LaserTV (mitsubishi) komt mogelijk Q3 op de markt!

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Er is weer wat meer bekend geworden over de eerste Laser TV's van Mitsubishi. Deze komen mogelijk al in het derde kwartaal op de markt. Dat is eerder dan verwacht.

bron: laser-tv

bron: fan tv

bron: sat4all

bron: zdnet

bron: twanetwerk

bron: wiki

bron: youtube
Laatst gewijzigd door satsurfer 21 apr 2008, 12:25, in totaal 1 gewijzigd.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

nice! en de prijs zou ook meevallen...
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

SplinterByte schreef:en de prijs zou ook meevallen...

"in the long term" dus niet aan 1.000 € bij de lancering!

zoals bij alles, de eerste generatie toestellen hebben een kunstmatig hoge prijs (ontwikkelingskosten).

Ik vermoed dat ze rond de 2.000-3000 € bij aanvang gaan verkocht worden....

een pak duurder dan de huidige -Full HD- LCDtv's....maar als dat 150 cm. diameter is. :eek:
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Dus dan kan ik beter nog effe wachten met nen nieuwe tv aan te schaffen? Wou eigenlijk met de volgende solden nen full hd aankopen voor de ps3 . Dus ma effe wachten dan. :-)
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Het klinkt in elk geval erg veelbelovend.
Nu nog snel uitkomen tegen nen degelijke prijs.

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Alsof de allereerste OLED-televisie niet dun genoeg was, maakt Sony de opvolger van de XEL-1 nog eens tienmaal platter.

Het naamloze, 11 inch grote prototype - dat 0,3 millimeter dik is en een resolutie van 960 x 540 pixels heeft -was te bewonderen op de Display 2008-beurs in Tokio. Sony geeft geen details vrij over mogelijke productie, maar het ziet ernaar uit dat het bedrijf de capaciteiten van de OLED-technologie tot het uiterste oprekt.

Bron: http://www.zdnet.be/news.cfm?id=83834


En blijkbaar heeft men ook reeds een Full HDTV OLED bij Sony... http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20080416/display1.htm

Ik hoop dus ook dat m'n huidige TV het nog zeker een jaartje kan volhouden... tegen die tijd is LaserTV of OLED misschien commercieel beschikbaar.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

r2504 schreef:
En blijkbaar heeft men ook reeds een Full HDTV OLED bij Sony... http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20080416/display1.htm

tweakers
is wel bedroevend klein, + betaalbaar zal het pas binnen 3-4 jaar zijn
ik heb meer interesse in laser (zo plat hoeft het voor mij niet te zijn) als het maar de portemonnee niet te zwaar belast :lol:

Afbeelding

tweakers samsung 42" oled verwacht 2010
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

satsurfer schreef:is wel bedroevend klein, + betaalbaar zal het pas binnen 3-4 jaar zijn


Als ik het goed begrijp is dat op een 27"... nu ja, het mag wel iets groter.

satsurfer schreef:ik heb meer interesse in laser (zo plat hoeft het voor mij niet te zijn) als het maar de portemonnee niet te zwaar belast :lol:


Plat is relatief... meestal hangt daar nog x-aantal centimeter electronica achter veronderstel ik. Nu ja, alles tesamen mag wat mij betreft ook gerust 5 a 10 cm zijn.
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

Wat zijn de voordelen van laser tegenover LCD of plasma? en waar is oled weer beter in ?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Coop schreef:Wat zijn de voordelen van laser tegenover LCD of plasma? en waar is oled weer beter in ?

googlen ipv ander het opzoekingswerk te laten doen? :oops:

laser is net zoals OLED: veel lager verbruik daar geen achtergrondbelichting gebruikt wordt....laser kan je vergelijken met projectietv (maar dan veel beter, zou niet achteruit gaan in kwaliteit)
beide veel groter contrast dan huidige technologie.

maar als je alle links opende en bekeek die ik hierboven gepost heb, dan was uw vraag voor 90% al beantwoordt. :?
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

satsurfer schreef:
Coop schreef:Wat zijn de voordelen van laser tegenover LCD of plasma? en waar is oled weer beter in ?

googlen ipv ander het opzoekingswerk te laten doen? :oops:

laser is net zoals OLED: veel lager verbruik daar geen achtergrondbelichting gebruikt wordt....laser kan je vergelijken met projectietv (maar dan veel beter, zou niet achteruit gaan in kwaliteit)
beide veel groter contrast dan huidige technologie.

maar als je alle links opende en bekeek die ik hierboven gepost heb, dan was uw vraag voor 90% al beantwoordt. :?


Die samenvatting van jou is perfect, als je dat in je openingspost had gestoken hoefden wij het opzoekingswerk al niet meer te doen 8)
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Hier zit ik echt op te wachten.
Heb nu een Thomson projectietv (61 inch), en wil deze binnen afzienbare tijd vervangen door een HD-exemplaar.
Heb uiteraard geen zin om voor een kleiner scherm te gaan (liefst zelfs iets groter), maar LCD en Plasma blijven heel duur als je meer dan 60 inch wil (om nog maat te zwijgen van het verbuik) , en in Europa zijn haast geen projectietv's meer te vinden.
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Het zal nog wel even duren voor je hier een Laser-TV kan kopen, dit is als antwoord op een van de reacties op de FAQ van de laser-tv website te lezen

on 10 Feb 2008 at 2:37 pm 8.LaserTV said …

unfortunately you may be waiting more than a few months for a Laser TV to be available in Europe. Mitsubishi plans to release its model, likely to be sold under the newly trademarked brand LAZRTV, available later this year in North America. Other companies may be interested in laser technology, but they have not formerly announced any release dates. Some of the downsides probably include low availability, models will only be rear-projection (not flat screen), and the initial price will likely be more than that of similarly sized LCD or plasma. Laser TV is probably at least 18 months away from being a viable alternative to the current display market.


http://laser-tv.org/what-is-laser-tv/

Toch wel spijtig, ik wou er ook op wachten ipv een plasma of lcd te kopen :-( , maar zo lang wacht ik toch niet meer :?
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

Ziet er veel belovend uit, toch maar afwachten het eerste jaar voor kinderziektes.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

http://www.engadget.com/2008/06/25/mitsubishis-laservue-65-inch-and-75-inchers-due-this-fall/

Afbeelding

kritische nooit in het artikel:

Head to head against LCD and plasma sets we had trouble finding the differences, other than the color depth (particularly in the reds, almost too much so, though we're sure you can tweak that)

LaserVue (65" = 165 cm) draws under 200 watts, about half that of LCD and a third of plasma.
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 maa 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

Dat verbruik is weer schromelijk overdreven ... moderne plasma's verbruiken wel geen 600W meer hoor :)
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Ha Neen, hoeveel verbruikt een 65 inch plasma volgens jou dan wel ?
Je moet gelijke grootte vergelijken.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

@Sven Nou nee, niet echt.

Fabrikanten als Pioneer en LG (ik heb er maar even twee uitgepikt) geven bij hun huidige 60" modellen inderdaad verbruikscijfers tussen 510 en zelfs 700 Watt aan. (een "duur" merk en een "goedkoop" merk genomen als uitersten)

Dat dit verbruik sterk afhangt van WAT er op het scherm staat bij plasma's en in welke instelling is wel waar, maar "volledig open" zal de waarde wel ruwweg kloppen.
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Las net dat ze ook op de IFA in Berlijn zullen staan met deze toestellen.
Misschien toch te verkijgen in Europa ?
Ik zag op de webstek guenstiger dat er sinds kort terug Mitsubishi tv's worden verkocht in Duitsland. (weliswaar LCD-modellen, maar hoop binnenkort ook de Laservue)

EDIT : toch eens Mistubishi zelf gecontacteerd :

Hartelijk dank voor uw email bericht en interesse in onze producten.

Echter, tot onze spijt moeten wij u mededelen dat de Laser TV niet in
Europa verkocht gaat worden maar uitsluitend in Amerika.
De Laser TV is een ontwikkeling van de Amerikaanse Mitsubishi
Consumenten Divisie en niet van Mitsubishi Electric in Japan.
De TV zal dus ook niet voldoen aan de Europese normen en regelgeving.

Overigens verkoopt Mitsubishi geen consumenten producten (m.u.v. Home
Cinema beamers) in Europa.


Niks dus :evil: Begrijp nog altijd niet waarom vele producenten Europa links laten liggen. Markt is groter dan Amerika .....
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

Uiteindelijk zal het toch wel naar Europa komen, en anders een inkoopactie :)
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Coop schreef:Uiteindelijk zal het toch wel naar Europa komen, en anders een inkoopactie :)


Is te hopen. En als het Mitsubishi niet is, dan zal het wel een ander merk zijn die deze technologie overneemt zeker ...

Een inkoopactie ... zijn die tv's daar niet in NTC?

Moesten ze echter zowel PAL als NTC ondersteunen, dan zet ik mij ook op het lijstje :-D
Gebruikersavatar
dbr
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 08 aug 2007, 23:10

Braindamage schreef:
Coop schreef:Uiteindelijk zal het toch wel naar Europa komen, en anders een inkoopactie :)


Is te hopen. En als het Mitsubishi niet is, dan zal het wel een ander merk zijn die deze technologie overneemt zeker ...

Een inkoopactie ... zijn die tv's daar niet in NTC?

Moesten ze echter zowel PAL als NTC ondersteunen, dan zet ik mij ook op het lijstje :-D


NTSC gebruiken ze in amerika, maar als die dingen niet aan de regels hier voldoen wordt dat een dure inkoopactie, het is niet een cd of een paar schoenen de gecontroleerd ga je worden en een naheffing krijg je ook(voor de btw) Als hetniet aan de regels voldoet mag je het hier niet gebruiken, plus dat je 110 volt ook even naar wisselspanning om mag gaan zetten.
Als lasertv een techniek is waar toekomst inzit komt ie vanzelf naar europa.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Achja, wat heb je aan een fantastisch scherm als de bron s****. Laat ons eerst eens uitkijken naar een volledig zenderpallet in HD voor we verder gaan in het ontwikkelen van HD scherms :D. Gewone ( niet digitale ) tv ziet er echt slecht uit op zo een groot scherm.
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Yargo schreef:Achja, wat heb je aan een fantastisch scherm als de bron s****. Laat ons eerst eens uitkijken naar een volledig zenderpallet in HD voor we verder gaan in het ontwikkelen van HD scherms :D. Gewone ( niet digitale ) tv ziet er echt slecht uit op zo een groot scherm.


Daar geef ik je gelijk in, maar met TV Vlaanderen krijg je al echt digitaal beeld zelfs zonder de HD zenders. Ok, dan benut je nog steeds niet de capaciteiten van het scherm, maar het zal toch wel goed ogen.

In mijn geval zal het ook vooral zijn voor HD materiaal van andere bronnen. Zoals Blu-Ray en HD-content van het internet.
Voor de rest hoop ik dat het upscalen van DVD beeldmateriaal en Divx filmpjes goed werkt :wink:
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

In Amerika gebruiken ze idd NTSC, maar dat is de norm voor analoge tv.
Digitale TV is, als ik het goed heb, niet meer PAL of NTSC maar HD.
Uiteraard zijn er hier ook weer verschillende normen. Soms is het goed dat Europa wat later is, want dan zijn de kinderziektes weg en het systeem verbeterd. PAL is beter dan NTSC.
Ik heb vorige week in NY een demo gezien van een 80 inch SAMSUNG plasma. Een boksmatch van de olympische spelen. Zat op ongeveer 3 meter van het scherm en het was overweldigend. Bij snel bewegende beelden zie je soms nog wel blokjes, maar het was net alsof ik op de eerste rij zat. (voor de liefhebbers : demo is in de shopping mall aan de West ingang aan het begin van Central Park).
Heb ook gezocht naar demo's laser-tv, helaas niet kunnen vinden.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Mitsubishi’s LaserVue LCD, according to the company the world’s first laser-powered TV, will be on store shelves at the end of this month and will sell in its 65” version for pretty much what the company promised – the price of an average 65” LCD TV. It is not cheap, but it may one of most technologically advanced televisions on the market many enthusiasts can afford.

http://www.tgdaily.com/content/view/39233/97/
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

Komen deze ook in de meer gangbare groottes uit ? 42 46 of 52 ? dat lijkt me beter betaalbaar :)
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

http://laser-tv.org/laser-tv-launch-date/

Prices have not been announced by Mitsubishi, but it appears the high-end market will be the initial target audience. However, prices are still expected to be “competitive” with flat panel displays, so expect the initial 65-inch LaserVue to sell for about $4,000. Laser TVs may eventually cost less to produce than plasma and LCD models, as the manufacturing costs of laser components are reduced. Laser engine developer Novalux stated a 50-inch Laser TV could eventually sell for less than $1,000!

http://laser-tv.org/
Bitstream recently broke the news that the 65-inch LaserVue laser TV, shipping later this month to select Mitsubishi Diamond retailers, will retail for $6,999

tja, aankondiging voor rond de 4.000 $ en als ze op de markt komen is het plots 7.000 $?!

De early-adopters zullen serieus mogen afdokken (zoals altijd)....zij moeten de ontwikkelingskosten betalen hé ;-)
welke zot zet nu een 65 inch om tv te kijken? Ik zie Martine Tanghe al op éénHD op 165 cm. diameter :eek:
http://bitstream.soundandvisionmag.com/blog/2008/09/mitsubishi-anno.html?cid=129500522#comment-129500522

Mitsubishi announces prices for its laser-based HDTV

Back in Spring, John Sciacca discussed Mitsubishi's new LaserVue HDTVs. Mitsubishi officially showed off its new screens a few months ago, but while it was happy to show off the TV's technical attributes, it was reticent to offer any specific pricing information. Finally, at CEDIA 2008, Mitsubishi has finally revealed the number to match the funky screen.

In case you've forgotten, the LaserVue is a laser-based HDTV. Instead of using LCDs or plasma, it uses an array of red, green, and blue lasers to project its image onto the screen. According to Mitsubishi, it delivers a color gamut over 200% NTSC standard, and consumes less than 200 watts (significantly less than LCD and plasma screens). The company even claims that it can run indefinitely, without the light source "burning out" or otherwise dimming (a problem faced by all LCD and plasma screens and projectors). Impressive claims, but I'll have to see some test results myself before I can believe it.

The 65" Mitsubishi LaserVue will retail for $6,999, putting it on equal ground with most 60-inch-or-larger flat panels, and significantly cheaper than upcoming high-end models like the $10,000 65" Pioneer Kuro. If Mitsubishi's claims about color hold up, we could be looking at a real contender in the big-screen market. The 65" LaserVie starts shipping at the end of September to Mitsubishi's Select Diamond retailers, and will see a wider release around the end of October. Mitsubishi has plans for a 73" LaserVue, but it hasn't announced pricing or a release date yet.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Bij de lancering zijn zulke zaken zeker veel duurder , maar mijn lcd kan nog wel effe mee :lol: . Maar als ze alles kunnen waarmaken wat ze beweren , wil ik er binnen afzienbare tijd wel eentje :wink:
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Mitsubishi brengt laser-tv op de markt (behalve europa)
http://www.zdnet.be/news.cfm?id=93832
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

satsurfer schreef:The 65" Mitsubishi LaserVue will retail for $6,999, putting it on equal ground with most 60-inch-or-larger flat panels, and significantly cheaper than upcoming high-end models like the $10,000 65" Pioneer Kuro.


Op zich zijn ze dus bij lancering reeds maar even duur, of zelfs goedkoper dan andere kwaliteits Plasma's. In princiepe zou je dan een 42" ook verwachten voor rond de 1500 a 2000 euro.

Ik kijk er alvast ook naar uit... maar 42" is toch het maximum voor mij.
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Ik denk dat ze geen 42inch schermen gaan maken. Volgens mij is het de moeite niet. Er zijn al zoveel LCD en plasma schermen van deze grootte waarvan de kwaliteit steeds beter wordt.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Denk ik ook. Dit soort nieuwe technieken moet zichzelf zo snel mogelijk terugverdienen, en dat doe je best door in het high/beter-midden segment aan te treden. De prijs van de 42" LCD's met vrij degelijke specs en van bekende merken is dermate gezakt dat er in die markt niet genoeg meer te verdienen valt voor een nieuwe speler.
Gebruikersavatar
CiBi
Premium Member
Premium Member
Berichten: 524
Lid geworden op: 14 jan 2005, 19:46
Locatie: rollegem
Bedankt: 1 keer

Ik zie er al naar uit

STARBUCKS  : CPU : Intel i5-540M (2x2.53Ghz) , RAM : 4GB , HD : 500GB , GRAKA : GeForce GT 330M + onboard Intel HD Graphics , OS : X.6 Snow Leopard 64bit , SCREEN : 17" 1920x1200 LED-backlit widescreen [laptop]
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”