Belgische Versatel wordt KPN België
KPN België, dat is de nieuwe naam van Versatel België dat zich toelegt op vaste telefoniediensten voor ondernemingen. En daarmee komt de merknaam KPN na vijf jaar terug bij onze zuiderburen.
Telecombedrijf KPN heeft besloten de naam Versatel in België te veranderen in KPN België. Het is iets meer dan vijf jaar geleden dat de 'KPN België' naamkaartjes verdwenen toen KPN zijn Belgische vestiging verkocht aan Scarlet Telecom. KPN heeft sinds enige tijd de Belgische aanbieder van vaste telefonie Versatel-Tele2 België overgenomen en een terugkeer van de naam lag voor de hand. Daarnaast is KPN in België ook eigenaar van de mobiele operator BASE.
Grégoire Dallemagne neemt de leiding van KPN België dat 200 werknemers telt, goed voor ruim 100 miljoen euro in 2006. Tele2 dat zich op de particuliere sector richt, blijft een onderdeel van KPN België, maar onder de maatschappijnaam D2.
Getronics België
KPN België zelf is een onderdeel van KPN Mobile International, geleid door de Zuid-Afrikaan Stan Miller. Hoe de verdere integratie, ook van Getronics België, zal plaats vinden, is nog niet duidelijk.
KPN Mobile is begin dit jaar ook in Spanje van start gegaan, voor het eerst als mobiele virtuele netwerkoperator op basis van het netwerk van Orange (France Telecom). Daar wordt het merk Simyo in de markt geplaatst.
In samenwerking met Data News.
Bron:
http://www.computable.nl/nieuws.htm?id= ... m=tweakers
Belgische Versatel wordt KPN België
-
- Elite Poster
- Berichten: 2044
- Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
- Locatie: Genk
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
Bespeur ik daar een spoor van stemmingmakerij ?Goendi schreef:Kben er nog ni uit of dit positief of negatief is...
Even serieus, ik denk *niet* dat dit wezenlijke implicaties heeft tov de plannen die KPN zowiezo al had voor zijn herwonnen Belgische tak.
De naam Tele2 impliceerde een nog steeds bestaande verbinding met de vorige Zweedse eigenaar, iets wat voor zover ik de overname begreep totaal niet meer het geval was. En de enige reden om zoiets te behouden, is als de merknaam in kwestie sterker is als diegene van de nieuwe eigenaar.
Laat nu net daar het schoentje wringen : de merknaam is Tele2 vooral door _negatieve_ berichtgeving in de media bij het grote publiek bekend, en in dat soort gevallen laat je als eigenaar van een firma best de naam vallen. Dat er dan voor een naam gekozen wordt (T2) die vooral in het franstalige gedeelte _nu_ al als synoniem voor Tele2 te boek staat, is dan wederom misschien _niet_ zo'n gelukkige keuze.
Ach, we zullen wel zien, op dit moment is het toch koffiedik kijken. KPN heeft al duidelijk gewag gemaakt van welke richting men uitwil (ja Rudolf, hetzelfde als in Nederland) maar of en wanneer dat ervan zal komen, hangt volgens mij vooral sterk samen met de uitkomst van het hele Broadway/BGC/BiPT verhaal.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1263
- Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
- Locatie: Zuiderkempen
- Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
- Bedankt: 52 keer
Wat ik nu wel jammer vind is dat de naam Versatel verdwijnt.
Vindt ik toch echt wel een mooi klinkende naam enzo ...
Vindt ik toch echt wel een mooi klinkende naam enzo ...
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Das wel waar, maar KPN Belgium klinkt veel grootser
KPN met Tele2 of T2 richt zich vooral op de franstalige markt. Het zal mij worst wezen hoe ze zich noemen, zolang hun producten niet werken zal het niet veel zoden aan de dijk brengen. Van een ontevreden klant waarvan de verbinidng niet werkt.kaween schreef: (T2) die vooral in het franstalige gedeelte _nu_ al als synoniem voor Tele2 te boek staat, is dan wederom misschien _niet_ zo'n gelukkige keuze.
Het lijkt mij dat het voor nu nietszeggend is ze hebben immers nog niet bekend gemaakt wat de doelen zijn in de kommende jaren en of er geinvesteerd gaat worden in bijvoorbeeld het netwerk.Goendi schreef:Kben er nog ni uit of dit positief of negatief is...
dat is toch de informatie die voor mij het belangrijkste is.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
Ik denk niet dat dat een issue is. Je kunt zeggen ze staan slecht bekend, maar ze staan bekend, dus het merk is al flink in waarde gestegen. Het opnieuw introduceren van een nieuwe naam is nou eenmaal duurder als het opkrikken van een reputatie.kaween schreef:Laat nu net daar het schoentje wringen : de merknaam is Tele2 vooral door _negatieve_ berichtgeving in de media bij het grote publiek bekend, en in dat soort gevallen laat je als eigenaar van een firma best de naam vallen. Dat er dan voor een naam gekozen wordt (T2) die vooral in het franstalige gedeelte _nu_ al als synoniem voor Tele2 te boek staat, is dan wederom misschien _niet_ zo'n gelukkige keuze.Goendi schreef:Kben er nog ni uit of dit positief of negatief is...
.
Los van het feit dat een slechte naam relatief is. In Nederland staat Tele2 als jaren slecht bekend, toch komen er dagelijks nieuwe klanten bij.(via de vele callcenters)
Voordeel voor Kpn is dat ce Tele2 kennen, Tele2 is reeds klant bij de Callcenter tak van Kpn.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
-
- Elite Poster
- Berichten: 2044
- Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
- Locatie: Genk
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
Ik ben niet zo'n grote gelover in het blind toepassen van "any publicity is good publicity" principe, maar wat weet ik veel natuurlijk. Ik weet _zeker_ dat wanneer je een klant verbrandt, deze meestal die naam binnen zijn kennissenkring ook als negatief zal aangeven : in het ISP landschap waar je zowiezo in Belgenland tegen aardig wat wantrouwen tov alternatieve providers moet opboksen, is dat een niet te onderschatten handicap bij het aanwerven van nieuwe klanten. Je kan zelfs een _slechte_ naam bij het publiek doordrukken hoor, maar daar is KPN/Tele2/T2 of hoe je het beest ook wil noemen bijlange niet actief genoeg voor op het marketing-level. Op dat gebied is de situatie zoals je dat zelf al opwerpt in Nederland hier een perfect voorbeeld van : historisch ingegeven, overal bekend, en nog steeds een continue coverage doen -in vrij grote mate- de invloed van een slechte reputatie teniet. In België zit dat er -niet- in voor KPN, want hier doen de 2 "groten" net hetzelfde en dat blijkt in praktijk zeer succesvol : ondanks negatieve pers nu en dan werpt het continue bestoken van de klant met reclame zijn vruchten af. Probeer maar eens een dag door te komen zonder minstens 1 maal met reclame van Telenet of BGC te worden geconfronteerd. Praktisch onmogelijk.dbr schreef:.. Je kunt zeggen ze staan slecht bekend, maar ze staan bekend, dus het merk is al flink in waarde gestegen. Het opnieuw introduceren van een nieuwe naam is nou eenmaal duurder als het opkrikken van een reputatie.
Het sterkst wapen in de reclamewereld is _herhaling_. Maar daar heeft KPN in België tot nu toe niets van laten zien, en ik denk niet dat het klantenbestand groot genoeg is om dat soort kosten te verantwoorden. Kip en ei situatie dus.
Nieuwe naam duurder ? Op korte termijn heel zeker. Op lange termijn : niet noodzakelijk. Wat wel zeker is dat _indien er ten gronde niets aan de situatie verandert_ het zowiezo een maat voor niets zal blijken. Oude wijn in nieuwe zakken ect ect ect ....
Negatief is relatief, ik denk ook niet dat iedere publiciteit goed is maar ik denk dat de naam van Tele2 bij het mainstream publiek niet bijzonder slecht is. Volledig akkoord dat ze met het huidige marketingbudget niet verder komen. Ik denk niet dat de houding t.o.v. alternatieven echt een struikelblok is ook hier is er een voordeel bij klanten die aleens overgestapt zijn want het struikelblok is minder groot.kaween schreef:..dbr schreef:..
Zowat iedereen heeft telefoon en internet nodig, dat die activiteiten rendabel zijn voor bgc en Telenet is dus mooi, maar te verwachten. Internet is dat echter voor veel mensen niet, als je kijkt naar het aantal huishoudens in Belgie dat een internet verbinding heeft.kaween schreef: Op dat gebied is de situatie zoals je dat zelf al opwerpt in Nederland hier een perfect voorbeeld van : historisch ingegeven, overal bekend, en nog steeds een continue coverage doen -in vrij grote mate- de invloed van een slechte reputatie teniet. In België zit dat er -niet- in voor KPN, want hier doen de 2 "groten" net hetzelfde en dat blijkt in praktijk zeer succesvol : ondanks negatieve pers nu en dan werpt het continue bestoken van de klant met reclame zijn vruchten af. Probeer maar eens een dag door te komen zonder minstens 1 maal met reclame van Telenet of BGC te worden geconfronteerd. Praktisch onmogelijk.
Het sterkst wapen in de reclamewereld is _herhaling_. Maar daar heeft KPN in België tot nu toe niets van laten zien, en ik denk niet dat het klantenbestand groot genoeg is om dat soort kosten te verantwoorden. Kip en ei situatie dus.
In Nederland ligt dat veel hoger, mijn conclusie is dus dat de strategie die Kpn toepast beter werkt gezien zij onder de streep er een markt bij hebben, en nu zo in Nederland dat goede netwerk hebben, komen ze met een nieuwe dienst: Televisie.
Hier gaat dat een beetje anders ze komen met een nieuwe dienst en doen vervolgens huillie huillie dat ze in hun netwerk moeten investeren.
Vergeet ook niet dat het merk tele2 bij bijvoorbeeld internationaal voetbal gratis wordt gepromoot(door tele2 duitsland bijvoorbeeld)
Nu is het speculeren over het merkenbeleid van kpn in Nederland hebben ze jaren met veel verschillende namen gewerkt en gister werd ineens aangekondigd dat er nog 3 kpn namen overblijven, de rest gaat weg.(behalve xs4all maar dat is een verhaal apart)
Ik ben ook volledig akkord met dat ze het netwerk zeker moeten verbeteren.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Xs4all blijft voor de professionele markt.
Nee, door afgesloten contracten kan xs4all niet opgeheven worden.(bedingen bij de overnamen die kpn is 2006 heeft verlengt)Lord Utopia schreef:Xs4all blijft voor de professionele markt.
Xs4all heeft zowel een consumentenaanbod als een aanbod voor zakelijke gebruikers.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
-
- Starter
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 12 sep 2008, 17:09
- Locatie: Melsele
- Contacteer:
Moet de de naam Versatel dan niet stilletjes aan vervangen worden door KPN in de titel van dit board?
- D3bian
- Elite Poster
- Berichten: 1256
- Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
- Locatie: Zemst
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 25 keer
Gelieve een topic van maanden geleden niet te bumpen aub.generalbongo schreef:Moet de de naam Versatel dan niet stilletjes aan vervangen worden door KPN in de titel van dit board?
Bij deze gesloten