Telenet - probleem om PRIME op te zeggen

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
IPv3001
Starter
Starter

Hallo,

We hebben digitale TV van Telenet. Toen we dit bestelden, vertelde een vriendelijke vrouw aan de telefoon ons dat er een actie loopt: "Ben je geïnteresseerd in een maand gratis PRIME Film en Sport?". Nu ja, waarom niet...? De installatie van digitale TV is zonder problemen gebeurd op 10 juni.

Gisteren opgemerkt dat we nog steeds toegang hebben tot PRIME, ook al is de gratis periode al een tijd verstreken. Dus bel ik vandaag naar de klantendienst van Telenet. Maar wat zeggen ze? Ze kunnen het niet meer opzeggen. Ik moest PRIME zelf opgezegd hebben vóór 10 juli, nu is het stilzwijgend verlengd met een contract van één jaar. Ik moest het contract maar 'ns bekijken, het stond daarop. Dat mocht die vrouw aan telefoon toch ook gezegd hebben, he! Als ik het nu opzeg, moet ik een boete betalen van 200€ wegens contractbreuk. Als ik het niet opzeg, betaal ik elke maand zo'n 40€.

Iemand raad?

EDIT: probleem inmiddels opgelost!! (details: zie bericht 02/09/2008 onderaan). Prima service van Telenet.
Laatst gewijzigd door IPv3001 02 sep 2008, 14:25, in totaal 1 gewijzigd.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Inderdaad, proefperiodes moet je zelf opzeggen dmv te bellen naar de helpdesk :)

Wij hebben dat ook moeten doen :)
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Hier is niks smerigs of abnormaals gebeurd, dus als je het er niet mee eens bent, heb je pech :).
Dit soort aanbiedingen is ALTIJD op deze manier opgezet. Uiteraard hopen ze dat je zodanig gewoon wordt aan het product dat je de proefperiode uit het oog verliest, en dan zijn zij blij natuurlijk.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Je kan misschien proberen via de ombudsdienst Telecom (sinds kort ook voor tv) om van het prime abonnement te geraken.
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster

Dat noemen ze " in de val lopen " , laat je nooit of nooit vangen door zulke acties.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

lithion schreef:Je kan misschien proberen via de ombudsdienst Telecom (sinds kort ook voor tv) om van het prime abonnement te geraken.
Heeft in mijn ogen geen zin; hier valt niks te betwisten.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Daarom aanvaard ik ook nooit zo'n dingen. Ik vindh et persoonlijk ook nogal smerig hoor: het is duidelijk met de bedoeling om mensen in de val te laten lopen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Bwoa, je moet er gewoon aan denken.

3 maand geleden was er een actie bij BTV waar je 3 maanden lang 2 boeketten gratis kreeg. Op het moment dat ik dat activeerde heb ik gewoon een reminder in mijn GSM gezet om het op tijd op te zeggen, hetgeen ik gisteren dus zonder probleem gedaan heb.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

meon schreef:
lithion schreef:Je kan misschien proberen via de ombudsdienst Telecom (sinds kort ook voor tv) om van het prime abonnement te geraken.
Heeft in mijn ogen geen zin; hier valt niks te betwisten.
Het heeft altijd zin. Al is het maar om het klachtencijfer van telenet te verhogen. Niks houdt u tegen om te proberen en het is daarbij gratis. Het zou niet de eerste keer zijn dat een operator plots kosten laat vallen na bemiddeling.
Telenet
ISP Official
ISP Official
Twitter: Telenet
Bedankt: 49 keer

IPv3001, kun je me je klantgegevens sturen via een privébericht ajb? Ik laat dan nakijken of ik iets voor je kan doen.
IPv3001
Starter
Starter

Beste Charlotte,

Ik heb daarnet een voicemail gehad van iemand van de kwaliteitsdienst van Telent. Het probleem is verholpen! Telenet heeft Prime terug verwijderd van mijn contract, zonder extra kosten. Ongelooflijk bedankt. You made my day!

Echt chic van Telenet.

Problem solved :-)
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Dit bewijst nog maar eens wat ik altijd al gedacht heb: bij eender welk bedrijf moet je gewoon op één bekwaam/commercieel ingestelde/vriendelijke persoon vallen en 99 % van de problemen kunnen van de kaart gewerkt worden. Het grote probleem is die personen te vinden.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

meon schreef:Hier is niks smerigs of abnormaals gebeurd, dus als je het er niet mee eens bent, heb je pech :).
Dit soort aanbiedingen is ALTIJD op deze manier opgezet. Uiteraard hopen ze dat je zodanig gewoon wordt aan het product dat je de proefperiode uit het oog verliest, en dan zijn zij blij natuurlijk.
IMHO schiet de wetgeving hier tekort.
Van 1 of andere louche verkoper aan de voordeur zouden dergelijke regeltjes me niet verbazen.
Van een groot bedrijf als Telenet verwacht ik dergelijke zaken niet.

Oh wacht... Telenet verkopers komen ook aan de voordeur, oeps!!
IPv3001 schreef: Ik heb daarnet een voicemail gehad van iemand van de kwaliteitsdienst van Telent. Het probleem is verholpen! Telenet heeft Prime terug verwijderd van mijn contract, zonder extra kosten. Ongelooflijk bedankt. You made my day!

Echt chic van Telenet.
Wel jammer voor die vele vele anderen die wel droog in het sterretje gepakt worden natuurlijk en nog niet de weg gevonden hebben naar forums a la Userbase/Tik.
Telenet
ISP Official
ISP Official
Twitter: Telenet
Bedankt: 49 keer

IPv3001 schreef:Ik heb daarnet een voicemail gehad van iemand van de kwaliteitsdienst van Telent. Het probleem is verholpen! Telenet heeft Prime terug verwijderd van mijn contract, zonder extra kosten. Ongelooflijk bedankt. You made my day!
Graag gedaan :)
Goztow schreef:Dit bewijst nog maar eens wat ik altijd al gedacht heb: bij eender welk bedrijf moet je gewoon op één bekwaam/commercieel ingestelde/vriendelijke persoon vallen en 99 % van de problemen kunnen van de kaart gewerkt worden. Het grote probleem is die personen te vinden.
De advisor aan de telefoon heeft m.i. geen fout gemaakt. Hij volgende enkel de voorgeschreven richtlijnen en is niet bevoegd om uitzonderingen te maken. Mijn collega's van de kwaliteitscontrole, die deze bevoegdheid wel hebben, hebben er in dit geval totaal geen probleem van gemaakt. Het contract was immers maar pas ingegaan. Het verhaal was mogelijk anders geweest als dit pas na een half jaar werd gemeld natuurlijk.
Petrikske schreef:(...)Oh wacht... Telenet verkopers komen ook aan de voordeur, oeps!!
Dat is onjuist. Verkoop aan de deur is reeds geruime tijd afgeschaft.
Petrikske schreef:Wel jammer voor die vele vele anderen die wel droog in het sterretje gepakt worden natuurlijk en nog niet de weg gevonden hebben naar forums a la Userbase/Tik.
Hoewel je ongetwijfeld een punt hebt, worden de meeste vragen/klachten correct behandeld. De medewerker die de klant aan de lijn had, had ook contact kunnen opnemen met de kwaliteitscontrole. We leren graag uit de dingen die hier (en op TIK en andere plaatsen) gemeld worden zodat we -indien mogelijk- voor een structurele oplossing kunnen zorgen zodat deze situaties in de toekomst worden vermeden.

In geval van dit specifiek voorbeeld: verkopers worden erop gewezen om de voorwaarden van een promotie duidelijk te vermelden bij een verkoop.
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”