Speedpack ... wie heeft het nu al
-
- Premium Member
- Berichten: 544
- Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
- Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
- Bedankt: 117 keer
Ken,
ik had al Dommel (netconnect plus, ik BETAAL dus voor mijn upgrade naar 12Mbps tussen haakjes en kan mijn abo perfect opzeggen als ik wil, ben al meer dan een jaar klant).
Maar: al die mensen die Homeconnect hebben besteld hebben recht een goed werkend product te ontvangen in overeenstemming met wat Dommel adverteert op haar website (dat is NIET het geval op dit ogenblik!) - daar betalen ze ook voor: hier in België is gewoon alles veel te duur wat internet betreft en is Homeconnect eigenlijk een van de eerste aanbiedingen die nog maar "in de buurt komt" van wat het zou moeten zijn (als het volledig zou werken)... En de Nederlanders maar lachen met ons dat we ons zo laten afzetten en braaf en gedwee blijven accepteren dat internet hier zo gelimiteerd is en zo veel kost ...
Ik kan best begrijpen waarom zoveel mensen Homeconnect interessant vinden. Jij niet dan? Als we in juni wisten wat we nu weten had ik mijn kameraad ook waarschijnlijk niet aangeraden dit te nemen zolang Dommel het niet helemaal in orde had... (hij heeft reeds +300 EUR aan telefoonkosten naar de Dommel helpdesk gepleegd en nog zijn alle issues niet opgelost!) De problemen zijn trouwens de hoofdreden dat ik nog niet ben overgeschakeld naar Homeconnect...
Wbt. het contract: de leverancier kan er in zetten wat hij wil, als het niet wettelijk is - is het niet bindend en als de leverancier zelf het contract niet respecteert (lees: de beloofde diensten die ze op hun site adverteren bij het product deels of niet binnen redelijke termijn levert en problemen evt. oplost) kan het contract zondermeer worden verbroken doormiddel van een aangetekende in gebreke stelling. De voorwaarden hiervoor zijn dat de klant moet kunnen aantonen dat hij enige moeite heeft getoond zijn leverancier op de hoogte te stellen van het probleem en zijn vraag voor een oplossing er van kan bewijzen. Dat kan worden perfect worden bewezen op basis van e.g. een aangetekend schrijven en telefoonfactuur met gespreken naar de helpdesk + correspondentie naar hun helpdesk via het ticketsysteem. Als dommel na 2 weken (10 werkdagen) geen antwoord laat of het probleem oplost kan je zondermeer je contract stop zetten en sta je wettelijk ook recht in je schoenen (als je al je facturen correct hebt betaald tot dan tenminste).
De reden waarom zoveel mensen moeilijk beginnen doen en hier komen zeuren lijkt me evident: ze hadden een product besteld dat idd. veel belovend was (ze willen het dus liever houden ALS het goed zou werken), maar de leverancier komt de afspraken niet na! Dat de 12Mbit wat vertraging heeft, tot daarnog aan toe - dat is niet helemaal alleen hun fout. Ik ga hier niet zitten miereneuken over het feit dat ze 12Mbit aanbieden en het in de praktijk waarschijnlijk maar 8~10Mbps zal zijn hoor. Het is wel hun fout dat er zo slecht over wordt gecommuniceerd en dat zij geen duidelijk bindende afspraken hebben gemaakt met Belgacom (of schijnbaar toch niet optreden tegen het feit dat deze niet worden nagekomen). Een aantal diensten die door Dommel momenteel bij de Homeconnect abo adverteert worden gewoon niet aangeboden!!! Dat is bedrieglijke reklame. Het feit dat deze diensten niet onmiddellijk allemaal vanaf 1 juli werden aangeboden tot daar nog aan toe, maar ik herinner u er aan dat Dommel Homeconnect had aangekondigd in MEI en mensen het product konden bestellen van omstreeks half JUNI, terwijl de dienst beloofd werd voor 1 juli. Er werd op dat ogenblik NERGENS vermeld dat deze diensten niet van bij aanvang werden opgeleverd (nadien hebben ze wel een paar * bij op hun site gezet, maar dit dekt lang nog niet alles) Intussen zien we dat het product nog steeds niet volledig overeenstemt met wat wordt geadverteerd op hun website, dat dommel arrogant en geirriteerd reageert tegen de ombudsdienst Telecom en een aantal van haar "mondigere" klanten en dat (nu, 6 september) +2 maand na de officiële launch van het product (dus na meer dan 1/6e van de minimum abonnementsperiode die Dommel onder contract oplegt) Dommel nog steeds in gebreke blijft! Ik denk dat er heel veel klanten zijn die al zeer veel geduld hebben gehad met Dommel. Ze mogen best tevreden zijn dat er niet meer een dergelijk aangetekend schrijven hebben gestuurd + ik zie er nog heel wat vertrekken als de situatie niet zeer snel opgelost geraakt.
Je kwam zelf eerder aanzetten met vooruitbetalingen in de bouwsector. Wel, dat was nu juist een erg slecht voorbeeld: je betaalt daar namelijk een voorschot (dat kan idd. perfect) + schijven van zodra bepaalde delen van de woning zijn opgeleverd (m.a.w. bepaalde werken zijn uitgevoerd) volgens het contract dat je met de aannemer hebt overeengekomen. Als jij een woning koopt en de pannen liggen niet op het dak, een muur staat scheef, niet volgens plan of op instorten, en de stopcontacten zijn niet geplaatst: betaal jij die dingen dan?
Ook in geval van overmacht dient Dommel aan te tonen dat ze alles in het werk hebben gesteld om het probleem zo snel mogelijk op te lossen. Ik zie hier geen bewijs van. Meer: het lijkt wel of ze bijna gans de zomervakantie op een eiland in Tahiti in een hangmat hebben gezeten en pas nu wakker worden uit hun zomers geluier...
Ik hoop dat ze alles spoedig terug een beetje in orde brengen want het duurt echt veel te lang - en dat kost hun alleen maar klanten en is zeer slecht voor hun reputatie...
Mvg,
David
ik had al Dommel (netconnect plus, ik BETAAL dus voor mijn upgrade naar 12Mbps tussen haakjes en kan mijn abo perfect opzeggen als ik wil, ben al meer dan een jaar klant).
Maar: al die mensen die Homeconnect hebben besteld hebben recht een goed werkend product te ontvangen in overeenstemming met wat Dommel adverteert op haar website (dat is NIET het geval op dit ogenblik!) - daar betalen ze ook voor: hier in België is gewoon alles veel te duur wat internet betreft en is Homeconnect eigenlijk een van de eerste aanbiedingen die nog maar "in de buurt komt" van wat het zou moeten zijn (als het volledig zou werken)... En de Nederlanders maar lachen met ons dat we ons zo laten afzetten en braaf en gedwee blijven accepteren dat internet hier zo gelimiteerd is en zo veel kost ...
Ik kan best begrijpen waarom zoveel mensen Homeconnect interessant vinden. Jij niet dan? Als we in juni wisten wat we nu weten had ik mijn kameraad ook waarschijnlijk niet aangeraden dit te nemen zolang Dommel het niet helemaal in orde had... (hij heeft reeds +300 EUR aan telefoonkosten naar de Dommel helpdesk gepleegd en nog zijn alle issues niet opgelost!) De problemen zijn trouwens de hoofdreden dat ik nog niet ben overgeschakeld naar Homeconnect...
Wbt. het contract: de leverancier kan er in zetten wat hij wil, als het niet wettelijk is - is het niet bindend en als de leverancier zelf het contract niet respecteert (lees: de beloofde diensten die ze op hun site adverteren bij het product deels of niet binnen redelijke termijn levert en problemen evt. oplost) kan het contract zondermeer worden verbroken doormiddel van een aangetekende in gebreke stelling. De voorwaarden hiervoor zijn dat de klant moet kunnen aantonen dat hij enige moeite heeft getoond zijn leverancier op de hoogte te stellen van het probleem en zijn vraag voor een oplossing er van kan bewijzen. Dat kan worden perfect worden bewezen op basis van e.g. een aangetekend schrijven en telefoonfactuur met gespreken naar de helpdesk + correspondentie naar hun helpdesk via het ticketsysteem. Als dommel na 2 weken (10 werkdagen) geen antwoord laat of het probleem oplost kan je zondermeer je contract stop zetten en sta je wettelijk ook recht in je schoenen (als je al je facturen correct hebt betaald tot dan tenminste).
De reden waarom zoveel mensen moeilijk beginnen doen en hier komen zeuren lijkt me evident: ze hadden een product besteld dat idd. veel belovend was (ze willen het dus liever houden ALS het goed zou werken), maar de leverancier komt de afspraken niet na! Dat de 12Mbit wat vertraging heeft, tot daarnog aan toe - dat is niet helemaal alleen hun fout. Ik ga hier niet zitten miereneuken over het feit dat ze 12Mbit aanbieden en het in de praktijk waarschijnlijk maar 8~10Mbps zal zijn hoor. Het is wel hun fout dat er zo slecht over wordt gecommuniceerd en dat zij geen duidelijk bindende afspraken hebben gemaakt met Belgacom (of schijnbaar toch niet optreden tegen het feit dat deze niet worden nagekomen). Een aantal diensten die door Dommel momenteel bij de Homeconnect abo adverteert worden gewoon niet aangeboden!!! Dat is bedrieglijke reklame. Het feit dat deze diensten niet onmiddellijk allemaal vanaf 1 juli werden aangeboden tot daar nog aan toe, maar ik herinner u er aan dat Dommel Homeconnect had aangekondigd in MEI en mensen het product konden bestellen van omstreeks half JUNI, terwijl de dienst beloofd werd voor 1 juli. Er werd op dat ogenblik NERGENS vermeld dat deze diensten niet van bij aanvang werden opgeleverd (nadien hebben ze wel een paar * bij op hun site gezet, maar dit dekt lang nog niet alles) Intussen zien we dat het product nog steeds niet volledig overeenstemt met wat wordt geadverteerd op hun website, dat dommel arrogant en geirriteerd reageert tegen de ombudsdienst Telecom en een aantal van haar "mondigere" klanten en dat (nu, 6 september) +2 maand na de officiële launch van het product (dus na meer dan 1/6e van de minimum abonnementsperiode die Dommel onder contract oplegt) Dommel nog steeds in gebreke blijft! Ik denk dat er heel veel klanten zijn die al zeer veel geduld hebben gehad met Dommel. Ze mogen best tevreden zijn dat er niet meer een dergelijk aangetekend schrijven hebben gestuurd + ik zie er nog heel wat vertrekken als de situatie niet zeer snel opgelost geraakt.
Je kwam zelf eerder aanzetten met vooruitbetalingen in de bouwsector. Wel, dat was nu juist een erg slecht voorbeeld: je betaalt daar namelijk een voorschot (dat kan idd. perfect) + schijven van zodra bepaalde delen van de woning zijn opgeleverd (m.a.w. bepaalde werken zijn uitgevoerd) volgens het contract dat je met de aannemer hebt overeengekomen. Als jij een woning koopt en de pannen liggen niet op het dak, een muur staat scheef, niet volgens plan of op instorten, en de stopcontacten zijn niet geplaatst: betaal jij die dingen dan?
Ook in geval van overmacht dient Dommel aan te tonen dat ze alles in het werk hebben gesteld om het probleem zo snel mogelijk op te lossen. Ik zie hier geen bewijs van. Meer: het lijkt wel of ze bijna gans de zomervakantie op een eiland in Tahiti in een hangmat hebben gezeten en pas nu wakker worden uit hun zomers geluier...
Ik hoop dat ze alles spoedig terug een beetje in orde brengen want het duurt echt veel te lang - en dat kost hun alleen maar klanten en is zeer slecht voor hun reputatie...
Mvg,
David
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
En wat wil je nu bereiken?
De feiten zijn er... Wat ga je er aan doen? Gaan de meesten hier nog lang zitten zeiken of actie(s) onderemen en met Dommel in mate van het mogelijk sneller voor een oplossing zorgen?
N.b. Daarnaast heb ik zelf homeconnect en ervoor een jaar netconnect+ gehad. Zonder geen enkel probleem.
En neen, ik ben helemaal geen Dommel fanboy of wat dan ook...
De feiten zijn er... Wat ga je er aan doen? Gaan de meesten hier nog lang zitten zeiken of actie(s) onderemen en met Dommel in mate van het mogelijk sneller voor een oplossing zorgen?
N.b. Daarnaast heb ik zelf homeconnect en ervoor een jaar netconnect+ gehad. Zonder geen enkel probleem.
En neen, ik ben helemaal geen Dommel fanboy of wat dan ook...
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Elite Poster
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
Er hebben hier al mooie foto's van ROP's gestaan, maarja vindt die hier maar es terug , een minuutje of 5 gezocht voor u, ben het kwijt sorry geeen goesting meer
edit: moesten stickies van zo'n foto's gemaakt worden:)
veel suc6 met search ivb
Btw kijk ff op belgacom site of je 2 tv toestellen in HD kan hebben zo weet je het direcct of je een ropje in je buurt hebt ...
http://www.belgacom.be/bwt/control/nl/j ... vision=RES
edit: moesten stickies van zo'n foto's gemaakt worden:)
veel suc6 met search ivb
Btw kijk ff op belgacom site of je 2 tv toestellen in HD kan hebben zo weet je het direcct of je een ropje in je buurt hebt ...
http://www.belgacom.be/bwt/control/nl/j ... vision=RES
Laatst gewijzigd door kaise1 06 sep 2008, 21:47, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Starter Plus
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 28 nov 2003, 13:56
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Gewoon wat info (geen klacht of ophemeling)
Ik heb vrijdag 29 augustus mijn bestelling in de CRM gedaan, en meteen betaald via webbankking. Woensdag 3 september heb ik mijn mailtje gekregen dat de aanpassing van men adsl lijn zal gebeuren op vrijdag 12 september.
Nu moet ik dus nog even wachten, en hopelijk is het dan in orde
Vreemd genoeg ben ik sinds vandaag overgeschakeld van 512kbit upload (boostpack) en 4.6mbit download , naar 484kbit upload en 4.0mbit download. Er is dus iets veranderd maar nu zit ik dus op een iets lagere snelheid
Hopelijk komt dit vrijdag nog in orde
(trouwens, hoewel ik via de crm probleemloos kon bestellen, heb ik ook eens gechecked op de belgacomtv website en daar kan ik maar 1 tv aansluiting nemen...)
Ik wacht in spanning af (maar ik heb een beetje schrik dat het vrijdag nog niet in orde gaat zijn... )
Ik heb vrijdag 29 augustus mijn bestelling in de CRM gedaan, en meteen betaald via webbankking. Woensdag 3 september heb ik mijn mailtje gekregen dat de aanpassing van men adsl lijn zal gebeuren op vrijdag 12 september.
Nu moet ik dus nog even wachten, en hopelijk is het dan in orde
Vreemd genoeg ben ik sinds vandaag overgeschakeld van 512kbit upload (boostpack) en 4.6mbit download , naar 484kbit upload en 4.0mbit download. Er is dus iets veranderd maar nu zit ik dus op een iets lagere snelheid
Hopelijk komt dit vrijdag nog in orde
(trouwens, hoewel ik via de crm probleemloos kon bestellen, heb ik ook eens gechecked op de belgacomtv website en daar kan ik maar 1 tv aansluiting nemen...)
Ik wacht in spanning af (maar ik heb een beetje schrik dat het vrijdag nog niet in orde gaat zijn... )
- Devilzown
- Elite Poster
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 59 keer
Bij mij zou het vandaag in orde zijn, maar precies toch nietkorlean schreef:Gewoon wat info (geen klacht of ophemeling)
Ik heb vrijdag 29 augustus mijn bestelling in de CRM gedaan, en meteen betaald via webbankking. Woensdag 3 september heb ik mijn mailtje gekregen dat de aanpassing van men adsl lijn zal gebeuren op vrijdag 12 september.
Nu moet ik dus nog even wachten, en hopelijk is het dan in orde
Vreemd genoeg ben ik sinds vandaag overgeschakeld van 512kbit upload (boostpack) en 4.6mbit download , naar 484kbit upload en 4.0mbit download. Er is dus iets veranderd maar nu zit ik dus op een iets lagere snelheid
Hopelijk komt dit vrijdag nog in orde
(trouwens, hoewel ik via de crm probleemloos kon bestellen, heb ik ook eens gechecked op de belgacomtv website en daar kan ik maar 1 tv aansluiting nemen...)
Ik wacht in spanning af (maar ik heb een beetje schrik dat het vrijdag nog niet in orde gaat zijn... )
Ik ga wat zitten mokken
-
- Premium Member
- Berichten: 544
- Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
- Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
- Bedankt: 117 keer
Ken,
allemaal fijn voor jou dat jij geen problemen hebt met Dommel en dat jij niks hoeft te ondernemen.
Er zijn op dit forum intussen tientallen mensen die honderden EUR hebben uitgegeven met bellen naar Dommel support ZONDER een oplossing van een aantal problemen te zien. Laat ons nog maar zwijgen van de onbeantwoorde tickets.
Als jij vindt dat ze hier een stukje kunnen zagen, wat zit je hier dan nog mee te lezen en commentaar te leveren eigenlijk? Niemand verplicht u dit te lezen en te posten. Het is niet omdat jij geen last hebt op dit ogenblik dat dat niet kan veranderen en dat er niet genoeg andere zijn die wel hinder ondervinden van de huidige problemen bij Dommel.
allemaal fijn voor jou dat jij geen problemen hebt met Dommel en dat jij niks hoeft te ondernemen.
Er zijn op dit forum intussen tientallen mensen die honderden EUR hebben uitgegeven met bellen naar Dommel support ZONDER een oplossing van een aantal problemen te zien. Laat ons nog maar zwijgen van de onbeantwoorde tickets.
Als jij vindt dat ze hier een stukje kunnen zagen, wat zit je hier dan nog mee te lezen en commentaar te leveren eigenlijk? Niemand verplicht u dit te lezen en te posten. Het is niet omdat jij geen last hebt op dit ogenblik dat dat niet kan veranderen en dat er niet genoeg andere zijn die wel hinder ondervinden van de huidige problemen bij Dommel.
-
- Starter Plus
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 28 nov 2003, 13:56
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Een klein update-je , ik heb net mijn lijn gecontroleerd met de DMT tool (http://dmt.mhilfe.de/) en daar staat mijn lijnwaarde op 10496kbps , maar men downstream snelheid staat dus op 4256kbps.
Dus mijn lijn lijkt al in orde, wel 10 mbit ipv 12 dan , (want het is toch /1024 , niet ? dus 10496 / 1024 = 10.25) Anyway, als ik 10 mbit zou hebben ipv 12 ben ik al zeer tevreden
Nu nog wachten tot vrijdag dus... (vreemd genoeg)
Dus mijn lijn lijkt al in orde, wel 10 mbit ipv 12 dan , (want het is toch /1024 , niet ? dus 10496 / 1024 = 10.25) Anyway, als ik 10 mbit zou hebben ipv 12 ben ik al zeer tevreden
Nu nog wachten tot vrijdag dus... (vreemd genoeg)
- yama
- Premium Member
- Berichten: 643
- Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 5 keer
Allez nu ben ik blijkbaar niet meer aansluitbaar op mijn nummer op dommel site.
Toch ff belgacomtv site gesurfd om te zien of ik bgctv kan hebben en precies t'zelfde nopes.
zone 056 zou er iets op til zijn hier of heb ik weer valse hoop .
Valse hoop dus blijkbaar werken ze nu wel en ben ik nog steeds niet aansluitbaar op 12 mbps en voor bgctv slechts 1 tv maar geen hd .
mabon zal maar blijven leechen dan .
Toch ff belgacomtv site gesurfd om te zien of ik bgctv kan hebben en precies t'zelfde nopes.
zone 056 zou er iets op til zijn hier of heb ik weer valse hoop .
Valse hoop dus blijkbaar werken ze nu wel en ben ik nog steeds niet aansluitbaar op 12 mbps en voor bgctv slechts 1 tv maar geen hd .
mabon zal maar blijven leechen dan .
- Devilzown
- Elite Poster
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 59 keer
DSL Status: UP
DSL Modulation Mode: Auto
DSL Path Mode: FAST
Downstream Rate: 11996 Kbps
Upstream Rate: 511 Kbps
Downstream Margin: 21 db
Upstream Margin: 4294967272 db wtf
Downstream Line Attenuation: 10
Upstream Line Attenuation: 7
Downstream Transmit Power: 15
Upstream Transmit Power: 11
LOS Errors: 0
wooooooo
wel mor 8mbit effectief... edit: na reboot modem 10mbit
/me is weer tevreden
DSL Modulation Mode: Auto
DSL Path Mode: FAST
Downstream Rate: 11996 Kbps
Upstream Rate: 511 Kbps
Downstream Margin: 21 db
Upstream Margin: 4294967272 db wtf
Downstream Line Attenuation: 10
Upstream Line Attenuation: 7
Downstream Transmit Power: 15
Upstream Transmit Power: 11
LOS Errors: 0
wooooooo
wel mor 8mbit effectief... edit: na reboot modem 10mbit
/me is weer tevreden
-
- Elite Poster
- Berichten: 964
- Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Hopelijk komen ze snel met een vdsl product . Heel limburg op adsl2+ tegen eind van het jaar , en dat klopt , alleen jammer dat ik dan nog steeds 7.4 km van die centrale zit . Hier wordt nu enkel vdsl uitgerold ( en in een rop kast zullen ze wel geen dslam voor adsl2+ zetten zeker ) , adsl2+ nietmeer wegens uitgefaseerd .
Dankuwel belgacom .
Dankuwel belgacom .
Laatst gewijzigd door dopke 10 sep 2008, 18:08, in totaal 1 gewijzigd.
- Gent32m
- Elite Poster
- Berichten: 1601
- Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
- Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
- Bedankt: 118 keer
Omschakeling van/naar wat ? Alvast fijn om horen dat je geholpen bent...Stormlord schreef:Ik heb intussen bericht gekregen dat ze mijn omschakeling gaan doen op 18/9 tussen 14 en 18u, ben een benieuwd...
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
-
- Elite Poster
- Berichten: 1492
- Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
Is dat niet wat wishfull thinking?dopke schreef:Heel limburg op adsl2+ tegen eind van het jaar
-
- Elite Poster
- Berichten: 964
- Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
positief of niet , het is in elk geval de bedoeling , http://www.clickx.be/news.cfm?id=85927.
Maarja , het zal toch weeral eens onder m'n neus doorgaan , ik zie het nog niet geburen dat ze hier in elk gehucht een eigen dslam gaan neerpoten .
Wat leven we toch in een k****land op dit gebied.
Maarja , het zal toch weeral eens onder m'n neus doorgaan , ik zie het nog niet geburen dat ze hier in elk gehucht een eigen dslam gaan neerpoten .
Wat leven we toch in een k****land op dit gebied.
-
- Premium Member
- Berichten: 544
- Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
- Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
- Bedankt: 117 keer
Gent32M,
had een speedpack besteld op mijn netconnect plus. Ik wacht nog even af met over te schakelen naar homeconnect of soortgelijke formule omdat ik dan wellicht weer voor een jaar vast zit (en gezien de aanhoudende problemen...)
Mvg,
David
had een speedpack besteld op mijn netconnect plus. Ik wacht nog even af met over te schakelen naar homeconnect of soortgelijke formule omdat ik dan wellicht weer voor een jaar vast zit (en gezien de aanhoudende problemen...)
Mvg,
David
-
- Starter Plus
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 28 nov 2003, 13:56
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Ik verwacht vandaag de upgrade van mijn ADSL lijn naar 9 of 12 mbit (volgens dommel crm)
*fingers crossed*
vanavond zal ik wat speedtestjes uitvoeren (in de veronderstelling dat het in orde komt natuurlijk )
*fingers crossed*
vanavond zal ik wat speedtestjes uitvoeren (in de veronderstelling dat het in orde komt natuurlijk )
-
- Starter Plus
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 28 nov 2003, 13:56
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Eyo, bij mij is het net geactiveerd
ik heb wel "maar" gesynced op 9020 kbit (8.8 mbit) zie ik
usebase test :
Your DOWNLOAD Speed:
7562 kbps or 945 KB/sec
an efficiency of ~189%
Your UPLOAD Speed:
406 kbps or 51 KB/sec
Download test van usenet met newsleecher , tussen de 880 a 920 KB/s
download iso van msdn.microsoft.com , rond de 910 a 930 KB/s
Ben dus wel content , wel een beetje jammer dak nie over de "magische" grens van meer dan 1 megabyte/seconde geraak
ik heb wel "maar" gesynced op 9020 kbit (8.8 mbit) zie ik
usebase test :
Your DOWNLOAD Speed:
7562 kbps or 945 KB/sec
an efficiency of ~189%
Your UPLOAD Speed:
406 kbps or 51 KB/sec
Download test van usenet met newsleecher , tussen de 880 a 920 KB/s
download iso van msdn.microsoft.com , rond de 910 a 930 KB/s
Ben dus wel content , wel een beetje jammer dak nie over de "magische" grens van meer dan 1 megabyte/seconde geraak
-
- Starter Plus
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 28 nov 2003, 13:56
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Lijnwaardes : (volgens DMT Tool)
Downstream : Attenuation : 21 dB | SNRM: 21.5 dB | tx pwr : 19 dNm
Upstream : Attenuation : 12 dB | SNRM: 30.0 dB | tx pwr : 12 dNm
Ik ben er al een tijdje uit, maar zijn dit "slechte", normale of "goede" waardes?
**update**
Net eens ne resync van menne modem gedaan en nu zijn de waardes een beetje anders
Downstream : Attenuation : 21 dB | SNRM: 21.5 dB | tx pwr : 19 dNm
Upstream : Attenuation : 7.5 dB | SNRM: 27.5 dB | tx pwr : 12 dNm
Misschien is net de fluctuatie het probleem
Downstream : Attenuation : 21 dB | SNRM: 21.5 dB | tx pwr : 19 dNm
Upstream : Attenuation : 12 dB | SNRM: 30.0 dB | tx pwr : 12 dNm
Ik ben er al een tijdje uit, maar zijn dit "slechte", normale of "goede" waardes?
**update**
Net eens ne resync van menne modem gedaan en nu zijn de waardes een beetje anders
Downstream : Attenuation : 21 dB | SNRM: 21.5 dB | tx pwr : 19 dNm
Upstream : Attenuation : 7.5 dB | SNRM: 27.5 dB | tx pwr : 12 dNm
Misschien is net de fluctuatie het probleem
Laatst gewijzigd door korlean 12 sep 2008, 16:06, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Starter Plus
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 28 nov 2003, 13:56
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Misschien moet ik ook eens polsen bij dommel... maar ik ben zo al vant princiepe, gaat da wel iets uithalen...carsi schreef:
carsi schreef:
Mijn speedpack is ook vandaag geactiveerd, maar heb geen 12 mbit.
Dit zijn mijn waardes:
Link Information
Uptime: 0 days, 0:13:29
DSL Type: G.992.5 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 509 / 9.023
Data Transferred (Sent/Received) [kB/kB]: 0,00 / 0,00
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 19,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 10,5 / 24,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 29,0 / 24,5
Ik kond de helpdesk vandaag niet bereiken.
Is dit normaal? Kan iemand mij helpen?
Juist de helpdesek gebelt in verband met dit probleem. Wat blijkt nu??
Volgens de afspraak met belgacom zou men tot 1250 meter 12 mbit leveren en tot 2500 meter 9 mbit. Ik zit op 1800 meter, dus 12 mbit moet perfect haalbaar zijn. Ze gingen mijn klacht intern doorgeven.DIT IS EEN SCHANDE!! Staat nergens vermeld van de afstand!!!!
Carsi, heb jij nog iets gehoord ?
**edit
ik was net aan het denken, ik werk in een IT winkel, misschien moet ik eens de nieuwste ADSL2+ modem meepakken om eens te zien wat die zegt, of gaat da zowieso geen verschil maken ? ik peins van nie zalle
Laatst gewijzigd door korlean 12 sep 2008, 16:08, in totaal 1 gewijzigd.
uhm enige idee waarom ik in mijn control panel alleen het "I" icoontje heb..
En die verwijst mij naar m'n homelink software, waar ik ook niks kan regelen wat betreft lijn sneheid of andere diensten kan activeren.
Ik kan inloggen op m'n pa's account waar wel al die icoontjes staan zoals : I A U E
mijn scherm ziet er zo uit...
En die verwijst mij naar m'n homelink software, waar ik ook niks kan regelen wat betreft lijn sneheid of andere diensten kan activeren.
Ik kan inloggen op m'n pa's account waar wel al die icoontjes staan zoals : I A U E
mijn scherm ziet er zo uit...
- Bijlagen
-
- screen.JPG
- (38.41 KiB) 20 keer gedownload
-
- Plus Member
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 15 jun 2005, 18:35
waarschijnlijk heb jij al homeconnect, dan moet je via dommel.com homelink op je bureaublad gaan.
je pa zal dat nog niet hebben.
je pa zal dat nog niet hebben.
-
- Pro Member
- Berichten: 326
- Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 15 keer
Bij mij (HomeConnect) is het ook zo.
'Andere diensten' zijn er bij HomeConnect niet.
'Lijnsnelheid' wordt automatisch verhoogd (ooit eens). In het geval van NetConnect moet je daar 50 euro voor betalen dus dat doe je via de website van Dommel.
Alle configuratie voor HomeConnect doe je met HomeLink - momenteel niet erg veel maar met de nieuwe versie die zou moeten gaan uitkomen kan je meer zaken configureren.
'Andere diensten' zijn er bij HomeConnect niet.
'Lijnsnelheid' wordt automatisch verhoogd (ooit eens). In het geval van NetConnect moet je daar 50 euro voor betalen dus dat doe je via de website van Dommel.
Alle configuratie voor HomeConnect doe je met HomeLink - momenteel niet erg veel maar met de nieuwe versie die zou moeten gaan uitkomen kan je meer zaken configureren.
Ik ben een van de mensen die zo gek is geweest 99euro te betalen, goed ...
Activatie 11/09/2008 volgens dommel.... Vandaag kom ik terug thuis, geen verschil te merken , modem geeft zelfde waarde als voordien
DSL Status: UP
DSL Modulation Mode: Auto
DSL Path Mode: FAST
Downstream Rate: 4640 Kbps
Upstream Rate: 512 Kbps
Downstream Margin: 10 db
Upstream Margin: 27 db
Downstream Line Attenuation: 37
Upstream Line Attenuation: 36
Downstream Transmit Power: 19
Upstream Transmit Power: 11
LOS Errors: 0
Het enige wat ik zie in mijn mailbox is twee keer een mail met dezelfde dommel inlog gegevens ,... Leuk hoor
Moest twee weken wachten op de activatie,... en niets, nu mag ik weer gaan bellen en zorgen dat het in orde komt,
Hoja modem reboot enzo helpt niet,
Activatie 11/09/2008 volgens dommel.... Vandaag kom ik terug thuis, geen verschil te merken , modem geeft zelfde waarde als voordien
DSL Status: UP
DSL Modulation Mode: Auto
DSL Path Mode: FAST
Downstream Rate: 4640 Kbps
Upstream Rate: 512 Kbps
Downstream Margin: 10 db
Upstream Margin: 27 db
Downstream Line Attenuation: 37
Upstream Line Attenuation: 36
Downstream Transmit Power: 19
Upstream Transmit Power: 11
LOS Errors: 0
Het enige wat ik zie in mijn mailbox is twee keer een mail met dezelfde dommel inlog gegevens ,... Leuk hoor
Moest twee weken wachten op de activatie,... en niets, nu mag ik weer gaan bellen en zorgen dat het in orde komt,
Hoja modem reboot enzo helpt niet,
- Devilzown
- Elite Poster
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 59 keer
Het duurde bij mij ook iets langer dan voorzien, de maandag zal het wel in orde zijnNeok schreef:Ik ben een van de mensen die zo gek is geweest 99euro te betalen, goed ...
Activatie 11/09/2008 volgens dommel.... Vandaag kom ik terug thuis, geen verschil te merken , modem geeft zelfde waarde als voordien
DSL Status: UP
DSL Modulation Mode: Auto
DSL Path Mode: FAST
Downstream Rate: 4640 Kbps
Upstream Rate: 512 Kbps
Downstream Margin: 10 db
Upstream Margin: 27 db
Downstream Line Attenuation: 37
Upstream Line Attenuation: 36
Downstream Transmit Power: 19
Upstream Transmit Power: 11
LOS Errors: 0
Het enige wat ik zie in mijn mailbox is twee keer een mail met dezelfde dommel inlog gegevens ,... Leuk hoor
Moest twee weken wachten op de activatie,... en niets, nu mag ik weer gaan bellen en zorgen dat het in orde komt,
Hoja modem reboot enzo helpt niet,
Hm ok thx voor de info, ... kvind wel jammer maar goed,Devilzown schreef:Het duurde bij mij ook iets langer dan voorzien, de maandag zal het wel in orde zijnNeok schreef:Ik ben een van de mensen die zo gek is geweest 99euro te betalen, goed ...
Activatie 11/09/2008 volgens dommel.... Vandaag kom ik terug thuis, geen verschil te merken , modem geeft zelfde waarde als voordien
DSL Status: UP
DSL Modulation Mode: Auto
DSL Path Mode: FAST
Downstream Rate: 4640 Kbps
Upstream Rate: 512 Kbps
Downstream Margin: 10 db
Upstream Margin: 27 db
Downstream Line Attenuation: 37
Upstream Line Attenuation: 36
Downstream Transmit Power: 19
Upstream Transmit Power: 11
LOS Errors: 0
Het enige wat ik zie in mijn mailbox is twee keer een mail met dezelfde dommel inlog gegevens ,... Leuk hoor
Moest twee weken wachten op de activatie,... en niets, nu mag ik weer gaan bellen en zorgen dat het in orde komt,
Hoja modem reboot enzo helpt niet,
ik snap ook helemaal niet waarom er dan moet staan,
the adsl signal is installed and operational since 11/09/2008