieuw zijn bericht:
metal schreef:effe een vraagske. Mischien ga ik ook wel overstappen van dommel naar telenet. Maar hebben ze bij telenet ook een newsserver? met goeie retentie dan wel he. En nachtsurfen? is da daar ook nog altijd.

"metal" vraagt alleen maar naar de retentie van nieuwsgroepen, hij vraagt niet welke hiërarchieën beschikbaar zijn, of welk type postings. Dat heeft hij er niet uitdrukkelijk bij gezet.

Het volledige antwoord moet dus zijn:
* de gebruikelijke hiërarchieën, zoals de Grote Acht, zijn beschikbaar.
* voor gewone usenet groepen is er een prima retentie bij Telenet
* voor usenet groepen met binary content is er geen goede retentie, en is er dikwijls zelfs een no-carry policy.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

ok, dank u voor de reply's. Dan zal ik toch voor de newsserver een andere usenetprovider moeten zoeken. Kga nog is effe rekenen dan wat het prijsverschil tegenover dommel gaat zijn.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

metal, registreer je ff hier http://www.abforum.be/ en kijk dan maar eens bij freeservers over het topic Telenet hernoemt nieuwsservers er zal voor u wel het een en ander duidelijk worden :wink:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

localhost schreef:"metal" vraagt alleen maar naar de retentie van nieuwsgroepen, hij vraagt niet welke hiërarchieën beschikbaar zijn, of welk type postings. Dat heeft hij er niet uitdrukkelijk bij gezet.


Ik kan ook tussen de regels lezen localhost... en ik was daar duidelijk correct in :wink:
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

r2504 schreef:
localhost schreef:"metal" vraagt alleen maar naar de retentie van nieuwsgroepen, hij vraagt niet welke hiërarchieën beschikbaar zijn, of welk type postings. Dat heeft hij er niet uitdrukkelijk bij gezet.


Ik kan ook tussen de regels lezen localhost... en ik was daar duidelijk correct in :wink:


Ik heb geleerd van op internet juist niet tussen de regels te lezen... komen alleen maar rare dingen van.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

r2504 schreef:
mikedenutte schreef:Telenet heeft 2 newsgroups.


Inderdaad, een text-only, en een binaire waar alle "typische" groepen uit gefilterd zijn (en tevens een slechte retentie hebben). Het type newsserver dat de persoon zoekt heeft TN dus NIET.


eigenlijk is het heel makkelijk om toch op de groepen te kunnen komen die zijn "naar hun zeggen" blokkeren hoor :p
ik heb het al meerdere keren aan een maat getoond da het kon :)

~22d zonder par2's te moeten gebruiken is al extreem goed voor TN,
het was ooits anders :p
thailand
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 07 apr 2007, 16:29
Locatie: Antwerpen

Hoe doe je dat dan , buiten een payserver aan te schaffen ?
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Ik dacht (maar kan me vergissen) dat je geen headers kan downloaden, maar met NZB's wel direct aan de slag kan.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Gebruikersavatar
CiBi
Premium Member
Premium Member
Berichten: 524
Lid geworden op: 14 jan 2005, 19:46
Locatie: rollegem
Bedankt: 1 keer

stel dat ik zo'n telenet shake neem van 75€ met het beste internet dat ze bieden. en digitale tv en telefoon.

Welke extra kosten moet ik dan nog meerekenen? router, telefoonkosten, installatie kosten...

STARBUCKS  : CPU : Intel i5-540M (2x2.53Ghz) , RAM : 4GB , HD : 500GB , GRAKA : GeForce GT 330M + onboard Intel HD Graphics , OS : X.6 Snow Leopard 64bit , SCREEN : 17" 1920x1200 LED-backlit widescreen [laptop]
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

CiBi schreef:stel dat ik zo'n telenet shake neem van 75€ met het beste internet dat ze bieden. en digitale tv en telefoon.

Welke extra kosten moet ik dan nog meerekenen? router, telefoonkosten, installatie kosten...


Als je een nieuwe klant bent dan is er een activatiekost van €50. De comfort installatie is gratis (wel minimale installatie, meer info zie telenet.be).
Gebruikersavatar
CiBi
Premium Member
Premium Member
Berichten: 524
Lid geworden op: 14 jan 2005, 19:46
Locatie: rollegem
Bedankt: 1 keer

en een router?

STARBUCKS  : CPU : Intel i5-540M (2x2.53Ghz) , RAM : 4GB , HD : 500GB , GRAKA : GeForce GT 330M + onboard Intel HD Graphics , OS : X.6 Snow Leopard 64bit , SCREEN : 17" 1920x1200 LED-backlit widescreen [laptop]
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

CiBi schreef:en een router?


Routers worden door Telenet niet ondersteund dus dat zal je bij hen niet kunnen kopen laat staan krijgen. Het (in theorie) max. aantal aan te sluiten PC's zonder router kan je voor je product ook terugvinden op telenet.be
Uloga
Plus Member
Plus Member
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 feb 2008, 12:11
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

THDBASED schreef:
CiBi schreef:en een router?


Routers worden door Telenet niet ondersteund dus dat zal je bij hen niet kunnen kopen laat staan krijgen. Het (in theorie) max. aantal aan te sluiten PC's zonder router kan je voor je product ook terugvinden op telenet.be


Router wordt toch wel ondersteund?! Ik heb telenet al meer dan 4 jaar, en wij gebruiken hier routers en hubs, dus dat is geen probleem ;)

Neem een Linksys WRT54G series router, zorg wel dat ie broadband compatibel is :D
:banana:
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Op dit moment krijg je gratis een draadloze router bij je abonnement.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Uloga schreef:Router wordt toch wel ondersteund?! Ik heb telenet al meer dan 4 jaar, en wij gebruiken hier routers en hubs, dus dat is geen probleem ;)


Je kan routers gebruiken, maar TN zal je niet helpen als je er problemen mee hebt (dat bedoelde de persoon met ondersteuning).

Trouwens TN verkoopt ook geen routers, het zijn steeds Access Points die men geeft.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”