*Geeeeuw* Oke ik ben hier pas wakker
. ff problemen oplossen.
Kanter de instellingen waarover ik het had doe je in jouw modem. Je gaat in je modem door naar je web browser te gaan en als url
192.168.2.1 in te geven. En dan gebruik je
admin als paswoord. Hier kan je verschillende zaken instellen/zien.
Om je adsl instellingen te zien ga je naar
Geavanceerde instellingen -> internet -> internet-verbinding
Maar aangezien je VOIP al werkt zou je normaal al je originele adsl instellingen hebben. Dus moet je niets veranderen (maar check het).
Ten tweede de snelheid. Doe drie zaken
1. een speed test
2. post je lijn waarden (in je modem ga naar; Status -> Internet en neem van het onderste gedeelte een screencap zoals
DIT)
3. post je vorige netconnect snelheid (als je die nog kent )
Dan kunnen we je wat meer vertellen.
Ivm met je telefoon nummer vrees ik dat het idd niet gemakkelijk zal zijn maar dat hangt van dommel zelf af. Dus ik zou hiervoor bellen en ze vragen welke stappen je moet ondernemen. Maar
zeker niet telenet zomaar opzeggen of je bent je telefoon nummer voor goed kwijt.