Hallo,
We hebben digitale TV van Telenet. Toen we dit bestelden, vertelde een vriendelijke vrouw aan de telefoon ons dat er een actie loopt: "Ben je geïnteresseerd in een maand gratis PRIME Film en Sport?". Nu ja, waarom niet...? De installatie van digitale TV is zonder problemen gebeurd op 10 juni.
Gisteren opgemerkt dat we nog steeds toegang hebben tot PRIME, ook al is de gratis periode al een tijd verstreken. Dus bel ik vandaag naar de klantendienst van Telenet. Maar wat zeggen ze? Ze kunnen het niet meer opzeggen. Ik moest PRIME zelf opgezegd hebben vóór 10 juli, nu is het stilzwijgend verlengd met een contract van één jaar. Ik moest het contract maar 'ns bekijken, het stond daarop. Dat mocht die vrouw aan telefoon toch ook gezegd hebben, he! Als ik het nu opzeg, moet ik een boete betalen van 200€ wegens contractbreuk. Als ik het niet opzeg, betaal ik elke maand zo'n 40€.
Iemand raad?
EDIT: probleem inmiddels opgelost!! (details: zie bericht 02/09/2008 onderaan). Prima service van Telenet.
Telenet - probleem om PRIME op te zeggen
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Inderdaad, proefperiodes moet je zelf opzeggen dmv te bellen naar de helpdesk
Wij hebben dat ook moeten doen
Wij hebben dat ook moeten doen
- meon
- Administrator
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Hier is niks smerigs of abnormaals gebeurd, dus als je het er niet mee eens bent, heb je pech .
Dit soort aanbiedingen is ALTIJD op deze manier opgezet. Uiteraard hopen ze dat je zodanig gewoon wordt aan het product dat je de proefperiode uit het oog verliest, en dan zijn zij blij natuurlijk.
Dit soort aanbiedingen is ALTIJD op deze manier opgezet. Uiteraard hopen ze dat je zodanig gewoon wordt aan het product dat je de proefperiode uit het oog verliest, en dan zijn zij blij natuurlijk.
- brooklyn
- Elite Poster
- Berichten: 1252
- Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
- Locatie: West-Vlaanderen aan de kust
Dat noemen ze " in de val lopen " , laat je nooit of nooit vangen door zulke acties.
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
- meon
- Administrator
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Heeft in mijn ogen geen zin; hier valt niks te betwisten.lithion schreef:Je kan misschien proberen via de ombudsdienst Telecom (sinds kort ook voor tv) om van het prime abonnement te geraken.
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13592
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Daarom aanvaard ik ook nooit zo'n dingen. Ik vindh et persoonlijk ook nogal smerig hoor: het is duidelijk met de bedoeling om mensen in de val te laten lopen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Elite Poster
- Berichten: 2048
- Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Bwoa, je moet er gewoon aan denken.
3 maand geleden was er een actie bij BTV waar je 3 maanden lang 2 boeketten gratis kreeg. Op het moment dat ik dat activeerde heb ik gewoon een reminder in mijn GSM gezet om het op tijd op te zeggen, hetgeen ik gisteren dus zonder probleem gedaan heb.
3 maand geleden was er een actie bij BTV waar je 3 maanden lang 2 boeketten gratis kreeg. Op het moment dat ik dat activeerde heb ik gewoon een reminder in mijn GSM gezet om het op tijd op te zeggen, hetgeen ik gisteren dus zonder probleem gedaan heb.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 64 keer
Het heeft altijd zin. Al is het maar om het klachtencijfer van telenet te verhogen. Niks houdt u tegen om te proberen en het is daarbij gratis. Het zou niet de eerste keer zijn dat een operator plots kosten laat vallen na bemiddeling.meon schreef:Heeft in mijn ogen geen zin; hier valt niks te betwisten.lithion schreef:Je kan misschien proberen via de ombudsdienst Telecom (sinds kort ook voor tv) om van het prime abonnement te geraken.
Beste Charlotte,
Ik heb daarnet een voicemail gehad van iemand van de kwaliteitsdienst van Telent. Het probleem is verholpen! Telenet heeft Prime terug verwijderd van mijn contract, zonder extra kosten. Ongelooflijk bedankt. You made my day!
Echt chic van Telenet.
Problem solved
Ik heb daarnet een voicemail gehad van iemand van de kwaliteitsdienst van Telent. Het probleem is verholpen! Telenet heeft Prime terug verwijderd van mijn contract, zonder extra kosten. Ongelooflijk bedankt. You made my day!
Echt chic van Telenet.
Problem solved
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13592
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Dit bewijst nog maar eens wat ik altijd al gedacht heb: bij eender welk bedrijf moet je gewoon op één bekwaam/commercieel ingestelde/vriendelijke persoon vallen en 99 % van de problemen kunnen van de kaart gewerkt worden. Het grote probleem is die personen te vinden.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
- Petrikske
- Elite Poster
- Berichten: 1371
- Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
- Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
- Bedankt: 52 keer
IMHO schiet de wetgeving hier tekort.meon schreef:Hier is niks smerigs of abnormaals gebeurd, dus als je het er niet mee eens bent, heb je pech .
Dit soort aanbiedingen is ALTIJD op deze manier opgezet. Uiteraard hopen ze dat je zodanig gewoon wordt aan het product dat je de proefperiode uit het oog verliest, en dan zijn zij blij natuurlijk.
Van 1 of andere louche verkoper aan de voordeur zouden dergelijke regeltjes me niet verbazen.
Van een groot bedrijf als Telenet verwacht ik dergelijke zaken niet.
Oh wacht... Telenet verkopers komen ook aan de voordeur, oeps!!
Wel jammer voor die vele vele anderen die wel droog in het sterretje gepakt worden natuurlijk en nog niet de weg gevonden hebben naar forums a la Userbase/Tik.IPv3001 schreef: Ik heb daarnet een voicemail gehad van iemand van de kwaliteitsdienst van Telent. Het probleem is verholpen! Telenet heeft Prime terug verwijderd van mijn contract, zonder extra kosten. Ongelooflijk bedankt. You made my day!
Echt chic van Telenet.
-
- ISP Official
- Berichten: 229
- Lid geworden op: 05 dec 2007, 11:06
- Twitter: Telenet
- Bedankt: 49 keer
Graag gedaanIPv3001 schreef:Ik heb daarnet een voicemail gehad van iemand van de kwaliteitsdienst van Telent. Het probleem is verholpen! Telenet heeft Prime terug verwijderd van mijn contract, zonder extra kosten. Ongelooflijk bedankt. You made my day!
De advisor aan de telefoon heeft m.i. geen fout gemaakt. Hij volgende enkel de voorgeschreven richtlijnen en is niet bevoegd om uitzonderingen te maken. Mijn collega's van de kwaliteitscontrole, die deze bevoegdheid wel hebben, hebben er in dit geval totaal geen probleem van gemaakt. Het contract was immers maar pas ingegaan. Het verhaal was mogelijk anders geweest als dit pas na een half jaar werd gemeld natuurlijk.Goztow schreef:Dit bewijst nog maar eens wat ik altijd al gedacht heb: bij eender welk bedrijf moet je gewoon op één bekwaam/commercieel ingestelde/vriendelijke persoon vallen en 99 % van de problemen kunnen van de kaart gewerkt worden. Het grote probleem is die personen te vinden.
Dat is onjuist. Verkoop aan de deur is reeds geruime tijd afgeschaft.Petrikske schreef:(...)Oh wacht... Telenet verkopers komen ook aan de voordeur, oeps!!
Hoewel je ongetwijfeld een punt hebt, worden de meeste vragen/klachten correct behandeld. De medewerker die de klant aan de lijn had, had ook contact kunnen opnemen met de kwaliteitscontrole. We leren graag uit de dingen die hier (en op TIK en andere plaatsen) gemeld worden zodat we -indien mogelijk- voor een structurele oplossing kunnen zorgen zodat deze situaties in de toekomst worden vermeden.Petrikske schreef:Wel jammer voor die vele vele anderen die wel droog in het sterretje gepakt worden natuurlijk en nog niet de weg gevonden hebben naar forums a la Userbase/Tik.
In geval van dit specifiek voorbeeld: verkopers worden erop gewezen om de voorwaarden van een promotie duidelijk te vermelden bij een verkoop.