Het grote Homeconnect topic deel 2

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Kanter
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 mar 2007, 12:32

bravo schreef:kan je surfen? Dan moet je die gegevens niet meer invullen. Dan is alles in orde!


Dat zal ik thuis es testen dan!

Zou enorm fijn zijn :-D

Vind Dommel toch zwaar in gebreke nu. Zonder internet en dit forum kan je dit bijna niet installeren!


BTW: de gegevens worden toch bewaard op die Siemens router?
Maw: het kan geen kwaad dat ik de PC's es formatteer?
Kenneth_matthys
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 aug 2008, 00:32
Locatie: Wetteren

dat is inderdaad geen probleem.
en die homeconnect software moet je ook niet echt herinstalleren na format van je pc...
natuurlijk wel als je aan je gegevens wilt en email adres wilt bijmaken enzo...
tjahhh
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 26 jul 2008, 11:05
Bedankt: 1 keer

Alleen als je je router reset naar fabrieksinstellingen dan meot je wel weer opnieuw de homelinksoftware installeren en doorlopen.
tenzij je een backup maakt van de siemens router en deze bewaart.
Kanter
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 mar 2007, 12:32

@Kenneth_matthys en tjahhh: Thanks!



Net naar huis gebeld en internet werkt dus!

Weliswaar vrij traag, aan wat kan dat liggen?

Ik heb bovendien ook nog telefoon via Telenet. Las op het forum dat je tijdens de activatie kon aangeven dat je je Telenet telefoonnr wenst te behouden.

Hoe doe ik dat nu?
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

Kanter schreef:@Kenneth_matthys en tjahhh: Thanks!



Net naar huis gebeld en internet werkt dus!

Weliswaar vrij traag, aan wat kan dat liggen?

Ik heb bovendien ook nog telefoon via Telenet. Las op het forum dat je tijdens de activatie kon aangeven dat je je Telenet telefoonnr wenst te behouden.

Hoe doe ik dat nu?


kdenk dat je hiervoor net te laat bent :D

In het begin toen je uw contracte nkon afdrukken via software, vroeg hij of je nummerbehoud wou of niet.. Aangezien je een nieuw telefoonnr hebt gekregen blijkbaar (of hoe heb je eigenlijk naar huis gebeld?) zal dit niet het geval zijn..

jals je speedtest hebt van rond de 450 kb/sec dan zal dit normaal zijn.. Ander smoet je eens in je modem gaan en bij status internet de gegevens eens geven
Afbeelding
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

Kenneth_matthys schreef:Hopelijk vindt ik hier wat meer hulp voor mijn firmware update van mijn gigaset SX762

op de downloadsite van de firmware heb ik de keuze tussen:
"Annex A Amazone"
"Annex A Danub"
"Annex B Amazone"
"Annex B Danub"

ik weet dat ik een Annex A toestel heb, maar hoe weet ik of ik Amazone of Danub moet nemen ?
wil dit doen omdat dagelijks tussen 1 en 3-4 u mijn VoIP weg is, aangezien dit altijd op het zelfde moment is verdenk ik mijn gigaset eraan zichzelf te herstarten waardoor mijn VoIP account telkens weer zal moeten gestart worden bij Dommel.
en weet van andere mensen in dit forum dat die ook resets hadden in hun toestel en dat was opgelost na firmware update.

thx


De firmware is normaal de nieuwste dat AUTOMATISCH door dommel wordt gepusht.. Kzou hier eigenlijk niet veel aan kloten. + het voip gedeelte is laatste tijd wat uitgevallen ( was algemeen probleem blijkbaar) kzou hiervoor dus ook geen zotte dingen doen waar je later mss spijt van hebt..

En als je vermoedt dat je router heropstart.. Kijk dan toch gewoo nnaar de lamojes van je modem.. Als hij herstart krijg je eerst 2 van die rooie lampjes, hoor je een klik en connecteert hij weer met internet en daarna komt voip weer.
Afbeelding
Kenneth_matthys
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 aug 2008, 00:32
Locatie: Wetteren

probleem is dat ik bijna nooit thuis ben :P
en aan mijn ouders vragen moet ik ook al niet want die gaan toch met verkeerde zever afkomen :P
zijn niet bepaald technisch gericht ... mijn vader beperkt zich tot zijn beitels en schaven voor houtbewerking en mijn moeder beperkt zich tot haar fornuis en haar strijkplank als je mij begrijpt ...
ga straks eens zien of het weer weg valt ...
ging dit eventueel vandaag doen omdat ik vandaag thuis ben en alles op mijn gemak kon bezien.
maar als je zegt dat de firmware ook automatisch geupdate wordt dan blijf ik daar idd zoals je zegt mooi af :D

in ieder geval al bedankt
Kanter
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 mar 2007, 12:32

Zuttasoxx schreef:
Kanter schreef:@Kenneth_matthys en tjahhh: Thanks!



Net naar huis gebeld en internet werkt dus!

Weliswaar vrij traag, aan wat kan dat liggen?

Ik heb bovendien ook nog telefoon via Telenet. Las op het forum dat je tijdens de activatie kon aangeven dat je je Telenet telefoonnr wenst te behouden.

Hoe doe ik dat nu?


kdenk dat je hiervoor net te laat bent :D

In het begin toen je uw contracte nkon afdrukken via software, vroeg hij of je nummerbehoud wou of niet.. Aangezien je een nieuw telefoonnr hebt gekregen blijkbaar (of hoe heb je eigenlijk naar huis gebeld?) zal dit niet het geval zijn..

jals je speedtest hebt van rond de 450 kb/sec dan zal dit normaal zijn.. Ander smoet je eens in je modem gaan en bij status internet de gegevens eens geven


Heb met de GSM gebeld ;)

Ok, even de situatie uitleggen: ik had een Discovery lijn via BGC (zodat ik NetConnect kon nemen via Dommel) en heb telefoon via Telenet. Voor ik overstapte naar HomeConnect heb ik gebeld en ze zeiden dat ik de aanvraag van NetConnect naar HomeConnect met het nr van BGC moest doen, maar de activatie het nr van Telenet geven.


Nu heb ik dat tijdens de activatie niet gezien.

Dus: ik heb geen nieuw nr, maar zit wel met het nr van BGC opgescheept, terwijl ik dat eigenlijk van Telenet wil behouden...


Moet dat dus aanvragen. Enig idee hoe dat moet?
Zal weer een soep worden vrees ik :?


Voor die snelheid: dat zal ik pas thuis kunnen doen. Hoe doe je dat trouwens :oops: ?
Kenneth_matthys
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 aug 2008, 00:32
Locatie: Wetteren

Kanter schreef:
Heb met de GSM gebeld ;)

Ok, even de situatie uitleggen: ik had een Discovery lijn via BGC (zodat ik NetConnect kon nemen via Dommel) en heb telefoon via Telenet. Voor ik overstapte naar HomeConnect heb ik gebeld en ze zeiden dat ik de aanvraag van NetConnect naar HomeConnect met het nr van BGC moest doen, maar de activatie het nr van Telenet geven.


Nu heb ik dat tijdens de activatie niet gezien.

Dus: ik heb geen nieuw nr, maar zit wel met het nr van BGC opgescheept, terwijl ik dat eigenlijk van Telenet wil behouden...


Moet dat dus aanvragen. Enig idee hoe dat moet?
Zal weer een soep worden vrees ik :?


Voor die snelheid: dat zal ik pas thuis kunnen doen. Hoe doe je dat trouwens :oops: ?


voor dat nummer, dat zal waarschijnlijk bellen worden naar dommel en hopen dat ze je kunnen helpen.

voor die snelheid, gewoon naar www.speedtest.net surfen en daar een kegel kiezen die het dichtst bij jou thuis is, het vervolg wijst zichzelf wel uit, is namelijk gewoon even wachten en je snelheden aflezen ;)
Kanter
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 mar 2007, 12:32

Kenneth_matthys schreef:
Kanter schreef:
Heb met de GSM gebeld ;)

Ok, even de situatie uitleggen: ik had een Discovery lijn via BGC (zodat ik NetConnect kon nemen via Dommel) en heb telefoon via Telenet. Voor ik overstapte naar HomeConnect heb ik gebeld en ze zeiden dat ik de aanvraag van NetConnect naar HomeConnect met het nr van BGC moest doen, maar de activatie het nr van Telenet geven.


Nu heb ik dat tijdens de activatie niet gezien.

Dus: ik heb geen nieuw nr, maar zit wel met het nr van BGC opgescheept, terwijl ik dat eigenlijk van Telenet wil behouden...


Moet dat dus aanvragen. Enig idee hoe dat moet?
Zal weer een soep worden vrees ik :?


Voor die snelheid: dat zal ik pas thuis kunnen doen. Hoe doe je dat trouwens :oops: ?


voor dat nummer, dat zal waarschijnlijk bellen worden naar dommel en hopen dat ze je kunnen helpen.

voor die snelheid, gewoon naar www.speedtest.net surfen en daar een kegel kiezen die het dichtst bij jou thuis is, het vervolg wijst zichzelf wel uit, is namelijk gewoon even wachten en je snelheden aflezen ;)



Lap, daar vreesde ik al voor.

Man man...
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

*Geeeeuw* Oke ik ben hier pas wakker :-). ff problemen oplossen.

Kanter de instellingen waarover ik het had doe je in jouw modem. Je gaat in je modem door naar je web browser te gaan en als url 192.168.2.1 in te geven. En dan gebruik je admin als paswoord. Hier kan je verschillende zaken instellen/zien.

Om je adsl instellingen te zien ga je naar

Geavanceerde instellingen -> internet -> internet-verbinding

Maar aangezien je VOIP al werkt zou je normaal al je originele adsl instellingen hebben. Dus moet je niets veranderen (maar check het).

Ten tweede de snelheid. Doe drie zaken

1. een speed test
2. post je lijn waarden (in je modem ga naar; Status -> Internet en neem van het onderste gedeelte een screencap zoals DIT)
3. post je vorige netconnect snelheid (als je die nog kent )

Dan kunnen we je wat meer vertellen.

Ivm met je telefoon nummer vrees ik dat het idd niet gemakkelijk zal zijn maar dat hangt van dommel zelf af. Dus ik zou hiervoor bellen en ze vragen welke stappen je moet ondernemen. Maar zeker niet telenet zomaar opzeggen of je bent je telefoon nummer voor goed kwijt.
TheReaper
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 aug 2008, 17:57

Kan dommel wel iets doen aan die snelheid? Want bij mij staat die op 3680kbit down en 512 up. Das toch puur afhankelijk hoe ver je van de centrale zit? Of kan dat dan toch een setting zijn die verkeerd staat?
Zal als ik straks thuiskom van het werk eens een screencap van de instellingen posten.

Gisterenavond had ik toch tamelijk wat lag tijdens een World of Warcraft sessie. Maar dat kan ook aan het feit liggen dat ik via draadloos speelde en dat ik vroeger altijd via de kabel speelde. Kan ook aan de server gelegen hebben. Disconnects had ik niet.
Laatst gewijzigd door TheReaper op 03 sep 2008, 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

3680kbit/s is wel een zeer rare waarde. Volgens mij zit je ergens met problemen (te ver van de centrale, slechte bekabeling of iets dergelijks). Het kan handig zijn dat je de rest van je lijnwaarden (line attenuation, noise margin, ...) eens post.
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Ik denk dat dat waarde waarschijnlijk je profiel is waarop ze je zetten (wegens afstand enz). Ben hier niet 100% zeker van. Maar het kan zijn.
Kanter
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 mar 2007, 12:32

broli schreef:*Geeeeuw* Oke ik ben hier pas wakker :-). ff problemen oplossen.

Kanter de instellingen waarover ik het had doe je in jouw modem. Je gaat in je modem door naar je web browser te gaan en als url 192.168.2.1 in te geven. En dan gebruik je admin als paswoord. Hier kan je verschillende zaken instellen/zien.

Om je adsl instellingen te zien ga je naar

Geavanceerde instellingen -> internet -> internet-verbinding

Maar aangezien je VOIP al werkt zou je normaal al je originele adsl instellingen hebben. Dus moet je niets veranderen (maar check het).

Ten tweede de snelheid. Doe drie zaken

1. een speed test
2. post je lijn waarden (in je modem ga naar; Status -> Internet en neem van het onderste gedeelte een screencap zoals DIT)
3. post je vorige netconnect snelheid (als je die nog kent )

Dan kunnen we je wat meer vertellen.

Ivm met je telefoon nummer vrees ik dat het idd niet gemakkelijk zal zijn maar dat hangt van dommel zelf af. Dus ik zou hiervoor bellen en ze vragen welke stappen je moet ondernemen. Maar zeker niet telenet zomaar opzeggen of je bent je telefoon nummer voor goed kwijt.


Ok, thuis es proberen!
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

pff t'is weer moeilijk om op de helpdesk binnen te geraken:s . Gelukkig kost het niets met voip
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

TheReaper schreef:Kan dommel wel iets doen aan die snelheid? Want bij mij staat die op 3680kbit down en 512 up. Das toch puur afhankelijk


Als je bij status kijkt en dan internet zie je normaal je upload en download snelheid.. Bij mi jstaat het op 4600 denk ik.. Wee tniet zeker

Maar als je verder naar beneden kijkt ergens boven je attenuatiewaarden, dan staat er bij mij toch 8xxx kbit (dit is je maximale snelheid moest bgc geen limieten opleggen)

Nu ik weet niet welke waarde dat van u is

@frado gisteren gebeld naar 0800 en raar maar waar ze pakten binnen de 10 sec op (khad chance zekers)
Afbeelding
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

Zuttasoxx schreef:
TheReaper schreef:Kan dommel wel iets doen aan die snelheid? Want bij mij staat die op 3680kbit down en 512 up. Das toch puur afhankelijk


Als je bij status kijkt en dan internet zie je normaal je upload en download snelheid.. Bij mi jstaat het op 4600 denk ik.. Wee tniet zeker

Maar als je verder naar beneden kijkt ergens boven je attenuatiewaarden, dan staat er bij mij toch 8xxx kbit (dit is je maximale snelheid moest bgc geen limieten opleggen)

Nu ik weet niet welke waarde dat van u is

@frado gisteren gebeld naar 0800 en raar maar waar ze pakten binnen de 10 sec op (khad chance zekers)

mja die 0800 is voor activeringsproblemen he, niet vor helpdesk zelf
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

frado schreef:mja die 0800 is voor activeringsproblemen he, niet vor helpdesk zelf


Bij dommel is dat allemaal hetzelfde helpdesk :p. Ik was zowel met factuur als technische probleem geholpen door 1 dezelfde persoon.
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

ik dacht dat 0800 helpdesk voor homeconnectors was.. Stond toch in d ebrief.. Want als je na activatie problemen had met het product kon je naar 7777 bellen (wat dus de 0800 lij nis)
Afbeelding
Mr. Demmel
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 aug 2008, 19:22

48 uur later, geen VOIP lampje? Zit nog steeds op de temp account te surfen. Iemand?
Mailtje sturen heeft gn zin en heb dernet 30min met de GSM zitten bellen zonder resultaat.
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

Zuttasoxx schreef:ik dacht dat 0800 helpdesk voor homeconnectors was.. Stond toch in d ebrief.. Want als je na activatie problemen had met het product kon je naar 7777 bellen (wat dus de 0800 lij nis)

nee 7777 is gewoon de 011. de 0800 is de lijn met enkel een kiestoon.
Nog steeds nie binnen btw lol
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Mr. Demmel schreef:48 uur later, geen VOIP lampje? Zit nog steeds op de temp account te surfen. Iemand?
Mailtje sturen heeft gn zin en heb dernet 30min met de GSM zitten bellen zonder resultaat.


Als je men advies van het begin had genomen was wrss alles inorde nu :roll:. Maar nee blijf maar wachten hoor. Je kunt altijd alles opnieuw starten. Reset modem onderaan VERWIJDER homelink en de map die daarna achter blijft in program files en start van 0. En speel weer the waiting game.
Mr. Demmel
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 aug 2008, 19:22

Bedankt voor je reactie.

Het was jou toch die zei dat ik de instellingen zelf in de router moest gaan steken indien het niet werkte? Ik zei je dat ik dat gedaan heb , en dat het niet werkt.

Dus ik heb de router gereset(ik weet het wachwoord niet van dat temp account of course), software verwijderd en weer installed + weer van nul begonnen. Net zoals jij nu zegt dus :P STILL NOTHING hehe.
Kanter
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 mar 2007, 12:32

broli schreef:*Geeeeuw* Oke ik ben hier pas wakker :-). ff problemen oplossen.

Kanter de instellingen waarover ik het had doe je in jouw modem. Je gaat in je modem door naar je web browser te gaan en als url 192.168.2.1 in te geven. En dan gebruik je admin als paswoord. Hier kan je verschillende zaken instellen/zien.

Om je adsl instellingen te zien ga je naar

Geavanceerde instellingen -> internet -> internet-verbinding

Maar aangezien je VOIP al werkt zou je normaal al je originele adsl instellingen hebben. Dus moet je niets veranderen (maar check het).

Ten tweede de snelheid. Doe drie zaken

1. een speed test
2. post je lijn waarden (in je modem ga naar; Status -> Internet en neem van het onderste gedeelte een screencap zoals DIT)
3. post je vorige netconnect snelheid (als je die nog kent )

Dan kunnen we je wat meer vertellen.

Ivm met je telefoon nummer vrees ik dat het idd niet gemakkelijk zal zijn maar dat hangt van dommel zelf af. Dus ik zou hiervoor bellen en ze vragen welke stappen je moet ondernemen. Maar zeker niet telenet zomaar opzeggen of je bent je telefoon nummer voor goed kwijt.


Alle gegevens idd correct!

En:

1. Speed Test

http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 3846 kbit/s or 481 kbyte/s
- Upload speed : 362 kbit/s or 45 kbyte/s
Wed Sep 3 2008 at 17:41:35 UTC+0200


2. Lijnwaarden:

ADSL-lijn
Status: Kabel aangesloten
Lijnmodus: G.DMT
Maximale lijnsnelheid: 6464 kbps (downstream) / 1168 kbps (upstream)
Ruismarge: 12.7 dB (downstream) / 24 dB (upstream)
Lijndemping: 35.5 dB (downstream) / 20 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 19.8 dBm (downstream) / 11.9 dBm (upstream)


3. NetConnect snelheid
Vorige weet ik niet meer, maar het is nu in ieder geval sneller, dus geen probleem :-D
TheReaper
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 aug 2008, 17:57

down
Your DOWNLOAD Speed:
3195 kbps or 399 KB/sec

up
Your UPLOAD Speed:
358 kbps or 45 KB/sec

Screenshot:
Bijlagen
Naamloos.jpg
(38.35 KiB) 5 keer gedownload
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Mr. Demmel schreef:Dus ik heb de router gereset(ik weet het wachwoord niet van dat temp account of course), software verwijderd en weer installed + weer van nul begonnen. Net zoals jij nu zegt dus :P STILL NOTHING hehe.


Als je van nul begint moet je ook niet verwachten dat VOIP onmiddellijk werkt O_o. Bij mij duurde VOIP bijna 3u voor het doorgepusht werd en dat is wanneer ik zelf de instellingen heb door gevoerd juist na installatie. Ik raad je aan dat als je na een uur nog steeds een temp account hebt je het zelf verandert. Ik begrijp niet waarvoor je eerst schrik had. Want je doet niets verschillend. ALS dommel instellingen ging door pushen gaan ze niet kijken naar wat er staat, alles word gewoon overgeschreven. Dus ja kies maar.

@Kanter: als het maar goed is :p.
Laatst gewijzigd door broli op 03 sep 2008, 18:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Kanter
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 mar 2007, 12:32

broli schreef:
@Kanter: als het maar goed is :p.


Idd...

Nu nog:
- de dubbele factuur (zowel NetConnect en HomeConnect betaald) in orde
- gratis eerste maand HomeConnect
- telefoon nr van Telenet overnemen
en alles is in orde ;)
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

vandaag eindelijk es binnengeraakt. Die gast zei dat ik voor bijna 100% zeker in september adsl2+ zal hebben. Der komen elke dag wat gemeentes enz bij, en blijkbaar zou ik ook adsl2+ in september hebben. Er is tevens ook een intern ticket aangemaakt om mijn renew date te veranderen(voor direct te doen; optie 1 .)
Kanter
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 mar 2007, 12:32

frado schreef:Er is tevens ook een intern ticket aangemaakt om mijn renew date te veranderen(voor direct te doen; optie 1 .)


Ik heb mijn factuur al betaald, dan is die renewal date nutteloos zeker?
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Kanter schreef:
frado schreef:Er is tevens ook een intern ticket aangemaakt om mijn renew date te veranderen(voor direct te doen; optie 1 .)


Ik heb mijn factuur al betaald, dan is die renewal date nutteloos zeker?


Ehm nee. De renew date geeft aan wanneer het nieuw onbetaalde maand start. Voor homeconnecters moet dit dan 2 maanden nadat ze online kunnen zijn.
Mr. Demmel
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 aug 2008, 19:22

broli schreef:
Mr. Demmel schreef:Dus ik heb de router gereset(ik weet het wachwoord niet van dat temp account of course), software verwijderd en weer installed + weer van nul begonnen. Net zoals jij nu zegt dus :P STILL NOTHING hehe.


Als je van nul begint moet je ook niet verwachten dat VOIP onmiddellijk werkt O_o. Bij mij duurde VOIP bijna 3u voor het doorgepusht werd en dat is wanneer ik zelf de instellingen heb door gevoerd juist na installatie. Ik raad je aan dat als je na een uur nog steeds een temp account hebt je het zelf verandert. Ik begrijp niet waarvoor je eerst schrik had. Want je doet niets verschillend. ALS dommel instellingen ging door pushen gaan ze niet kijken naar wat er staat, alles word gewoon overgeschreven. Dus ja kies maar.

@Kanter: als het maar goed is :p.


Ik verwachte het niet onmiddelijk nee, maar deed het deze morgen net voor ik naar Gent ging voor een hele dag. Ik kwam terug en weer niets dan een temp account. Bedankt voor de hulp, anders nog tips? Zelf de gegevens invullen helpt niet eh, 'online' brandt dan niet en internet gaat niet ;)
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Mr. Demmel schreef:Ik verwachte het niet onmiddelijk nee, maar deed het deze morgen net voor ik naar Gent ging voor een hele dag. Ik kwam terug en weer niets dan een temp account. Bedankt voor de hulp, anders nog tips? Zelf de gegevens invullen helpt niet eh, 'online' brandt dan niet en internet gaat niet ;)


Dan heb je 99% iets verkeerd gedaan. Zijn de instellingen EXACT als in de screenshot? En zeg niet ja vooraleer je het hebt gecheckt. .be ,MTU, naam acces concentrator... dus dubbel check! Als het echt niet werkt is er iets mis bij dommel.

En euh nog iets. Als het niet werkte hoe heb je de instellingen terug naar temp gebracht O_o...
Mr. Demmel
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 aug 2008, 19:22

Naar temp terugzetten is gewoon software helemaal wegdoen, router resetten en dan kiezen voor de optie waar je uw router in gebruik wilt nemen =)

Ik weet niet meer wat ik invulde voor internet, zal nog een nakijken maar ben wel 99.99% zeker dat ik jouw screenshot volledig heb overgenomen, dan wel met mijn dslXXXXX@schedom en pass ;)
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Wees ook zeker dat je geen 0's voor o ziet :p.
JanY
Plus Member
Plus Member
Berichten: 100
Lid geworden op: 12 dec 2007, 16:39
Bedankt: 6 keer

Iemand hier een idee over? Mijn online & voip lampje branden niet, maar ik kan wel op internet.
Hier een collage van mn settings en status:
http://belgium-mobile.com/dommel/settings.png
MTU op 1492 geeft identiek hetzelfde.

Waar zou het probleem liggen? Modem - Belgacom - Dommel ? Kans dat dit na verloop van tijd zichzelf oplost? Ik denk dat VOIP wel geconfigureerd is door dommel, maar het account is nog steeds uitgeschakeld.
Iemand ongeveer hetzelfde tegengekomen?
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

JanY schreef:Waar zou het probleem liggen? Modem - Belgacom - Dommel ? Kans dat dit na verloop van tijd zichzelf oplost? Ik denk dat VOIP wel geconfigureerd is door dommel, maar het account is nog steeds uitgeschakeld.
Iemand ongeveer hetzelfde tegengekomen?


Kon je eerder online en VOIP gebruiken? En ik zou MTU op 1492 laten btw.
Kenneth_matthys
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 aug 2008, 00:32
Locatie: Wetteren

mtu stond bij mij ook eerst op 1495 en het werkte ook dus denk niet dat dat echt het probleem is, maar het ook wel op 1492 gesteld achteraf.
volgens mij gewoon afwachten.
VoIP is en blijft het probleem bij dommel ...
Mr. Demmel
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 aug 2008, 19:22

broli schreef:Wees ook zeker dat je geen 0's voor o ziet :p.


Goed dat je het zegt , want ik heb ipv een l een 1 genoteerd. In hun lettertype is dat 99% identiek hehe. Anyway, ik kan nu online met die gegevens, thanks. Nu zien of VOIP vanzelf komt.

Bedankt voor alle hulp tot nu toe.
JanY
Plus Member
Plus Member
Berichten: 100
Lid geworden op: 12 dec 2007, 16:39
Bedankt: 6 keer

broli schreef:
JanY schreef:Waar zou het probleem liggen? Modem - Belgacom - Dommel ? Kans dat dit na verloop van tijd zichzelf oplost? Ik denk dat VOIP wel geconfigureerd is door dommel, maar het account is nog steeds uitgeschakeld.
Iemand ongeveer hetzelfde tegengekomen?


Kon je eerder online en VOIP gebruiken? En ik zou MTU op 1492 laten btw.


Ja, de eerste maal dat ik de modem in gebruik nam, brandde het Online lampje. Na de initiële configuratie van de modem (en de bijbehorende resets) heeft het Online lampje nooit meer gebrand. VOIP al helemaal niet :) In de Homeconnect software vind ik wel mijn (nieuw) telefoonnummer terug.
Nu heb ik het idee dat de modem het VOIP gedeelte niet gaat inschakelen voordat de 'Online' led op de modem brandt. De modem denkt dat hij momenteel geen verbinding heeft, hoewel ik kan surfen enzo..
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”