Dommel Homeconnect & nummerherkenning => welk toestel

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
driesel
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 aug 2007, 16:28

Yo,

Wij hebben hier thuis een Belgacomtelefoon met LCD screen (gewoon bedraad). Dit toestel zou nummerherkenning moeten ondersteunen -en deed dat via een Telenet Freephone abo ook effectief-, maar nu dus via Homeconnect doet hij het niet meer.
Ik had hier op het forum al gelezen dat het iets zou te maken hebben met het nummer dat de Siemensrouter doorstuurt.

Nu komt de vraag:
Welke toestellen ondersteunen WEL de nummerherkenning met Homeconnect met 100% zekerheid?

mvg,
driesel
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Ik heb hier een oude Belgacom dect telefoon (minstens 7 jaar oud) en die werkt perfect op homeconnect. 'k Heb dus geen enkel idee waarom het niet zou werken met recentere xD

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
driesel
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 aug 2007, 16:28

De Telefoon staat nog steeds ingesteld als in Telenetperiode en bij een oproep komt geen nummer, geen naam tevoorschijn.
Zelete
Plus Member
Plus Member
Berichten: 145
Lid geworden op: 06 feb 2008, 00:30
Locatie: Turnhout
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Ik heb een Siemens Gigaset AS150 (Duo). Nummerweergave werkte vanaf het begin eigenlijk 100% fatsoenlijk met Dommel HomeConnect. Redelijk goedkope toestelletjes eigenlijk.
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

De goedkoopste siemensdect uit de makro, AL14H, werkt perfect...
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Belgacom Twist 577 doet het een beetje. :???:

Als ik opgebeld word, geeft hij geen nummer weer.
Bij een gemiste oproep of als ik achteraf ga kijken naar de gevoerde gesprekken, staat het nummer er wel bij.

Begrijpe wie begrijpen kan...
driesel
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 aug 2007, 16:28

FullHD schreef:Belgacom Twist 577 doet het een beetje. :???:

Als ik opgebeld word, geeft hij geen nummer weer.
Bij een gemiste oproep of als ik achteraf ga kijken naar de gevoerde gesprekken, staat het nummer er wel bij.

Begrijpe wie begrijpen kan...


Idem dito.
dr.trimble
Pro Member
Pro Member
Berichten: 372
Lid geworden op: 22 jan 2007, 19:52
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

driesel schreef:
FullHD schreef:Belgacom Twist 577 doet het een beetje. :???:

Als ik opgebeld word, geeft hij geen nummer weer.
Bij een gemiste oproep of als ik achteraf ga kijken naar de gevoerde gesprekken, staat het nummer er wel bij.

Begrijpe wie begrijpen kan...


Idem dito.


hier ook
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Wat mij ook al is opgevallen: het duurt erg lang vooraleer de telefoon overgaat als ik opgebeld word. Ik heb ook een HP all-in-one (met fax dus) aangesloten en die hoor ik al ongeveer twee keer overgaan voordat mijn Twist 'wakker' wordt. Heel vervelend. Kortom: ik ben eigenlijk niet tevreden over dat telefoontoestel.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

FullHD schreef:Wat mij ook al is opgevallen: het duurt erg lang vooraleer de telefoon overgaat als ik opgebeld word. Ik heb ook een HP all-in-one (met fax dus) aangesloten en die hoor ik al ongeveer twee keer overgaan voordat mijn Twist 'wakker' wordt. Heel vervelend. Kortom: ik ben eigenlijk niet tevreden over dat telefoontoestel.
Kan aan de bekabeling met wat knooppunten liggen ook éh. Of is je toestel 'rechtstreeks' op de Gigaset homebox aangesloten?

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
kawe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 jun 2008, 13:05
Locatie: Lochristi

is er op die Twist geen instelling waar je kan kiezen tussen "bellen van 1ste beltoon of ..... "?
ik heb een Maestro 2060, en daar is wel zo een optie.
spijtig dat die geen nummerweergave meer geeft (vroeger wel)
kawe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 jun 2008, 13:05
Locatie: Lochristi

Is het misschien geen goed idee om eens een poll te starten om te zien welk toestel al dan niet 100% werkt met Dommel?
Misschien toch enkele mensen die geholpen zouden zijn.


Het is toch wel vreemd dat een toestel dat nummerweergave gaf bij BGC het nu niet meer doet
Yogi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 jul 2008, 10:28
Bedankt: 1 keer

hier ook erges een Belgacom Duo telefoontje ofzo.

SOMS werkt het wel, en komt er een nummer, soms ook gewoon niet.

We zijn ook op zoek naar een telefoon dus
driesel
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 aug 2007, 16:28

FullHD schreef:Wat mij ook al is opgevallen: het duurt erg lang vooraleer de telefoon overgaat als ik opgebeld word. Ik heb ook een HP all-in-one (met fax dus) aangesloten en die hoor ik al ongeveer twee keer overgaan voordat mijn Twist 'wakker' wordt. Heel vervelend. Kortom: ik ben eigenlijk niet tevreden over dat telefoontoestel.

Alweer een idem dito ;).
Een oude Belgacomtelefoon hier thuis reageert veel sneller op binnenkomende oproepen.
Is uiteraard een vrij ranzig fenomeen, gezien het vroeger (lees: bij Telenet) wel werkte.
Onze Maestro 2060 (en met ons waarschijnlijk al deze toestellen) heeft trouwens één van de debielste hoornontwerpen ooit: altijd vijf keer mikken geblazen eer het ding effectief inhaakt.
Laatst gewijzigd door driesel op 14 sep 2008, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

driesel schreef:Onze Maestro 2060 (en met ons waarschijnlijk al deze toestellen) heeft trouwens één van debielste hoornontwerpen ooit: altijd vijf keer mikken geblazen eer het ding effectief inhaakt.
True!!!

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
chessboxing
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 02 aug 2008, 12:04
Locatie: Oostende

TOPCOM Butler 2510C, nr weergave werkt.
Wat is de nr voor je voicemail te beluisteren als iemand iets achterliet want ik krijg een knipperende envelop?
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Ken schreef:
driesel schreef:Onze Maestro 2060 (en met ons waarschijnlijk al deze toestellen) heeft trouwens één van debielste hoornontwerpen ooit: altijd vijf keer mikken geblazen eer het ding effectief inhaakt.
True!!!


Yep, en hier zat er dan nog vreselijke storing op de hoorn (contactjes) en tja de slimmen hier heeft wat zitten prutsen aan die contactjeis in de hoorn en ja hoor contactjes zijn naar de kloten...(zoals ook de garantie dus)

Dus moest er hier iemand een defecte Maestro 2060 hebben , ik ben geinterreseerd in de hoorn dus (ge kunt nooit weten) :eek:

of iemand die deze wil zonder werkende hoorn :lol:
Dit allemaal aan een licht prijsje natuurlijk...
Tja wat moet je verder mee :?
dr.trimble
Pro Member
Pro Member
Berichten: 372
Lid geworden op: 22 jan 2007, 19:52
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

chessboxing schreef:TOPCOM Butler 2510C, nr weergave werkt.
Wat is de nr voor je voicemail te beluisteren als iemand iets achterliet want ik krijg een knipperende envelop?


VOICEMAIL ????
werkt dat dan al? Dat is toch ook een van die loze beloftes ???
Stovokor
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 jul 2008, 11:18

Heb hier een Topcom Butler Outdoor 2000 op de 2de telefoonaansluiting van de modem gehangen en die geeft perfect de nummers van de bellende lijnen weer (zonder de 01, de nummers starten steeds met 32xxx)
ThaMan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:01

Hier een Twist 355
marcheert van geen kanten die nr herkenning...
Vroeger met Belgacom werkte dat super !
gti69
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:18
Locatie: Harelbeke
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 10 keer

Ik heb de Sagem D95C en nummerherkenning werkt ook niet.
Aangezien de Siemens AS150 hier door iemand genoemd werd als werkend toestel, heb ik me dit aangeschaft. Maar ook op dit toestel werkt de nummerherkenning ook niet....

Dus trek ik de conclusie dat dommel het nummer niet meestuurt....
sikk
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 31 mar 2008, 01:17
Contacteer:

chessboxing schreef:TOPCOM Butler 2510C, nr weergave werkt.
Wat is de nr voor je voicemail te beluisteren als iemand iets achterliet want ik krijg een knipperende envelop?
Hier ook een TOPCOM Butler 2510C en nummerweergave werkt maar af en toe. (Heb de indruk meestal niet).

Zo blijkt dus dat niet alles van het telefoontoestel afhangt.
driesel
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 aug 2007, 16:28

Wij hebben net een Philips DECT CD2552S gekocht en deze doet nummer- en naamweergave wel goed. Ik vermoed dat de meeste DECT-middenklassers daar wel toe in staat zijn.
Gebruikersavatar
turboke
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 04 feb 2006, 23:36
Locatie: st-gillis-waas
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

chessboxing schreef:TOPCOM Butler 2510C, nr weergave werkt.
Wat is de nr voor je voicemail te beluisteren als iemand iets achterliet want ik krijg een knipperende envelop?


Ben je zeker dat je geen antwoordapparaat op je tel. hebt ? Ik heb nl. hetzelfde.........
chessboxing
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 02 aug 2008, 12:04
Locatie: Oostende

turboke schreef:
chessboxing schreef:TOPCOM Butler 2510C, nr weergave werkt.
Wat is de nr voor je voicemail te beluisteren als iemand iets achterliet want ik krijg een knipperende envelop?


Ben je zeker dat je geen antwoordapparaat op je tel. hebt ? Ik heb nl. hetzelfde.........

Ik weet het niet, maar bij belgacom belde ik 1230 en zat er in. Maar dat staat buiten mijn telefoon zeker.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”