ik hoop dat iemand mij kan helpen...
ik heb een site gevonden waar muziek opstaat in .ram extensie
dus voor de real one player.
nu ik heb deze player maar vermits het streaming media is kan ik deze niet opslaan...
het lijkt me een beetje dom om telkens ik deze muziek wil beluisteren deze ook volledig moet downloaden... (telkens clips van bijna 2 uur muziek...)
weet iemand hoe ik deze files kan opslaan op mijn pc?
ik weet dat dit mogelijk is met de windows media player (save media as...) maar de MP leest deze .ram files niet...
iemand meer ervaring hiermee?
voor geïnteresseerden : de musiek is te vinden op www.releaseyourself.com en dan onder "radio show"
het zijn mixen van roger sanchez met ibiza muziek enzo...
thanx
stephan
Streaming Real Media
Ik heb vroeger nog een tooltje gebruikt dat StreamBoxRipper noemde, daarmee kon je videostreams opslaan. Ik gebruikte het om .ram -> .mp3 te doen.
Sommige rm streams zijn gewoon te downloaden als je dat shortcut bestandje opent in notepad, dan staat daar de link in naar de file zelf. Sommige hadden een raar protocol en die kon ik nooit gewoon downen, misschien dat recente download managers dit wel kunnen...
Sommige rm streams zijn gewoon te downloaden als je dat shortcut bestandje opent in notepad, dan staat daar de link in naar de file zelf. Sommige hadden een raar protocol en die kon ik nooit gewoon downen, misschien dat recente download managers dit wel kunnen...
Nog vergeten te zeggen:
Op http://www.spiritofhouse.com staan ook super mixen met de nieuwste house (deep/jazz/disco, dus geen 'geboenk') vinyls en deze zijn zowel te streamen als te downloaden. Probeer maar eens![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Op http://www.spiritofhouse.com staan ook super mixen met de nieuwste house (deep/jazz/disco, dus geen 'geboenk') vinyls en deze zijn zowel te streamen als te downloaden. Probeer maar eens
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
kzal strax na mijn exaam eens proberen...
thanx in ieder geval
ciao
stephan
heb al snel gekeken zoals je zei in notepad...
ik had eerst dat bestand dus "save to disk" gedaan maar das een bestand van 45kb... dus heb ik da in notepad geopend en stond deze link in :
rtsp://gabrielhill.com:554/radioshow/RY117.rm
ciao
thanx in ieder geval
ciao
stephan
heb al snel gekeken zoals je zei in notepad...
ik had eerst dat bestand dus "save to disk" gedaan maar das een bestand van 45kb... dus heb ik da in notepad geopend en stond deze link in :
rtsp://gabrielhill.com:554/radioshow/RY117.rm
ciao
There are two types of planes : Fighters and Targets ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Je kan enkel bestand opslaan als als het geen stream is
.
Streams gaan altijd over een UDP-protocol. rtsp:// voor realmedia en quicktime streaming, mms:// voor windows media.
Die dingen kan je niet zomaar opslaan.
Je kan Streambox VCR gebruiken voor windows media, en vroeger kon je in Realplayer Plus 8 ook gewoon een stream opnemen (ik gebruik RealOne niet echt).
Wat je nog kan doen is (mits je een full duplex geluidskaart hebt) is gewoon je stereo-mix opnemen. Da's een manier van werken die letterlijk altijd werkt, maar is ook de meeste moeite.
Je zet je volume voor opnemen op het kanaal wave of stereo mix, je neemt een wave-editor waarmee je lang genoeg kan opnemen (mijn favo is Sony Sound Forge 7), begint op te nemen, speelt de stream af (ondertussen mogen er geen andere geluiden komen, dus geen messenger of beginnen surfen!) en daarna stop ik de boel en sla het geheel als een mp3 op.
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Streams gaan altijd over een UDP-protocol. rtsp:// voor realmedia en quicktime streaming, mms:// voor windows media.
Die dingen kan je niet zomaar opslaan.
Je kan Streambox VCR gebruiken voor windows media, en vroeger kon je in Realplayer Plus 8 ook gewoon een stream opnemen (ik gebruik RealOne niet echt).
Wat je nog kan doen is (mits je een full duplex geluidskaart hebt) is gewoon je stereo-mix opnemen. Da's een manier van werken die letterlijk altijd werkt, maar is ook de meeste moeite.
Je zet je volume voor opnemen op het kanaal wave of stereo mix, je neemt een wave-editor waarmee je lang genoeg kan opnemen (mijn favo is Sony Sound Forge 7), begint op te nemen, speelt de stream af (ondertussen mogen er geen andere geluiden komen, dus geen messenger of beginnen surfen!) en daarna stop ik de boel en sla het geheel als een mp3 op.