fritz telefoonsigniaal dood na een tijdje...

Plaats reactie
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Wat zou de oorzaak kunnen zijn(is een IP-client!)?
Het is alvast niet door een wisselend ip.
stefken1969
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

silencer schreef:Wat zou de oorzaak kunnen zijn(is een IP-client!)?
Ik heb een Fritzbox 7140 en heb ook regelmatig last dat ik niet kan telefoneren (geen telefoonsignaal) met alle ingestelde voip accounts. Als ik inlog op mijn router zie ik nochthans altijd voor alle accounts "registered" staan. Na het resetten van de router is het meestal weer voor een paar dagen ok. Momenteel heb ik firmware version 39.04.57 maar de problemen waren er ook al bij vorige versies.
silencer
Elite Poster
Elite Poster

tot nu toe geen probleem meer gehad, tijd is ingesteld en gesaved.
silencer
Elite Poster
Elite Poster

stefken1969 schreef:
Ik heb een Fritzbox 7140 en heb ook regelmatig last dat ik niet kan telefoneren (geen telefoonsignaal) met alle ingestelde voip accounts. Als ik inlog op mijn router zie ik nochthans altijd voor alle accounts "registered" staan. Na het resetten van de router is het meestal weer voor een paar dagen ok. Momenteel heb ik firmware version 39.04.57 maar de problemen waren er ook al bij vorige versies.
en veranderd je ip dan?(daar is een script voor), registered wil niet veel zeggen (kan tijd terug gebeurd zijn (timeout,ander ip,...), enkel registratie wordt gecontroleerd).

Ook als ip-client/router? (ook een gepatchste duiste B naar engelse A versie?)
stefken1969
Member
Member

silencer schreef:
stefken1969 schreef:
en veranderd je ip dan?(daar is een script voor), registered wil niet veel zeggen (kan tijd terug gebeurd zijn (timeout,ander ip,...), enkel registratie wordt gecontroleerd).

Dat script, bedoel je hiermee dat dit kan dienen om te loggen welke ip's ik verkrijg ? Welk script is dat ? Hoe te gebruiken ?

Het is een in Belgie gekochte router annex A, deze gebruik ik wel achter een andere philips router omdat deze geen probleem heeft om mijn adsl signaal te behouden. De fritzbox heeft hier wat moeite mee.
silencer
Elite Poster
Elite Poster

stefken1969 schreef:
silencer schreef:
stefken1969 schreef:

Dat script, bedoel je hiermee dat dit kan dienen om te loggen welke ip's ik verkrijg ? Welk script is dat ? Hoe te gebruiken ?

Het is een in Belgie gekochte router annex A, deze gebruik ik wel achter een andere philips router omdat deze geen probleem heeft om mijn adsl signaal te behouden. De fritzbox heeft hier wat moeite mee.
Bedankt voor de informatie! Iedereen heeft blijkbaar problemen met de annex A (ook de gepatchste versies),staat er achteraan annex A op?(ik had een annex B nu een annex A,zelfs na een firmware recovery).

Ivm dat script:kijk eerst eens of het enkel voorvalt als je van ip adres veranderd.Dat script voeg je toe via telnet,the construct site,... door debug.cfg aan te passen.
http://www.ip-phone-forum.de/showthread.php?t=143149
met cat debug.cfg controleer je of het actief is(in telnet).

update:0:36(1.5d later):nog steeds geen probleem(script niet gebruikt).
silencer
Elite Poster
Elite Poster

update 21u23: nog steeds geen probleem, blijkbaar heeft het geholpen :)

edit:7september 1u:probleem opgelost blijkbaar!
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Ik heb dat probleem dus ook.

Mijn Duits is echter een ramp en versta dus niet veel van de uitleg op die website :?
silencer
Elite Poster
Elite Poster

Braindamage schreef:Ik heb dat probleem dus ook.

Mijn Duits is echter een ramp en versta dus niet veel van de uitleg op die website :?
en het ligt aan een wisselend ip adres??

Hier werkt het nog altijd goed(geen script gebruikt), enkel de tijd via telefoon ingesteld en dan alle settings gesaved via de telefoon.
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster

silencer schreef:

Hier werkt het nog altijd goed(geen script gebruikt), enkel de tijd via telefoon ingesteld en dan alle settings gesaved via de telefoon.
Ik weet niet of het aan het IP ligt, ga dat eens in het oog houden, maar ik geloof dat je bij Edpnet je IP behoud zolang de router online blijft.

Je zegt dat je probleem opgelost is, maar als je geen script gebruikt hebt, bedoel je dan dat het probleem zich gewoon niet meer voordoet?
silencer
Elite Poster
Elite Poster

Braindamage schreef:
silencer schreef:

Ik weet niet of het aan het IP ligt, ga dat eens in het oog houden, maar ik geloof dat je bij Edpnet je IP behoud zolang de router online blijft.

Je zegt dat je probleem opgelost is, maar als je geen script gebruikt hebt, bedoel je dan dat het probleem zich gewoon niet meer voordoet?
het probleem doet zich idd niet meer voor, heb al vanalles geprobeerd, fritz rebooten,modem rebooten/disconnecten,... Blijft werken.

tijd instellen:
#83*hhmmDDMMYYYY*
(eerst telefoon oppakken)
saven: #91** (volgens iemand), niet alle codes staan ook in de engelse/duitse manual.

&dan eens rebooten om te kijken of de tijd correct blijft (als je een gesprek hebt gehad in call list)
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

silencer schreef:Iedereen heeft blijkbaar problemen met de annex A (ook de gepatchste versies
Dat vind ik toch wel een beetje té extreem gesteld hoor :-)
silencer
Elite Poster
Elite Poster

Edward Valckx schreef:
silencer schreef:Iedereen heeft blijkbaar problemen met de annex A (ook de gepatchste versies
Ale dan iedereen met een iets mindere internetconnectie.Ik vind die router anders waardeloos(je moet linux al kennen om qos in te kunnen stellen).

Ben wel zeer blij dat alles nu naar behoren werkt.gsm's gaan over smsdiscount, andere gesprekken via justvoip.
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster

silencer schreef:
Edward Valckx schreef:
Ale dan iedereen met een iets mindere internetconnectie.Ik vind die router anders waardeloos
Iedereen heeft natuurlijk recht op zijn eigen mening, maar ik kan U verzekeren dat er duizenden tevreden gebruikers zijn (zie bijvoorbeeld maar eens op www.ip-phone-forum.de ). Met hoeveel Fritz!boxen heb je trouwens al gewerkt, om dit statistisch verantwoord als "waardeloos" te bestempelen?
silencer schreef:(je moet linux al kennen om qos in te kunnen stellen).
Nochtans staat QoS out-of-the-box al goed ingesteld...
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb de tijd manueel ingesteld, maar er is niks veranderd...
Nog steeds verbindingen die niet gemaakt worden of wel gemaakt worden maar zonder dat we iets horen.

Ga morgen ofzo eens 3stars proberen. Is wel duurder, maar gewoon voor de test
stefken1969
Member
Member

Braindamage schreef:Ik heb de tijd manueel ingesteld, maar er is niks veranderd...
Nog steeds verbindingen die niet gemaakt worden of wel gemaakt worden maar zonder dat we iets horen.

Ga morgen ofzo eens 3stars proberen. Is wel duurder, maar gewoon voor de test
Als ik problemen heb is dit met al mijn accounts waaronder ook deze van 3stars. Dus het ligt volgens mij echt wel bij de fritzbox.
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster

stefken1969 schreef:Als ik problemen heb is dit met al mijn accounts waaronder ook deze van 3stars. Dus het ligt volgens mij echt wel bij de fritzbox.
Da's k*t

En ik veronderstel dat het wel geen fabrieksfout ofzo zal zijn, dus met garantie ben je niks. Plus heb ik al geprutst aan de fritzbox dus heb ik er zelfs geen meer. Spijtige zaak.

Heb juist nog eens gekeken, die fritzbox heeft mij voor het toestel zelf + wifistick van het merk en verzending samen €199 gekost :-(
silencer
Elite Poster
Elite Poster

Edward Valckx schreef:
silencer schreef:
Edward Valckx schreef:
Ale dan iedereen met een iets mindere internetconnectie.Ik vind die router anders waardeloos
Iedereen heeft natuurlijk recht op zijn eigen mening, maar ik kan U verzekeren dat er duizenden tevreden gebruikers zijn (zie bijvoorbeeld maar eens op www.ip-phone-forum.de ). Met hoeveel Fritz!boxen heb je trouwens al gewerkt, om dit statistisch verantwoord als "waardeloos" te bestempelen?
silencer schreef:(je moet linux al kennen om qos in te kunnen stellen).
Nochtans staat QoS out-of-the-box al goed ingesteld...
Niet iedereen is even veeleisend, de fritzox is zeker geen perfect toestel(lees het forum er maar eens op na).
Het is gewoon beter om afzonderlijke toestellen te gebruiken, de fritz als ata, daarnaast een modem(met router).
Qos staat al goed ingesteld voor al mijn pc's? dacht het niet.

Hier al lange tijd geen probleem meer met de fritz als ata.52€ had ik er wel voor over, ik zou er nooit +150€ aan geven.
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster

silencer schreef:de fritzox is zeker geen perfect toestel(lees het forum er maar eens op na).
Uiteraard is geen enkel toestel perfect... Natuurlijk zie je in forums vooral mensen met problemen; dat is nu eenmaal de aard van dit medium. Als het toestel niet degelijk was zou het zeker zo geen commercieel succes zijn.
silencer schreef:Qos staat al goed ingesteld voor al mijn pc's? dacht het niet.
Je moet ook geen wonderen verwachten hé... QoS staat standaard ingesteld zodat VoIP van de Fritz!box voorrang krijgt op het andere verkeer. Dat is voor de overgrote meerderheid van de gebruikers een goede keuze.
silencer schreef:52€ had ik er wel voor over, ik zou er nooit +150€ aan geven.
Dat is uw keuze. Maar als je de Fritz!box enkel als ATA wil gebruiken dan vraag ik me af waarom je de versie met router en modem erin gekocht hebt. Er zijn namelijk ook goedkopere versies van de Fritz!box.
silencer
Elite Poster
Elite Poster

Edward Valckx schreef:
silencer schreef:de fritzox is zeker geen perfect toestel(lees het forum er maar eens op na).
Uiteraard is geen enkel toestel perfect... Natuurlijk zie je in forums vooral mensen met problemen; dat is nu eenmaal de aard van dit medium. Als het toestel niet degelijk was zou het zeker zo geen commercieel succes zijn.
silencer schreef:Qos staat al goed ingesteld voor al mijn pc's? dacht het niet.
Je moet ook geen wonderen verwachten hé... QoS staat standaard ingesteld zodat VoIP van de Fritz!box voorrang krijgt op het andere verkeer. Dat is voor de overgrote meerderheid van de gebruikers een goede keuze.
silencer schreef:52€ had ik er wel voor over, ik zou er nooit +150€ aan geven.
Dat is uw keuze. Maar als je de Fritz!box enkel als ATA wil gebruiken dan vraag ik me af waarom je de versie met router en modem erin gekocht hebt. Er zijn namelijk ook goedkopere versies van de Fritz!box.
Ja maar sommige problemen zouden toch echt opgelost moeten worden door avm, ze zijn zo erg.
De usb poort is wel gemakkelijk, ftp,webserver,mediaplayer,...
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster

ik zou dat script van op die duitse site wel eens willen proberen, maar ik versta er eigenlijk niks van.
Kan de instructies maar niet ontrafelen en google-translate helpt ook al niet echt
silencer
Elite Poster
Elite Poster

Braindamage schreef:ik zou dat script van op die duitse site wel eens willen proberen, maar ik versta er eigenlijk niks van.
Kan de instructies maar niet ontrafelen en google-translate helpt ook al niet echt
is een script dat je in debug.cfg plaatst.Hoe dat je dat doet, via de site the constrcut evt.(gemakkelijk), via telnet of mss nog op een andere manier.
Peter3
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Braindamage schreef: Ga morgen ofzo eens 3stars proberen. Is wel duurder, maar gewoon voor de test
Welke sip-provider gebruik je die goedkoper is dan 3Starsnet?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Peter3 schreef:Welke sip-provider gebruik je die goedkoper is dan 3Starsnet?
Goedkoop is niet hetzelfde als beter... alle Betamax klonen zullen vermoedelijk wel goedkoper zijn dan 3StarsNet, maar qua service en kwaliteit doen ze vermoedelijk ook allemaal onder.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”