schotel-houder
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Bestaan er eigenlijk schotelhouders(muurbeugels) die langer zijn?(het verticale deel) om zo evt. bomen te kunnen ontwijken.
Zo ja,waar zou ik die kunnen vinden?(vlaanderen-gent-zelzate omgeving)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Wat je kan doen is dit: je schaft 2 muurbeugels aan (zie onder voor info)
http://www.flandersdigital.be/product_i ... cts_id=124
Klik dan rechts op "Grotere afbeelding" om een duidelijke foto te zien.
En in die beugels schuif je een buis die je zo lang maakt als je zelf wil. Het is dan een kwestie van de beugels voldoende ver uit elkaar te zetten zodat ze genoeg steun bieden voor deze buis. Een oom van mij heeft hetzelfde principe toegepast voor 1 van zijn antennes (hij is zendamateur). Ik denk dat die buis makkelijk 4 meter hoog is. En als je vindt dat 2 beugels niet voldoende zullen zijn wegens het gewicht, dan koop je toch nog een stel zeker?
En in die beugels schuif je een buis die je zo lang maakt als je zelf wil. Het is dan een kwestie van de beugels voldoende ver uit elkaar te zetten zodat ze genoeg steun bieden voor deze buis. Een oom van mij heeft hetzelfde principe toegepast voor 1 van zijn antennes (hij is zendamateur). Ik denk dat die buis makkelijk 4 meter hoog is. En als je vindt dat 2 beugels niet voldoende zullen zijn wegens het gewicht, dan koop je toch nog een stel zeker?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Je kunt ook een kapvergunning proberen aan te vragensilencer schreef:Bestaan er eigenlijk schotelhouders(muurbeugels) die langer zijn?(het verticale deel) om zo evt. bomen te kunnen ontwijken.

Je kan dat misschien laten maken bij een lasser?silencer schreef:Bestaan er eigenlijk schotelhouders(muurbeugels) die langer zijn?(het verticale deel) om zo evt. bomen te kunnen ontwijken.
-
- Elite Poster
Een gelast deel is toch nooit even sterk als een gegoten deel.Waarom worden de beugels niet hoger gemaakt?veiligheid?rottekop schreef:Je kan dat misschien laten maken bij een lasser?silencer schreef:Bestaan er eigenlijk schotelhouders(muurbeugels) die langer zijn?(het verticale deel) om zo evt. bomen te kunnen ontwijken.
-
- Elite Poster
Een geniaal idee,alleen...Jack Daniels schreef:Wat je kan doen is dit: je schaft 2 muurbeugels aan (zie onder voor info)
Hoe klem je die buis dan in de houder?
In ieder geval is er het probleem dat mijn ladder maar een beperkte hoogte heeft(ongeveer tot aan de dakgoot), ik stel de schotel af op een lagere hoogte en duw die dan naar boven?(evt zijwaarts bijsturen).
Hoe weet ik dat de buis/houder waterpas staat?
Wat met de diseqC's?(bevestigen aan de schotel verstandig?)
(Is daar een vergunning voor nodig?)
Foto van de opstelling? Steviger alternatief materiaal?,ziet er niet zo stevig uit?
Is idd wel dé oplossing voor groeiende bomen; ze staan op 8m v.d. schotel.
flanders digital:
http://www.kapaza.be/Telecommunicatie/S ... ri_Bi.html
10 cm=>slaat dat op de diameter?(zou de afstand tot de muur beperkt willen houden)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 64 keer
Welke bullshit is da? Een goede las breekt niet; de las is meestal sterker dan het gegoten deel. De meeste van die houders zijn zelfs gelast in 90°.silencer schreef:Een gelast deel is toch nooit even sterk als een gegoten deel.Waarom worden de beugels niet hoger gemaakt?veiligheid?
Die houder is redelijk kort omdat je andere een te grote kracht op het kleine opp aan de muur hebt. Je bent in sommige gevallen misschien gewoon beter door een inoxbuis met twee beugels aan je gevel vast te maken.
- Block
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 76 keer
die houders bestaan idd. (ik schat met een arm van ong één meter) Ik heb ze zien hangen in schiltronics of megatronics in merksem.
Vergeet ook niet dat er tegelhouders bestaan, misschien bied dat een oplossing? http://www.smorenberg.com/techniek1.htm
Vergeet ook niet dat er tegelhouders bestaan, misschien bied dat een oplossing? http://www.smorenberg.com/techniek1.htm
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
-
- Elite Poster
Die 10cm (of 20 of 30...) slaat op de afstand tot de muur. Ik heb dezelfde opstelling. Zal deze avond foto's maken van mijn opstelling en hier posten. Als je op de foto klikt gaat er een grotere afbeelding open. Je ziet die kleine "beugeltjes", daar schuif je dus de buis in en je zet dat vast met vleugelmoeren of gewone moerensilencer schreef: Een geniaal idee,alleen...
In ieder geval is er het probleem dat mijn ladder maar een beperkte hoogte heeft(ongeveer tot aan de dakgoot), ik stel de schotel af op een lagere hoogte en duw die dan naar boven?(evt zijwaarts bijsturen).
Foto van de opstelling? Steviger alternatief materiaal?,ziet er niet zo stevig uit?
flanders digital:
10 cm=>slaat dat op de diameter?(zou de afstand tot de muur beperkt willen houden)
Spijtig dat u mijn woorden in twijfel trekt.silencer schreef: Een gelast deel is toch nooit even sterk als een gegoten deel.Waarom worden de beugels niet hoger gemaakt?veiligheid?
Die worden niet gemaakt omdat het geen standaard is of te weinig vraag naar is.
Sommigen hebben een tuin die naar het noorden gericht is en willen geen schotel aan de voorgevel hangen. Zo'n lange buis kan dan wel eens een oplossing zijn.
Ik heb zelf een roestvrije buis van ongeveer 2 meter lang. Daar zijn 2 driehoeken op gelast. Die driehoeken zijn voorzien van gaten en die heb ik bevestigd aan de muur. Dat spul beweegt geen mm en er hangt een schotel van 1 meter en eentje van 78cm aan . Voor je vraagt waar ik dat laten doen heb: ik heb die buis gekregen van een vriend. Die was aan zijn zijgevel geplaatst maar omdat hij er een tweede schotel bijgezet heeft was er het risico om de bovenste gevelstenen los te maken door de windstoten die dan op 2 schotels komen. Hij heeft dan zo'n gelijkaardige buis in zijn tuin gezet. Ook met laswerken naar zijn gevel toe en ook dat beweegt geen mm. Daar hangt eentje van 78 cm aan en een WaveFrontier T90
http://members.chello.at/localhost/_MG_5987.gif
De onderste beugel op deze buis is ook gelast.
-
- Elite Poster
Waar kan je zoiets vinden in de buurt-omgeving van gent? anders wordt het een eindje rijden.Jack Daniels schreef:Die 10cm (of 20 of 30...) slaat op de afstand tot de muur. Ik heb dezelfde opstelling. Zal deze avond foto's maken van mijn opstelling en hier posten. Als je op de foto klikt gaat er een grotere afbeelding open. Je ziet die kleine "beugeltjes", daar schuif je dus de buis in en je zet dat vast met vleugelmoeren of gewone moerensilencer schreef: Een geniaal idee,alleen...
flanders digital:
Wat doe je met de reeds gemaakte gaten(zicht)?
-
- Elite Poster
in Aalst (Altsat) of Haaltert (Satelec). Desnoods via de website van flandersdigital (Puurs). Verder weet ik niet meteen waar er een winkel in de buurt van Gent te vinden is. De gaten in de beugels die moet je gebruiken zoals ze zijn. Je kan er ook keilbouten voor bijkopen bij flandersdigital maar het is niet verplicht. Je kan die keilbouten ook kopen in om het even welke doe-het-zelf-zaak. Desnoods even googlen op satelliet winkel Gent. Wellicht heb je dan wat resultaten. Verder is het ook zo dat de buis, die in de beugels past, naar believen in hoogte versteld kan worden. Handigste is wel alles eerst op de juiste hoogte te zetten en dan de schotel af te regelen. Andersom gaat het niet lukken omdat je dan aan de buis moet draaien wat niet echt handig is.
Ik ben reeds jaren tevreden klant bij Cardwriter.silencer schreef: Waar kan je zoiets vinden in de buurt-omgeving van gent? anders wordt het een eindje rijden.
Hier hebben ze buizen van anderhalve meter en de bijhorende beugels:
https://www.cardwriter.nl/nl/pi73047064 ... egoryId=58
In totaal heb ik daar reeds voor ongeveer 2500 euro gekocht. Niet alles in 1 keer en ook niet voor mij alleen.

Zeer snelle levering aan huis of je kan het ook bij iemand anders laten leveren ( bij een gepensioneerde ouder, buur of zo )
Altsat laat je best links liggen. Vergelijk de prijzen met die van Cardwriter en je weet genoeg.
De bestaande gaten kan je hergebruiken zoals J. daniels zegt. Of je kan ze hervoegen als ze in de voegen zitten. Zitten ze in de stenen dan kan je ze ook bedekken met die nieuwe beugels.
-
- Elite Poster
volgens mij kan je die gegalvaniseerde buizen bij om het even welke doe-het-zelf-zaak kopen. Ik dacht dat de diameter ca. 55mm is. Zorg wel voor eentje die voldoende dik is, kwestie van niet te makkelijk te plooien onder invloed van stevige wind als er zo een windvanger (lees schotel) op staat.
-
- Elite Poster
Ik koop altijd in Duitsland, veel goedkoper dan cardwriter, maargoed ik ga geen 20 of meer € verzendingskosten betalen en ik wil er ook niet op wachten.rottekop schreef:Ik ben reeds jaren tevreden klant bij Cardwriter.silencer schreef: Waar kan je zoiets vinden in de buurt-omgeving van gent? anders wordt het een eindje rijden.
Hier hebben ze buizen van anderhalve meter en de bijhorende beugels:
https://www.cardwriter.nl/nl/pi73047064 ... egoryId=58
-
- Elite Poster
Morgen wordt het mooi weer, ik ga er morgen dus aan beginnen.Jack Daniels schreef:Handigste is wel alles eerst op de juiste hoogte te zetten en dan de schotel af te regelen. Andersom gaat het niet lukken omdat je dan aan de buis moet draaien wat niet echt handig is.
De ladder gaat hier maar tot een stuk onder de dakgoot.Een meter hoger of lager, maakt dat zoveel uit bij het afstellen? Kan erin komen dat het niet echt handig is, heb weinig keus.
Ivm het afstellen, gebruik ik mss beter improved BER van Pli? BER moet dan 6 bedragen(verschillen van 0.1db),anders 0(bij SNR +90%-astra1 tvvl trans.+95%).
Wat doe ik met de DiseqC's? Die zitten nu aan de muur bevestigd.
Weer boren doe ik daarvoor liever niet, kan ik die op een of andere manier aan de schotel bevestigen(achteraan)?, ze staan dan ook uit het zicht.
-
- Elite Poster
Je kunt de disecp's mss gewoon per 2 met de rug naar elkaar vast maken met een strap ( colsonbandje , ritsbandje , je weet wel wat ik bedoel
) rond de paal bevestigen achter de schotel , zo heb ik dat ook met 4 disecq's opgelost ( heb geen muur in de buurt ).

-
- Elite Poster
Ik treed Dopke bij in deze. De diseqc switch hangt gewoon met een spanbandje (strap) rond de buis waar de schotel op vast hangt. Je kan die vast en zeker hier of daar verankeren zodat de switch niet naar beneden schuift. Wat coax kabels betreft met F-connectoren aan beide uiteinden: ik heb ze gevonden bij een electro winkel. Daar hebben ze ze in lengtes van 3 meter en van 1,5meter. Via internet kon ik ze ook kopen, maar die waren duurder en er kwamen verzendingskosten bij. Ik heb er mij dus 4 aangeschaft van 1,5 meter. Is meer dan lang genoeg om de afstand tussen LNB en diseqc te overbruggen. En met electro zaak bedoel ik dan geen keten zoals Krefel of Vandenborre. Nee, een zaak waar je allerlei elektronische/elektrische onderdelen kan kopen, gaan de van soldeerdraad tot luidsprekers. In de streek van Aalst kan je daarvoor terecht bij Gotron (www.gotron.be). In Dendermonde wordt dat dan Nimmegeers in de Stationstraat. Heet tegenwoordig Electroshop, maar iedereen kent die winkel nog als Nimmegeers
-
- Elite Poster
Ik heb al die kabels zelf gemaakt met goede f-connectoren ,die je met een tang moet vastnijpen , en er zit ook een O-ring tussen om water buiten te houden . Ik had er connectoren bijgekregen , maar dat waren er die je er gewoon moet opschuiven , leek me ook niet echt wat het moet zijn .
Voor de limburgers http://www.labelec.be/ , daar vind je dat ook allemaal
.
Voor de limburgers http://www.labelec.be/ , daar vind je dat ook allemaal

-
- Pro Member
- Contacteer:
als je een schotel op een buis wil plaatsen en tis storm, ga je niet veel kans op beeld hebben omdat je schotel gaat bewegen. Tenzij je de schotel zo kan monteren dat er geen speling op zit, maar op een buis van een paar meter lijkt me die kans klein
9/11 Was an inside job, re-open the 9/11 Investigation!
-
- Elite Poster
hoeveel winst heb ik bij 1m hoogteverschil?
afstand tot de bomen 14m, hoek 30°
Ik heb een plank op de LNB's gelegd met daarop een led-spot, bij +-30° blijft er hooguit 1-2?m van de top van de boom over(waar ik over moet).
ivm storm, ok voor astra2 is dat mss een probleem,meeste astra1-3 tvvl. zenders zitten op 94-95-98%, maar zoveel stormen hebben we toch niet.
Ik heb een plank op de LNB's gelegd met daarop een led-spot, bij +-30° blijft er hooguit 1-2?m van de top van de boom over(waar ik over moet).
ivm storm, ok voor astra2 is dat mss een probleem,meeste astra1-3 tvvl. zenders zitten op 94-95-98%, maar zoveel stormen hebben we toch niet.
-
- Elite Poster
zoals gezegd in een eerdere posting: zet de beugels zo ver mogelijk uit elkaar. Dus eentje tot helemaal bovenaan (of tot zo hoog je kan). De andere zet je bijna helemaal onderaan. Op die manier heb je het minste kans op beweging. Bij mij staan de beugels ook zo ver mogelijk uit elkaar. En mocht je toch op zeker willen spelen: dan koop je toch gewoon 2 sets beugels en monteer je tussen de hoogste en de laagste nog een derde of eventueel vierde beugel. Maar als je een voldoende dikke, stevige buis neemt, dan ondervindt je schotel geen enkele hinder van windstoten. Wel zorgen dat je overal de bouten goed vast schroeft.
-
- Elite Poster
Ik zit hier met hetzelfde probleem , schotel uitgericht net tussen 2 rijen van bomen . Signaal kwaliteit overal 95 % ( kathrein gaat niet hoger ) , SNR tussen de 58 en 62 % . Ik kan eventueel ze nog 4 meter hoger hangen tegen een ongebruikte schoorsteen , maar zelfs dan zal het nog maar nipt zijn .silencer schreef:hoeveel winst heb ik bij 1m hoogteverschil?
http://img111.imageshack.us/my.php?imag ... 140rj4.jpg
-
- Elite Poster
60cm zal wel goed zijn zeker?(buis van maar 2m), moet ,nog voldoende hoog komen.Jack Daniels schreef:zoals gezegd in een eerdere posting: zet de beugels zo ver mogelijk uit elkaar. Dus eentje tot helemaal bovenaan (of tot zo hoog je kan). De andere zet je bijna helemaal onderaan. Op die manier heb je het minste kans op beweging. Bij mij staan de beugels ook zo ver mogelijk uit elkaar. En mocht je toch op zeker willen spelen: dan koop je toch gewoon 2 sets beugels en monteer je tussen de hoogste en de laagste nog een derde of eventueel vierde beugel. Maar als je een voldoende dikke, stevige buis neemt, dan ondervindt je schotel geen enkele hinder van windstoten. Wel zorgen dat je overal de bouten goed vast schroeft.
-
- Elite Poster
Moeilijk om in te schatten. Zet ze gewoon zo ver mogelijk uit elkaar als enigszins mogelijk is.
-
- Elite Poster
dakgoot zit in de weg+(40cm eronder)+wil net hoogte winnen(ben tot aan de dakgoot al 1m10) kwijt als ik 60cm neem.Jack Daniels schreef:Moeilijk om in te schatten. Zet ze gewoon zo ver mogelijk uit elkaar als enigszins mogelijk is.
-
- Elite Poster
zo alles is in orde,zelfs zonder mast, de schotel 1,2m hoger kunnen zetten, met adenin's satfinder plugin (met geluidssigniaal en werkelijke dB) afgesteld:
Meeste transpnders A1 op >95%, ned2 op 98%, astra2,3,hotbird de meeste op 94%.
Meeste transpnders A1 op >95%, ned2 op 98%, astra2,3,hotbird de meeste op 94%.
-
- Elite Poster
Mooi zo; binnenkort ga ik ook nog eens aan de slag; iets grotere schotel plaatsen (88cm) zodat ik in elk geval de regionalen op 23,5 kan ontvangen met de 4de LNB. En ook om uitval op te vangen bij hevige regenval
-
- Elite Poster
Nu uitval zul je enkel ervaren aan de buitste lnbs (astra2,hotbird), ik weet niet in hoeverre ik er last van had/heb(bomen), nooit gemerkt (zo vaak kijk ik ook niet naar astra2) of het lag aan de bomen.Jack Daniels schreef:Mooi zo; binnenkort ga ik ook nog eens aan de slag; iets grotere schotel plaatsen (88cm) zodat ik in elk geval de regionalen op 23,5 kan ontvangen met de 4de LNB. En ook om uitval op te vangen bij hevige regenval