Momenteel heeft DxAdsl voor mij (in theorie) het beste aanbod,en Telenet heeft het nu bij mij verbruid -> ik schakel dus over.
Argwanend als ik ben heb ik de abonnementsvoorwaarden eens aan een nader onderzoek onderworpen (eigenlijk de taak van Testaankoop maar ja...)
Helemaal onderaan de website staat een link naar een pdf met ongeloofelijk kleine lettertjes erin (zoals gewoonlijk).
Let wel ik heb nog helemaal geen positieve of negatieve ervaringen met DxAdsl,ik overweeg alleen over te stappen da's al.
Mijn bevindingen :
1)In artikel 1 van de ALGEMENE ABONNEMENTS- EN VERKOOPSVOORWAARDEN DxADSL
staat dat de klant binnen 7 dagen na het afsluiten van het contract.dit kan ontbinden,
echter over de terugbetaling van het aansluitgeld staat geen letter.
2)in artikel 3 van de SPECIFIEKE ABONNEMENTSVOORWAARDEN ADSL staat echter dat het
effectief activeren tussen 1 en 20 dagen kan duren.
Indien DxADSL dus minstens 7 dagen wacht met activeren heeft de klant geen enkel recht meer
het kontrakt te verbreken in geval van een gebrekkige internet verbinding.
bovendien is er in dit artikel 3 geen enkele
consequentie verbonden aan het overschrijden van de genoemde 20 dagen.
Artikel 4 : Beperking van de verantwoordelijkheid van DxADSL
kennelijk is er geen enkel maximum gesteld aan het aantal onderbrekingen ,de frequentie of de
duur hiervan,die voor de klant reden zou kunnen zijn het abonnement voortijdig op te zeggen of het abonnementsgeld pro rato te voldoen.
---------------------------------------------------------------------------------
Mijn mening : Als men de website van DxAdsl leest ,staat overal geschreven dat men ten dienste staat,en niet moeilijk doet over eventuele overschrijdingen van de datalimiet etc.En als ik hier het forum lees zijn er overwegend positieve reacties (er zijn wel problemen -zoals overal - maar die worden opgelost ).
Waarom geeft men dan de klant ook niet fatsoenlijke voorwaarden ?Waarom kan ik mijn abonnement niet gewoon opzeggen als er zeg 2 maanden achtereen niks als ellende en onderbrekingen geweest zijn?
Nee de klant heeft enkel het recht te betalen,12 maanden lang zonder recht op een byte download en een byte upload.
Let wel : ik zeg hier niet dat DxAdsl slechte service biedt. Ik zeg hier alleen dat ze rotslechte voorwaarden hebben (als je ze naar de letter interpreteert).
Dan nog : Gezien de opmerkingen van overige forumleden over DxAdsl ga ik het toch proberen met ze...hopen maar dat het goed gaat.
abonnementsvoorwaarden DxAdsl
-
- Member
- Bedankt: 1 keer
Op zich staan daar geen wereldschokkende dingen in.. Ik denk dat je gelijkaardige voorwaarden hebt bij zowat elke ISP.
Trouwens, als ik mijn huurcontract lees, dan staan daar ook een heleboel zaken in waar ik -op de letter- mij vraagtekens rond stel, maar zo is het nu eenmaal. Consumentenbescherming gaat maar tot een bepaalde hoogte.
Tja, waarom zou je als ISP jezelf onderwerpen aan strenge SLA's voor klanten, over zaken die je zelf vaak niet in de hand hebt? (Bv. slechte router bij de klant, slechte koperlijn van belgacom, ...)cowboy_film_fan schreef: "Waarom geeft men dan de klant ook niet fatsoenlijke voorwaarden?"
Daarvoor dient de ombudsdienst. Als het echt te gortig is kan je altijd wel een commerciële tegemoetkoming eisen.cowboy_film_fan schreef: Waarom kan ik mijn abonnement niet gewoon opzeggen als er zeg 2 maanden achtereen niks als ellende en onderbrekingen geweest zijn?
Trouwens, als ik mijn huurcontract lees, dan staan daar ook een heleboel zaken in waar ik -op de letter- mij vraagtekens rond stel, maar zo is het nu eenmaal. Consumentenbescherming gaat maar tot een bepaalde hoogte.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
heb nog nooit voorwaarden gelezen van eendert welke provider dus kan ik moeilijk vergelijken.
Wat er ook in staat kan je binnen 7dagen NA DE LEVERING opzeggen volgens de wet (maar ik ben geen jurist, dus als iemand beter weet be my guest). Dus ongeacht wat er daar geschreven is.
Dat van die garantie is normaal, maar weel ik weet niet of het overal ZO is geschreven.
Nu over praktijk:
Ik zou normaal snelheiden van 14-18 mbit moeten halen MAAR hier heel de tijd enkel problemen gehad met de lijn. Allerlei techniekers etc geweest. Long story short: de snelheid kon niet gehaald worden en ik zit nu op 10mbit. Ze hebben mij aangeboden om kosteloos op te stappen of van formule te veranderen. Dus voorlopig zijn ze ZEER lax wat dat betreft. Ik ben ook al paar keer over de limiet gegaan 1-3 GB geloof ik. Tot nu toe niks erover gehoord.
Er is GEEN garantie dat ze morgen wel die regeltjes gaan toepassen maar tot nu toe zeer "humaan"
Wat er ook in staat kan je binnen 7dagen NA DE LEVERING opzeggen volgens de wet (maar ik ben geen jurist, dus als iemand beter weet be my guest). Dus ongeacht wat er daar geschreven is.
Dat van die garantie is normaal, maar weel ik weet niet of het overal ZO is geschreven.
Nu over praktijk:
Ik zou normaal snelheiden van 14-18 mbit moeten halen MAAR hier heel de tijd enkel problemen gehad met de lijn. Allerlei techniekers etc geweest. Long story short: de snelheid kon niet gehaald worden en ik zit nu op 10mbit. Ze hebben mij aangeboden om kosteloos op te stappen of van formule te veranderen. Dus voorlopig zijn ze ZEER lax wat dat betreft. Ik ben ook al paar keer over de limiet gegaan 1-3 GB geloof ik. Tot nu toe niks erover gehoord.
Er is GEEN garantie dat ze morgen wel die regeltjes gaan toepassen maar tot nu toe zeer "humaan"