De nieuwe Telenet Shakes abonnementen

Nieuws omtrent telecom
proxiboyke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 02 jan 2007, 14:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ja da kan perfect
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Stel: nu een digipack bestaande uit
- Freephone + optie 24
- Expressnet
- Digitale tv met aangekochte digicorder.

Kan men dan een smarschake krijgen? bestaande uit Comfortnet XL, Freephone Europe
met behoud van digitale televisie met de ooit aangekochte Digicorder?

De website is er nogal vaag over en men dringt duidelijk hun HD recorder op. Waar ik echt geen nood aan heb.

Ik heb al een Digicorder of Digibox. Kan ik instappen in een Shake?

Je kunt perfect in een Shake stappen als je al een Digibox of Digicorder hebt .

Afhankelijk van je huidige formule is er een shake op jouw maat.

Heb je al een aangekochte box?

Dan kan je er een HD Digicorder bijnemen. De box die je nu al hebt, kan je dan bijvoorbeeld gebruiken voor de tv in de slaapkamer. Heb je al tv-pakketten zoals PRIME? Dan bekijk je die pakketten op al je tv-toestellen, maar je betaalt maar 1 abonnement.

Huur je al een HD Digicorder?

Dan kan je perfect in een Shake naar keuze stappen.

Huur je momenteel een andere box?

Als je wil kan je die omruilen voor een HD Digicorder. Neem hiervoor contact op met de Klantendienst op 015/66.66.66
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

Ze moeten wel iets doen , als ze nog klanten willen
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
pwr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 288
Lid geworden op: 14 aug 2004, 08:46
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 7 keer

THDBASED schreef:Op het Tik forum is er iemand die gevonden heeft hoe je een digibox/corder kan aansluiten op een router.


heb je het dan over die thread waar men de lan-poorten van de router zo configureert dat de digicorder een apart wan-ip krijgt ??
hiermee vermijd je gewoon dat je geen switch na de modem van Telenet moet zetten maar voor mij verandert dit niets aan mijn probleem van het aantal wan-ip's die bij een Comfortnet XL al dan niet voorhanden zijn..
ik hoop dat een Comfortnet XL twee wan-ip's heeft zoals ExpressNet
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

pwr schreef:
THDBASED schreef:Op het Tik forum is er iemand die gevonden heeft hoe je een digibox/corder kan aansluiten op een router.


heb je het dan over die thread waar men de lan-poorten van de router zo configureert dat de digicorder een apart wan-ip krijgt ??
hiermee vermijd je gewoon dat je geen switch na de modem van Telenet moet zetten maar voor mij verandert dit niets aan mijn probleem van het aantal wan-ip's die bij een Comfortnet XL al dan niet voorhanden zijn..
ik hoop dat een Comfortnet XL twee wan-ip's heeft zoals ExpressNet


Geen switch en extra modem, vind ik toch een groot voordeel hoor als je het mij vraagt (energie, cable management). Digitale TV gebruikt geen IP van het internet abonnement, dus als je twee IP's krijgt bij comfort XL dan heb je die twee ook voorhanden.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Dafke schreef:Stel ik heb nu enkel Expressnet voor 42.91€ per maand..
Kan ik niet enkel die comfornet xl nemen?
Ik wil eigenlijk geen vaste tel of digitale tv van Telenet...

Ja, dat kan voor 40€/maand.

Zambo schreef:Stel: nu een digipack bestaande uit
- Freephone + optie 24
- Expressnet
- Digitale tv met aangekochte digicorder.

Kan men dan een smarschake krijgen? bestaande uit Comfortnet XL, Freephone Europe
met behoud van digitale televisie met de ooit aangekochte Digicorder?

De website is er nogal vaag over en men dringt duidelijk hun HD recorder op. Waar ik echt geen nood aan heb.

Ik heb al een Digicorder of Digibox. Kan ik instappen in een Shake?

Je kunt perfect in een Shake stappen als je al een Digibox of Digicorder hebt .

Afhankelijk van je huidige formule is er een shake op jouw maat.

Heb je al een aangekochte box?

Dan kan je er een HD Digicorder bijnemen. De box die je nu al hebt, kan je dan bijvoorbeeld gebruiken voor de tv in de slaapkamer. Heb je al tv-pakketten zoals PRIME? Dan bekijk je die pakketten op al je tv-toestellen, maar je betaalt maar 1 abonnement.

Huur je al een HD Digicorder?

Dan kan je perfect in een Shake naar keuze stappen.

Huur je momenteel een andere box?

Als je wil kan je die omruilen voor een HD Digicorder. Neem hiervoor contact op met de Klantendienst op 015/66.66.66


Je kan perfect een shake nemen waar geen digitale televisie zit en uw digitaal "abonnement" apart laten lopen.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

als je nu een pack hebt ComfortNet + telefonie, ga je dan automatisch over naar de Internet ComfortNet XL shake? of blijft alles zoals het is? en hoe kan je overschakelen naar de Internet BasicNet XL shake?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 757
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

xenne schreef:als je nu een pack hebt ComfortNet + telefonie, ga je dan automatisch over naar de Internet ComfortNet XL shake? of blijft alles zoals het is? en hoe kan je overschakelen naar de Internet BasicNet XL shake?


Blijft zoals het is volgens mij. Was vroeger met Mono --> ExpressNet ook zo.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

dat klopt, lang op Mono blijven zitten vroeger. maar als je wil overschakelen is dat mogelijk via de site? en zou je activatie betalen als je van Comfort Pack schakelt naar Internet BasicNet XL? een nieuw jaarcontract zal je ook wel aan uw been hebben
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 757
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Ik weet het niet zeker van die activeringskost, maar voor van Mono naar ExpressNet was het volgens mij ook gratis.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

40 EUR voor BasicNet XL
50 EUR voor ComfortNet XL
58 EUR voor ExpressNet XL
75 EUR voor TurboXL
http://telenet.be/media/fs/1/others/pdf ... 202008.pdf

Dat zijn de prijzen voor de XL-producten.
pisart
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jun 2004, 09:59

Ik heb nu telenet turbonet pack met telefonie freephone 24 voor €70/maand. Als ik het zo bekijk, dan wordt het voor mij dan duurder. Want nu kost het al 70 met die stomme europe, wil ik 24/24 gratis bellen (gewoon belgie, rest van europa boeit me niet) dan moet ik nog eens 5€ extra betalen.

Pff, wat is dat nu voor onzin! Nu dacht ik dat Telenet eindelijk iets goeds zou doen, maar ik was weer naïef. (limietverhoging was meer dan noodzakelijk, schandalig zelf dat het nog zolang heeft geduurd!) (ik woon te ver van de centrale, anders was ik al lang weg..)

Als ik het goed begrijp tenminste, als het fout is, nvm then :P
Laatst gewijzigd door pisart op 07 sep 2008, 19:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

dean3009 schreef:Ik weet het niet zeker van die activeringskost, maar voor van Mono naar ExpressNet was het volgens mij ook gratis.


Mijn vader is een 3 tal weken geleden ook overgeschakeld van mono naar expressnet , de technieker van telenet is toen een nieuwe modem komen plaatsen (mijn vader had nog zo een heel oude modem ) , hij heeft geen nieuwe activatiekosten moeten betalen .
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

MRC101 schreef:
duizend schreef:Neen het zijn verdoken prijsverhogingen, je betaalt meer (en krijgt ook wat meer volume, maar volgens telenet had niemand dat nodig)

Als je met het volume van de vorige packs toekwam (dus niks bijbestelde) betaal je in de toekomst meer.


Kan je even een voorbeeld geven?

Expresnet = 42,91€ <----> Comfortnet XL = 40€, dat is 2,91€ goedkoper en daarbij krijg je nog eens digiale tv.
Persoonlijk had ik het liever ook zonder digitale tv (kost apart 8€) gezien voor 32€-35€.


Je geeft het zelf.
Vroeger waren er vier verschillende formules, nu zijn er vier shakes
Je moet dus wel appelen met appelen vergelijken
dus expresnet met expressnet xl voor 50 euro dus duurder ...
maar je hebt natuurlijk gelijk als je toekomt en een "lager" abbo in de toekomst neemt.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

pisart schreef:Ik heb nu telenet turbonet pack met telefonie freephone 24 voor €70/maand. Als ik het zo bekijk, dan wordt het voor mij dan duurder. Want nu kost het al 70 met die stomme europe, wil ik 24/24 gratis bellen (gewoon belgie, rest van europa boeit me niet) dan moet ik nog eens 5€ extra betalen.
je gaat niet automatisch over naar die shake. behou dan gewoon uw pack. al geeft zo'n shake wel andere voordelen wat snelheid & limiet betreft
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

fieldoxide schreef:
dean3009 schreef:Ik weet het niet zeker van die activeringskost, maar voor van Mono naar ExpressNet was het volgens mij ook gratis.


Mijn vader is een 3 tal weken geleden ook overgeschakeld van mono naar expressnet , de technieker van telenet is toen een nieuwe modem komen plaatsen (mijn vader had nog zo een heel oude modem ) , hij heeft geen nieuwe activatiekosten moeten betalen .
van mono naar express is het logisch dat er geen activatiekost is he, want zelfde abo geld. zo'n switch had wel het voordeel dat uw telemeter gereset werd. maar ik vraag me dus af, wat als je gaat van Comfort Net Pack naar Internet BasicNet XL
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

xenne schreef:
fieldoxide schreef:
dean3009 schreef:Ik weet het niet zeker van die activeringskost, maar voor van Mono naar ExpressNet was het volgens mij ook gratis.


Mijn vader is een 3 tal weken geleden ook overgeschakeld van mono naar expressnet , de technieker van telenet is toen een nieuwe modem komen plaatsen (mijn vader had nog zo een heel oude modem ) , hij heeft geen nieuwe activatiekosten moeten betalen .
van mono naar express is het logisch dat er geen activatiekost is he, want zelfde abo geld. zo'n switch had wel het voordeel dat uw telemeter gereset werd. maar ik vraag me dus af, wat als je gaat van Comfort Net Pack naar Internet BasicNet XL


Als je al klant bent is de activeringskost gelijk aan 0€ zopas nog eens de procedure doorlopen. Is dus veel beter geregeld dan bij de andere isp.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Sniffie schreef:ze zouden beter eens een voorbeeld nemen van dit ; http://tweakers.net/nieuws/55309/upc-introduceert-volgende-maand-60mbps-abonnement.html


Liever niet , ze vragen nu al ( ik heb er geen ander woord voor ) afzetprijzen voor hun erg gelimiteerd product . Zoiets zal hier dan toch ver over de 100 € gaan kosten . Breng ze maar niet op ideën daar in mechelen .
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Zambo schreef:

Als je al klant bent is de activeringskost gelijk aan 0€ zopas nog eens de procedure doorlopen. Is dus veel beter geregeld dan bij de andere isp.


Geregeld misschien wel , maar dan ook een pack duurder voor veel minder (ook wat service aangaat) ..
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

dopke schreef:
Zambo schreef:

Als je al klant bent is de activeringskost gelijk aan 0€ zopas nog eens de procedure doorlopen. Is dus veel beter geregeld dan bij de andere isp.


Geregeld misschien wel , maar dan ook een pack duurder voor veel minder (ook wat service aangaat) ..


Inderdaad, maar moest het lukken om de aangekochte digicorder te combineren met ComfortXL dan zou dat een prijsvoordeel van 13 Euro opleveren en dan wil ik wel mijn tel kosten van overdag zo betalen, zal toch nog goedkoper uitkomen dan wat ik nu reeds betaal. Anders met 5 Euro bij te betalen kom je nog goedkoper uit.

Maar ik vind niets van informatie over de klanten die een digicorder hebben aangekocht. Ik heb op dit moment totaal geen belangstelling voor in hun HD aanbod die ze opdringen.

Iemand info????
downset04
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 jun 2007, 01:37

ik heb net turbonet besteld, TN komt op 11 spetember 08 aansluiten.
kan ik nog overschakelen naar turbonetXL?

klopt het dat het met freephone 70euro kost en zonder 75euro?

indien het idd goedkoper is met freephone kan ik deze naast mijn BGC lijn behouden (kan die niet wegdoen staat op factuur werk)?
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Ja , die gekochte kun je naar je slaapkamer , zolder of kelder verwijzen , shakes zijn enkel met huur HD digicorder .
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

dopke schreef:Ja , die gekochte kun je naar je slaapkamer , zolder of kelder verwijzen , shakes zijn enkel met huur HD digicorder .


Dan blijft het zoals het nu is bij mij of overweeg ik terug analoog te kijken (indien er iets zou haperen aan de digicorder) en bespaar ik theoretisch 13 Euro per maand (156/jaar), (8 euro of 96/jaar)
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

duizend schreef:
MRC101 schreef:
duizend schreef:Neen het zijn verdoken prijsverhogingen, je betaalt meer (en krijgt ook wat meer volume, maar volgens telenet had niemand dat nodig)

Als je met het volume van de vorige packs toekwam (dus niks bijbestelde) betaal je in de toekomst meer.


Kan je even een voorbeeld geven?

Expresnet = 42,91€ <----> Comfortnet XL = 40€, dat is 2,91€ goedkoper en daarbij krijg je nog eens digiale tv.
Persoonlijk had ik het liever ook zonder digitale tv (kost apart 8€) gezien voor 32€-35€.


Je geeft het zelf.
Vroeger waren er vier verschillende formules, nu zijn er vier shakes
Je moet dus wel appelen met appelen vergelijken
dus expresnet met expressnet xl voor 50 euro dus duurder ...
maar je hebt natuurlijk gelijk als je toekomt en een "lager" abbo in de toekomst neemt.


Dan kan je Expressnet XL ook niet met Expressnet vergelijken aangezien je voor die 50€ meer volume en een HD digicorder gratis mag gebruiken.

Code: Selecteer alles

            Expressnet   Comfortnet XL   Expressnet XL
Snelheid       15             12              20
Volume         20             30              30


Ik denk dat de meeste mensen die een max budget van 42,91€ hebben toch kiezen voor het abonnement dat bijna 3€ goedkoper is waarbij men nog eens gratis een HD Digicorder krijgt. Het snelheidsverschil merk je toch niet, tenzij je veel download maar dat gaat toch niet echt als je maar 20 of 30GB hebt.
Duurder wordt het dus zeker niet (en Expressnet is nog steeds verkrijgbaar voor de surfers die minder volume nodig hebben en een hogere snelheid :wink: )
bwx
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 28 jun 2004, 15:48
Bedankt: 1 keer

MRC101 schreef:
bwx schreef:zou dit internetpakket nu los te krijgen zijn ook? volgens het artikel op ZDNet zegt de woordvoerder van TN dat ze niet noodzakelijk in de packs moeten. Ik heb nl. internet via het werk en digitale tv privé en dat zijn twee aparte facturen/klantnrs... En die verhoging is natuurlijk meegenomen :)


Ja, maar je betaald evenveel als de goedkoopste shake met dat abonnement. :roll:


Het is eigenlijk vrij simpel, Telenet heeft nieuwe (meer up to date) abonnementen gecrëerd aan een aanvaardbare prijs, maar men verplicht je minstens digitale tv (of telefonie) bij te nemen.


Typisch. Soms zijn zulke cadeaus echt vergiftigde cadeaus... Had vroeger Dommel, nooit moeten kijken naar volume (op paar uitzonderingen na), en nu heb ik telenet. Voor hetzelfde als ik had moet ik opties etc bijnemen waardoor de hele zaak nu zelfs gewoon dúúrder uitkomt. En die shakes zijn geen optie, ik moet enkel het internet zelf hebben. Dat ik al de rest privé (telefoon en digitale TV) bij telenet afneem, zal er allicht niet toe doen. Dat zal wel niet lukken in hun facturatie.... Zoals bij iedere grote telco.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

bwx schreef:Dat ik al de rest privé (telefoon en digitale TV) bij telenet afneem, zal er allicht niet toe doen. Dat zal wel niet lukken in hun facturatie.... Zoals bij iedere grote telco.

Je hebt het over Telenet?
Ik heb hier internet dat afgerekend wordt op naam van het bedrijf en digitale televisie die privé afgerekend wordt en allemaal met één klantennummer.
Gebruikersavatar
yama
Premium Member
Premium Member
Berichten: 643
Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

Enige wat ik me afvraag op de site zijn de inet abbo's nog te krijgen met minder limiet en zijn nog onder de gewone naam zonder XL.

zouden deze dan gewoon blijven bestaan met minder limiet zodat ge die XL moet nemen wil je meer of passen ze het toch nog aan op hun site?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

yama schreef:Enige wat ik me afvraag op de site zijn de inet abbo's nog te krijgen met minder limiet en zijn nog onder de gewone naam zonder XL.

zouden deze dan gewoon blijven bestaan met minder limiet zodat ge die XL moet nemen wil je meer of passen ze het toch nog aan op hun site?


De internetabbo's staan nog gewoon op de site. Zouden de oude packs niet blijven bestaan zoals de mono's?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Natuurlijk, ze mogen een klant niet omschakelen naar een ander abonnement. Dus de packs zijn hetzelfde lot beschoren als mono, duo en quatro.
Mitch
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 sep 2008, 01:08

Ik moet zeggen telenet houd zijn woord en ik ben zeer tevreden met mijn nieuwe shake!
Afbeelding
Gebruikersavatar
pm
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 21 mar 2004, 20:13
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

ik wil overschakelen van turbo naar turbo XL enkel voor mijn internet... blijkbaar is dat niet mogelijk via "mijn telenet"
en ja ik weet dat het duur is... ik wil gewoon overschakelen.
Blijkbaar maar s bellen dan, ipv dat ze die optie ineens vrijgeven op hun site !
davan
Member
Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 30 aug 2004, 13:13
Locatie: Hasselt

Sinds begin september klant bij Telenet en vandaag overgeschakeld van ExpressNet + Telefonie naar ComfortNetXL + Telefonie.
Surf maar iets trager, maar een downloadlimiet die 10Gb hoger ligt en dat dan nog voor 10 euro goekoper :-D

Had gedacht dat ik hier wel een activatiekost voor moest betalen (aangezien ik toch naar een lager abbonement ga), maar dat was dus niet het geval

Ben dus trevreden :-)
Legoboy
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 sep 2008, 20:11

Hoi!

Ik had Comfort Digipack met aangekochte Digicorder -> € 40,-/m:
- Internet: Comfortnet
- Telefoon: Freephone
- Digitale Televisie

Nu ben ik overgestapt op Basicnet XL + Telefonie, zonder Digitale TV. Dit met behoud van mijn gewone Digicorder zonder een HD Digicorder te moeten huren. -> € 32,-/m:
- Internet Basicnet XL: Amper trager dan Comfortnet, met meer volume
- Telefoon: Freephone Europe: Nu ook onbeperkt bellen naar het buitenland
- Digitale Televisie (onveranderd)

Kortom: Beter internet en betere telefonie, en dit met een besparing van € 8,-/m. Wie overschakelt naar een "lager" nieuw pakket dient geen eenmalige kost van € 25,- te betalen.

Opmerking 1:
Klantendienst had mij overgezet en de verbinding (telefoon en internet) viel tijdens het gesprek gewoon weg. Even later keek ik op Mijn Telenet en het was al in orde. De aanpassingen gebeurden dus iets sneller dan ze op de helpdesk zelf hadden gedacht. :-)

Opmerking 2:
Ik heb wel een facturatieperiode betaald tot eind september aan het vorige tarief, terwijl ik nu al overgeschakeld ben. Ergens is dit niet echt eerlijk, maar ik ben al tevreden dat ik geen eenmalige kost moet betalen en maandelijks nog kan besparen ook. Edit: Het staat zo in de voorwaarden: zie hieronder.

Hopelijk twijfelen jullie nu niet meer om over te schakelen, eventueel naar een "lagere" formule. Veel succes!
Laatst gewijzigd door Legoboy op 08 sep 2008, 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
byter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 dec 2003, 14:50
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

Legoboy schreef:Hoi!

Ik had Comfort Digipack met aangekochte Digicorder -> € 40,-/m:
- Internet: Comfortnet
- Telefoon: Freephone
- Digitale Televisie

Nu ben ik overgestapt op Basicnet XL + Telefonie, zonder Digitale TV. Dit met behoud van mijn gewone Digicorder zonder een HD Digicorder te moeten huren. -> € 32,-/m:
- Internet Basicnet XL: Amper trager dan Comfortnet, met meer volume
- Telefoon: Freephone Europe: Nu ook onbeperkt bellen naar het buitenland
- Digitale Televisie (onveranderd)

Kortom: Beter internet en betere telefonie, en dit met een besparing van € 8,-/m. Wie overschakelt naar een "lager" nieuw pakket dient geen eenmalige kost van € 25,- te betalen.

Opmerking 1:
Klantendienst had mij overgezet en de verbinding (telefoon en internet) viel tijdens het gesprek gewoon weg. Even later keek ik op Mijn Telenet en het was al in orde. De aanpassingen gebeurden dus iets sneller dan ze op de helpdesk zelf hadden gedacht. :-)

Opmerking 2:
Ik heb wel een facturatieperiode betaald tot eind september aan het vorige tarief, terwijl ik nu al overgeschakeld ben. Ergens is dit niet echt eerlijk, maar ik ben al tevreden dat ik geen eenmalige kost moet betalen en maandelijks nog kan besparen ook. Ik ga er toch nog wel eens achter horen. Ik haal graag het onderste uit de kan. ^^

Hopelijk twijfelen jullie nu niet meer om over te schakelen, eventueel naar een "lagere" formule. Veel succes!


yeah, als ze het order door laten lopen reset de modem meestal even ..en dit gebeurt zeer vlot. Daarom is het de bedoeling dat ze het order pas opslaan als de klant heeft ingehaakt :p
Anyway ivm facturatieperiode staat dit wel in de voorwaarden:
http://telenet.be/496/0/1/nl/thuis/info ... ml#shakes1

"Bestaande klanten die instappen op een Telenet Shake, zullen de Telenet Shake prijs pas krijgen vanaf hun volgende aanrekening."

Dus best dit zo goed mogelijk plannen met de dag dat je gefactureerd wordt als je dit wilt vermijden.
davan
Member
Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 30 aug 2004, 13:13
Locatie: Hasselt

Ah bij mij viel inderdaad de telefoonverbinding ook uit toen ze mijn aanpassing deden :-)
Legoboy
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 sep 2008, 20:11

Ok, als de voorwaarden zo zijn valt er niets aan te doen.
Maar wachten tot je facturatieperiode om is heeft geen zin.
Hoe sneller je omschakelt, hoe sneller je betere Telefonie + Internet hebt en je Telemeter op "nul" wordt gezet. :-) De maand die bezig is heb je toch al betaald...

Mensen die enkel internet hebben, schakelen trouwens best niet over.
Voorbeeld:
Comfortnet: € 30,64- ...versus... Basicnet XL: € 40,00-

In mijn bevestigingsmail staat overigens wel:
"Vanaf nu is uw product BasicNet XL voor 40,00 euro per maand."
Klopt dus niet. Op Mijn Telenet staat echter wel bij productvergelijking dat mijn huidige pakket € 32,- euro kost. Toch eens navragen...
Mate
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 jul 2005, 16:44

waarom moet ik een installatiedatum ingeven terwijl ik al klant ben :eek:

de modem verandert toch niet dacht ik?
Legoboy
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 sep 2008, 20:11

Denk dat je het best gewoon via de helpdesk kan doen. Dan is het meteen in orde. Dus niet via Mijn Telenet.

Opmerking:
In mijn Telenet is mijn account van Digitale TV gestopt.
"Opgelet! Aan deze account zijn geen actieve producten meer gekoppeld. Mogelijk omdat je een product niet meer hebt of omdat het product naar een account hierboven is verhuisd. Oudere aanrekeningen (maximum 6 maand oud) kun je via deze link nog bekijken."
Digitale TV staat nu bij het internet-account. Hopelijk moet ik nu niet maandelijks betalen voor de kabel (zoals ik ergens las hierboven in het topic), want ik heb nog maar pas de kabel betaald voor een jaar. En hopelijk moet ik dus echt niet € 40,- betalen in plaats van € 32,-... Nog even allemaal afwachten of het echt wel in orde is dus...
Mate
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 jul 2005, 16:44

klopt, even gebeld en het is al aangepast. Limiet zo op een maand tijd toch van 35 naar 100GB opgetrokken, voor mij alleszins meer dan genoeg 8)
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”