Valse reclamevoering?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
sithlord2
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 aug 2008, 09:36

Ik heb een vraag over de reclame-praktijken van Dommel, en wel of deze juridisch wel door de beugel kunnen:

Dommel belooft bij het Homeconnect pakket een download-snelheid van 12Mbit. Volgens de webcheck op https://sunlight.schedom-europe.net/asp ... keuze.aspx ben ik wel degelijk aansluitbaar aan 12Mbit maar Dommel geeft mij "slechts" 4.6Mbit.

Nu vraag ik mij af of het wel wettelijk toegestaan is om een product te promoten en vervolgens de geadverteerde zaken niet waar te maken. Volgens mij is de reclamewetgeving hier in Belgie toch vrij streng betreft zulke zaken.

Weet er iemand wie ik best contacteer hierover? Federale Overheidsdienst voor Economie ?
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 10 jul 2008, 14:49
Locatie: Puurs
Bedankt: 5 keer

sithlord2 schreef:Ik heb een vraag over de reclame-praktijken van Dommel, en wel of deze juridisch wel door de beugel kunnen:

Dommel belooft bij het Homeconnect pakket een download-snelheid van 12Mbit. Volgens de webcheck op https://sunlight.schedom-europe.net/asp ... keuze.aspx ben ik wel degelijk aansluitbaar aan 12Mbit maar Dommel geeft mij "slechts" 4.6Mbit.

Nu vraag ik mij af of het wel wettelijk toegestaan is om een product te promoten en vervolgens de geadverteerde zaken niet waar te maken. Volgens mij is de reclamewetgeving hier in Belgie toch vrij streng betreft zulke zaken.

Weet er iemand wie ik best contacteer hierover? Federale Overheidsdienst voor Economie ?


Heb je Dommel zelf al gecontacteerd?? Misschien is dit een veel snellere en voor beide partijen een betere oplossing?

Je kan het allessinds proberen. Ikzelf heb ook nog de 12mbit niet, maar ik wacht af met reclameren tot de algemene problemen bij Dommel wat van de baan zijn. Ik ben al blij dat ik internet heb, in tegenstelling tot veel anderen.
droopy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:48

http://www.jep.be/nl/

volgens mij heb je volkomen gelijk. Zeker omdat ze de klanten laten betalen voor webspace, url en die niet leveren in hun pakket. Als ze dit niet kunnen doen moeten ze het ook niet opnemen in hun pakket tot ze dit kunnen doen.
droopy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:48

GunSmoke007 schreef:Ik ben al blij dat ik internet heb, in tegenstelling tot veel anderen.


:eek: dit vind ik erg. Bang zijn om je mond open te doen want je hebt al iets dus ben je bang dat het erger kan.
sithlord2
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 aug 2008, 09:36

Ik heb hier een incident lopen bij Dommel, maar ik krijg hier maar geen antwoord op.

Helpdesk ook geprobeerd, maar daar geraak ik niet binnen.

Aangezien mijn werk zich op wandelafstand bevindt van de FOD Economie in Brussel, kan ik misschien overwegen om daar eens binnen te stappen.

Dat wil niet noodzakelijk zeggen dat ik een klacht indien, maar het geeft mij wel extra slagkracht naar Dommel toe om hun beloftes waar te maken als blijkt dat ze de reclamewetgeving overtreden.
belgianguy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 23 jul 2008, 21:24

Ja in principe is dat die dienst die daarvoor instaat.
Volg even deze link voor meer informatie betreffende consumentenbedrog.

http://mineco.fgov.be/protection_consum ... nl_003.htm

Ik heb het ook nog eens nagekeken op de site die je vermelde en ik ben ook aansluitbaar op een hogere snelheid doch ook hier zie ik nog geen verhoging. Dat het mogelijk was werd mij ook al bevestigd door een belgacom technieker die mijn lijn in orde kwam maken voor de overstap naar Dommel. Volgens hem is de centrale waar ik op aangesloten ben reeds uitgerust om de snelheid te verhogen. Bij mij zou dat prima moeten werken want ik zit op slecht een paar honderd meter van de centrale.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Er is geen enkele provider/abonnement voor consumenten die snelheden belooft en nog minder garandeerd.

Het hangt keer op keer van technische factoren af. Bij DSL is dit telkens afstand tot centrale en kwaliteit van (binnen)bekabeling.
droopy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:48

persoonlijk denk ik niet dat je ze op de snelheid kan pakken. Daar gaan ze wel een draai aan geven. Wie gaat bewijzen dat ze het wel al kunnen leveren? Met het woord van een belgacom medewerker ben je niets zolang je het niet op papier hebt. Dat ze een pakket verkopen en nog niet alles van dit pakket leveren daar kan je ze volgens mij wel op pakken. In mijn ogen moet Dommel voor al hun homeconnect klanten x aantal euro minder per maand aanrekenen omdat ze die diensten niet leveren.

edit op snelheid kan je ze toch pakken want staat inderdaad 12 of 24 zonder extra vermelding.
Laatst gewijzigd door droopy 04 sep 2008, 11:19, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Er staat nochtans duidelijk: "tot 12 mbit/sec..."
Wat dus wil zeggen dat het KAN, maar niet hoeft zo te zijn.
sithlord2
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 aug 2008, 09:36

Ik zit op 200m van de centrale dus ik moet die snelheid zeker kunnen halen.

Mijn modem geeft ook aan dat 8mbit mogelijk is, maar dat hij gelockt is op 4.6 of 4Mbit (weet hiet exact van buiten). Met die 8mbit ben ik ook al tevreden hoor..

Kijk, het is niet echt dat ik klaag over die 4Mbit, maar het is gewoon een erekwestie. Als ze zeggen dat 12mbit haalbaar is (en dat zeggen ze wel degelijk op de homeconnect site, + de webcheck zegt mij dat ik op mijn adres aansluitbaar ben op 12mbit), dan moeten ze dat kunnen waarmaken.
sithlord2
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 aug 2008, 09:36

Trouwens, ik heb die site over ethische reclame nagekeken, en daar kan je een voorafgaand onderzoek aanvragen. Misschien dat ik dat doe (dat is nog niet hetzelfde als een klacht), maar dan weten we tenminste of Dommel in zijn recht is of niet, en is iedereen gerustgesteld.
droopy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:48

hou ons zeker op de hoogte :lol:
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 10 jul 2008, 14:49
Locatie: Puurs
Bedankt: 5 keer

Het is niet dat ik tevreden ben, alleen heb ikzelf 2 maand moeten wachten voor mijn internet actief stond. Dus heb ik zoiets van, dat ze eerst dat maar oplossen voordat ook ik nog eens met mijn problemen ga afkomen. Hoe groter de pot met problemen hoe langer het duurt voor een oplossing.

En wees er maar zeker van dat ik ook waar voor mijn geld wil, anders was ik bij een andere provider gebleven, alleen voel ik op deze moment mee met andere Dommel gedupeerden ;)
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Svekke schreef:Er staat nochtans duidelijk: "tot 12 mbit/sec..."
Wat dus wil zeggen dat het KAN, maar niet hoeft zo te zijn.

Met hun "tot 12Mbit" bedoelen ze duidelijk ADSL2+ maar toch krijgen sommigen het niet. (het gaat niet puur om de snelheid want dat garanderen ze niet, maar ze laten u wel geloven dat je op ADSL2+ kan aangesloten worden maar doen het dan in sommige gevallen uiteindelijk niet)
TomG schreef:Er is geen enkele provider/abonnement voor consumenten die snelheden belooft en nog minder garandeerd.

Het hangt keer op keer van technische factoren af. Bij DSL is dit telkens afstand tot centrale en kwaliteit van (binnen)bekabeling.

naar kwaliteit van de lijn kijken ze blijkbaar niet want ze beslissen puur op afstand dat je het niet krijgt (en volgens de vermelding op de site staat er wel dat sommigen op ADSL2+ kunnen aangesloten worden)
Laatst gewijzigd door BBB 04 sep 2008, 11:49, in totaal 1 gewijzigd.
...
The_One_be
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 27 nov 2007, 10:37

sithlord2 schreef:Ik zit op 200m van de centrale dus ik moet die snelheid zeker kunnen halen.

Mijn modem geeft ook aan dat 8mbit mogelijk is, maar dat hij gelockt is op 4.6 of 4Mbit (weet hiet exact van buiten). Met die 8mbit ben ik ook al tevreden hoor..

Kijk, het is niet echt dat ik klaag over die 4Mbit, maar het is gewoon een erekwestie. Als ze zeggen dat 12mbit haalbaar is (en dat zeggen ze wel degelijk op de homeconnect site, + de webcheck zegt mij dat ik op mijn adres aansluitbaar ben op 12mbit), dan moeten ze dat kunnen waarmaken.


Misschien moet je eens de kleine lettertjes lezen op die homeconnect pagina:
( 1 ) de voorgestelde snelheden zijn theoretisch maximaal haalbare snelheden in ideale omstandigheden. de effectieve snelheid zal veel afhangen van de kwaliteit van de gebruikte modem, splitter, binnenbekabeling en de afstand tot de dichtsbijzijnde wijkcentrale. om te weten hoever u verwijderd bent van de lokale wijkcentrale kan u best een check uitvoeren op basis van uw telefoonnummer en adres bovenaan deze pagina.


Je kan ze dus niet echt beschuldigen van valse of misleidende reclame.

Daarentegen, als je werkelijk op 200M van de centrale zit zou 12Mbit haalbaar moeten zijn. Als je 4.6Mbit hebt, zit je dus nog op een ADSL1 profiel/aansluiting. Wat je eigenlijk gedaan zou moeten krijgen is dat Dommel een ticket opent bij BGC zodat BGC je lijn op het ADSL2 netwerk aansluit indien mogelijk. Maar iets gedaan krijgen van BGC voor een alternatieve provider is van tijd ook dikke miserie.
A post without a signature is like a fish without a bike
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

The_One_be schreef:Misschien moet je eens de kleine lettertjes lezen op die homeconnect pagina:
( 1 ) de voorgestelde snelheden zijn theoretisch maximaal haalbare snelheden in ideale omstandigheden. de effectieve snelheid zal veel afhangen van de kwaliteit van de gebruikte modem, splitter, binnenbekabeling en de afstand tot de dichtsbijzijnde wijkcentrale. om te weten hoever u verwijderd bent van de lokale wijkcentrale kan u best een check uitvoeren op basis van uw telefoonnummer en adres bovenaan deze pagina.


Je kan ze dus niet echt beschuldigen van valse of misleidende reclame

Ze laten u geloven dat je op ADSL2+ aangesloten wordt (kan worden) maar sluiten u uiteindelijk op ADSL aan, is dat niet misleidend dan?
...
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 10 jul 2008, 14:49
Locatie: Puurs
Bedankt: 5 keer

[/quote]

Je kan ze dus niet echt beschuldigen van valse of misleidende reclame.

Daarentegen, als je werkelijk op 200M van de centrale zit zou 12Mbit haalbaar moeten zijn. Als je 4.6Mbit hebt, zit je dus nog op een ADSL1 profiel/aansluiting. Wat je eigenlijk gedaan zou moeten krijgen is dat Dommel een ticket opent bij BGC zodat BGC je lijn op het ADSL2 netwerk aansluit indien mogelijk. Maar iets gedaan krijgen van BGC voor een alternatieve provider is van tijd ook dikke miserie.[/quote]

Volgens mij is dit idd het grote probleem, BGC moet dit activeren en uiteindelijk zullen ze dit wel doen, maar hoe langer ze wachten hoe kwader de klanten van de alternatieve provider. Wat erin kan resulteren dat die klanten weer naar hun zouden gaan.
Jippe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:20

Zou de (al zolang beloofde) update van de homelink, en misschien ook wel van de siemens modem, de weg open zetten naar 12Mbit? Want als je naar de gegevens gaat zien dan zie je onder status, bij internet Adsl-lijn staan, nergens staat er adsl2+, of gebeurd dat automatisch?
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

sithlord2 schreef:Ik heb hier een incident lopen bij Dommel, maar ik krijg hier maar geen antwoord op.

Helpdesk ook geprobeerd, maar daar geraak ik niet binnen.

Aangezien mijn werk zich op wandelafstand bevindt van de FOD Economie in Brussel, kan ik misschien overwegen om daar eens binnen te stappen.

Dat wil niet noodzakelijk zeggen dat ik een klacht indien, maar het geeft mij wel extra slagkracht naar Dommel toe om hun beloftes waar te maken als blijkt dat ze de reclamewetgeving overtreden.


Ga je dan ook een klacht tegen Belgacom beginnen? Zij beloven ook 12mbits en niet iedereen heeft die snelheid. Zij geven er vaak zo'n draai aan dat je enkel een hogere snelheid krijgt wanneer je ook BelgacomTV neemt.

Ik denk dat nog veel mensen hier steeds niet weten dat het Belgacom is die de Dommel klanten op die hogere snelheid moet brengen.
sithlord2
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 aug 2008, 09:36

Ik heb enkel een contract met Dommel, niet met Belgacom.

Als jij een huis bouwt via een aannemer (sleutel-op-de-deur of zo), dan is die aannemer ook jouw aanspreekpunt. Als zijn leveranciers of architecten hun werk niet goed doen, is het de taak van de aannemer om die mensen terecht te wijzen.
The_One_be
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 27 nov 2007, 10:37

BBB schreef:Ze laten u geloven dat je op ADSL2+ aangesloten wordt (kan worden) maar sluiten u uiteindelijk op ADSL aan, is dat niet misleidend dan?


Ik heb op de webpagina van Homeconnect gekeken en bovenaan staat volgende titel:

produktoverzicht :: telefonie en internet :: homeconnect :: adsl of adsl2+


Ze beloven nergens ADSL2 en ze geven enkel maximum snelheden aan waar in kleine letters bij word vermeld dat het theoretische maximum zijn. Ik kan nergens iets van misleiding detecteren.
A post without a signature is like a fish without a bike
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Mr. Demmel
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 aug 2008, 19:22

sithlord2 schreef:Ik heb enkel een contract met Dommel, niet met Belgacom.

Als jij een huis bouwt via een aannemer (sleutel-op-de-deur of zo), dan is die aannemer ook jouw aanspreekpunt. Als zijn leveranciers of architecten hun werk niet goed doen, is het de taak van de aannemer om die mensen terecht te wijzen.


Dat zei de ombudsdienst mij ook :P
IK heb 4.6mbps atm, omdat ze de aanvraag gwn niet gedaan hebben bij Belgacom voor 12mbps, wat wel zou moeten.
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

The_One_be schreef:
BBB schreef:Ze laten u geloven dat je op ADSL2+ aangesloten wordt (kan worden) maar sluiten u uiteindelijk op ADSL aan, is dat niet misleidend dan?


Ik heb op de webpagina van Homeconnect gekeken en bovenaan staat volgende titel:

produktoverzicht :: telefonie en internet :: homeconnect :: adsl of adsl2+


Ze beloven nergens ADSL2 en ze geven enkel maximum snelheden aan waar in kleine letters bij word vermeld dat het theoretische maximum zijn. Ik kan nergens iets van misleiding detecteren.


proficiat, u bent ook aansluitbaar op het dommel.com netwerk!

op uw telefoonlijn is het momenteel mogelijk om een van volgende internet-aansluitingen te bestellen:

- adsl netconnect start: maximum downloadsnelheid tot 4.0 mbit/sec en upload maximaal aan 256 kbit/sec
- adsl netconnect lite: maximum downloadsnelheid tot 12.0 mbit/sec en upload maximaal aan 448 kbit/sec
- adsl netconnect: maximum downloadsnelheid tot 12.0 mbit/sec en upload maximaal aan 448 kbit/sec
- adsl netconnect plus: maximum downloadsnelheid tot 12.0 mbit/sec en upload maximaal aan 320 kbit/sec
- adsl netconnect pro: maximum downloadsnelheid tot 4.6 mbit/sec en upload maximaal aan 512 kbit/sec

op uw telefoonlijn is het momenteel mogelijk om een van volgende all-in-one aansluitingen te bestellen:

- adsl homeconnect: maximum downloadsnelheid tot 12.0 mbit/sec en upload maximaal aan 448 kbit/sec

12 Mbit kan nooit via adsl dus is het via adsl2+, als adsl2+ niet beschikbaar was dan hadden ze bij maximum 8 moeten zetten.

( 1 ) de voorgestelde snelheden zijn theoretisch maximaal haalbare snelheden in ideale omstandigheden. de effectieve snelheid zal veel afhangen van de kwaliteit van de gebruikte modem, splitter, binnenbekabeling en de afstand tot de dichtsbijzijnde wijkcentrale. om te weten hoever u verwijderd bent van de lokale wijkcentrale kan u best een check uitvoeren op basis van uw telefoonnummer en adres bovenaan deze pagina.
( 2 ) de downloadsnelheid van 24,0 mbps en de uploadsnelheid van 3,0 mbps zijn momenteel enkel mogelijk in en rond een aantal grotere steden en stadskernen. Als u wilt nagaan of homeconnect adsl2+ beschikbaar is voor u gaat u dommel.com >> internet toegang >> welke dommel.com internetaansluiting is beschikbaar op mijn telefoonlijn?
...
The_One_be
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 27 nov 2007, 10:37

BBB schreef:12 Mbit kan nooit via adsl dus is het via adsl2+, als adsl2+ niet beschikbaar was dan hadden ze bij maximum 8 moeten zetten.


Het is nog altijd BGC die de lijnprofielen beslist dus op ADSL1 is het max 4.6Mbps



Verder heb ik er nog is wat over nagedacht: Indien die centrale waar sithlord2 zich op 200M van bevind niet uigerust is met ADSL2 maar enkel met ADSL1 en VDSL2 zal hij met homeconnect op 4.6Mbit blijven.

@sithlord2
Je zou eens naar BGC moeten bellen en zeggen dat je intresse hebt in BGC-TV en voornamelijk of je aansluitbaar bent op BGC HDTV. Indien je HDTV kan nemen kan het dus goed zijn dat er geen ADSL2 in je centrale zit en je dus ook niet op 12Mbit gezet gaat kunnen worden zolang je bij Dommel blijft. Misschien dat daar in de toekomst verandering in komt.
A post without a signature is like a fish without a bike
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
droopy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:48

The_One_be schreef:Het is nog altijd BGC die de lijnprofielen beslist dus op ADSL1 is het max 4.6Mbps


inderdaad MAAR dat wil niet zeggen dat ze meer moeten beloven dan ze kunnen geven. En daarmee zijn we terug op hun zwakke punt.... communicatie.
sithlord2
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 aug 2008, 09:36

Maar waarom zegt mijn status-pagina van de siemens router dan dat de maximum lijnwaarde 8Mbit bedraagt en de werkelijke waarde 4.6Mbit ?

En waarom geeft de webcheck mij dan dat ik connecteer ben aan 12mbit voor homeconnect ?
Jippe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:20

Hier ligt ook vdsl2, dus wij kunnen ook fluiten naar die 12Mbits, of kan dat gelijk lopen vdsl2 en adsl2+? In zdnet stond dit begin juli:
"Dommel gaat vanaf september internet aanbieden op basis van een VDSL2-verbinding. Veel details zijn nog niet bekend, behalve dat het abonnement onder de naam Speedconnect een snelheid van 12 Mbps krijgt en dat het een groter geografisch bereik heeft dan ADSL2+." (Maar ja, september kan ook nog december worden he, hen kennende...)
Heeft men dan geen andere modem nodig? Of kan die siemens dat aan?

Het wordt dringend hoog tijd dat Dommel/Belgacom er iets gaat aan doen, want vanaf maandag 8 september verhoogt Telenet de snelheid, als ze nog willen volgen...
Mr. Demmel
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 aug 2008, 19:22

droopy schreef:
The_One_be schreef:Het is nog altijd BGC die de lijnprofielen beslist dus op ADSL1 is het max 4.6Mbps


inderdaad MAAR dat wil niet zeggen dat ze meer moeten beloven dan ze kunnen geven. En daarmee zijn we terug op hun zwakke punt.... communicatie.


Zoals eerder vermeld: Wat de leveranciers van Dommel doen kan ons niet veel schelen. Zij moeten ervoor zorgen dat ze onze snelheid dichtknijpen op 12288kbps en niet 4640kbps. Dat ligt namelijk niet aan de binnenbekabeling, hoe ver ik van de centrale zit, ...
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

The_One_be schreef:
BBB schreef:12 Mbit kan nooit via adsl dus is het via adsl2+, als adsl2+ niet beschikbaar was dan hadden ze bij maximum 8 moeten zetten.


Het is nog altijd BGC die de lijnprofielen beslist dus op ADSL1 is het max 4.6Mbps

Mijn punt is dat ze met die 12Mbit ADSL2+ bedoelen en niet ADSL.
En als je dan toch "tot 12Mbit" zo wil interpreteren, dan hoeven ze helemaal geen online test te maken. Dat ze dan een statische html pagina maken en daar in schrijven dat iedereen tot 12Mbit kan krijgen (als er dan toch geen test uitgevoerd wordt)
Waarom een "zogezegde" test waar je toch niets met teweten komt.
...
droopy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:48

je kan zo schrijven: een snelheid tot 250 mbit en dan zeggen je zou dit halen als de lijnen dit zouden aankunnen en er er technologie voor bestaat. Dit is net het punt van misleidende reclame. Je sugereerd iets wat er niet is.
Mr. Demmel
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 aug 2008, 19:22

droopy schreef:je kan zo schrijven: een snelheid tot 250 mbit en dan zeggen je zou dit halen als de lijnen dit zouden aankunnen en er er technologie voor bestaat. Dit is net het punt van misleidende reclame. Je sugereerd iets wat er niet is.


/agree
sithlord2
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 aug 2008, 09:36

droopy schreef:je kan zo schrijven: een snelheid tot 250 mbit en dan zeggen je zou dit halen als de lijnen dit zouden aankunnen en er er technologie voor bestaat. Dit is net het punt van misleidende reclame. Je sugereerd iets wat er niet is.


Voila inderdaad...

Ik ga nog een week proberen om contact te krijgen met Dommel. Indien geen deftig antwoord contacteer ik de reclamecommissie. Dan zullen we 100% zeker weten wie gelijk heeft.

Sorry voor de rest, maar ik kan niet afgaan op de mening van de Dommel-fans dat onze interpretatie sowieso verkeerd zou zijn...
Yogi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 jul 2008, 10:28
Bedankt: 1 keer

sithlord2 schreef:Maar waarom zegt mijn status-pagina van de siemens router dan dat de maximum lijnwaarde 8Mbit bedraagt en de werkelijke waarde 4.6Mbit ?

En waarom geeft de webcheck mij dan dat ik connecteer ben aan 12mbit voor homeconnect ?


dude chill out.

Die siemensrouter meet gewoon de max waarde van u lijn dat die zou aankunnen in de huidige modus. dit is ADSL1.
Maar het is al altijd geweest dat ADSL gecapt is op 4,6Mbit door Belgacom. (vroeger was het 3,3 Mbit en daarvoor 1Mbit)

Over die speed: die mag wel eens komen, daar heb je gelijk in, maar om je daar zo druk in te make...
droopy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:48

informeren kan nooit kwaad en als ze gelijk hebben kunnen ze gewoon antwoorden
The_One_be
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 27 nov 2007, 10:37

droopy schreef:
The_One_be schreef:Het is nog altijd BGC die de lijnprofielen beslist dus op ADSL1 is het max 4.6Mbps


inderdaad MAAR dat wil niet zeggen dat ze meer moeten beloven dan ze kunnen geven. En daarmee zijn we terug op hun zwakke punt.... communicatie.


9 kansen op 10 raadpleegt die check van Dommel een online of aangeleverde BGC Db en als BGC 12Mbit beloofd kan dit ook op VDSL2 met ADSL2 profiel zijn. Homeconnect daarentegen kan waarschijnlijk enkel op ADSL2 die 12Mbit aanbieden. Waarschijnlijk aangezien die Siemens modem een ADSL2 modem is
A post without a signature is like a fish without a bike
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
sithlord2
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 aug 2008, 09:36

The_One_be schreef:
droopy schreef:
The_One_be schreef:Het is nog altijd BGC die de lijnprofielen beslist dus op ADSL1 is het max 4.6Mbps


inderdaad MAAR dat wil niet zeggen dat ze meer moeten beloven dan ze kunnen geven. En daarmee zijn we terug op hun zwakke punt.... communicatie.


9 kansen op 10 raadpleegt die check van Dommel een online of aangeleverde BGC Db en als BGC 12Mbit beloofd kan dit ook op VDSL2 met ADSL2 profiel zijn. Homeconnect daarentegen kan waarschijnlijk enkel op ADSL2 die 12Mbit aanbieden. Waarschijnlijk aangezien die Siemens modem een ADSL2 modem is


Ok, dat is een uitleg die mij wel aannemelijk lijkt...
The_One_be
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 27 nov 2007, 10:37

sithlord2 schreef:Maar waarom zegt mijn status-pagina van de siemens router dan dat de maximum lijnwaarde 8Mbit bedraagt en de werkelijke waarde 4.6Mbit ?

En waarom geeft de webcheck mij dan dat ik connecteer ben aan 12mbit voor homeconnect ?


Tsja, 8Mbit is de theoretische maximum waarde van de ADSL1 infrastructuur waarop je aangesloten zijt enkel BGC dwingt een 4.6Mbit profiel of lager op die lijnen af.

En zoals in mijn vorige post: Die check raadpleegt waarschijnlijk een BGC Db maar 12Mbit kan dus ook via VDSL2 zijn bij BGC en ik vermoed dat die Homeconnect enkel mogelijk is via ADSL1 of ADSL2 infrastructuur.
Laatst gewijzigd door The_One_be 04 sep 2008, 14:16, in totaal 1 gewijzigd.
A post without a signature is like a fish without a bike
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
sithlord2
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 aug 2008, 09:36

Yogi schreef:
sithlord2 schreef:Maar waarom zegt mijn status-pagina van de siemens router dan dat de maximum lijnwaarde 8Mbit bedraagt en de werkelijke waarde 4.6Mbit ?

En waarom geeft de webcheck mij dan dat ik connecteer ben aan 12mbit voor homeconnect ?


dude chill out.

Die siemensrouter meet gewoon de max waarde van u lijn dat die zou aankunnen in de huidige modus. dit is ADSL1.
Maar het is al altijd geweest dat ADSL gecapt is op 4,6Mbit door Belgacom. (vroeger was het 3,3 Mbit en daarvoor 1Mbit)

Over die speed: die mag wel eens komen, daar heb je gelijk in, maar om je daar zo druk in te make...


Bon, als we mensen als jou laten doen, mag iedereen reclame maken voor vanalles en nog wat, zonder het ooit effectief na te komen...

Kijk, het gaat er niet om dat ik die snelheid niet heb. Alles wat ik wil doen op internet gaat vrij vlot...

Het gaat er mij om dat ze met cijfers als 12mbit en zelfs 24mbit smijten voor homeconnect, terwijl in praktijk niemand die snelheid heeft. Au contraire, de meeste mensen halen amper 1/3de van deze snelheid. Dus ik ben in volste recht om dit probleem aan te kaarten...
droopy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:48

haha dat is nu eens typisch aan het forum hier. De ene willen het correct en willen waar ze voor betalen. De anderen zijn al tevreden met wat ze hebben en het maakt hen niet uit dat ze niet krijgen waar ze voor betalen.

Ik vraag me af of jullie altijd zo makkelijk zijn. Duidelijke afspraken maken duidelijke zakelijke transacties. Ik betaal zoveel voor dit. En als ik betaal en ik krijg niet wat er tegenover stond dan schiet de ander tekort
Jippe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:20

Die check raadpleegt waarschijnlijk een BGC Db maar 12Mbit kan dus ook via VDSL2 zijn bij BGC en ik vermoed dat die Homeconnect enkel mogelijk is via ADSL1 of ADSL2 infrastructuur.

Dus, daar waar VDSL2 ligt wordt geen adsl2+ aangeboden, omdat er vdsl2 is? Als homeconnect-abo heb ik dan niets aan die siemens-prul, want die kan enkel adsl2+ aan. En als over maanden (normaal september) verder hier dommel per vdsl2 wordt aangeboden dan moet ik een nieuwe modem aankopen, of heb ik het verkeerd?
Met andere woorden... dan klopt de reklame van dommel toch niet?!

Een diep teleurgestelde dommelfan.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”