[TV] Stargate Atlantis
- Robbe
- El Robre
- Twitter: infocaris
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Contacteer:
Zojuist gelezen dat het op het einde van het 5de en huidige seizoen gedaan is met de serie.
Al zullen er wel verder "straight to dvd" films van worden uitgebracht.
De bedoeling is om zo Stargate Universe, de 3de reeks in de series, in gang te kunnen zetten.
Na het verdwijnen van Stargate SG-1 is dat een triestige traditie aan het worden ... meer bij GateWorld en SciFi
Al zullen er wel verder "straight to dvd" films van worden uitgebracht.
De bedoeling is om zo Stargate Universe, de 3de reeks in de series, in gang te kunnen zetten.
Na het verdwijnen van Stargate SG-1 is dat een triestige traditie aan het worden ... meer bij GateWorld en SciFi
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
- defenderII
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 18 keer
- Contacteer:
ik vind SG1 ook veel beter dan atlantis 

- NuKeM
- Content Editor
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 156 keer
- Contacteer:
Bwa, het begin van SG-1 was eigenlijk slecht, met de seizoenen zijn ze veel beter geworden en atlantis vond ik toch zeker gelijkwaardig aan SG-1 in zijn geheel. SG-1 had wel meer te bieden in de laatste seizoenen.
Tijd voor nieuwere en betere sci-fi, het einde van Battlestar Galactica zorgt voor een serieus vacuum.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
- Robbe
- El Robre
- Contacteer:
Ik blijf het wel jammer vinden dat ze indertijd niet besloten hadden om SG-1 dan maar exclusief via het internet te gaan aanbieden. Het zou op die manier ten minste naar waarde zijn geschat ipv. het te moeten cancellen vanwege de competitie met Battlestar Galacatica die ze op dezelfde zender wouden aanbieden. Want de reden om shows af te voeren blijkt telkens te steunen op een achterhaald kijkersysteem dat enkel in de VS wordt opgemeten. De reden waarom SG-1 uitiendelijk groot is geworden was juist vanwege het grote succes in Europa, hoe ze zo'n systemen dus kunnen blijven verdedigen snap ik echt niet ...

Misschien kunnen ze dan SG-1 terug ophalenThe_Borg schreef:Tijd voor nieuwere en betere sci-fi, het einde van Battlestar Galactica zorgt voor een serieus vacuum.

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
*panic mode*The_Borg schreef:Tijd voor nieuwere en betere sci-fi, het einde van Battlestar Galactica zorgt voor een serieus vacuum.

There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
- NuKeM
- Content Editor
- Contacteer:
Battlestar Galactica, is dat dan zo goed? Heb van nog mensen gehoord dat ze hier graag naar kijken.
Ik heb denk ik heel season 1 gezien en vond het veeeeeeeeeel te langdradig
Misschien moet ik de serie toch nog maar eens een kans geven.
Ik heb denk ik heel season 1 gezien en vond het veeeeeeeeeel te langdradig

- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
BSG is een superserie, doch niet als je puur SciFi of Actie wil zien. Het is meer een SciFi drama serie, beetje te vergelijken wat Grey's Anatomy is voor een ziekenhuisserie maar dan in de ruimte.
Echt, BGS is een aanrader ! Zowel ik als m'n vrouw zijn hooked.
Grtz,
Sasuke
Grtz,
Sasuke
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Wanneer komt er nog eens iets uit van de Star Trek franchise? Enterprise vond ik eigenlijk wel leuk, maar helaas wel een sterk geforceerd einde (net zoals het einde van Voyager trouwens). Je hebt nu wel volgend jaar de nieuwe film van JJ "Lost" Abrams, maar ik vermoed dat dat een compleet andere stijl gaat zijn ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Seizoen 1 vond ik ook maar zo-zo, maar daarna het wordt beter. En de laatste cliffhanger, net voor de huidige onderbreking, was eenvoudigweg té cool! 
EDIT: En alleen al voor 'Number 6' zou je moeten kijken. Habba, habba!

EDIT: En alleen al voor 'Number 6' zou je moeten kijken. Habba, habba!

There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
- NuKeM
- Content Editor
- Contacteer:
Star Trek blijft nog steeds mijn favoriet (DS9 en Enterprise waren erg goed te pruimen, alsook Voyager en TNG). Ik had ergens gelezen dat er een nieuwe film voor in de maak is, maar van een serie weet ik niets. Ze hebben in ieder geval nog opties genoeg om enkele series te producerenmeon schreef:Wanneer komt er nog eens iets uit van de Star Trek franchise? Enterprise vond ik eigenlijk wel leuk, maar helaas wel een sterk geforceerd einde (net zoals het einde van Voyager trouwens). Je hebt nu wel volgend jaar de nieuwe film van JJ "Lost" Abrams, maar ik vermoed dat dat een compleet andere stijl gaat zijn ...

Ik zal BSG nog maar eens een kans geven. Maar, ik weet nog dat ik mij in season 1 regelmatig heb zitten ergeren aan het slakkengangetje van de serie (idd. er zit een hele brok drama in). De pilot deed mij verlangen naar meer, maar dat was daarna rap gedaan. Maar bon, de tweede kans komt eraan

- svermassen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
- Bedankt: 35 keer
Da kijkt mijn vrouw toch niet, maar Atlantis en SG-1 wel.Sasuke schreef:BSG is een superserie, doch niet als je puur SciFi of Actie wil zien. Het is meer een SciFi drama serie, beetje te vergelijken wat Grey's Anatomy is voor een ziekenhuisserie maar dan in de ruimte.
Grtz,
Sasuke
Maar BSG is iets speciaals en niet de standaard Scifi
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Spijtig, bwa. Ik volg het al niet meer sinds episode 3 van dit seizoen. Reden: het heeft mijn interesse verloren. De plots zijn saai, de characters eigenlijk ook. Dan nog eens de belachelijke phaser-like wapens, regelrechte rip-off van Star Trek. 'k Vond het al erg toen SG-1 in de ruimte ging vechten, nu zie je die belachelijke spacebattles met phasers... kom aan? Het heet niet voor niets starGATE.
Laatste seizoen van SG-1 vond ik ook maar redelijk slecht vergeleken met de andere.
Reden waarom ik totop vandaag nog steeds Star Trek Voy/DS9 kijk is omdat het origineel is. Het heeft niets gestolen van andere reeksen. Het verhaal is zoveel keer puurder.
Laatste seizoen van SG-1 vond ik ook maar redelijk slecht vergeleken met de andere.
Reden waarom ik totop vandaag nog steeds Star Trek Voy/DS9 kijk is omdat het origineel is. Het heeft niets gestolen van andere reeksen. Het verhaal is zoveel keer puurder.
Startrek: ze maken geen serie meer tot 2010 geloof ik omdat ze vinden dat ze alle senario's al eens hebben gehad. Wel inderdaad een film volgend jaar.
Voyager was de beste en natuurlijk TOS als nostalgie.
Atlantis vind ik persoonlijk beter dan sg-1 omdat het voor afwisseling zorgde maar jammer dat het inderdaad het laatste seizoen is.
Stargate Universe gaat dan weer over 1 van 2 ancient schepen die de stargates hebben geplaatst. De Basis zal dus een schip zijn ipv vast land.
Voyager was de beste en natuurlijk TOS als nostalgie.
Atlantis vind ik persoonlijk beter dan sg-1 omdat het voor afwisseling zorgde maar jammer dat het inderdaad het laatste seizoen is.
Stargate Universe gaat dan weer over 1 van 2 ancient schepen die de stargates hebben geplaatst. De Basis zal dus een schip zijn ipv vast land.
- NuKeM
- Content Editor
- Contacteer:
Aha, een beetje zoals Voyager dus. Een schip met een missie (naar huis gaan of zoals hier misschien stargates plaatsen) in nieuwe vreemde gebieden enzo, nicedroopy schreef:Stargate Universe gaat dan weer over 1 van 2 ancient schepen die de stargates hebben geplaatst. De Basis zal dus een schip zijn ipv vast land.

-
- Erelid
en het unlocken van de 9de chevron natuurlijk 

-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 16 keer
Ben nu ni echt een scifi fan maar ik kijk af en toe ook wel is naar stargate atlantis en had vroeger op tv ook wel eens naar de sg1 reeks gekeken... Je verwacht als ze naar de 'superstad' van de ancients gaan , dat ze toch op z'n minst wa coole uitvinden zouden doen en wat van de stad laten zien.. Je ziet zo altijd wa lichten branden over heel de stad maar de scenario's zelf spelen zich af in 3 kamers ofzo.. Ook in sg1 komen die acients zo super over en in stargate atlantis zijn da precies boerepummels
En daarbij vind ik de atlantis plots ook maar flauw eigenlijk.
Vraag me wel af over wat ze de 3de serie zouden maken dan...

- localhost
- Elite Poster
- Twitter: amedee
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 5 keer
- Contacteer:
Oei, gedaan? En seizoen 2 moet nog op tv komen!The_Borg schreef:Tijd voor nieuwere en betere sci-fi, het einde van Battlestar Galactica zorgt voor een serieus vacuum.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
dat dacht ik ook tot ik het begon te kijken, uit verveling.KK schreef:Ik vond persoonlijk Atlantis maar flauw, vergeleken met SG1. Heb enkele afleveringen van het eerste seizoen gezien en vond er niks aan.
- Ofloo
- Elite Poster
wat ik nog altijd niet snap is dat ze hun schepen gewoon niet repliceren met hun asguard replicator dingetje .. dan moeten ze geen grondstoffen mijnen enkel energie.misterjo schreef:Ben nu ni echt een scifi fan maar ik kijk af en toe ook wel is naar stargate atlantis en had vroeger op tv ook wel eens naar de sg1 reeks gekeken... Je verwacht als ze naar de 'superstad' van de ancients gaan , dat ze toch op z'n minst wa coole uitvinden zouden doen en wat van de stad laten zien.. Je ziet zo altijd wa lichten branden over heel de stad maar de scenario's zelf spelen zich af in 3 kamers ofzo.. Ook in sg1 komen die acients zo super over en in stargate atlantis zijn da precies boerepummels![]()
waar ze in sg1 wapens mee maakte zoals het wapen om de replicators te neutraliseren, of het wapen van merlijn of hoe die gast ook weer heet..
de laatste series zijn inderdaad wat flauw, vooral de laatste sga s05e06
- Robbe
- El Robre
- Contacteer:
Die kunnen wel geen identieke kopie maken zonder extra grondstoffen te hebben. Tenzij ze het origineel gaan verlichten en de vrijgekomen grondstoffen gaan gebruiken voor de kopie of als het origineel en de kopie verkleinen. Voor alle andere manieren moeten ze het van iets anders halen.Ofloo schreef: .. dan moeten ze geen grondstoffen mijnen enkel energie
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 16 keer
Inderdaad die laatste afleveringen hebben eigenlijk ni echt veel meer weg van het 'stargate' concept. Je kan evengoed naar een mislukte ER serie kijken...Ofloo schreef: de laatste series zijn inderdaad wat flauw, vooral de laatste sga s05e06

- Gent32m
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
- Bedankt: 118 keer
Aha, hier zitten de SCI-FI liefhebbers
Ben momenteel ook naar Stargate Atlantis (seizoen 5) aan het kijken. Idd zalig zo in HD. En ook fijn dat er zulke lieve nederlanders zijn die telkens voor ondertiteling voor ons zorgen. Burps. Iemand nog een biertje
Stargate SG1 volg ik ook. Ik zit momenteel halverwege seizoen 2. Heb dus nog een paar seizoenen te gaan (er zijn er 10 + 2 DVD films)
Star Trek Voyager ben ik ook aan het volgen (7 seizoenen, en zit ergens in seizoen drie nu). Wel heel goede serie.
Goh, ze zijn allemaal ergens hetzelfde, maar toch anders. Het ene moment zit er meer diepgang in het verhaal van de één en dan weer meer diepgang in het verhaal van de andere reeksen.
Over het algemeen genomen scoort Star Trek Voyager wel hoger (vind ik). Maar de stargate avonturen (SG1 of atlantis) zijn zeker ook heel leuk..
Oh ja, wist je dat David Hewlett (die de rol van Dr. Rodney McKay speelt in Stargate Atlantis) een doldwaze film 'A Dog's Breakfast' gemaakt heeft. Samen met zijn collega Paul McGillion.
In het begin (het eerste halfuur) lag ik echt krom van het lachen. Daarna werd het wat saai (het verhaal zakt wat in elkaar). Maar er zitten echt leuke scenes tussen, vond ik
En wat de ultieme Sci Fiction betreft, blijft voor mij Star Trek The Original Series nog steeds torenhoog bovenaan staan. De speciale effecten zijn wat verouderd. Echter de driehoeksverhouding (mc coy - kirk - spock), de sterke verhalen, de sfeer, de actie, de avonturen.. Gewoon schitterend allemaal.. Het had ook soms een paar zwakkere afleveringen. Echter zitten er pareltjes tussen, die ik nog nauwelijks elders gevonden heb...
Star Trek TOS is dan ook waar alles mee begon...
En ik was nog niet eens geboren, toen ze er al mee bezig waren.
Kun je nagaan. Ze zijn mij gewoon vergeten toen

Ben momenteel ook naar Stargate Atlantis (seizoen 5) aan het kijken. Idd zalig zo in HD. En ook fijn dat er zulke lieve nederlanders zijn die telkens voor ondertiteling voor ons zorgen. Burps. Iemand nog een biertje

Stargate SG1 volg ik ook. Ik zit momenteel halverwege seizoen 2. Heb dus nog een paar seizoenen te gaan (er zijn er 10 + 2 DVD films)
Star Trek Voyager ben ik ook aan het volgen (7 seizoenen, en zit ergens in seizoen drie nu). Wel heel goede serie.
Goh, ze zijn allemaal ergens hetzelfde, maar toch anders. Het ene moment zit er meer diepgang in het verhaal van de één en dan weer meer diepgang in het verhaal van de andere reeksen.
Over het algemeen genomen scoort Star Trek Voyager wel hoger (vind ik). Maar de stargate avonturen (SG1 of atlantis) zijn zeker ook heel leuk..
Oh ja, wist je dat David Hewlett (die de rol van Dr. Rodney McKay speelt in Stargate Atlantis) een doldwaze film 'A Dog's Breakfast' gemaakt heeft. Samen met zijn collega Paul McGillion.
In het begin (het eerste halfuur) lag ik echt krom van het lachen. Daarna werd het wat saai (het verhaal zakt wat in elkaar). Maar er zitten echt leuke scenes tussen, vond ik

En wat de ultieme Sci Fiction betreft, blijft voor mij Star Trek The Original Series nog steeds torenhoog bovenaan staan. De speciale effecten zijn wat verouderd. Echter de driehoeksverhouding (mc coy - kirk - spock), de sterke verhalen, de sfeer, de actie, de avonturen.. Gewoon schitterend allemaal.. Het had ook soms een paar zwakkere afleveringen. Echter zitten er pareltjes tussen, die ik nog nauwelijks elders gevonden heb...
Star Trek TOS is dan ook waar alles mee begon...
En ik was nog niet eens geboren, toen ze er al mee bezig waren.
Kun je nagaan. Ze zijn mij gewoon vergeten toen

Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
- Robbe
- El Robre
- Contacteer:
Yeps, sci-fi is best leuk. Voor alle StarGate en verwante nieuws ga ik naar GateWorld. Hopelijk krijgen we één van dezer dagen wat meer nieuws rond de "verderzetting" van Atlantis via films en een trailer van de nieuwe serie. Al is dat laatste weinig waarschijnlijk aangezien de kans dan groot zal zijn dat je de castleden die de overgang maken van Stargate SG-1 en Stargate Atlantis zal kunnen herkennen.
Futurama is ondertussen ook weer tot leven gewekt door zo'n film formule. In vergelijking met Family Guy waren die nieuwe "afleveringen" wel direct de moeite waard. Is curieus of dat met de 3de film ook zo zal zijn, meer nieuws via GotFuturama.
Futurama is ondertussen ook weer tot leven gewekt door zo'n film formule. In vergelijking met Family Guy waren die nieuwe "afleveringen" wel direct de moeite waard. Is curieus of dat met de 3de film ook zo zal zijn, meer nieuws via GotFuturama.
-
- Erelid
Futurama is goed begonnen, maar 't schijnt als je de films gezien hebt, dat je de nieuwe serie ook gezien hebt. Ik kijk dus uit naar Family Guy =D
'k Moet wel nog de laatste SG-1 film zien, eens zien waar ik hem kan kopen, 'k heb hem nog niet al te veel gezien (eigenlijk niet lol).
'k Moet wel nog de laatste SG-1 film zien, eens zien waar ik hem kan kopen, 'k heb hem nog niet al te veel gezien (eigenlijk niet lol).
Seizoen 4 zal het laatste seizoen zijn, 2de stuk begint in januariOei, gedaan? En seizoen 2 moet nog op tv komen!

"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
- Robbe
- El Robre
- Contacteer:
Wel het zit zo, die films worden later verknipt tot afleveringen die mekaar zullen opvolgen. Als je de film gezien hebt, heb je tegelijkertijd ook de nieuwe seizoensafleveringen gezien. Best raar ehLord Utopia schreef:Futurama is goed begonnen, maar 't schijnt als je de films gezien hebt, dat je de nieuwe serie ook gezien hebt. Ik kijk dus uit naar Family Guy =D

Dat zou wel is kunnen uitleggen waarom bijvoorbeeld VT4 er opeens zo snel bij is met die nieuwere series. 2BE heeft het dat ondertussen ook gemerkt en probeert hetzelfde uit met Californication vermoed'k.The_Borg schreef:Ik denk dat de meeste mensen geen 5 jaar wachten tot het hier ook op TV verschijnt.
- Gent32m
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
- Bedankt: 118 keer
Thanks for the link !Robbe schreef:Yeps, sci-fi is best leuk. Voor alle StarGate en verwante nieuws ga ik naar GateWorld.

Ben al aan het luisteren naar het McCay interview

Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
- Ofloo
- Elite Poster
allé seizoen 5 is al uit !?The_Borg schreef:Seizoen 4 zal het laatste seizoen zijn, 2de stuk begint in januariOei, gedaan? En seizoen 2 moet nog op tv komen!. Ik denk dat de meeste mensen geen 5 jaar wachten tot het hier ook op TV verschijnt
.
http://en.wikipedia.org/wiki/Stargate_a ... s#Season_5
ik kijk er al naar uit.510: Daniel Jackson returns to Atlantis to do research on the Lantean scientist Janus. The Atlantis Expedition makes first contact with a new alien species. Michael Shanks will guest-star as Daniel Jackson.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Trouwens ik heb pas gemerkt (net terug uit verlof) dat SG-1 nu dagelijks te zien is op VTM, of was het nu KA2 om 7u50 's morgens ?
- Robbe
- El Robre
- Contacteer:
Inderdaad, elke dag op 2BE om 7u55 's morgens.
Voor het naar school gaan zekerst ...
De nieuwe karakters voor het "Stargate Universum" zijn ondertussen bekend.
Maar die omschrijving lijkt mij meer een mix tussen Farscape en Star Trek in een 90210 achtige uitvoering.
Het belooft alvast weinig goeds, zeker als je de karakters leest.
Voor het naar school gaan zekerst ...
De nieuwe karakters voor het "Stargate Universum" zijn ondertussen bekend.
Maar die omschrijving lijkt mij meer een mix tussen Farscape en Star Trek in een 90210 achtige uitvoering.
Het belooft alvast weinig goeds, zeker als je de karakters leest.
het grote verschil is dat ze op een schip zitten die jumped naar een volgende stargate op vaste tijden. Door de chevron9 te unclocken komen ze op het schip maar kunnen niet meer terug (beetje zoals atlantis in het begin). Als ze jumpen en je bent niet mee dan zit je in de puree
eerst bedenking: ze jumpen en je blijft achter dan gebruik je toch gewoon de stargate om terug te gaan of naar aarde te gaan...

eerst bedenking: ze jumpen en je blijft achter dan gebruik je toch gewoon de stargate om terug te gaan of naar aarde te gaan...
I don't like country music, but I don't mean to denigrate those who do. And for the people who like country music, denigrate means 'put down'