netwerkkaart of adsl modem stuk?

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 29 keer

Gisterenmorgen lomp geweest en achter de netwerkkabel blijven hangen die van de achterkant van de pc naar de adslmodem loopt. Kabel aan pc terug goed ingestoken en er verder niet bij stilgestaan tot ik gisterenavond vaststelde dat ik niet op internet geraakte. Meer nog ik kan niet meer via 10.0.0.138 inloggen op mijn modem/router. Ik heb al eens een andere netwerkkabel genomen maar hetzelfde resultaat. Aan de kant van de modem waar ik de netwerkkabel dus inplug brandt een groen lampje konstant. De andere lampjes die vast branden zijn de power en de adsl actieve lijn. Dan is er nog een lampje dat in een zelfde tempo steeds aan en uit gaat. Ik meen te herinneren dat dit vroeger toch niet zo was, dat er dus meer afwisseling inzat en dat ook het lampje ernaast af en toe knipperde

Aan de pc zelf als ik de netwerkkabel losmaak krijg ik hier melding van op het scherm en bij het terug insteken zegt hij bij snelle lanverbindingen dat de status "verbonden" is.

Waar denken jullie nu dat de fout ligt? Wat kan ik nog meer testen? ik zou pas vanavond kunnen uittesten met een andere adslmodem maar ondertussen vraag ik het hier toch maar eens
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 428 keer
Bedankt: 113 keer
Provider

Kan je pingen naar de modem ?
TimDW
Member
Member

Als je in opdrachtprompt (cmd) "ipconfig" typt, welk IP adres, gateway en DNS krijgt de pc?
Normaal heeft iedere ADSL-modem minimum 3 lampjes (afgezien van de powerled):
1x LAN (of oudere modems: USB) => verbinding naar pc => knippert bij netwerkactiviteit van de pc
1x line sync / DSL => moet normaal vast branden
1x WAN / internet => knippert bij het surfen
bartman
Elite Poster
Elite Poster

AnD schreef:Kan je pingen naar de modem ?
euh als ik ping naar 10.0.0.138 krijg ik geen reply

trouwens als ik ping naar 127.0.0.1 geeft hij wel replys, betekent dit dat de netwerkkaart van de pc niet dood is?
bartman
Elite Poster
Elite Poster

TimDW schreef:Als je in opdrachtprompt (cmd) "ipconfig" typt, welk IP adres, gateway en DNS krijgt de pc?
Normaal heeft iedere ADSL-modem minimum 3 lampjes (afgezien van de powerled):
1x LAN (of oudere modems: USB) => verbinding naar pc => knippert bij netwerkactiviteit van de pc
1x line sync / DSL => moet normaal vast branden
1x WAN / internet => knippert bij het surfen
een ip adres en 2 dns adressen staan ingevuld bij de netwerkconfiguratie onder lanverbindingen. Als ik op internet wil gaan, log ik eerst via de brower in op de modem/router en daar kies ik dus voor connect. (maar ja dat gaat nu niet meer he)

het lan lampje aan de modem knippert niet maar brandt konstant. (ook als de pc uitstaat)
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Bartman, doe eens een korte reset van je modem. Stroom ongeveer een minuutje af. Laat hem dan even een paar minuutjes doen en probeer nog eens om in te loggen in de modem via uw browser.
Afbeelding
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 428 keer
Bedankt: 113 keer
Provider

bartman schreef:
AnD schreef:Kan je pingen naar de modem ?
euh als ik ping naar 10.0.0.138 krijg ik geen reply

trouwens als ik ping naar 127.0.0.1 geeft hij wel replys, betekent dit dat de netwerkkaart van de pc niet dood is?
Zover dat ik weet kan je altijd pingen naar 127.0.0.1, dus a.d.h.v. dat weet je nog altijd niet of je netwerkkaart stuk is of niet.
De koperen baantjes waar de RJ45 connector inzit op de modem en op de computer zijn toch niet vervormd zodat sommige elkaar raken ?
bartman
Elite Poster
Elite Poster

dit weekend de adsl modem getest op een andere locatie, en daar doet hij het dus nog wel. Ik vermoed dat het dus de onboard netwerkkaart stuk gegaan is, hoewel het lampje ervan soms wel flikkert. Gisteren opnieuw nog een de modem aangesloten thuis , en hier deed hij het dus opnieuw niet.
TimDW
Member
Member

127.0.0.1 is puur software, dit test de netwerkkaart niet, wel de TCP/IP stack.
Probeer eens te pingen naar het IP-adres dat hij krijgt (ipconfig)...
Anders paar commando's om netwerk opnieuw op factory defaults te zetten:

Code: Selecteer alles

netsh int ip reset c:\resetlog.txt
netsh winsock reset catalog
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 103 keer

test eens met linux-live cd/windows bootable cd
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”