Google Chrome - Eerste indruk

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie

Hoe vind jij de nieuwe Chrome?

Goed
25
42%
Valt mee
20
33%
Is nog veel werk aan
15
25%
Ronduit slecht
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 60
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1256
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

Ik heb vanmorgen Google Chrome geinstalleerd, en ik moet eerlijk toegeven, hij lijkt verdacht veel op FireFox qua look and feel. Neemt gewoon alles uit je firefox over (links, onthouden paswoorden, ...). Werkt vrij snel en krijg geen rare layouts (heb enkele Joomla sites geprobeerd en van die webgames).

Is het een aanrader? Kzal het zo stellen, als je nog geen firefox gebruikt en je wilt gebruiksgemak, dan wel. Indien je wel firefox gebruikt, laat dan maar zitten, want je hebt dus eigenlijk gewoon compleet hetzelfde met minder toeters en bellen erin.

Mij lijkt het alsof de Google Groep in alles wil meespelen. Buiten hun Gmail ben ik niet zo'n grote fan van al die toys die ze op de markt brengen.

Graag jullie mening over deze nieuwe browser telg.
Afbeelding
Gebruikersavatar
rowan
Premium Member
Premium Member
Berichten: 578
Lid geworden op: 29 jul 2007, 20:35
Locatie: 59GIS0
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 21 keer

Voor Chrome, Googles nieuwe browser, is een eerste exploit opgedoken. De test die van de ontdekte kwetsbaarheid in de browser gebruik maakt, laat de hele browser crashen in plaats van alleen het uitvoerende tabblad.

meer info op http://tweakers.net/nieuws/55465/bug-in-google-chrome-laat-alle-tabs-crashen.html
dr S.A.f.
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 30 mei 2004, 16:50
Contacteer:

Ah ja 't is een beetje zoals firefox die (bijna) alles overneemt van Opera :P
Hier op t werk hebben we problemen om via chrome door de proxy te komen (maakt gebruik van de windows credentials), username en paswoord manueel ingeven lossen het probleem echter op.

Verder hebben we wel veel problemen met ajax gebaseerde intranet applicaties die in de andere browsers het wel zonder problemen doen.

'k Had eigenlijk iets meer verwacht van Google, maar wie weet worden mijn verwachtingen in de nabije toekomst toch nog ingelost.
Having a smoking section in a restaurant is a little like having a peeing section in a pool
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Bij mij crasht de hele browser als ik vanuit de favorieten snel wissel tussen facebook en Gmail, ik weet niet of het ook voor andere sites geldt. De browser verdwijnt gewoon, baf, niks meer van te zien.

Voor de rest... eigenlijk niks speciaals. Dat multiprocess-ding had ik ook al in de IE8-beta gezien. Oké, de browser is retesnel, maar het is dan ook niks bijzonders dat ik niet al ergens anders gezien heb. Ik moet 'm nog uitvoerig testen, maar voorlopig heb ik zo iets van: "meh".
Laatst gewijzigd door meon op 03 sep 2008, 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 449
Lid geworden op: 21 jun 2005, 21:44
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Vind het opzich wel een mooi uiterlijk hebben, en sites renderen over het algemeen wel goed en snel. Enkel het typen van berichten op phpbb fora zoals userbase doet wat raar. Tekst die verdwijnt, dan weer terugkomt e.d.

SystemSpecs: W2008 X64, 4gb RAM, ATI HD12600, iT7500, HP Flaptop.

Grtz,
X
Laatst gewijzigd door X-2datop op 03 sep 2008, 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
yurifedov
Plus Member
Plus Member
Berichten: 141
Lid geworden op: 22 mei 2008, 13:26
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 3 keer

Bij mij crasht hem ook. Ik kan hem gewoon niet opstarten.
Ik heb het wel in een vmware geprobeerd. Engels of Nederlands maakt niets uit, na installatie als ik probeer chrome op te starten krijg ik een foutmelding en chrome wordt beeindigt.

Ik twijfel nu hoe moet stemmen. :roll:
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

ik kreeg hem met moeite geinstalleerd onder xp sp3. Bij de importwizzard voor firefox blijft hij hangen bij het derde onderdeel (wachtwoorden). Het proces killen gaat heel moeizaam. Ik bedoel dat chrome niet meteen reageert als je het geforceerd wil beëindigen. Ok dan maar opnieuw opgestart maar nu de wizzard overgeslaan en nu kreeg ik wel de browser goed. Ziet er wel nogal echt kaal uit. Ok ik zag dat mijn bookmarks van ff goed geimporteerd waren. Dazt stuk van de importwizzard was dus goed gelukt. Maar helaas kon ik geen enkele website bezoeken, hoewel mijn internetverbinding open lag. in ff kan ik naar mijn modem/router gaan via 10.0.0.138, maar dat lukt niet via chrome.

hoe geraak ik met chrome op het net als je al een verbinding hebt?
Gebruikersavatar
trobbelke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 502
Lid geworden op: 17 jul 2004, 00:46
Locatie: Lindale, TX
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

ik heb geen enkel probleem gehad tot nu toe, en ik vind dat 'ie zeer snel is.
Alleen tekst invoeren op dit forum (voor dit berichtje) doet wat raar.
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Ik weet ook nog niet hoe ik hierop zou moeten stemmen.

Qua interface en structuur valt ie best mee. Maar als ik ermee probeer te surfen heeft gChrome wel heel veel energie nodig, zegt hij heel rap en vaak dat er een time-out is of dat de pagina niet gevonden kan worden. Terwijl als je op de "aandringen" knop druk hij na enige tijd toch het gewenste weet te vinden. Bij het laden van flash werkt het ook niet altijd even goed.

Globaal gezien zou ik zeggen leuk begin, maar blijf proberen en hou ons op de hoogte. Er zit zeker wat in, maar er staat niet voor niks bij dat het om een beta uitgave gaat.

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Ik vind hem goed. Fris uiterlijk en werkt heel vlot. Er zitten uiteraard nog wel wat foutjes in, maar daarom is het ook beta.
yurifedov
Plus Member
Plus Member
Berichten: 141
Lid geworden op: 22 mei 2008, 13:26
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 3 keer

KK schreef:Ik vind hem goed. Fris uiterlijk en werkt heel vlot. Er zitten uiteraard nog wel wat foutjes in, maar daarom is het ook beta.


Beta bij google wil niks zeggen, kijk eens naar gmail of google documents, zijn beide nog steeds beta.
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

... of het wil juist zeggen van we blijven er aan werken.

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

eerste indruk is ZEER positief.
Ziet er proper uit
Pagina laden super vloeiend. Lijkt sneller dan met firefox. Eigenlijk niet het laden zelf maar initiele zoekopdracht
Gebruikersavatar
CiBi
Premium Member
Premium Member
Berichten: 524
Lid geworden op: 14 jan 2005, 19:46
Locatie: rollegem
Bedankt: 1 keer

ziet er mooier uit dan mozilla, en de functie met de meest bezochte site's in het nieuwe tablad vind ik tof.
Terwijl ik dit typ ondervaar ik problemen met tekst die verdwijnt en verschijnt. Ik zal wachten tot de meeste bugs er uitzijn en dan zal ik het wel gebruiken.

STARBUCKS  : CPU : Intel i5-540M (2x2.53Ghz) , RAM : 4GB , HD : 500GB , GRAKA : GeForce GT 330M + onboard Intel HD Graphics , OS : X.6 Snow Leopard 64bit , SCREEN : 17" 1920x1200 LED-backlit widescreen [laptop]
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Meest bezochte sites bestaat ook voor firefox, dacht ik.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
Locatie: Ninove
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

Valt wel mee.. Maar Firefox blijf ik zowiezo gebruiken. Ik zie geen meerwaarde bij Google Chrome tegenover Firefox. Ook nog een probleem bij de nieuwe browser van Google: scrollgedeelte op laptop werkt alleen maar naar beneden. Als ik naar boven wil scrollen lukt het gewoonweg niet. Als ik naar beneden scroll lijkt het op een vrije val, maw. veel te snel beneden.
To download or not to download, that's the question.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Ik kan hem zelf niet installeren (enkel mac en linux hier), maar als ik het zo hoor is het gewoon Opera die wat vereenvoudigd is (zoals dr S.A.f. ook al zei). Die meest bezochte sites in nieuwe tabbladen heten speed dials in Opera. En die heeft dit ondertussen al een jaar ofzo. Om maar even een klein voorbeeld te geven... Ik blijf voorlopig bij Opera en Safari denk ik...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mr.V
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 aug 2004, 15:30
Locatie: Hasselt
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

die_ene schreef:Ik heb vanmorgen Google Chrome geinstalleerd, en ik moet eerlijk toegeven, hij lijkt verdacht veel op FireFox qua look and feel. Neemt gewoon alles uit je firefox over (links, onthouden paswoorden, ...).

De engine die Chrome gebruikt is Webkit, dezelfde (open source) engine die Safari gebruikt. Chrome zou dus qua website weergave meer weg moeten hebben van Safari dan van Firefox of Opera.

Ik vind persoonlijk dat ze een mengeling gemaakt hebben van o.a.:
Firefox: tabbladen, aanvullingen in de url bar, enz....
Opera: "meest gebruikte pagina's" <-> quickdial in opera, het trekt wat op elkaar
IE8: surfen in alle privacy zonder het opslaan van cookies, geschiedenis e.d. (nieuwe feature van toekomstige IE8).
Safari: pagina rendering, maar dat komt natuurlijk door de engine.

Sommige webpagina's laden nog niet helemaal "normaal", maar dan heb ik het vooral over pagina's met formulieren in, of velden waar je een bestand kan uploaden.
Ze gebruiken een aangepaste versie van <input type="file"> die een tekst laat zien zolang je geen bestand hebt aangeduid. Dit kan in sommige websites de layout breken.

Maar ik ben er van overtuigd dat zulke dingen binnen korte tijd wel opgelost zullen worden.
Wat ik ook wel een leuk extraatje vind is dat domeinnamen een iets donkerdere kleur hebben dan de rest van het websites adres.

Over het algemeen lijkt het me een leuke "light" / no-nonsense browser. :wink:
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

principiële modus

Ik installeer h'm niet omdat google zo elke webpagina kent die ik bezoek. Chrome zal ook nooit de reclame van Google blocken (niet dat FF dit doet :roll:) . Ze weten trouwens al genoeg via m'n Gmailaccount :twisted:

/principiële modus
Gebruikersavatar
kweezie wabbit
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 28 feb 2007, 14:55
Contacteer:

Wel spijtig dat bij het openen van een nieuwe tab deze niet gelijk de focus krijgt. En ge kunt dat ook niet instellen zoals bij FF.
Verder valt hij best mee.
Als je tegen de lamp loopt, breng dan wat licht mee.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Ik heb hem eraf gesmeten en hij komt er nooit meer op :)

Zie sig :p
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

selder schreef:Zie sig :p
Alle google software (Google Talk, Google Earth, ...) zorgen er voor dat GoogleUpdate.exe worden gestart, ook al heb je de service disabled.
En Google-software installeert zich in jouw profiel omdat je dan geen elevated privileged nodig hebt om deze te kunnen installeren. (ergo, je moet geen administrator zijn). D'er is wel meer software die dat doet, alleen is dit de eerste keer dat je er naar op zoek bent gegaan. :)
(herinner je de keuze "Only for me / For everyone" bij de vraag voor wie dat je een bepaald pakket wilt installeren: wel dat is het verschil).
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Je vergist je met "GoogleUpdate.exe" (van Chrome) en "GoogleUpdateR.exe" van alle andere google apps.

Ik heb véél software op m'n bak staan, geen énkele zit in de %userprofile%.
En dat die GoogleUpdate.exe steeds terugsprong als ik dat process killde is er teveel aan, wat voor gedrag is dat nu :)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik heb wel degelijk 2x GoogleUpdate.exe (dus zonder R).
Eentje vanuit m'n %programfiles%, eentje vanuit m'n %userprofile% :(
Heb nu eens policygewijs GoogleUpdate.exe verboden te starten, zien wat dat helpt :)
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

heb picasa staan
en chrome heeft hier nog gestaan

momenteel zie ik geen googleupdate.exe lopen
Laatst gewijzigd door liger op 06 sep 2008, 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
pwr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 288
Lid geworden op: 14 aug 2004, 08:46
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 7 keer

werkt inderdaad zeer snel

spijtig dat men geen speedtest hier kan doen ..
of je moet de "Plugin-less version (Not reliable for fast connections)" selecteren

en inderdaad,zoals sommigen reeds opmerkten verspringt,verdwijnt en komt de tekst terug tijdens het typen van bvb. deze reactie..
wel raar,waarschijnlijk een bug ??
er is hier blijkbaar wel een spellingscontrole actief tijdens dat ik het bericht hier post of heeft de crew van Userbase zelf een wijziging aangebracht ???
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

pwr schreef:er is hier blijkbaar wel een spellingscontrole actief tijdens dat ik het bericht hier post of heeft de crew van Userbase zelf een wijziging aangebracht ???
neen, toch niet :)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”