Hallo
Ik zou willen bijhouden hoeveel ik download. Als ik isp monitor gebruik, geef hij dit weer:
10gb zou ongelimiteerd moeten zijn. En Gebruikt zou ook geen 0 mogen zijn. Dit ligt wss aan de software maar mss kan ik een profiel toevoegen of kan iemand mij een ander programma suggeren?
Homeconnect - meet download verbuik
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
Misschien kan je niets meten omdat het juist ongelimiteerd is. Dommel houdt wss geen traffic bij. Je kan met ISP monitor wel zelf je traffic meten.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 12 keer
inderdaad
dat programma haalt via dommel CRM het verbruik & limiet af.
Aangezien dit voor homeconnect niet geregisteerd wordt kun je het op deze manier _niet_ meten.
op elke pc waar op gedownload (gesurfd) wordt du meter installeren zou misschien de oplossing voor u kunnen zijn
dat programma haalt via dommel CRM het verbruik & limiet af.
Aangezien dit voor homeconnect niet geregisteerd wordt kun je het op deze manier _niet_ meten.
op elke pc waar op gedownload (gesurfd) wordt du meter installeren zou misschien de oplossing voor u kunnen zijn
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 15 keer
Voor HomeConnect worden je gegevens en instellingen weergegeven en aangepast via de Homelink software die een verbinding maakt met een server van Dommel. Je verbruik weergeven, zou een mooie extra toevoeging zijn aan Homelink - ook al is het puur informatief.
Idem voor de lijst van gevoerde gesprekken (en eventueel de kostprijs als het niet naar vaste lijnen is). Bij Simyo (gsm operator) werkt dat bijvoorbeeld uitstekend.
Idem voor de lijst van gevoerde gesprekken (en eventueel de kostprijs als het niet naar vaste lijnen is). Bij Simyo (gsm operator) werkt dat bijvoorbeeld uitstekend.
Men zou ook ISP monitor zo kunnen aanpassen dat het de informatie uit de router leest. Zo kun je tenminste bijhouden hoeveel data er verstuurd is geworden en ontvangen zonder op alle pc's een appart tooltje zoals dumeter te installeren.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 3 keer
Heb hier al vaker gelezen dat Homeconnect-gebruikers hun verbruik niet kunnen nakijken via de CRM of Homelink.
Blijkbaar heb ik dan een zeer speciale versie van Homelink maar bij de derde tab kan ik gewoon mijn verbruik zien.
Hierbij een screenshotje.
Blijkbaar heb ik dan een zeer speciale versie van Homelink maar bij de derde tab kan ik gewoon mijn verbruik zien.
- Bijlagen
-
- Homelink.jpg
- (62.28 KiB) 66 keer gedownload
-
- Elite Poster
- Bedankt: 12 keer
vermoed dat dat een oudere is omdat er daa rnog 100GB limiet op staat, dus zal waarschijnlijk de 1ste versie zijn.. tot dat ze limiet hebben afgeschaftgregmans schreef:Heb hier al vaker gelezen dat Homeconnect-gebruikers hun verbruik niet kunnen nakijken via de CRM of Homelink.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Ik denk wel dat Dommel de trafiek meet hoor, anders zouden ze bijvoorbeeld niet weten dat er sommige gebruikers met NetConnect Pro ongeveer 900 GB downloaden, Pro is ook ongelimiteerd.Avenger 2.0 schreef:Misschien kan je niets meten omdat het juist ongelimiteerd is. Dommel houdt wss geen traffic bij. Je kan met ISP monitor wel zelf je traffic meten.
Gewoon uit nieuwsgierigheid, hoe hebt je dat gedaan? Want uit mijn berekening zou je maar aan de helft zitten als je 24h/24h tegen 4.6mbps 2 weken lang download.Sniffie schreef:ze kunnen het wel degelijk zien ! Helpdeskmedewerker heeft me eens gezegt dat ik 1.2 terra op 2 weken had gedownload
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Dat is abnormaal.Sniffie schreef:ze kunnen het wel degelijk zien ! Helpdeskmedewerker heeft me eens gezegt dat ik 1.2 terra op 2 weken had gedownload
idd ja. Klopt ergens niet.broli schreef:Gewoon uit nieuwsgierigheid, hoe hebt je dat gedaan? Want uit mijn berekening zou je maar aan de helft zitten als je 24h/24h tegen 4.6mbps 2 weken lang download.Sniffie schreef:ze kunnen het wel degelijk zien ! Helpdeskmedewerker heeft me eens gezegt dat ik 1.2 terra op 2 weken had gedownload
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 15 keer
Ik ging ervan uit dat je met 4,6mbps nooit meer dan 480kBps echte downloadsnelheid haalt.broli schreef:Je gaat er over zitten, want het is 695.52GB om precies te zijn.FullHD schreef:Idd. Zelfs als je 24/24 downloadt aan 4,6mbps haal je geen 600Gb.
Hoe dan ook, nog altijd ver van 1,2TB
vraag me toch af, hoe dat je elke maand zoveeel gigs kunt verbruiken .
Als je dit like 2 maanden doet hebt ge al HEEL veel afgehaald.
Ik heb een stuk of 3/4 maanden telkens men 200 gig netconnect opgebruikt, maar ik kom nooit meer daaraan om echt te leeche, ik heb al te veel wat ik nog moet probere / zien ofzo.
Wat doet ge dan met 600Gig / maand lol. (dan zou ik hennig plaats te kort hebben).
Ik vermoed dat ik nog wel rond de 100/200 Gig zit (youtube, ps3 demo's/beta's/online play, nog wa films hier en daar, wa spellekes) , maar het is gewoon tof om met Homeconnect, nooit te moeten opletten, how nu zit ik er bijna
Als je dit like 2 maanden doet hebt ge al HEEL veel afgehaald.
Ik heb een stuk of 3/4 maanden telkens men 200 gig netconnect opgebruikt, maar ik kom nooit meer daaraan om echt te leeche, ik heb al te veel wat ik nog moet probere / zien ofzo.
Wat doet ge dan met 600Gig / maand lol. (dan zou ik hennig plaats te kort hebben).
Ik vermoed dat ik nog wel rond de 100/200 Gig zit (youtube, ps3 demo's/beta's/online play, nog wa films hier en daar, wa spellekes) , maar het is gewoon tof om met Homeconnect, nooit te moeten opletten, how nu zit ik er bijna
- SniFManS
- Elite Poster
Het verbaasde mij ook maar dat werd tegen mij gezegt door een dommel medewerker van de helpdesk ! Hou het zelf niet bij !broli schreef:Gewoon uit nieuwsgierigheid, hoe hebt je dat gedaan? Want uit mijn berekening zou je maar aan de helft zitten als je 24h/24h tegen 4.6mbps 2 weken lang download.Sniffie schreef:ze kunnen het wel degelijk zien ! Helpdeskmedewerker heeft me eens gezegt dat ik 1.2 terra op 2 weken had gedownload
Wat ik download speelt geen rol hè!