Vond niet direct de volgende informatie in dit forum, maar ik had graag geweten of klanten die zich NU nieuw abonneren op HomeConnect direct de volle 12mbps krijgen of niet?
Er is geen enkele garantie. De mensen van Dommel worden langzaam maar zeker, maar zeker langzaam overgezet naar ADSL2+ snelheden (9Mbit/s, 12Mbit/s) maar er is momenteel weinig logica in te vinden (per regio ?).
staartmees schreef:Uit de reacties op het BGC-forum blijkt dat ook voor BGC'ers die overzetting niet willen vlotten en dat die blijkbaar ook zeer random verloopt.
BGC gaat het ook wrs in "rondjes" doen. Nieuwe klanten eerst, en als er dan tijd is etc. Maar dat zijn hun klanten en een gratis upgrade kan je niet afdwingen adhv "ik ben klant geworden omdat jullie het hadden beloofd".
Punt was dat het is niet alsof dommel daar al voor alles betaald is en de klootzaak belgacom wil maar zijn werk niet doen
liger schreef:
tis vrij duidelijk dat homeconnecters worden niet overgezet omdat dommel de overschakelingskost niet betaald, en niet omdat belgacom zo "slecht" is.
Vanwaar komt je bron dat Dommel niet betaald aan Belgacom.?:roll:
liger schreef:
tis vrij duidelijk dat homeconnecters worden niet overgezet omdat dommel de overschakelingskost niet betaald, en niet omdat belgacom zo "slecht" is.
Vanwaar komt je bron dat Dommel niet betaald aan Belgacom.?:roll:
Is assumptie uit 2 punten
1) iemand die hier had vermeldt (van belgacom technieker) dat als ze betalen wordt er upgrade gedaan
2) mensen die ervoor hadden betaald (speedpack) krijgen het direct.
PS: vanwaar uw assumptie dat dommel heeft WEL betaald en is zo stom om niks tegen belgacom te doen wanneer belgacom geen tegenprestatie levert?
Heel de infrastuctuur moet eens hoognodig geupdate worden.
vele lijnen kunnen nog niet eens een hogere snelheid aan ivm de afstand tot de centrale.
Alle ISP lopen wel zo hard te roepen dat ze snel internet kunnen leveren, maar dat is gewoon niet mogelijk voor ieder adres zolang de infrastructuur niet word aangepast..
tjahhh schreef:weet je wat het hele euvel is hier.....
Heel de infrastuctuur moet eens hoognodig geupdate worden.
vele lijnen kunnen nog niet eens een hogere snelheid aan ivm de afstand tot de centrale.
Alle ISP lopen wel zo hard te roepen dat ze snel internet kunnen leveren, maar dat is gewoon niet mogelijk voor ieder adres zolang de infrastructuur niet word aangepast..
Fireblade schreef:maar vdsl(2) wordt niet opengesteld dus zijn de alternatieven er niet vet mee.
tjah adsl2+ ook in het begin niet.
Ik bedoel maar, belgacom gaat heus geen immense investeringen meer uitvoeren in nieuwe centrales plaatsen als ze gewoon ropkes kunnen leggen
ik heb sinds vandaag homeconnect (volledig nieuwe ansluiting, in een nieuwbouw enzo) en ja ik zit op 12 mbps.. tís te zeggen, sync op 9 en volgens modem max rate iets van een 17!? hoe dan ook, meer als 4.6 toch.
volgens mij adverteren ze homeconnect overal met 12 of 24mbps dus kunnen ze het niet maken van u maar aan te sluiten op 4, laat staan achteraf €99 te vragen voor een upgrade?
holzer schreef:ik heb sinds vandaag homeconnect (volledig nieuwe ansluiting, in een nieuwbouw enzo) en ja ik zit op 12 mbps.. tís te zeggen, sync op 9 en volgens modem max rate iets van een 17!? hoe dan ook, meer als 4.6 toch.
volgens mij adverteren ze homeconnect overal met 12 of 24mbps dus kunnen ze het niet maken van u maar aan te sluiten op 4, laat staan achteraf €99 te vragen voor een upgrade?
Holzer, in welke provincie (stad) is dit ?
Dat jij momenteel die 9 Mbps hebt...
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
liger schreef:Vanwaar komt je bron dat Dommel niet betaald aan Belgacom.?
Is assumptie uit 2 punten
1) iemand die hier had vermeldt (van belgacom technieker) dat als ze betalen wordt er upgrade gedaan
2) mensen die ervoor hadden betaald (speedpack) krijgen het direct.
PS: vanwaar uw assumptie dat dommel heeft WEL betaald en is zo stom om niks tegen belgacom te doen wanneer belgacom geen tegenprestatie levert?
Inderdaad, een belgacom technieker heeft me verzekerd dat de centrale waar ik aangesloten ben uitgerust is voor ADSL2+ en dat ik de hoogste snelheid zou moeten kunnen halen omdat ik op enkele honderden meters van de centrale zit. Hij wist echter ook te vertelellen dat zolang Dommel er niet voor betaald, er helemaal niets overgeschakeld wordt. Lijkt me wel logisch aangezien belgacom instaat voor de infrastructuur en uiteraard geld wil zien voor iemand anders er gebruik van kan maken.
Ja inderdaad, maar 49 euro voor 1 klant? Dat vind ik er wel wat over. Ze moeten zelf niks doen. Allee ja, ze moesten natuurlijk wel de infrastructuur upgraden, maar ik veronderstel dat dat geen fortuin (ter vergelijking met de jaaromzet van Belgacom dan) heeft gekost.
To download or not to download, that's the question.
holzer schreef:ik heb sinds vandaag homeconnect (volledig nieuwe ansluiting, in een nieuwbouw enzo) en ja ik zit op 12 mbps.. tís te zeggen, sync op 9 en volgens modem max rate iets van een 17!? hoe dan ook, meer als 4.6 toch.
En nogmaals de vraag: In welke stad woon jij? Kan je eventueel een screenshot geven van de betreffende lijnwaarden? Ook een speedtest is welkom.
To download or not to download, that's the question.
En nogmaals de vraag: In welke stad woon jij? Kan je eventueel een screenshot geven van de betreffende lijnwaarden? Ook een speedtest is welkom.