crashende homelink

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
crazyheinz
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 jul 2008, 20:11

jiuj plezier met dommel. Eindelijk code ontvangen, kvoer die nu in op hun fantastische software, daarna moet ik de router aansluiten zoals in de handleiding (huh welke handleiding XD).
Kheb dan maar draadloos verbinding gemaakt en krijg dan een dikke error bij dit scherm :eek:
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

framework in orde? En check ook es die FAQ, daar staat er ook een gelijkaardige error, heeft mss dezelfde oplossing:)
En jij bent de enige met die error, dus tzal wel erges bij u liggen;)
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Bijna alle homelink errors worden veroorzaakt door versie problmenen. Gebruik je de laatste nieuwe versie van homelink en zeg niet (hoe kan ik dat weten/zien) dan word ik kwaad :-). Ik raad je aan om je huidige versie te verwijderen en de laatste nieuwe op zette en installatie uitvoeren als admin aangezien je vista draait.
bravo
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 23 jul 2008, 16:06

crazyheinz schreef:jiuj plezier met dommel. Eindelijk code ontvangen, kvoer die nu in op hun fantastische software, daarna moet ik de router aansluiten zoals in de handleiding (huh welke handleiding XD).
Kheb dan maar draadloos verbinding gemaakt en krijg dan een dikke error bij dit scherm :eek:


Ik had dit probleem gisteren ook. Je mag dit dus NIET draadloos uitvoeren. Je moet de kabel aansluiten. Vandaag opnieuw geprobeerd met kabel, en nu krijg ik die fout niet meer!

Wel eerst je homelink software terug verwijderen en installeren... Das altijd het veiligste.
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Draadloos...lol dat heb ik over het hoofd gezien. crazyheinz if you look for trouble it will find you.
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

Tja, wat wil je - die soft is buggy as hell.. Ze lijken mij veel te weinig exceptions correct te behandelen...
crazyheinz
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 jul 2008, 20:11

ik had geupdate met die cd die ik van dommel had ontvangen. De versie die ik had, werd al verwijderd en dan geupdate. Hmm maar iets zeer raars, ik werd met vista x64, dus de cd vind de installatiemap niet automatisch aangezien die in de map (x86) zit. Ik moet dan zelf de map kiezen, als ik de hoofdmap kies zegt die 'succesvol geupdate', kies ik echter de submap dan krijg ik de melding dat de versie die ik momenteel heb staan, nieuwer is dan de update :eek:

Anyhow, kheb dus met de lan kabel geprobeerd, en mijn draadloos uitgeschakeld op de pc, grote verbetering, nu krijg ik al na 2 seconden een foutmelding ipv na een minuut bij wireless XD
Hm maar raar, ik kan iet connecten via browser op 192.168.2.1, dit was al eens gelukt, kon da inloggen op de router, maar gaat nu dus ook niet meer.

@frado: Framework is die FX35, heb ik geinstalleerd voordat ik de homelink deed.
Waar vindt je die foutmelding in de FAQ? Bedoel je die van hun site, of van dit forum?
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

forum
Afbeelding
crazyheinz
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 jul 2008, 20:11

na een week antwoord gekregen, hoera enzo

Gelieve deze avond volgende stappen te ondernemen om uw homeconnect in orde te stellen voor internet en telefonie, bekijk ook goed de installatiebrochure.
>> -> STAPPENPLAN (2) = ze zijn nog niet geprovisioneerd >> >> modem factory resetten, minstens 10 (!) seconden 'zachtjes' >> ingeduwd houden + ontkoppelen dan !
>> >> UPDATE CD moet geïnstalleerd zijn !
>> >> Laat de klant de DAT files verwijderen die in C:\Program >> Files\dommel.com\dommel.com homelink staan.
>> Laat de klant de homelink software opstarten.
>> >> Hij krijgt de taalkeuze, in de volgende stap moet hij de optie >> 3 nemen: = Telefonisch geregistreerd.
>> >> Activatiecode ingeven + bevestigen
>> >> DAN pas modem aankoppelen omdat dit nu gevraagd wordt op het
>> scherm
>> >> Minstens 60 seconden wachten totdat de software de nodige
>> gegevens in de modem heeft kunnen pompen.


mijn antwoord
Beste,


>> Hij krijgt de taalkeuze, in de volgende stap moet hij de optie

>> 3 nemen: = Telefonisch geregistreerd.

Vanaf hier loopt het al mis. Die optie heb ik simpelweg niet! Er zijn er maar 2, ik heb dan maar de optie gekozen dat ik de wizard al heb doorlopen.
Daarna krijg ik de mogelijkheid om de code in te voeren. Hierna een inlogscherm waarbij ik de melding krijg dat ik de nieuwe software moet downloaden (wat ook gelukt is, op xp lukte dit zelfs niet)
Hierna krijg ik dan het scherm om de router in te stellen, waarna weer dezelfde error.

Misschien doe ik iets mis met de aansluiting, ik hang dus de router aan de pc met een utp kabel, zet al mijn andere connecties (wireless) uit op de pc zodat er enkel via die kabel kan worden gecommuniceerd.
De router hangt niet aan de telefoonlijn, staat nergens in mijn onzichtbare handleiding dat ik dit moet doen. Ik kan dit ook niet doen aangezien op mijn laptop met vista x32 dit programma zelfs niet wil opstarten, en aangezien in xp de dowloadfunctie om een nieuwe versie te downloaden crasht. Dus enkel op mijn vaste pc werkt het programma (hoera) maar die is ver van de telefoonlijn.
Over de telefoonlijn gesproken, die is sinds vandaag afgesloten en kan dus niet meer bellen, gelukkig heb ik nog een week internet zodat ik miss ooit eens dommel internet werkend kan krijgen.
Wie weet...

Doe ik het wireless, dan duurt het langer eer ik de error krijg, maar lijkt ook niet te werken wanneer ik daarna de router op de telefoonlijn aansluit...


iemand hulp aub, mijn vader vermoord me bijna!
crazyheinz
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 jul 2008, 20:11

OK kheb boekje toch gevonden. Alles gedaan volgens het boekje, kheb vaste pc zelfs naar beneden gehaald om het aan internet te kunnen hangen. Nog altijd dezelfde error! Direct na 1 seconde is die er al.
Kan het op geen andere pc testen ook want daar werkt die software ook ni op :'(

Ma ik kan zelfs ni op mijn default gateway 192.168.2.1, dat is toch echt niet normaal??
bravo
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 23 jul 2008, 16:06

* Haal de PC met kabel van de modem
* zorg dat er geen enkele draadloze verbinding is met de modem (alles draadloos dus uitschakelen)
* reset de modem eens (10 seconden ingedrukt houden)
* verwijder de software VOLLEDIG (verwijder die godsganse directory in program files en check ook je registry op het woord "Dommel" en verwijder daar alles van!)
* download de nieuwste versie ( http://www.dommel.be/setup.zip)
installeer die versie
* vlak voordat je de activatiecode moet ingeven, sluit je de modem aan, BEKABELD.

Die draadloze netwerkverbinding moet je echt uitschakelen, want als die draadloos vindt, gaat die misschien toch proberen verbinding te maken. Dus resetten die boel, en probeer echt vanaf het begin terug alles te installeren. Misschien ook al je firewalls en virusscanners uitschakelen? Ik hoop dat het lukt.
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Ik zou als eerste de nieuwste versie downloaden en dan de rest doen, maar ja... ;-)
bravo
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 23 jul 2008, 16:06

Dat mag uiteraard ook :-D
crazyheinz
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 jul 2008, 20:11

!OK het is eindelijk gelukt!
de nieuwe versie gedownload en op xp geinstalleerd en is zo is het gegaan. :)
Enkel voip werkt nog niet.
bravo
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 23 jul 2008, 16:06

Duurt vaak wel een paar uurtjes.
crazyheinz
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 jul 2008, 20:11

moet ondertussen de router verbonden blijven met pc?
Voip werkt nu idd ook :)
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Niet met de PC. Wel met de telefoonlijn.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”