De nieuwe Telenet Shakes abonnementen

Nieuws omtrent telecom
Wright
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 12 jun 2004, 10:07

Een beetje logische stap van Telenet aangezien de Belgische Breedbandmarkt stil is gevallen. Providers zullen dus creatiever moeten zijn om nieuwe klanten te lokken.

http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=DMF03092008_024&kanaalid=16
ISP: Edpnet
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Goztow schreef:Er is geen enkele definitie van een monopolie die zegt dat een monopolie op een nationaal vlak moet bestaan. De enige constante is dat er slechts één aanbieder tegenover een vraag staat. Dit is hier zeker het geval. een monopolie kan ook op veel kleiner vlak bestaan! Neem nu een dorp waar in 10 kilometer afstand maar één bakker is en geen warenhuizen. Die bakker heeft een feitelijk monopolie voor dat dorp want er zijn maar heel weinig mensen die gaan 10+ km rijden voor een brood. Er zijn nochtans 1.000'en bakkers in België.


Dit heb je in veel landen , neem nu finland , per provincie maar 1 adsl en 1 kabel opperator . En voor europa is de definitie nu eenmaal dat een opperator landelijke dekking moet hebben vooralleer de verplichting er komt om het open te stellen .
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

Ik vrees het ergste voor de alternatieve internetleveranciers.
Iemand die wil bellen is zoiezo op Belgacom aangewezen.
Dit is 18 euro (vanaf 1 oktober prijsstijging bij BGC naar 18,4) dat de klant al kwijt is aan belgacom.
Bovendien moet er al +- 6 euro aan belgacom betaald worden om de telefoonlijn van belgacom te mogen gebruiken voor adsl. Reken daar nog wat administratiekosten e.d. bij en als alternatieve operator mag je maar 15 euro vragen (5 euro winst?) om onder het tarief van telenet te blijven.
Ofwel moet iedereen ineens met VOIP gaan werken.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Steven7 schreef:Ik vrees het ergste voor de alternatieve internetleveranciers.
Iemand die wil bellen is zoiezo op Belgacom aangewezen.
Dit is 18 euro (vanaf 1 oktober prijsstijging bij BGC naar 18,4) dat de klant al kwijt is aan belgacom.
Bovendien moet er al +- 6 euro aan belgacom betaald worden om de telefoonlijn van belgacom te mogen gebruiken voor adsl. Reken daar nog wat administratiekosten e.d. bij en als alternatieve operator mag je maar 15 euro vragen (5 euro winst?) om onder het tarief van telenet te blijven.
Ofwel moet iedereen ineens met VOIP gaan werken.


De meeste alternatieve providers bieden toch ook telefoondiensten aan . En een BGC lijn heb je niet bij ze allemaal nodig .

Als BGC z'n werken hier heeft afgerond , komt homeconnect erin , 49 € ongelimiteerd internet + telefonie ( met ken je beller , enz allemaal inbegrepen ) , en TVV heb ik nu al ( wel een zware aanschaf , maar vrijheid van hardware keuze is me heilig ) dus voor 59 € per maand ben ik gesteld .
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Steven7 schreef:Bovendien moet er al +- 6 euro aan belgacom betaald worden om de telefoonlijn van belgacom te mogen gebruiken voor adsl.

Het is helaas nog ietsje erger. Als particulier moet je minimum 9,95€ per maand betalen (nieuw tarief Discovery Line). Als alternatieve provider (via raw copper dan) kost je dat zelfde, echter exclusief "Belgacom-voice-signaal", 11,80€ (prijzen steeds BTW in).

Dat in acht genomen zou ik inderdaad minder en minder graag in de schoenen staan van de alternatieve operator.

Persoonlijk ben ik nog blij met Dommel: 45,90€ (35,95+9,95) voor 100GB + "gratis" Giganews. Bellen doen we via Betamax (+/-3€) wat de totaalprijs op zo'n 49€ doet komen. Wil ik ongeveer hetzelfde met de nieuwe shakes, dan zou ik 70€ kwijt zijn aan de TurboNet XL + Freephone Europe shake. Dus voorlopig blijf ik nog even zitten, maar van zodra ik persoonlijk hinder ondervind van de administratieve ramp bij Dommel, zal ik deze shakes zéker in het achterhoofd houden, ze zijn in elk geval interessanter dan die van Belgacom (maar voor hoe lang hé? ;) ).
ooh. shiny.
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Comfortnet+tel= 52€ ....als het 100gb ipv 30gb was, was homeconnect waardeloos voor mij. Aangezien dit toch een vrij grote line up is betwijfel ik enige verandering voor op zen minst een jaar of langer...for now you're safe dommel! Maar tegen dan loopt men homeconnect contract dan uit dus who knows.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Dommel kan niets doen he, dus zeggen: "doe iets dommel" heeft geen zin. Het is eerder zeggen: "doe iets Belgacom".
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Lord Utopia schreef:Dommel kan niets doen he, dus zeggen: "doe iets dommel" heeft geen zin. Het is eerder zeggen: "doe iets Belgacom".


Wat ik zei is meer in de aard van "Doe iets beter telenet en ik ben verkocht."
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

TomG schreef:
Zambo schreef:
Svekke schreef:
GunSmoke007 schreef:En dat jij toevallig geen 12mbit hebt, dat is denk ik niet de fout van Dommel. Maar als je al ietwat van de bgc centrale ligt heb je het aan je rekker. Blaim BGC dus.

ik krijg enkel 12Mbit van Belgacom als ik BGTV neem...


De chantage en koppelverkooppraktijken van onze staatsmonopolist, bij Telenet ligt het inderdaad veel eenvoudiger.

En telenet heeft... geen monopolie op de kabel?

Het wordt toch eens tijd dat je je oogkleppen afdoet. Telenet ophemelen tov Belgacom met voldoende achtergrondkennis kan gewoon niet.

Over objectiviteit gesproken. :roll:


Objectief gezien is er geen monopolie op de kabel, daar Telenet technisch gezien maar 2/3 van de kabel in Vlaanderen in handen heeft, over enkele maanden zal dat 3/3 worden. Maar Telenet is niet actief in gans dit land, enkel in het noorden. Dit in tegenstelling tot Belgacom die actief is in het ganse land. Dus wel een monopolie heeft waar alle alternatieven rechtstreeks van afhankelijk zijn.
Dit zijn de objectieve zaken. :roll:
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Zambo schreef:
TomG schreef:
Zambo schreef:
Svekke schreef:
GunSmoke007 schreef:En dat jij toevallig geen 12mbit hebt, dat is denk ik niet de fout van Dommel. Maar als je al ietwat van de bgc centrale ligt heb je het aan je rekker. Blaim BGC dus.

ik krijg enkel 12Mbit van Belgacom als ik BGTV neem...


De chantage en koppelverkooppraktijken van onze staatsmonopolist, bij Telenet ligt het inderdaad veel eenvoudiger.

En telenet heeft... geen monopolie op de kabel?

Het wordt toch eens tijd dat je je oogkleppen afdoet. Telenet ophemelen tov Belgacom met voldoende achtergrondkennis kan gewoon niet.

Over objectiviteit gesproken. :roll:


Objectief gezien is er geen monopolie op de kabel, daar Telenet technisch gezien maar 2/3 van de kabel in Vlaanderen in handen heeft, over enkele maanden zal dat 3/3 worden. Maar Telenet is niet actief in gans dit land, enkel in het noorden. Dit in tegenstelling tot Belgacom die actief is in het ganse land. Dus wel een monopolie heeft waar alle alternatieven rechtstreeks van afhankelijk zijn.
Dit zijn de objectieve zaken. :roll:

Alé bon, de consument zal er vet mee zijn als ze monopolies slechts herkennen per land (ongeacht dat land bij momenten dreigt uitéén te vallen).

Het resultaat is en blijft dat klant x op locatie y nog steeds enkel Telenet kan nemen via de kabel en een provider naar wens via DSL.
Dat je daarbij nog steeds voor de infrastructuur betaald aan belgacon is al in den treure bediscussierd: de enige oplossing is infrastructuur en provider opdelen (zals Infrabel en de NMBS bvb).
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

als dit allemaal waar is ga ik zeker de overstap naar telenet overwegen. zeker in mijn geval zou het dan waarschijnlijk de beste keuze zijn, download toch niet al te veel meer. zal toekomen met 30GB. problemen bij dommel: mailserver, geen support, opgeslagen discolijn en een persoonlijk probleem: lage snelheid wegens ver van de centrale.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Anthony
Plus Member
Plus Member
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 nov 2005, 14:46

Zambo schreef:
TomG schreef:
Zambo schreef:
Svekke schreef:
GunSmoke007 schreef:En dat jij toevallig geen 12mbit hebt, dat is denk ik niet de fout van Dommel. Maar als je al ietwat van de bgc centrale ligt heb je het aan je rekker. Blaim BGC dus.

ik krijg enkel 12Mbit van Belgacom als ik BGTV neem...


De chantage en koppelverkooppraktijken van onze staatsmonopolist, bij Telenet ligt het inderdaad veel eenvoudiger.

En telenet heeft... geen monopolie op de kabel?

Het wordt toch eens tijd dat je je oogkleppen afdoet. Telenet ophemelen tov Belgacom met voldoende achtergrondkennis kan gewoon niet.

Over objectiviteit gesproken. :roll:


Objectief gezien is er geen monopolie op de kabel, daar Telenet technisch gezien maar 2/3 van de kabel in Vlaanderen in handen heeft, over enkele maanden zal dat 3/3 worden. Maar Telenet is niet actief in gans dit land, enkel in het noorden. Dit in tegenstelling tot Belgacom die actief is in het ganse land. Dus wel een monopolie heeft waar alle alternatieven rechtstreeks van afhankelijk zijn.
Dit zijn de objectieve zaken. :roll:

Wat ben ik er als consument mee dat men in Wallonië een andere kabeloperator heeft? Dat geeft mij geen alternatief voor kabelinternet.

De al dan niet landelijke dekking is gewoon totaal irrelevant als je het over monopolies hebt.

Telenet heeft dus wel degelijk een kabelmonopolie, zij het regionaal, wat voor de consument geen verschil maakt.
Anthony
Plus Member
Plus Member
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 nov 2005, 14:46

Wat wel straf is, is het feit dat Telenet blijft reclame maken met "digitale tv" in de packs, terwijl dat bijzonder misleidend is, aangezien het nog eens een maandelijkse kost van +- 13 euro voor analoge televisie bovenop het pack vergt.
Matthias_VL
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 29 jun 2008, 17:22
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 3 keer

Ik stap wss over, niets kan aan telenet tippen,telefoon en tv alles inbegrepen... leuk aanbod.
bij belgacom : 60 of 68 euro ( pack + vaste lijn )
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Anthony schreef:Wat ben ik er als consument mee dat men in Wallonië een andere kabeloperator heeft? Dat geeft mij geen alternatief voor kabelinternet.

De al dan niet landelijke dekking is gewoon totaal irrelevant als je het over monopolies hebt.

Telenet heeft dus wel degelijk een kabelmonopolie, zij het regionaal, wat voor de consument geen verschil maakt.



Daar heb je volkomen gelijk in . Dat hebben bv onze nederlandse buren ook niet op hun kabel . En we weten natuurlijk hoe dat komt . Zoals hier heeft ook daar geen enkele kabelboer een nationale dekking , en blijft het handeltje ook gesloten ( mss kan het opta daar wat aan doen , maar dat betwijfel ik ) . De klanten hebben dus ook daar geen keuze .

Wil je bekomen dat TN z'n handel moet opengooien , moeten ze net zoals BGC , KPN enz nationaal de markt in handen hebben . We worden nu eenmaal als 1 land (vlaanderen en wallonie )aanzien , en met een kabel provider die daar nog geen 50 % in handen heeft , heeft ook geen monopolie.
Anthony
Plus Member
Plus Member
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 nov 2005, 14:46

Matthias_VL schreef:Ik stap wss over, niets kan aan telenet tippen,telefoon en tv alles inbegrepen... leuk aanbod.
bij belgacom : 60 of 68 euro ( pack + vaste lijn )

Niet vergeten dat je er bij Telenet net zo goed nog het analoog televisie-abonnement moet bijtellen hé. Dan kom je waarschijnlijk op +- hetzelfde uit qua prijs. Al heb je bij de ene natuurlijk sneller internet, bij de andere weer meer tv-zenders, etcetera.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

dopke schreef:We worden nu eenmaal als 1 land (vlaanderen en wallonie )aanzien , en met een kabel provider die daar nog geen 50 % in handen heeft , heeft ook geen monopolie.


Dus als we het land splitsen moet Telenet zijn netwerk eindelijk openstellen :D. En dan nog Vlamacom en Walacom laten ontstaan en we zijn er ;).

Los daarvan: die 25 Mbit is volgens mij een anticipatie op het 25Mbit VDSL2 profiel dat binnenkort wel eens uit de torens zou kunnen vallen.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

deej schreef:
dopke schreef:We worden nu eenmaal als 1 land (vlaanderen en wallonie )aanzien , en met een kabel provider die daar nog geen 50 % in handen heeft , heeft ook geen monopolie.


Dus als we het land splitsen moet Telenet zijn netwerk eindelijk openstellen :D. En dan nog Vlamacom en Walacom laten ontstaan en we zijn er ;).

Los daarvan: die 25 Mbit is volgens mij een anticipatie op het 25Mbit VDSL2 profiel dat binnenkort wel eens uit de torens zou kunnen vallen.

1Mb up,hopelijk volgt BGC ook.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

wat ik me nu afvraag is hoe zit het dan met switchen?

nu zit ik op expressnet (is met analoge tv het enige ik heb van telenet)
dus stel nu dat ik overga op ExpressNet XL: 20Mbps/512Kbps, 30GB
kan ik dan switchen naart turboXl of gewoon naar een andere abbo en dan terug naar ExpressNet XL: 20Mbps/512Kbps, 30GB 8)

want nu rekenen ze zogezegd 25€ aan per * je van turbo to express gaat maar dat doen ze dus niet (ik doe het 1* de maand)

dan zou ik 60Gb+200Gb+60Gb hebben als ik 1* zou kunnen switchen zou ik nog niet toekomen maar goed :roll: het is zeker geen slecht aanbod

***hoe zit het nu met degene die een pack hebben kunnen deze mensen probleemsloos switchen?
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

deej schreef:Dus als we het land splitsen moet Telenet zijn netwerk eindelijk openstellen :D.



Zelfs dat valt te bezien , ze hebben niet alle kabelnetten onder hun eigendom , infrax is er ook nog . Maar zou best kunnen van wel . Dan bedienen ze ook 100 % van het "land vlaanderen " . En dan gelden voor hun ook de europese wetten inzake telecom die BGC nu ook moet respecteren .
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Het ziet er allemaal mooi uit maar telenet kan me niet meer verleiden.
Ik ben hun koppigheid nog niet vergeten zene.
Als de grote hoop nu terug naar telenet gaat overstappen hebben ze de teugels weer in handen en kunnen ze terug met hun klanten sollen als destijds. Mij niet gezien.
Afbeelding
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Alhoewel ik in feite een trouwe BGCaddept ben zie ik me genoodzaakt om toch
naar Telenet over te stappen in de toekomst. Probleem, ik zit nog vast tot mei 2009,
hetgeen ze nu met die shakes voorleggen komt me beter uit dan welk abo ook.
Een korte samenvatting van mijn ADSL belevenis,
In de jaren stillekes een jaar na de rest van het land toch een ADSLabo
kunnen laten aansluiten.
Door de jaren heen van alles kunnen genieten zolang er maar geen aanpassingen moesten gebeuren op hardware gebied (centrale enz..)
Al die jaren een tevreden klant.
Nu BGCtv niet te krijgen, de snelheidsverhoging niet mogelijk dus waarschijnlijk weer een jaar na iedereen misschien kunnen genieten van die snelheid maar dan maar op halve kracht wegens 3,3km van de centrale.
Een hoop leugens aan de helpdesk, robotmailtjes via de online helpdesk
gelukkig voor mij dat hier een goede ziel me toch wat duidelijke info gaf
(met dank Hollebollegijs).
Ondertussen heb ik bij telenet digitale tv en ben daar heel tevreden over, installatie door de technieker was perfect en alle afspraken zijn stipt uitgevoerd.
Over de kosten, ik betaal al jaren trouw om de 2 maanden mijn abo en telefoonkosten waar ik voor gekozen heb en waarvan ik weet hoeveel het kost. Mijn motto, "koop niet wat je niet kan betalen", je kan protesteren voor een lagere prijs en vergelijken met andere landen maar dat is een eindeloze discusie.
Kortom mijn keuze is gemaakt voor volgend jaar of er zou bij BGC een ommekeer moeten zijn die klinkt als een bel maar of ze dat op een paar maand gaan verwezenlijken is een andere vraag natuurlijk.

Greetz
Weetgraag :wink: :cry:
"Carpe Diem"
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik denk dat Belgacom zich niet zomaar gewonnen zal geven hoor,je moet er maar eens aan denken,mochten alle klanten van de alternatieve providers overstappen naar Telenet,dat zou een zeer harde slag zijn voor Belgacom.(ook voor het internetgebeuren in heel Belgie)
Dus Belgacom zal actie moeten ondernemen,maar wat er gaat gebeuren kan ik natuurlijk niet voorspellen.
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

fluppie schreef:Ik denk dat Belgacom zich niet zomaar gewonnen zal geven hoor,je moet er maar eens aan denken,mochten alle klanten van de alternatieve providers overstappen naar Telenet,dat zou een zeer harde slag zijn voor Belgacom.(ook voor het internetgebeuren in heel Belgie)
Dus Belgacom zal actie moeten ondernemen,maar wat er gaat gebeuren kan ik natuurlijk niet voorspellen.


Tuurlijk zal BGC terugslaan maar dan moet iedereen er wel kunnen van genieten en niet alleen degenen die dicht bij een centrale wonen of toevallig een centrale hebben die pas upgrade gehad heeft.

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
Anthony
Plus Member
Plus Member
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 nov 2005, 14:46

deej schreef:
dopke schreef:We worden nu eenmaal als 1 land (vlaanderen en wallonie )aanzien , en met een kabel provider die daar nog geen 50 % in handen heeft , heeft ook geen monopolie.


Dus als we het land splitsen moet Telenet zijn netwerk eindelijk openstellen :D. En dan nog Vlamacom en Walacom laten ontstaan en we zijn er ;).

Los daarvan: die 25 Mbit is volgens mij een anticipatie op het 25Mbit VDSL2 profiel dat binnenkort wel eens uit de torens zou kunnen vallen.

Het land hoeft niet gesplitst te worden, er ligt bij de Europese Commissie een richtlijn klaar die het ook mogelijk zal maken om rekening te houden met regionale verhoudingen. ;).
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Anthony schreef:
deej schreef:
dopke schreef:We worden nu eenmaal als 1 land (vlaanderen en wallonie )aanzien , en met een kabel provider die daar nog geen 50 % in handen heeft , heeft ook geen monopolie.


Dus als we het land splitsen moet Telenet zijn netwerk eindelijk openstellen :D. En dan nog Vlamacom en Walacom laten ontstaan en we zijn er ;).

Los daarvan: die 25 Mbit is volgens mij een anticipatie op het 25Mbit VDSL2 profiel dat binnenkort wel eens uit de torens zou kunnen vallen.

Het land hoeft niet gesplitst te worden, er ligt bij de Europese Commissie een richtlijn klaar die het ook mogelijk zal maken om rekening te houden met regionale verhoudingen. ;).

Een richtlijn kan gevolgd worden maar dat hoeft een lidstaat niet te doen(Telenet heeft monopolie op de kabel verworven,anders is er sprake van contractbreuk).
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

silencer schreef:Een richtlijn kan gevolgd worden maar dat hoeft een lidstaat niet te doen(Telenet heeft monopolie op de kabel verworven,anders is er sprake van contractbreuk).


Een richtlijn heeft als uiteindelijk doel dat elke lidstaat dit in een wet omzet ( en anders komen er sancties) . Dus is TN z'n contract waardeloos .
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

cloink schreef:
Steven7 schreef:Bovendien moet er al +- 6 euro aan belgacom betaald worden om de telefoonlijn van belgacom te mogen gebruiken voor adsl.

Het is helaas nog ietsje erger. Als particulier moet je minimum 9,95€ per maand betalen (nieuw tarief Discovery Line). Als alternatieve provider (via raw copper dan) kost je dat zelfde, echter exclusief "Belgacom-voice-signaal", 11,80€ (prijzen steeds BTW in).


sinds kort raw copper aan 7euro
natas666
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 mei 2008, 06:59

Iedereen kiest er natuurlijk zelf voor wat hij wil maar ik ben overgestapt naar limiet-loos internet en zolang TN dit niet aanbiedt zien ze me niet terug.
Liever 24/7 aan 3,7Mbps wat ik nu heb op 5km van een centrale, dan 25Mbps voor een dag en dan op smalband voor de rest van de maand.
Weet iemand of ze plannen hebben om bij deze abonnement wijziging nog het nachttarief te behouden op de telemeter?
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Weetgraag schreef:
fluppie schreef:Ik denk dat Belgacom zich niet zomaar gewonnen zal geven hoor,je moet er maar eens aan denken,mochten alle klanten van de alternatieve providers overstappen naar Telenet,dat zou een zeer harde slag zijn voor Belgacom.(ook voor het internetgebeuren in heel Belgie)
Dus Belgacom zal actie moeten ondernemen,maar wat er gaat gebeuren kan ik natuurlijk niet voorspellen.


Tuurlijk zal BGC terugslaan maar dan moet iedereen er wel kunnen van genieten en niet alleen degenen die dicht bij een centrale wonen of toevallig een centrale hebben die pas upgrade gehad heeft.

Greetz
Weetgraag :wink:


Een terechte opmerking, het is duidelijk dat bij de lancering van hun ADSL2+ netwerk (upgrade tot "maar" 9 of "maar" 12Mbits) toch wel veel addertjes onder het gras zitten bij Belgacom. Nu heeft Telenet echt wel het voortouw genomen om Belgacom het komende jaar echt pijn te gaan doen, dat zijn goede tekenen voor op lange termijn. Dan wordt Belgacom wel echt verplicht innovatief uit de hoek te komen, nu zijn ze enkel lui en arrogant.
Uloga
Plus Member
Plus Member
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 feb 2008, 12:11
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Heb daarnet even overlegd met mijn vader, en hij zou dan eerder nijgen naar het Turbo XL shakeje , ipv dommel HC. Minder problemen, en sneller internet :D en met 100gig kom je toch wel mooi toe
:banana:
bigbrother
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 jun 2008, 18:39

Ook niet te vergeten, telenet heeft nachtsurfen van 0u tot 10u dus kan je met je 30gb zeker en vast er 55 gb of meer uithalen en dit voor een zeer interessante prijs. Ik ben nu bij edpnet en ik denk er sterk over om te switchen. Afhankelijk voor nieuwe klanten wat de activatie, modem en installatiekost is natuurlijk want daar wordt niet over gesproken !!!
unexpected
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 12 maa 2008, 13:37
Contacteer:

mooi initiatief, het wordt tijd.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

liger schreef:sinds kort raw copper aan 7euro

Ah? Bron?

Zou op zich wel goed nieuws zijn natuurlijk. :D
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

En is dit bij iedere ISP ? Want dan schakel ik onmiddellijk over, 2,95€ per maand is 2,95€ per maand hé :)

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Voor zover ik weet enkel bij DXADSL.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik denk (met die 7€ voor de raw copper lijn) dat er bedoeld word dat DXadsl zijn prijs voor de 'raw copper' lijn heeft laten zakken tot 7€,maar dan moet je natuurlijk bij deze provider een adsl abbo nemen.(wat absoluut geen nadeel is he)
Ik vind dit een goede zet van DXadsl,omdat ze toch geen abbo's geven met internet plus tel. samen,en op deze manier de prijs voor hun klanten goed onder controle weten te houden.
Er zijn nog wel enkele dingen bij DXadsl die veranderen,u moet maar even naar de site kijken (u moet wel naar het''Home' gedeelte gaan).
Ik denk trouwens dat er daar mogelijkheden liggen voor Belgacom zelf(raw copper lijn) om de ADSl meer aantrekkelijk te maken t.o.v. Telenet.Bijvoorbeeld met de prijs voor raw copper te verlagen naar een 4€ of zo,dan zullen de alternatieve providers erbij winnen,maar ook Belgacom(dit is alleen mijn gedacht hoor).
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Sasuke schreef:En is dit bij iedere ISP ? Want dan schakel ik onmiddellijk over, 2,95€ per maand is 2,95€ per maand hé :)

Grtz,
Sasuke

http://www.dxadsl.be/
onderaan, http://www.dxadsl.be/tarieven is nog niet aangepast
Je moet wel rekenen dat er nog activatiekost moet betaald worden van 25euro.
Maar ik geloof dat je bij edpnet zit? Dan kan je goekdoper bij dxadsl adsl2+ krijgen met hogere limiet dus in totaal toch in plus

PS: helpdesk was uitstekend tot nu toe
Anthony
Plus Member
Plus Member
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 nov 2005, 14:46

silencer schreef:
Anthony schreef:
deej schreef:
dopke schreef:We worden nu eenmaal als 1 land (vlaanderen en wallonie )aanzien , en met een kabel provider die daar nog geen 50 % in handen heeft , heeft ook geen monopolie.


Dus als we het land splitsen moet Telenet zijn netwerk eindelijk openstellen :D. En dan nog Vlamacom en Walacom laten ontstaan en we zijn er ;).

Los daarvan: die 25 Mbit is volgens mij een anticipatie op het 25Mbit VDSL2 profiel dat binnenkort wel eens uit de torens zou kunnen vallen.

Het land hoeft niet gesplitst te worden, er ligt bij de Europese Commissie een richtlijn klaar die het ook mogelijk zal maken om rekening te houden met regionale verhoudingen. ;).

Een richtlijn kan gevolgd worden maar dat hoeft een lidstaat niet te doen(Telenet heeft monopolie op de kabel verworven,anders is er sprake van contractbreuk).


Een Europese richtlijn moet omgezet worden in nationaal recht. Een staat kan alleen de modaliteiten ervan bepalen.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Uloga schreef:Heb daarnet even overlegd met mijn vader, en hij zou dan eerder nijgen naar het Turbo XL shakeje , ipv dommel HC. Minder problemen, en sneller internet :D en met 100gig kom je toch wel mooi toe


Als ze de limieten opdoeken en 50 € vragen voor die xl turbonet + telefoon shake , dan denk ik er misschien nog eens aan . Hoe dan ook het is en blijft nog steeds te duur .
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”