Beste,
Ik probeer via een vaste verbinding via RDP op een verbinding te geraken met een 3G modem. Dit lukt mij dus niet, ik weet niet waar het probleem ligt.
De 3G verbinding is tot stand gebracht en ik kan online surfen.
Als ik op de vaste pc een ping doe naar de 3G verbinding lukt dit al niet. Alle firewalls op beide pc's liggen nochthans uit.
Iemand enig idee hoe je van een vaste verbinding connectie kan krijgen met de 3G verbinding over RDP ?
Groetjes
RDP en 3G modem
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
De verbinding zelf zou er niks mee te maken mogen hebben, het kan echter wel zijn dat ze een aantal poorten (waaronder icmp) blokkeren op het 3G netwerk.
Probeer eens een telnet te doen naar poort 3389 (of welke ook die je hebt gebruikt voor RDP), lukt dat ? Ik vermoed dat je poort correct staat geforward op de locatie waar je naar wil RDP'en, of gebruik je een VPN Client ?
Grtz,
Sasuke
Probeer eens een telnet te doen naar poort 3389 (of welke ook die je hebt gebruikt voor RDP), lukt dat ? Ik vermoed dat je poort correct staat geforward op de locatie waar je naar wil RDP'en, of gebruik je een VPN Client ?
Grtz,
Sasuke
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 41 keer
Hmm,
Modem in andere pc gestoken en ik kon pingen en RDP opstarten: gelukt dus !
Weet iemand toevallig als het mogelijk is na dat je ingelogt hebt met RDP dat ie automatisch terug naar het bureaublad gaat? Na dat je uzelf aflogt bij de client springt deze onmiddellijk op het "inlogscherm" van XP en ik zou graag hebben dat de pc eigenlijk op het bureaublad blijft staan.
Modem in andere pc gestoken en ik kon pingen en RDP opstarten: gelukt dus !
Weet iemand toevallig als het mogelijk is na dat je ingelogt hebt met RDP dat ie automatisch terug naar het bureaublad gaat? Na dat je uzelf aflogt bij de client springt deze onmiddellijk op het "inlogscherm" van XP en ik zou graag hebben dat de pc eigenlijk op het bureaublad blijft staan.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Je kan je credentials (je gebruikersnaam, wachtwoord) opslaan in een .RDP-file. Als je die gebruikt om te verbinden logt ie vanzelf aan. Of je gebruikt een RDP-client zoals Visionapp (is gratis, maar misschien overkill als je slechts 1 server over wilt nemen).
-
- Elite Poster
Het gaat hem niet zo zeer over een server; Ik leg uit:
Morgen help ik wat mee op een mountainbike tocht. De bedoeling is dat we met 2 personen foto's gaan nemen langs het parcour en dit via onze 3G verbinding onmiddellijk overplaatsen naar een PC die aan de aankomst staat en waar onmiddellijk geprojecteerd word op groot scherm. Zo zien de mensen dus eigenlijk onmiddellijk de foto's die genomen werden.
Alleen weet ik nog niet precies hoe ik het allemaal ga doen. mijn idee was om een upload naar een ftp server te doen met de "field laptop" en maak ik daarna een connectie met de pc aan de aankomst om ze daar vervolgens te downloaden en te projecteren.
Iemand betere voorstellen ?
Morgen help ik wat mee op een mountainbike tocht. De bedoeling is dat we met 2 personen foto's gaan nemen langs het parcour en dit via onze 3G verbinding onmiddellijk overplaatsen naar een PC die aan de aankomst staat en waar onmiddellijk geprojecteerd word op groot scherm. Zo zien de mensen dus eigenlijk onmiddellijk de foto's die genomen werden.
Alleen weet ik nog niet precies hoe ik het allemaal ga doen. mijn idee was om een upload naar een ftp server te doen met de "field laptop" en maak ik daarna een connectie met de pc aan de aankomst om ze daar vervolgens te downloaden en te projecteren.
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
In XP kan dat niet met RDP nee. Omdat geen multiuser environment is, beter om dan VNC of iets vergelijkbaars te gebruiken. Dan maak je geen sessie, maar neem je effectief de geopende console over. VNC is wel wat trager, ik raad dan UltraVNC aan (of iets zoals Teamviewer of crossloop).
Grtz,
Sasuke
Grtz,
Sasuke
-
- Elite Poster
Heb hier idd ook al Crossloop uitgetest, werkt zoals het zou moeten werken, alleen is het vervelend dat er altijd iemand die "code" moet ingeven voor ik aan die pc kan. Zal natuurlijk wel voor de veiligheid zijn heSasuke schreef:In XP kan dat niet met RDP nee. Omdat geen multiuser environment is, beter om dan VNC of iets vergelijkbaars te gebruiken. Dan maak je geen sessie, maar neem je effectief de geopende console over. VNC is wel wat trager, ik raad dan UltraVNC aan (of iets zoals Teamviewer of crossloop).
Grtz,
Sasuke
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
XP kan wél een multiuser zijn: http://www.kood.org/terminal-server-patch/Sasuke schreef:In XP kan dat niet met RDP nee. Omdat geen multiuser environment is, beter om dan VNC of iets vergelijkbaars te gebruiken. Dan maak je geen sessie, maar neem je effectief de geopende console over. VNC is wel wat trager, ik raad dan UltraVNC aan (of iets zoals Teamviewer of crossloop).
Grtz,
Sasuke
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
pfft...Argon schreef:Het gaat hem niet zo zeer over een server; Ik leg uit:
geeft ze een smartphone alla Nokia E82 ... daarmee kunnen ze de foto's overseinen naar eg flickr en op je eindsstreep toon je flickr
het programma shozu is leuk...en de ingebouwde gps zal in de jpg tags nog de exacte gps coordinaten steken
en ze kunnen in de mediamarkt zo'n houdertje voor aan het stuurwiel nemen en de route op hun nokia gps volgen...
- meon
- Administrator
- Contacteer:
RDP of VNC is een server, ongeacht of dit op XP of Windows server staat.Argon schreef:Het gaat hem niet zo zeer over een server;
Ik heb ooit bij Philips iets vergelijkbaars gedaan: ik was buiten de zaal foto's aan het maken van iedereen die binnen kwam. Foto's sloeg ik via de USB-kabel meteen op harde schijf op van m'n laptop die een webserver draaide met een php-script dat die map met foto's telkens uitleest en een html-pagina opbouwt met allemaal thumbnails van die foto's. In de zaal stond een pc die die pagina opriep en projecteerde op scherm.
Nu, in jouw geval zou zoiets ook kunnen: je maakt een VPN-verbinding naar je thuis-pc en gebruikt gewoon een netwerkshare om je foto's te uploaden naar een bepaalde map. Op de thuispc laat je dan een slideshow draaien vanuit die map.
- meon
- Administrator
- Contacteer:
XP kan nooit multiuser zijn wegens het verbreken van de licentie.selder schreef:XP kan wél een multiuser zijn: http://www.kood.org/terminal-server-patch/
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Yah rite, en dat heeft u al ooit tegengehouden?meon schreef:XP kan nooit multiuser zijn wegens het verbreken van de licentie.selder schreef:XP kan wél een multiuser zijn: http://www.kood.org/terminal-server-patch/
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Elite Poster
Ik heb ondertussen op de pc die aan de aankomst staat een FTP share aangemaakt. Ik log dus in op de ftp, upload de foto's en dan staan deze alvast al op de aankost pc.
Alleen moet ik nu nog een oplossing zoeken: stel dat er 5 foto's instaan in de share en ik heb met de Windows Viewer de diavoorstelling aangeklikt, dan blijft hij constant de eerste 5 foto's die origineel in de map stonden afdraaien, alle andere foto's die ik er later bijgeplaatst heb slaat ie over.
Alleen moet ik nu nog een oplossing zoeken: stel dat er 5 foto's instaan in de share en ik heb met de Windows Viewer de diavoorstelling aangeklikt, dan blijft hij constant de eerste 5 foto's die origineel in de map stonden afdraaien, alle andere foto's die ik er later bijgeplaatst heb slaat ie over.
-
- Elite Poster
laat ze emailen naar www.TWITXR.com ; er zijn al clients (shozu ondersteund het) die het direct kunnen versturen vanuit java/symbian/etcArgon schreef:Ik heb ondertussen op de pc die aan de aankomst staat een FTP share aangemaakt. Ik log dus in op de ftp, upload de foto's en dan staan deze alvast al op de aankost pc.
en pak een webpagina die regelmatig refresht ...
dan komen ze der toch ook mooi?
en voordeel is dat er commentaar bij kan....en hun locatie
-
- Elite Poster
Vind het eerlijk gezegd beetje omslachtig.skynetbbs schreef:laat ze emailen naar www.TWITXR.com ; er zijn al clients (shozu ondersteund het) die het direct kunnen versturen vanuit java/symbian/etc
ik kan nu perfect mijn foto's uploaden naar een map op de pc aan de aankomst, maar eens de slideshow bezig is met de standaard "Windows Viewer" dan neemt ie de nieuwe foto's die geupload werden tijdens de diavoorstelling niet op.
Heb daarjuist geprobeert via de screensaver van windows om mijn foto's af te spelen, dit lukt perfect, tot ik vanop afstand dus nog een foto bij zet in die bepaalde map, dan komt die foto er maar niet op. De screensaver moet "opnieuw" opgestart worden voor hij de nieuwe foto detecteerd in de map.
-
- Elite Poster
ahum mijn oplossing werkt net met elke camera telefoon en met mms functionaliteit (eg Simyo als telefoonmaatschappij werkt)
en aan de aankomst gewoon een website met iframe & refresh meta commando
terwijl er hier mensen zijn die hun laptop op de rug op een mountainbike moeten meezeulen...met 3G usb stick... en bij elke stop tevoorschijn moeten halen...jawadde :^-)
terwijl er hier mensen zijn die hun laptop op de rug op een mountainbike moeten meezeulen...met 3G usb stick... en bij elke stop tevoorschijn moeten halen...jawadde :^-)
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Maak een batch die elke x minuten het proces van de viewer killt en opnieuw start? Niet al te netjes, maar het werkt misschien wel?Argon schreef:Vind het eerlijk gezegd beetje omslachtig.skynetbbs schreef:laat ze emailen naar www.TWITXR.com ; er zijn al clients (shozu ondersteund het) die het direct kunnen versturen vanuit java/symbian/etc
ik kan nu perfect mijn foto's uploaden naar een map op de pc aan de aankomst, maar eens de slideshow bezig is met de standaard "Windows Viewer" dan neemt ie de nieuwe foto's die geupload werden tijdens de diavoorstelling niet op.
Heb daarjuist geprobeert via de screensaver van windows om mijn foto's af te spelen, dit lukt perfect, tot ik vanop afstand dus nog een foto bij zet in die bepaalde map, dan komt die foto er maar niet op. De screensaver moet "opnieuw" opgestart worden voor hij de nieuwe foto detecteerd in de map.
Of zoek een andere viewer die wel update..
-
- Elite Poster
Ik breek uw oplossing niet af he ! maar je verstaat iets niet. Ikzefl rij dus niet zelf met de fiets, ik ben met de auto en ik draag de laptop mee om foto's te nemen en up te loaden naar de ftpskynetbbs schreef:ahum mijn oplossing werkt net met elke camera telefoon en met mms functionaliteit (eg Simyo als telefoonmaatschappij werkt)
-
- Elite Poster
Ik vind dus totaal geen programma die de map "monitored" of zelfs scant op nieuwe foto's
Iemand die zo eentje kent, want vanavond moet ik daar die opstelling al gaan plaatsen (jaja, beetje laat aan zeker )
Iemand die zo eentje kent, want vanavond moet ik daar die opstelling al gaan plaatsen (jaja, beetje laat aan zeker )
-
- Elite Poster
gebruik het dan met je gsm...Argon schreef:
Ik breek uw oplossing niet af he ! maar je verstaat iets niet. Ikzefl rij dus niet zelf met de fiets, ik ben met de auto en ik draag de laptop mee om foto's te nemen en up te loaden naar de ftp
die internet everywhere simkaart werkt perfect in je gsm
-
- Elite Poster
zonder ingebouwde camera?Argon schreef:Ik heb maar een gewoon standaard gsmke hoorskynetbbs schreef:gebruik het dan met je gsm...
-
- Elite Poster
yep!skynetbbs schreef:zonder ingebouwde camera?Argon schreef:Ik heb maar een gewoon standaard gsmke hoorskynetbbs schreef:gebruik het dan met je gsm...
-
- Elite Poster
koop er vlug eentje?Argon schreef:yep!skynetbbs schreef:zonder ingebouwde camera?Argon schreef:Ik heb maar een gewoon standaard gsmke hoorskynetbbs schreef:gebruik het dan met je gsm...
kost toch 2x niets?
en zo'n prepaid kaartje van simyo ook niet
en in de "help" lees je dan hoe je mms kunt instellen
-
- Elite Poster
Ik heb hier geen behoefte aan om dit dan maar 1 keer te gebruiken. Ik zoek nu gewoon nog een programma'tje dat zijn folder scant op nieuwe foto's. Zal niet speciaal nieuwe gsm en dit en dat kopen om dit allemaal eenmaal te gebruikenskynetbbs schreef:koop er vlug eentje?Argon schreef:yep!skynetbbs schreef:zonder ingebouwde camera?Argon schreef: Ik heb maar een gewoon standaard gsmke hoor
kost toch 2x niets?
en zo'n prepaid kaartje van simyo ook niet
en in de "help" lees je dan hoe je mms kunt instellen