Speedpack ... wie heeft het nu al

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Mr. Demmel
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 aug 2008, 19:22

Schandalig. Ze kunnen niet eens volgen met de helpdesk/nieuwe klanten en ze smijten zomaar met geld weg...
zoro007
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 05 dec 2007, 15:22

iemand al snelheidsverhoging in zone 03 ?
in mijn controlepaneel kan ik het nog niet bestellen ....
reptiel
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 aug 2008, 22:20

reptiel schreef:speedpack expected activation date : 03/09/2008

Eergisteren aangevraagd en betaald, vandaag bewijs van betaling ontvangen, en dit kom in mijn crm te staan.

Dus dat ziet er goed uit :)


Voila hier de resultaten :

Downstream Upstream
Rate (Kbps) : 11996 509
SNR Margin (dB) : 27.8 29.3
Attenuation (dB) : 8.0 2.8
Output Power (dBm) : 12.3 13.9

Ik heb dus een goede week moeten wachten na aanvraag.
Heb er wel 99€ moeten dokken :twisted:

PS. Zone 058 (regio nieuwpoort-bad)
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

reptiel schreef:
reptiel schreef:speedpack expected activation date : 03/09/2008

Eergisteren aangevraagd en betaald, vandaag bewijs van betaling ontvangen, en dit kom in mijn crm te staan.

Dus dat ziet er goed uit :)


Voila hier de resultaten :

Downstream Upstream
Rate (Kbps) : 11996 509
SNR Margin (dB) : 27.8 29.3
Attenuation (dB) : 8.0 2.8
Output Power (dBm) : 12.3 13.9

Ik heb dus een goede week moeten wachten na aanvraag.
Heb er wel 99€ moeten dokken :twisted:

PS. Zone 058 (regio nieuwpoort-bad)

ah nice. Laat ons hopen dat adinkerke binnenkort ook aan de beurt is :D
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Nog vijf dagen wachten hier :-(
Gnaaah :lol: :twisted:
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 757
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

reptiel schreef:PS. Zone 058 (regio nieuwpoort-bad)


Woon net "naast" jou: Lombardsijde :oops: Hier niet beschikbaar :|
metaldeth
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 19 jul 2008, 18:25
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Een stomme vraag, maar wat is zo'n speedpack eigenlijk?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

metaldeth schreef:Een stomme vraag, maar wat is zo'n speedpack eigenlijk?
Speedpack is niet overal beschikbaar, de gebruikelijke ADSL-snelheid wordt van 4.0/4,6 Mbps (afhankelijk van welk product) opgetrokken naar 9 of 12 Mbps (afhankelijk van de afstand tot de centrale en andere omstandigheden).
metaldeth
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 19 jul 2008, 18:25
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Lord Utopia schreef:
metaldeth schreef:Een stomme vraag, maar wat is zo'n speedpack eigenlijk?
Speedpack is niet overal beschikbaar, de gebruikelijke ADSL-snelheid wordt van 4.0/4,6 Mbps (afhankelijk van welk product) opgetrokken naar 9 of 12 Mbps (afhankelijk van de afstand tot de centrale en andere omstandigheden).

Dat heeft dus niks te maken met de overschakeling van de homeconnect klanten naar de snelheden van cityconnect als ik het goed begrijp
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
Locatie: Ninove
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

metaldeth schreef:
Lord Utopia schreef:
metaldeth schreef:Een stomme vraag, maar wat is zo'n speedpack eigenlijk?
Speedpack is niet overal beschikbaar, de gebruikelijke ADSL-snelheid wordt van 4.0/4,6 Mbps (afhankelijk van welk product) opgetrokken naar 9 of 12 Mbps (afhankelijk van de afstand tot de centrale en andere omstandigheden).

Dat heeft dus niks te maken met de overschakeling van de homeconnect klanten naar de snelheden van cityconnect als ik het goed begrijp


Speedpack is er enkel voor Netconnect hoor. Homeconnect zou normaal gezien al moeten overgeschakeld zijn, gratis.
To download or not to download, that's the question.
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

Fireblade schreef:
metaldeth schreef:
Lord Utopia schreef:
metaldeth schreef:Een stomme vraag, maar wat is zo'n speedpack eigenlijk?
Speedpack is niet overal beschikbaar, de gebruikelijke ADSL-snelheid wordt van 4.0/4,6 Mbps (afhankelijk van welk product) opgetrokken naar 9 of 12 Mbps (afhankelijk van de afstand tot de centrale en andere omstandigheden).

Dat heeft dus niks te maken met de overschakeling van de homeconnect klanten naar de snelheden van cityconnect als ik het goed begrijp


Speedpack is er enkel voor Netconnect hoor. Homeconnect zou normaal gezien al moeten overgeschakeld zijn, gratis.

maar dit is echter niet. Helpdesk zei dat het eigenlijk allemaal in de maand september zal gebeuren.
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
Locatie: Ninove
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

frado schreef:
Fireblade schreef:
metaldeth schreef:
Lord Utopia schreef:
metaldeth schreef:Een stomme vraag, maar wat is zo'n speedpack eigenlijk?
Speedpack is niet overal beschikbaar, de gebruikelijke ADSL-snelheid wordt van 4.0/4,6 Mbps (afhankelijk van welk product) opgetrokken naar 9 of 12 Mbps (afhankelijk van de afstand tot de centrale en andere omstandigheden).

Dat heeft dus niks te maken met de overschakeling van de homeconnect klanten naar de snelheden van cityconnect als ik het goed begrijp


Speedpack is er enkel voor Netconnect hoor. Homeconnect zou normaal gezien al moeten overgeschakeld zijn, gratis.

maar dit is echter niet. Helpdesk zei dat het eigenlijk allemaal in de maand september zal gebeuren.


Ik geloof er helemaal niets meer van.. ze zeiden in juli ook dat het niet lang meer ging duren. maar ja, geduld hebben is de boodschap zeker.
To download or not to download, that's the question.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

metaldeth schreef:Dat heeft dus niks te maken met de overschakeling van de homeconnect klanten naar de snelheden van cityconnect als ik het goed begrijp
HomeConnect-gebruikers worden gratis overgeschakeld van 4.6 Mbps naar 12 Mbps / 24 Mbps waar&wanneer beschikbaar.
CityConnect is een heel ander product. Wil je van NetConnect overschakelen naar CityConnect, dan ga je op het hoogst-haalbare profiel gezet worden, je moet wel de activatiekost van 49 EUR betalen.
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
Locatie: Ninove
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

Klopt het dat er bij Cityconnect zelden snelheden boven de 15 mbps gehaald worden? Maar ja, voor 35 euro per maand krijg je een unlimited '24 mbps' pakket met static ip, wat op zich al uniek is in België. Dan is het niet zo erg dat je 'maar' 15 mbps haalt :P
To download or not to download, that's the question.
metaldeth
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 19 jul 2008, 18:25
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Fireblade schreef:
metaldeth schreef:
Lord Utopia schreef:
metaldeth schreef:Een stomme vraag, maar wat is zo'n speedpack eigenlijk?
Speedpack is niet overal beschikbaar, de gebruikelijke ADSL-snelheid wordt van 4.0/4,6 Mbps (afhankelijk van welk product) opgetrokken naar 9 of 12 Mbps (afhankelijk van de afstand tot de centrale en andere omstandigheden).

Dat heeft dus niks te maken met de overschakeling van de homeconnect klanten naar de snelheden van cityconnect als ik het goed begrijp


Speedpack is er enkel voor Netconnect hoor. Homeconnect zou normaal gezien al moeten overgeschakeld zijn, gratis.

Waar mogelijk zeker? Ik zou eigenlijk niet weten of we hier al zouden moeten overgeschakeld zijn en cityconnect hier beschikbaar is. Regio 059 hier



Lord Utopia schreef:
metaldeth schreef:Dat heeft dus niks te maken met de overschakeling van de homeconnect klanten naar de snelheden van cityconnect als ik het goed begrijp
HomeConnect-gebruikers worden gratis overgeschakeld van 4.6 Mbps naar 12 Mbps / 24 Mbps waar&wanneer beschikbaar.
CityConnect is een heel ander product. Wil je van NetConnect overschakelen naar CityConnect, dan ga je op het hoogst-haalbare profiel gezet worden, je moet wel de activatiekost van 49 EUR betalen.

En kan je als Homeconnect gebruiker een speedpack kopen?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Nee, dat kun je niet. Speedpack is al automatisch, gratis inbegrepen.

Om te kijken of CityConnect bij u beschikbaar is / gaat zijn, klik hier !
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
Locatie: Ninove
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

metaldeth schreef:
Fireblade schreef:
metaldeth schreef:
Lord Utopia schreef:
metaldeth schreef:Een stomme vraag, maar wat is zo'n speedpack eigenlijk?
Speedpack is niet overal beschikbaar, de gebruikelijke ADSL-snelheid wordt van 4.0/4,6 Mbps (afhankelijk van welk product) opgetrokken naar 9 of 12 Mbps (afhankelijk van de afstand tot de centrale en andere omstandigheden).

Dat heeft dus niks te maken met de overschakeling van de homeconnect klanten naar de snelheden van cityconnect als ik het goed begrijp


Speedpack is er enkel voor Netconnect hoor. Homeconnect zou normaal gezien al moeten overgeschakeld zijn, gratis.

Waar mogelijk zeker? Ik zou eigenlijk niet weten of we hier al zouden moeten overgeschakeld zijn en cityconnect hier beschikbaar is. Regio 059 hier


Uiteraard waar mogelijk. Cityconnect is beschikbaar op 059 (Oostende?) dacht ik?

Lord Utopia schreef:
metaldeth schreef:Dat heeft dus niks te maken met de overschakeling van de homeconnect klanten naar de snelheden van cityconnect als ik het goed begrijp
HomeConnect-gebruikers worden gratis overgeschakeld van 4.6 Mbps naar 12 Mbps / 24 Mbps waar&wanneer beschikbaar.
CityConnect is een heel ander product. Wil je van NetConnect overschakelen naar CityConnect, dan ga je op het hoogst-haalbare profiel gezet worden, je moet wel de activatiekost van 49 EUR betalen.

En kan je als Homeconnect gebruiker een speedpack kopen?[/quote]

Neen, Homeconnect wordt zoals ik reeds had gezegd gratis geüpgradet. Wanneer is echter onbekend.
To download or not to download, that's the question.
metaldeth
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 19 jul 2008, 18:25
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Fireblade schreef:Uiteraard waar mogelijk. Cityconnect is beschikbaar op 059 (Oostende?) dacht ik?

Yep, hier in Bredene. Toen wij belden ivm informatie om naar dommel over te stappen kregen we te horen dat cityconnect hier nog niet beschikbaar was. Was in juni of juli.
2 weken geleden zijn er hier in de straat wel mensen van Belgacom komen werken. We gaan nog eens moeten bellen om te horen of we nog niet kunnen overschakelen. Dat kan toch geen kwaad
Kurt Breezer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 04 sep 2004, 23:25
Locatie: Oostende
Contacteer:

Download Speed: 9706 kbps (1213.3 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 352 kbps (44 KB/sec transfer rate)


een tevreden man 8) (zone 059 / Oostende)
Afbeelding
carsi
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 30 jun 2008, 12:09
Bedankt: 1 keer

carsi schreef:Mijn speedpack is ook vandaag geactiveerd, maar heb geen 12 mbit.
Dit zijn mijn waardes:
Link Information

Uptime: 0 days, 0:13:29
DSL Type: G.992.5 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 509 / 9.023
Data Transferred (Sent/Received) [kB/kB]: 0,00 / 0,00
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 19,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 10,5 / 24,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 29,0 / 24,5

Ik kond de helpdesk vandaag niet bereiken.

Afbeelding

Is dit normaal? Kan iemand mij helpen?


Juist de helpdesek gebelt in verband met dit probleem. Wat blijkt nu?? :eek: :eek:
Volgens de afspraak met belgacom zou men tot 1250 meter 12 mbit leveren en tot 2500 meter 9 mbit. Ik zit op 1800 meter, dus 12 mbit moet perfect haalbaar zijn. Ze gingen mijn klacht intern doorgeven.DIT IS EEN SCHANDE!! :evil: Staat nergens vermeld van de afstand!!!!
MadmaN
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 nov 2007, 18:35

Vanaf 1250m al naar 9mbit ? Dat kan toch niet? op 2km kunt ge toch nog easy 12mbit halen zonder instabiliteit en toestanden, niet??
DimaX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 apr 2007, 15:56

Kurt Breezer schreef:
Download Speed: 9706 kbps (1213.3 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 352 kbps (44 KB/sec transfer rate)


een tevreden man 8) (zone 059 / Oostende)


Ook zone 059 De Haan (homeconnect) maar geen upgrade :-(
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
Locatie: Ninove
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

MadmaN schreef:Vanaf 1250m al naar 9mbit ? Dat kan toch niet? op 2km kunt ge toch nog easy 12mbit halen zonder instabiliteit en toestanden, niet??


Als dat waar is zitten we in juli 2009 weer bij telenet. Eerst lappen ze ons uitstel van snelheidsverhoging en nu beginnen ze met 9 mbps..
EDIT: Belgacom doet er echt alles aan om de concurrentie te pesten..
Laatst gewijzigd door Fireblade 05 sep 2008, 00:44, in totaal 1 gewijzigd.
To download or not to download, that's the question.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Niet overdrijven he. Ipv uzelf op te jagen zou je beter kalm blijven en zien wat er in jouw geval gebeurt.
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Fireblade schreef:
MadmaN schreef:Vanaf 1250m al naar 9mbit ? Dat kan toch niet? op 2km kunt ge toch nog easy 12mbit halen zonder instabiliteit en toestanden, niet??


Als dat waar is zitten we in juli 2009 weer bij telenet. Eerst lappen ze ons uitstel van snelheidsverhoging en nu beginnen ze met 9 mbps. Wat is dat hier he zeg.. ik begin het mij al ferm te beklagen dat ik ben overgestapt.


Belgacom lapt da u... Niet Dommel.
Marcoos
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 aug 2008, 12:25

Fireblade schreef:
MadmaN schreef:Vanaf 1250m al naar 9mbit ? Dat kan toch niet? op 2km kunt ge toch nog easy 12mbit halen zonder instabiliteit en toestanden, niet??


Als dat waar is zitten we in juli 2009 weer bij telenet. Eerst lappen ze ons uitstel van snelheidsverhoging en nu beginnen ze met 9 mbps. Wat is dat hier he zeg.. ik begin het mij al ferm te beklagen dat ik ben overgestapt.

Tja ik zou eerst even afwachten voor je echt gaat klagen, ik heb me momenteel ook tijdelijk neergelegd bij een 3.3Mbit verbinding (dit vanwege mijn ruiswaarde anders was deze te slecht voor te bellen.).
En ja ik vind dit vervelend, maar wat doe je eraan als je 4 km van de centrale afzit? Juist ja, vrij weinig.
Ik geniet gelukkig nog steeds van limietloos, en hoop zodra adsl2+ vrij komt toch ook op een sneller profiel te kunnen surfen/downloaden/etc.
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

Per 1 september speedpack aangevraagd, en buiten een extra proforma die ik kan betalen en een verandering (+bug) in de CRM niet veel van gemerkt. Ik heb nog geen email ontvangen van de netbeheerder wanneer mijn ADSL2+ wijziging zal worden geactiveerd en omwille van een bug in de CRM kan mijn datalimiet nu ook niet meer verhogen (die button linked nu naar de speedpack PHP pagine blijkbaar..)

Is dit bij jullie ook zo? Hoe lang heeft het geduurd eer jullie bevestiging en een datum van de netbeheerder ontvingen? Ik heb een netconnect plus.
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Stormlord schreef:Per 1 september speedpack aangevraagd, en buiten een extra proforma die ik kan betalen en een verandering (+bug) in de CRM niet veel van gemerkt. Ik heb nog geen email ontvangen van de netbeheerder wanneer mijn ADSL2+ wijziging zal worden geactiveerd en omwille van een bug in de CRM kan mijn datalimiet nu ook niet meer verhogen (die button linked nu naar de speedpack PHP pagine blijkbaar..)

Is dit bij jullie ook zo? Hoe lang heeft het geduurd eer jullie bevestiging en een datum van de netbeheerder ontvingen? Ik heb een netconnect plus.


Ik kreeg eerst een bevestiging van betaling na 3-4 dagen en dan kon ik op mijn crm pagina de activatiedatum zien.
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

Ok,

ze moeten dus eerst die betaling ontvangen hebben (stond niet in hun mail) ?
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

Stormlord schreef:Ok,

ze moeten dus eerst die betaling ontvangen hebben (stond niet in hun mail) ?

vrij normaal als ge iets extra aankoopt?;)
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
Locatie: Ninove
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

Devilzown schreef:
Fireblade schreef:
MadmaN schreef:Vanaf 1250m al naar 9mbit ? Dat kan toch niet? op 2km kunt ge toch nog easy 12mbit halen zonder instabiliteit en toestanden, niet??


Als dat waar is zitten we in juli 2009 weer bij telenet. Eerst lappen ze ons uitstel van snelheidsverhoging en nu beginnen ze met 9 mbps. Wat is dat hier he zeg.. ik begin het mij al ferm te beklagen dat ik ben overgestapt.


Belgacom lapt da u... Niet Dommel.


Heb ik gezegd dat het de schuld van Dommel is?

Het is jammer voor Dommel, want zij kunnen er zelf niks aan doen. Ik verwijt Dommel niks, ze kunnen ook maar het schema die Belgacom hen lapt volgen.

Volgens mij doet Belgacom dit om de concurrentie gewoon kapot te pesten. Minder snelheid = meer klagers = mogelijk verlies van klanten.

beschouw de originele post dus als 'aanval' op Belgacom, en laat de laatste zin weg.

(en mijn verontschuldigingen voor mijn marginaal taalgebruik, maar school is vermoeiend :P)
To download or not to download, that's the question.
Kurt Breezer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 04 sep 2004, 23:25
Locatie: Oostende
Contacteer:

DimaX schreef:
Kurt Breezer schreef:
Download Speed: 9706 kbps (1213.3 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 352 kbps (44 KB/sec transfer rate)


een tevreden man 8) (zone 059 / Oostende)


Ook zone 059 De Haan (homeconnect) maar geen upgrade :-(


Bij dommel wisten ze mij te vertellen dat het nog een dikke 3 weken zal duren en CityConnect zal actief zijn in Oostende. Hun apparatuur zou er al staan wisten ze mij te vertellen.
Afbeelding
Shekeer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 100
Lid geworden op: 17 apr 2008, 19:10

dit snap ik echt niet: voor mij is cityconnect niet beschikbaar, (dus adsl2+) --> dit betekent dan toch ook dat speedpack niet beschikbaar is of heb ik het mis ??? (voor netconnect natuurlijk)
Zelete
Plus Member
Plus Member
Berichten: 145
Lid geworden op: 06 feb 2008, 00:30
Locatie: Turnhout
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Shekeer schreef:dit snap ik echt niet: voor mij is cityconnect niet beschikbaar, (dus adsl2+) --> dit betekent dan toch ook dat speedpack niet beschikbaar is of heb ik het mis ??? (voor netconnect natuurlijk)

Als er geen CityConnect is is er geen centrale van Dommel zelf. Er is nog altijd kans dat je dus ADSL2+ kan krijgen (SpeedPack) op een centrale van Belgacom.
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

Frado,

vindt dat niet zo normaal als ze aangegeven dat de vervaldatum van de factuur pas 23/9 is, bovendien hebben ze nog steeds die dienst niet geleverd. Waarom moet je bij Dommel altijd betalen VOOR een dienst geleverd wordt? Ik zou dat eens bij mijn klanten moeten doen: er zullen er nog veel blijven...

Soit het is betaald en het staat nu ook op de CRM, maar er is nog geen datum bevestigd en ik zit nog steeds op 4.6...

Mvg,

David
reptiel
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 aug 2008, 22:20

carsi schreef:
carsi schreef:Mijn speedpack is ook vandaag geactiveerd, maar heb geen 12 mbit.
Dit zijn mijn waardes:
Link Information

Uptime: 0 days, 0:13:29
DSL Type: G.992.5 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 509 / 9.023
Data Transferred (Sent/Received) [kB/kB]: 0,00 / 0,00
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 19,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 10,5 / 24,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 29,0 / 24,5

Ik kond de helpdesk vandaag niet bereiken.

Afbeelding

Is dit normaal? Kan iemand mij helpen?


Juist de helpdesek gebelt in verband met dit probleem. Wat blijkt nu?? :eek: :eek:
Volgens de afspraak met belgacom zou men tot 1250 meter 12 mbit leveren en tot 2500 meter 9 mbit. Ik zit op 1800 meter, dus 12 mbit moet perfect haalbaar zijn. Ze gingen mijn klacht intern doorgeven.DIT IS EEN SCHANDE!! :evil: Staat nergens vermeld van de afstand!!!!


Ik moet zeggen, ik zou ook dit moeten halen :
Downstream Upstream
Rate (Kbps) : 11996 509

Maar ik haal met moeite dit :

ISP Monitor Speedtest (05/09/2008 23:15) / Provider: Dommel Belgium
Downstream: 8395 Kbps (1049,32 KB/s)
Upstream: 325 Kbps (40,57 KB/s)
Ping: 26 ms (0% Packet Loss)

Ik heb ook zo het gevoel dat ze de volledige kraan nog niet open gezet hebben, want meer of 1085KB heb ik nog niet gehaald.
Maar geduld is een mooie deugd en het is nu toch al een goede 2x sneller!
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Stormlord schreef:vindt dat niet zo normaal als ze aangegeven dat de vervaldatum van de factuur pas 23/9 is, bovendien hebben ze nog steeds die dienst niet geleverd. Waarom moet je bij Dommel altijd betalen VOOR een dienst geleverd wordt?
Dit is bij EDPnet ook zo, je betaald het abonnement van de volgende maand telkens met het verschil dat je bij EDPnet, Belgacom en Telenet een factuur krijgt waarbij Dommel eerst met een proforma werkt en dan pas achteraf factureert wanneer het bedrag ontvangen is.

Dat is de normaalste zaak in de wereld en kan nog heel wat bedrijven opnoemen waar het zo gaat.

O.a. in de bouw...

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

ale ik wacht nog mooi op vdsl2.
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

Ken,

in de bouw is het normaal dat men een VOORSCHOT vraagt, je moet nooit het hele bedrag op voorhand betalen (er wordt betaald in schijven) en je bent een idioot als je dan niks achter de hand houdt als laatste schijf dat niet significant genoeg is (voor als er iets niet in orde is) + het gaat dan ook om veel grotere bedragen. Als jij voor een aannemer werkt die alles op voorhand laat betalen kan ik u 1 ding zeggen: ik zal NOOIT met deze firma een huis zetten. Bij Dommel moet je alles op voorhand betalen (met regelmaat, ong. altijd 5 werkdagen VOOR de vervaldatum voor een volgende maandelijkse periode moet het geld op hun rekening staan).

Het klopt dat Dommel een proforma uitschrijft (ik ken idd. ook nog hosting providers, e.g. Leaseweb in NL, die dit doen) en deze pas na betaling tot factuur omzet en ze zullen er wel voor zorgen dat dat effectief pas een factuur wordt vanaf de moment dat ze het wettelijk MOGEN aanrekenen, namelijk als de dienst geleverd wordt - vanaf de eerste dag van de nieuwe periode dus: eigenlijk zou men dergelijke praktijken moeten aanpakken (zij passen trouwens dezelfde tactiek toe als Dommel: ook 5 werkdagen voor de vervaldatum van de periode). Dit is tegen de geest van de wet. In principe moet je iets pas betalen als het wordt geleverd en niet ervoor.

Er zijn echter genoeg bewijzen in dit geval dat Dommel diensten aanrekent die niet worden geleverd op dit ogenblik en dat er heel wat klanten zijn die veel kosten geleden hebben aan telefoons aan een slecht bereikbare helpdesk ZONDER iemand aan de lijn te krijgen. Dat is pure geldklopperij. Een aantal mensen hier kunnen ook getuigen van Dommel's policy ivm. creditnotas bijvoorbeeld...

Er werd eerder verwezen naar het feit dat Dommel geen dienstverlening kan garanderen (stipulering in hun contract). Er is een verschil tussen geen SLA of oplossing binnen de 4 uur kunnen garanderen en consistent bepaalde diensten niet aanbieden/leveren. Dat is bedrog! Consumenten zijn wettelijk vrij goed beschermd. Dommel mag in haar contract zetten wat ze wil, als het niet wettelijk is - is het ook niet bindend. Als een bepaalde dienst niet wordt geleverd (binnen enige redelijkheid - e.g. een termijn van 10 werkdagen) kan men bij mijn weten Dommel in gebreke stellen & evt. het contract laten nietig verklaren gezien de leverancier niet de overeengekomen diensten aanbiedt.

Mvg,

David
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Het is wel toegelaten volgens de wet om voor diensten vooraf te moeten betalen. Dit naast alle andere feiten waarmee we te maken hebben bij Dommel.

Ik ga nu niet in ons wetboekske gaan kijken om het je op een plateau te serveren.

Maar het contract kan inderdaad nietig verklaard worden in een bepaalde termijn na de betaling indien de dienst niet geleverd werd. Behalve indien het overmacht betreft, dan is de leverancier van de diensten volgens de wet niet in fout.

Het probleem ook is dat er MAG vooruitbetaalt worden voor diensten VOOR dat deze geleverd zijn.

Dus als jij de betaling overmaakt aan Dommel betekend dit dat je AKKOORD gaat met het contract wat ook stipuleert dat er al dan niet een termijn is voordat een dienst kan geleverd worden.

Dit terzijde, maar het is algemeen bekend dat Dommel te weinig mensen in dienst heeft voor de helpdesk alleen al en dat ze niet zo efficiënt zijn.

Dus waarom jullie allemaal zagen maar ondertussen toch bij Dommel bestellen versta ik niet. Blijf dan gewoon even weg van Dommel tot ze alles op orde hebben...

edit: Al dit gemiereneuk omdat het bij Dommel foutloopt ivm hun contract en dergelijke... Moest het bij EDPnet fout lopen dan zaten er hier gegarandeerd evenveel mierenneukers.

No offence.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”