Bewijst nog maar is dat information = power (en hoe zorgeloos de meeste mensen en bedrijven daar mee omgaan in een ICT-omgeving).August 29, 2008, 11:58 AM — Computerworld UK —
Most IT staff would steal sensitive company information, including CEO's passwords and customer details, if they were laid off, according to a new survey from Cyber-Ark.
A staggering 88 percent of IT administrators admitted they would take corporate secrets, if they were suddenly made redundant. The target information included CEO passwords, customer database, research and development plans, financial reports, M&A plans and the company's list of privileged passwords.
The research also revealed that, of that 88 percent, a third would take the privilege password list to gain access to valuable documents such as financial reports, accounts, salaries and other privileged information.
Identity management firm Cyber-Ark conducted the survey of 300 IT professionals in its annual review 'Trust, Security & Passwords'.
IT-staf zou geheimen stelen indien ontslagen
Survey: IT staff would steal secrets if laid off
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Goh, heb het artikel vanmorgen al gelezen. Het feit dat de "survey" uitgevoerd is door een bedrijf dat security oplossingen bied om juist zo'n zaken tegen te gaan, lijkt me eerlijk gezegd een beetje TE toevallig.
Denk dat je de cijfers met een grote korrel zou mag nemen, en dat de effectieve waarde van deze survey ook niet veel zal zijn.
Just my 2 cents,
Sasuke
Denk dat je de cijfers met een grote korrel zou mag nemen, en dat de effectieve waarde van deze survey ook niet veel zal zijn.
Just my 2 cents,
Sasuke
Natuurlijk is het overdreven. Want hoeveel bedrijven zullen zo iemand nog willen aannemen na een tijd?
Als ze zoiets bij je concurrent doen, waarom dan niet bij jou?
Maar vind het goed dat het eens aanzet tot denken hoe slordig of onwetend veel mensen en bedrijven omspringen met vertrouwelijke informatie.
Als ze zoiets bij je concurrent doen, waarom dan niet bij jou?
Maar vind het goed dat het eens aanzet tot denken hoe slordig of onwetend veel mensen en bedrijven omspringen met vertrouwelijke informatie.
- Robbe
- El Robre
- Twitter: infocaris
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Contacteer:
De beste beveiliging is inderdaad zinloos als gewoon kan binnen wandelen en zo de wachtwoorden en andere gevoelige informatie kan te weten komen. Je komt het toch nog te vaak tegen dat de wachtwoorden op het computerscherm hangen of onder het toetsenbord gekleefd zijn.
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 41 keer
+1 !Robbe schreef:De beste beveiliging is inderdaad zinloos als gewoon kan binnen wandelen en zo de wachtwoorden en andere gevoelige informatie kan te weten komen. Je komt het toch nog te vaak tegen dat de wachtwoorden op het computerscherm hangen of onder het toetsenbord gekleefd zijn.
Ik zie hier zelf in de organisatie ook overal blaadjes kleven onder hun bureau,scherm, toetsenbord met hun wachtwoord op
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
... en de mensen die dan wel een deftig wachtwoord hebben, laten dan - terwijl ze even weg zijn - gewoon hun PC aanstaan, zonder hem te "locken", zodat iedereen er alsnog aan kan...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Dat leer je hier in het team waar ik zit snel af. Laat je je PC ungelockt achter, dan mag je er zeker van zijn dat een aantal vrouwelijke collega's emails van je gekregen hebbengert.jansen schreef:... en de mensen die dan wel een deftig wachtwoord hebben, laten dan - terwijl ze even weg zijn - gewoon hun PC aanstaan, zonder hem te "locken", zodat iedereen er alsnog aan kan...
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Ok, het is onvolwassen, maar wel een effectief middel om mensen hun PC te laten locken.
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
(oh ja, wij hebben toegang tot sensitive HR data...)
If you can't beat them, confuse them.
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
Ik kreeg vandaag ook plots een email met een uitnodiging voor een BBQ voor iemand zijn verjaardagCueBoy schreef:Dat leer je hier in het team waar ik zit snel af. Laat je je PC ungelockt achter, dan mag je er zeker van zijn dat een aantal vrouwelijke collega's emails van je gekregen hebben![]()
Ok, het is onvolwassen, maar wel een effectief middel om mensen hun PC te laten locken.![]()
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Argon schreef:+1 !Robbe schreef:De beste beveiliging is inderdaad zinloos als gewoon kan binnen wandelen en zo de wachtwoorden en andere gevoelige informatie kan te weten komen. Je komt het toch nog te vaak tegen dat de wachtwoorden op het computerscherm hangen of onder het toetsenbord gekleefd zijn.
Ik zie hier zelf in de organisatie ook overal blaadjes kleven onder hun bureau,scherm, toetsenbord met hun wachtwoord op
pff, ik hang het er tenminste bovenop zodat je achteraf geen
![Judge :judge:](./images/smilies/icon_judge.gif)
doet mij denken aan een leuke story van een IT collega die routeraccess moest overdragen aan een externe party....
zijn mailtje met "het paswoord is veranderd" hielp niet... een meeting was uiteindelijk vereist...
![Thinking :think:](./images/smilies/icon_think.gif)
- WhiteAngel
- Starter
Als ik mijn pc niet lock dan zit mijn manager de paswoorden te veranderen van de servers
Van vreemde emails heb ik geen last... SMSkes van collega's daarentegen![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Van vreemde emails heb ik geen last... SMSkes van collega's daarentegen
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Whiteangel! Gij hier!!WhiteAngel schreef:Als ik mijn pc niet lock dan zit mijn manager de paswoorden te veranderen van de servers![]()
Van vreemde emails heb ik geen last... SMSkes van collega's daarentegen
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset