Einde van de wereld op 10/9 door zwarte gaten na oerknal?

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Wetenschappers zijn van plan om volgende week een test uit te voeren met een gigantische machine waarmee ze de eerste seconden na de oerknal willen nabootsen. Op die manier hopen ze nieuwe ontdekkingen te doen. Tegenstanders doen er alles aan om de test te verbieden en hebben 10 september al omgedoopt tot 'doomsday', het einde van de wereld.

Tijdmachine
Sommige wetenschappers denken dat er bij het experiment kleine zwarte gaten kunnen ontstaan. Daarom stappen tegenstanders naar de rechtbank om de test op het laatste nippertje te verbieden. Ze vrezen dat de onderzoekers het lot van de mens op het spel zetten, omdat ze spelen met het onbekende. De machine is een atoomkraker en heeft volgens The Sun veel weg van een gigantische tijdmachine. Ze is 27 kilometer lang en kost 5,4 miljard euro. Ze bevindt zich diep onder grond ergens op de grens tussen Zwitserland en Frankrijk.

Zwarte gaten

De groep die het experiment organiseert, de European Nuclear Research Centre (CERN), zegt dat de zwarte gaten even snel weer zullen verdwijnen, maar dat stelt tegenstanders niet gerust. Zij stellen dat de wetenschappers God spelen en de hele mensheid in gevaar brengen. Wat als de zwarte gaten wel overleven, groter worden en de hele aardbol opzuigen, vragen ze zich af. Het heeft veel weg van een SF-film, maar volgens CERN is het onderzoek belangrijk om de geheimen van het universum te onthullen.

Tijdens het experiment zullen atoomdeeltjes in tegengestelde richtingen worden afgevuurd. Ze zullen zo snel bewegen dat ze iedere seconde 11.245 rondjes maken in de 27 kilometer lange tunnel. Een woordvoerder van CERN probeert ons gerust te stellen: "Er zal niets geproduceerd worden dat nu al niet gebeurt in de natuur." (gb)

Bron: HLN.be
SantaSCSI
Pro Member
Pro Member

woohoo \o/.

Weer veel paniek zaaien is dit. We zullen het wel zien zeker wat ze er van maken. Tesla deed anders ook dingen die niet mis zouden staan in SF scenario's, maar we hebben er toch wel heel wat aan gehad.

Hoogstwaarschijnlijk dus een aantal godsdienstige kortzichtige angsthazen.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Oei, eerst nug vlug mijn resterende verlofdagen opnemen dan...
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

Lord Utopia schreef:Ze bevindt zich diep onder grond ergens op de grens tussen Zwitserland en Frankrijk.
Ik had dit deze morgen ook gelezen en vond deze zin wel passen in de stijl van de rest van het HLN artikel, zo van: "het is eigenlijk een geheim, maar we hebben toch kunnen achterhalen dat het CERN zich ergens op de grens van Zwitserland en Frankrijk zou moeten bevinden".

Kwestie van het dramagehalte een beetje op te krikken :-)
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

gaan we dan 21/12/2012 niet halen ?

http://www.over2012.nl/

1571 dagen, 4 uren, 28 minuten, en 48 seconden over tot het einde van de lange telling
(Deze begon 11 augustus 3114 v Chr.)
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

De plaats waar CERN hun proeven doen is toch algemeen bekend? Ik wil wel de resultaten weten van het 'proefje' :)
Afbeelding
Jan_B
Premium Member
Premium Member

Sub Zero schreef:De plaats waar CERN hun proeven doen is toch algemeen bekend? Ik wil wel de resultaten weten van het 'proefje' :)
Even ernstig: de energieen die in de Large Hadron Collider zullen worden opgewekt zijn gelijkaardig aan deze die voorkomen bij botsingen van kosmische straling in onze atmosfeer. Geen paniek dus.
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

En als het toch zou gebeuren (wat niet zo is, gezien de massa van het ontstane zwarte gat niet groot genoeg is om zijn omgeving aan te trekken), wat is dan het probleem? Je zou er vrij weinig van merken :)
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

hier op userbase zitten veel nuchtere mensen... niet veel paniek dus :)
Please help, looking for a way to get rich and fast
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Teebee schreef:gaan we dan 21/12/2012 niet halen ?
Funny, daar heb ik toevallig enkele dagen geleden een vreselijk slechte film over gezien. Om je te bescheuren... :lol:
ooh. shiny.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

8) The truth is out there 8)

*pastes two strips of ducked tape on the window in the shape of an X*

:lol:

Amaai die hebben zeker teveel op conspiracy-sites gezeten zeker, of komen misschien zelf uit een andere tijd, een duister verleden lol

Zoals ze schrijven over het CERN "een groep", het CERN is een wereldbekend/beroemd wetenschappelijk instituut dat al 50 jaar bestaat.
The organization has twenty European member states, and is currently the workplace of approximately 2600 full-time employees, as well as some 7931 scientists and engineers (representing 500 universities and 80 nationalities).
En dan over de locatie lol, ze doen alsof het publiek niet mag weten waar het CERN is, even 5 seconden googelen en ge weet precies het traject van de versneller, waarschijnlijk ook enkele satelliet- of luchtfoto's er bij. lol

De vorming van micro-zwarte gaten is inderdaad mogelijk, maar die zullen waarschijnlijk bijna meteen verdwijnen (in micro-seconden). Volgens Stephen Hawkin: "In 1974 Stephen Hawking theorized that due to quantum effects, such primordial black holes could "evaporate" by a theoretical process now referred to as Hawking Radiation in which particles of matter would be emitted. Under this theory, the smaller the size of the micro black hole, the faster the evaporation rate, resulting in a sudden burst of particles as the micro black hole suddenly explodes."
Daartegenover staat een schat van informatie die de Large Hadron Collider ons zal verschaffen

Anti-materie is potentieel veel gevaarlijker imo (ook veel interessanter in deze tijden van energie-crisis). Maar de LHC is hier eigenlijk ongeschikt voor om dat efficient te produceren, is ook zijn doel niet. Ik kijk dus redelijk gerust uit naar de eerste resultaten van de LHC.
Jan_B
Premium Member
Premium Member

Draco888 schreef:Anti-materie is potentieel veel gevaarlijker imo.
Dat begrijp ik niet goed: ben ik verkeerd te denken dat als men X kg antimaterie zou maken, men dan maximaal X kg normale materie kan vernietigen ?
Draco888 schreef:(ook veel interessanter in deze tijden van energie-crisis).
Klinkt interessant, maar ook hier begrijp ik niet goed wat je bedoelt.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

Jan_B schreef:
Draco888 schreef:Anti-materie is potentieel veel gevaarlijker imo.
Dat begrijp ik niet goed: ben ik verkeerd te denken dat als men X kg antimaterie zou maken, men dan maximaal X kg normale materie kan vernietigen ?
Inderdaad, een matterie- anti-materie reactie gebeurt op een 1:1 basis en zet dit om in 100% energie. Maar dit gebeurt in de vorm van Gamma-straling, voor de mens de gevaarlijkste en het moeilijkst om je ervoor te beschermen.

ff vergelijken : de bom op Hiroshima was 12 pounds uranium ~ 22 000 KG tnt
20 kilotons TNT = 1 x 1013 cal = 8.4 x 10^13 joules
Een halve kilo anti-materie en materie (samen dus 1kg) produceren
(1x) 9 x 10^16 joules

Jan_B schreef:
Draco888 schreef:(ook veel interessanter in deze tijden van energie-crisis).
Klinkt interessant, maar ook hier begrijp ik niet goed wat je bedoelt.
Je hebt eigenlijk je eigen vraag/opmerking al beantwoord. Anti-materie is de schoonste energie denkbaar omdat alle (anti-)materie omgezet wordt in pure energie en je dan nog eens enorm weinig nodig hebt. Wat het ook ideaal maakt als brandstof voor toekomstige ruimteschepen.
Maar we staan nog (op zijn minst) een eeuw van efficiënte anti-materie productie/collectie. En Fusie lijkt wel een noodzakelijke tussenstap.
In theorie heb je enkel (enorm veel) energie en zeer geavanceerde technologie nodig om anti-materie te produceren.
Corleone
Plus Member
Plus Member

Ik begrijp weinig tot niks van wat hierboven staat , wat ik wel weet is dat we ons nog niet ongerust hoeven te maken , nog niet wel te verstaan , we hebben nog wel een paar jaar , tot 21/12/2012 om precies te zijn , het einde van de grote cyclus en "Creation Day" op die dag , alé volgens de Maya's toch.

Zie maar dat ge uitgeslapen zijt dien dag :P
Afbeelding
Afbeelding
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Draco888 schreef:Inderdaad, een matterie- anti-materie reactie gebeurt op een 1:1 basis en zet dit om in 100% energie. Maar dit gebeurt in de vorm van Gamma-straling, voor de mens de gevaarlijkste en het moeilijkst om je ervoor te beschermen.
Hulk angry, Hulk smash things ! Kapooow :D

[ontopic]
Anyway, heb nog niet zolang geleden een SciFi novel gelezen in de Engines of God series waarin quasi hetzelfde onderwerp aan boord kwam. Geleerden hadden een tachyon versneller gemaakt van een paar miljoen kilometer lang :), maar dit werd door onbekende aliens kapotgemaakt omdat de vrijgekomen materie een zwart gat zou gemaakt hebben dat oneindig en exponentieel zou expanderen.

Nu, maak ik me hierover dus zorgen .. JA, eerlijk gezegd wel. Lig ik er wakker van ? neen, of ik me er nu zorgen over maak of niet, kan er toch niks aan veranderen ... :/

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
misterjo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 16 keer

Daar durf ik echt geld opzetten dat die deeltjesversneller niets kwaad gaat doen.
Ik ga op beide oren slapen :twisted:
defenderII
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 18 keer
Contacteer:

je hebt meer kans om omtekomen met een accident in de periode tot 10/09 dan dat er een alles verzwelgend zwart gat zou onstaan bij een van de experimenten van het CERN. (BTW als ik goed gelezen heb is deze test nog niet op volle capaciteit, de vorming van eventuele zwarte gaten was enkel mogelijk bij botsingen op vol vermogen)

end of the world here we come :lol:
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

misterjo schreef:Daar durf ik echt geld opzetten dat die deeltjesversneller niets kwaad gaat doen.
Ik ga op beide oren slapen :twisted:
't is gewaagder om er geld op te zetten als hij juist wél iets gaat doen he :p
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik zie eerder een breuk in het space-time continuüm ontstaan dan een zwart gat.
Torchwood, The mist, Primevil e.a. gaan er maar klein bier bij zijn. :lol:
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Ach ja als dit lichaam sterft download ik gewoon in een nieuw lichaam ;).
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

deej schreef:Ach ja als dit lichaam sterft download ik gewoon in een nieuw lichaam ;).
Dan hoop ik voor u dat het waar is dat er tijdsdialatie effect is rond zwarte gaten, want met de uploadsnelheden die ze hier hebben zal dat wel ff duren :lol:

PS:
BTW LU, kan misschien interessanter zijn om te wedden dat het fout gaat, maar in dat geval gaat ni lang geniet van uw winst hebben lol.
LaundroMat
Pro Member
Pro Member

Half-Life revisited!
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

En Google doet ook mee... :-)

Afbeelding
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

We zijn er toch nog altijd, dus de wereld is nog niet vergaan!
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

We gaan het ook niet zo direct weten of voelen, als het zwart gat effectief zou ontstaan zal het nog even duren vooraleer dit naar de aardkern is gezakt. Maar vooraleer het zover zou zijn zijn we er al lang niet meer omwille van de aardschokken, overstromingen, superstormen enzo .. (err Ike x50 anyone ?)

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Ze gaan lanzaam van start. De eerste botsingen zijn pas voor binnen een paar dagen voorzien. Nog tijd genoeg om te genieten van uw laatste dagen op die zandkorreltje ;-)
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Iemand een idee wanneer ze ermee starten?
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster

Tijdens het interview op de radio (met een belgische wetenschapper ter plaatse) zei de man dat ze vandaag de eerste ring in gebruik gaan nemen en een aantal dagen wachten/observeren tot men er zeker van is dat die stabiel loopt. Daarna zou pas de tweede ring in gebruik genomen worden om een tijdje daarna te beginnen met de botsingen.

Niet echt gedetailleerd dus, maar het is toch iets ;-)

Edit : gevonden op wikipedia : The LHC is now operational, and in the process of being prepared for first collisions. The first beam was circulated through the collider on the morning of 10 September 2008. The first high-energy collisions are planned to take place after the LHC is officially unveiled on 21 October 2008.

CERN successfully fired the protons around the tunnel in stages, several kilometres at a time. The particles were fired clockwise direction into the accelerator below the Swiss-French border at 9:32 am. (8.32 am UK time). The LHC successfully completed its first major test, for after a series of trial runs, 2 white dots flashed on a computer screen showing the protons traveled the full length of the Collider. CERN plans to send it counterclockwise, and eventually the 2 beams will be fired in opposite directions with the aim of smashing together protons to see how they are made.It took less than 1 hour to guide the stream of particles around its inaugural circuit.

Bron : http://en.wikipedia.org/wiki/Large_Hadron_Collider
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Gisteren gans artikel hierover in de Standaard.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Bekijk het positief, moest het mis gaan weten we eindelijk wat er met je gebeurt als je in een zwart gat valt ;)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Jan_B
Premium Member
Premium Member

Sasuke schreef:We gaan het ook niet zo direct weten of voelen, als het zwart gat effectief zou ontstaan zal het nog even duren vooraleer dit naar de aardkern is gezakt. Maar vooraleer het zover zou zijn zijn we er al lang niet meer omwille van de aardschokken, overstromingen, superstormen enzo .. (err Ike x50 anyone ?)

Grtz,
Sasuke
Jouw post heeft me aan het denken gezet. Ik ging er intuitief van uit dat, indien er een mini-zwart gat zou geproduceerd worden, dit zou leiden tot de ogenblikkelijke vernietiging van de aarde, maar misschien is dat niet zo.

Ge-Google heeft me niet meteen wijzer gemaakt over het al dan niet juist zijn van mijn intuitie.

Iemand meer info ?
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

Beetje redeneren... die aantrekking gebeurt door zwaartekracht. Hoe meer materie in de kern terecht komt, hoe sterker de aantrekkingskracht. Dat ding moet dus groeien. Het zal ook naar de kern van de aarde toetrekken vermits die aantrekkingskracht op elkaar uitvoeren. Maar dan is het hier wel al serieus kapot.

Ik snap eigenlijk niet goed waar ze met hun mini zwarte gaten vandaan zullen komen. Voor zover ik het gesnapt heb is het een reuze ster die uitgedoofd geraakt en dan implodeert. Die implosie is dan zo sterk dat de materie enorm wordt samengedrukt. Het zwarte gat straalt dan niet meer en slokt alleen nog maar op.

Met die LHC gaan ze partikels tegen elkaar laten botsen zodat ze in kleinere stukken uiteen vallen. Ik zie niet in wat er daar aan massa zit dat zo sterk kan aantrekken dat de wereld verdwijnt. Had wel iets gehoord over die higgs deeltjes. Als je het pure deelte losmaakt wat de essentie van zwaartekracht is, en deze geraken gebundeld... dan kan je misschien wel iets creeren dat we niet willen :)

Bon, genoeg verzonnen.. tijd om te slapen. Ben nieuwschierig
Please help, looking for a way to get rich and fast
Jan_B
Premium Member
Premium Member

BungaMan schreef:Beetje redeneren... die aantrekking gebeurt door zwaartekracht. Hoe meer materie in de kern terecht komt, hoe sterker de aantrekkingskracht. Dat ding moet dus groeien.
Klopt. De vraag is: hoe snel ?
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: amedee
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster

Ik snap eigenlijk niet goed waar ze met hun mini zwarte gaten vandaan zullen komen. Voor zover ik het gesnapt heb is het een reuze ster die uitgedoofd geraakt en dan implodeert. Die implosie is dan zo sterk dat de materie enorm wordt samengedrukt. Het zwarte gat straalt dan niet meer en slokt alleen nog maar op.
Je geeft hier zelf de oplossing :-)

Als je maar genoeg druk uitoefent op gelijk welke materie, zij het een stuk ijzer/molecule/atoom, bekom je uiteindelijk een zwart gat.

Om het zeer eenvoudig voor te stellen:

1- Er is een theorie die zegt dat de massa van materie die zich voortbeweegt aan de snelheid van het licht oneindig groot is. (Dat is de reden waarom je niet sneller dan het licht zou kunnen reizen, bijvoorbeeld)

2- Wanneer twee van deze deeltjes, in de cyclotron, met een snelheid 2X zo groot als deze van het licht frontaal met elkaar in botsing komen zou er op het punt van impact een oneindig grote druk ontstaan welke een zwart gat zou kunnen doen ontstaan.

Dit is ongeveer de redenering van de groene jongens :wink:
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: amedee
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Mahimahi schreef:2- Wanneer twee van deze deeltjes, in de cyclotron, met een snelheid 2X zo groot als deze van het licht frontaal met elkaar in botsing komen zou er op het punt van impact een oneindig grote druk ontstaan welke een zwart gat zou kunnen doen ontstaan.
De deeltjes botsen niet met elkaar met 2x de snelheid van het licht. Ze botsen met elkaar met de snelheid van het licht. ;-)
Tot zover toch mijn begrip van de relativiteitstheorie.

Er "ontstaat" geen zwart gat op een punt met (bijna) oneindig grote druk (of beter: een gravitationeel ingeklapt punt). Een punt met oneindig grote gravitatie _is_ een zwart gat, volgens de definitie van het begrip "zwart gat",
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster

Nope, wanneer 2 deeltjes die beiden de lichtsnelheid hebben met elkaar botsen, botsen ze met 2X de lichtsnelheid.

Een frontale botsing van twee auto's die 60 KM/uur rijden is hetzelfde als één auto die tegen 120 KM/uur tegen een muur rijdt. :-)
Jan_B
Premium Member
Premium Member

Mahimahi schreef:Nope, wanneer 2 deeltjes die beiden de lichtsnelheid hebben met elkaar botsen, botsen ze met 2X de lichtsnelheid.
Volgens mij niet in de relativistische fysica.
Mahimahi schreef:Een frontale botsing van twee auto's die 60 KM/uur rijden is hetzelfde als één auto die tegen 120 KM/uur tegen een muur rijdt. :-)
Ja, omdat die snelheden ver beneden de lichtsnelheid liggen.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster

Ja lap !

Deeltjesversneller 'eist' eerste leven

De veelbesproken deeltjesversneller, de Large Hadron Collider, die gisteren in gebruik is genomen, heeft een eerste leven 'geëist'. Een zestienjarig meisje uit India heeft gisteren zelfmoord gepleegd uit angst dat de wereld zou vergaan door het oerknalexperiment.

Bij het experiment wordt het ontstaan van het universum nagebootst, waarbij volgens critici zwarte gaten kunnen ontstaan die de aarde vernietigen. Het meisje zou zich de afgelopen tijd al redelijk zorgen hebben gemaakt over een mogelijke ondergang van de wereld als gevolg van dit experiment, ondanks dat haar meermaals verteld is dat dit niet zou gebeuren. "We zeiden tegen haar dat ze zich geen zorgen moest maken, maar tevergeefs", aldus haar vader.

Bron : http://frontpage.fok.nl/nieuws/98789/-D ... leven.html
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Mahimahi schreef:Nope, wanneer 2 deeltjes die beiden de lichtsnelheid hebben met elkaar botsen, botsen ze met 2X de lichtsnelheid.

Een frontale botsing van twee auto's die 60 KM/uur rijden is hetzelfde als één auto die tegen 120 KM/uur tegen een muur rijdt. :-)
Deeltjes kunnen gewoon niet sneller dan het licht (volgens de huidige theorieën en modellen ten minste) reizen. Jouw voorbeeld is een gewone 'Newtoniaanse' voorstelling van botsingen, maar is niet de realiteit.

Een beetje terzijde...

Bij dergelijke discussies denk ik altijd terug aan een stukje uit een populair-wetenschappelijk boek dat ik ooit gelezen heb. Als analoog voorbeeld om aan te tonen dat de lichtsnelheid (in een bepaald medium) altijd constant is, ongeacht de positie of snelheid van de observator:
"Bart Simpson (jaja, de gele) had er een skateboard gebouwd met een superkrachtige motor met als bedoeling om aan lichtsnelheid voorbij zijn zus Lisa te vliegen die net op dat moment een lichtstraal uit een zaklamp zou uitzenden in dezelfde richting als waarin Bart vloog. Het achterliggende idee was dat Bart, aangezien hij aan lichtsnelheid vliegt, 'op dezelfde hoogte' zou blijven als de door Lisa uitgezonden lichtstraal om zodoende het licht te kunnen 'zien'...

Groot was echter hun verbazing toen Bart terugkeerde. Vanuit het standpunt van Lisa reisde het licht aan dezelfde snelheid als Bart, nl 300.000 km/s. Maar Bart was zeer teleurgesteld toen hij meldde dat het licht van hem weg bewoog aan dezelfde snelheid, 300.000 km/s."
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”