12mbit ?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Fre.C
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 16 jun 2008, 20:08
Locatie: Maasmechelen

logion schreef:Zelfs met 24mbit hoor je toch nooit van mensen dat ze meer dan 15mbit halen? Cfr. dommel cityconnect klanten.
12mbit is meer dan voldoende op ADSL2+ technologie denk ik, veel ben je er toch niet mee met het volume dat je maar krijgt.


:???: :???: :???: Maat van mij in hasselt haalt 20mbit met cityconnect
Dommel > rest van belgische ISP's
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Pi R² schreef:Wat hebt gij nu zojuist allemaal moeten doen?


Niks. 'k Kwam thuis van mijn werk en 'k had mijn 12 mbps.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

Fre.C schreef:
logion schreef:Zelfs met 24mbit hoor je toch nooit van mensen dat ze meer dan 15mbit halen? Cfr. dommel cityconnect klanten.
12mbit is meer dan voldoende op ADSL2+ technologie denk ik, veel ben je er toch niet mee met het volume dat je maar krijgt.


:???: :???: :???: Maat van mij in hasselt haalt 20mbit met cityconnect

cityconnect is geen belgacom:)
En naar wie moet je nu bellen om te vragen naar info omtrent adsl2+?
Ik heb klantendienst Brussel gebeld, maar die zijn daar percies niet al te snugger; Ze kunnen enkel zeggen of je BGC tv kan krijgen of niet. Dit kan ik zelf ook zien op de website.

Ik had es tijdje terug gebeld(Storignen dacht ik) en die begonnnen over groene zones enzo in 2e helft van augustus. Wel zo'n info zou ik nu ook terug willen, want augustus is zo goed als gedaan en er is nog niets verandert. NB ik ben wel dommel klant, maar dat kan niet zoveel uitmaken zekerst? ;)
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Ondertussen nog steeds geen snelheidsverhoging, ook nie na een power-off en power-on van de Sagem VDSL2 modem.

Men zal snel mogen zijn om dit nog in augustus rond te krijgen. Ik heb zo de indruk dat het per regio upgegrade wordt.
Fre.C
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 16 jun 2008, 20:08
Locatie: Maasmechelen

frado schreef:
Fre.C schreef:
logion schreef:Zelfs met 24mbit hoor je toch nooit van mensen dat ze meer dan 15mbit halen? Cfr. dommel cityconnect klanten.
12mbit is meer dan voldoende op ADSL2+ technologie denk ik, veel ben je er toch niet mee met het volume dat je maar krijgt.


:???: :???: :???: Maat van mij in hasselt haalt 20mbit met cityconnect

cityconnect is geen belgacom:)


=exactly my point :)

Cfr. dommel cityconnect klanten <- geen idee wat de afkorting Cfr. is, zal wel slaan op enkel dommel cityconnect klanten :oops:
Dommel > rest van belgische ISP's
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

See for record ofzo lol
Gebruikersavatar
Giljom
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 sep 2003, 11:29
Locatie: Belgisch Limburg
Bedankt: 2 keer

Hallo ik ben al een maand bezig met het vragen van Go naar die speed+, maar geen resultaat, alle techniekers zeggen dat het gaat in Bree op de centrale, maar ze willen het alleen geven als ik TV daar bij neem, wat ik achteraf wel wil doen , maar nu gaat het mij om het principe, ik betaal graag die 50 euro , maar ik krijg het niet klaar, weet iemand hoe ik daar aan geraak, ik ben een Belgacom fan, maar toch geen resultaat
Ik weet minder als u, maar wil bijleren, bedankt
Blino
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 26 jul 2003, 11:23
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Hier ook nog altijd geen 12mbit, wel 9mbit.
ADSL2+ met BTV.

Ze moeten mij niet komen vertellen dat mijn lijn het niet aankan, ik weet dat ik een goede lijn heb, ze hebben trouwens ooit eens verteld dat ik slechts op een goede 900m van de centrale zit.
Haal nu moeiteloos +900kb als btv niet aanstaat.

Nuja afwachten tot morgen zeker...
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Blino schreef:Hier ook nog altijd geen 12mbit, wel 9mbit.
ADSL2+ met BTV.

Ze moeten mij niet komen vertellen dat mijn lijn het niet aankan, ik weet dat ik een goede lijn heb, ze hebben trouwens ooit eens verteld dat ik slechts op een goede 900m van de centrale zit.
Haal nu moeiteloos +900kb als btv niet aanstaat.

Nuja afwachten tot morgen zeker...

Voor ADSL2+ zal men niet hoger dan 9 Mbit gaan. Je hebt de eingelijke verhoging dus al gehad...

Wil je hoger, dan zal je moeten afwachten/informeren over de beschikbaarheid van VDSL2.
Technisch kan ADSL2+ tot 24 Mbit, maar dit wordt door BGC niet aangeboden (waarschijnlijk omdat dit slechts voor een klein aantal klanten naar afstand toe haalbaar is).
Blino
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 26 jul 2003, 11:23
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

TomG schreef:
Blino schreef:Hier ook nog altijd geen 12mbit, wel 9mbit.
ADSL2+ met BTV.

Ze moeten mij niet komen vertellen dat mijn lijn het niet aankan, ik weet dat ik een goede lijn heb, ze hebben trouwens ooit eens verteld dat ik slechts op een goede 900m van de centrale zit.
Haal nu moeiteloos +900kb als btv niet aanstaat.

Nuja afwachten tot morgen zeker...

Voor ADSL2+ zal men niet hoger dan 9 Mbit gaan. Je hebt de eingelijke verhoging dus al gehad...

Wil je hoger, dan zal je moeten afwachten/informeren over de beschikbaarheid van VDSL2.
Technisch kan ADSL2+ tot 24 Mbit, maar dit wordt door BGC niet aangeboden (waarschijnlijk omdat dit slechts voor een klein aantal klanten naar afstand toe haalbaar is).

Ja en vdsl2 is voor zoveel meer mensen beschikbaar zeker? :lol:

Aub wat een zever, dus misschien een paar % van klanten kunnen ze die verhoging aanbieden. :roll:
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Blino schreef:
TomG schreef:
Blino schreef:Hier ook nog altijd geen 12mbit, wel 9mbit.
ADSL2+ met BTV.

Ze moeten mij niet komen vertellen dat mijn lijn het niet aankan, ik weet dat ik een goede lijn heb, ze hebben trouwens ooit eens verteld dat ik slechts op een goede 900m van de centrale zit.
Haal nu moeiteloos +900kb als btv niet aanstaat.

Nuja afwachten tot morgen zeker...

Voor ADSL2+ zal men niet hoger dan 9 Mbit gaan. Je hebt de eingelijke verhoging dus al gehad...

Wil je hoger, dan zal je moeten afwachten/informeren over de beschikbaarheid van VDSL2.
Technisch kan ADSL2+ tot 24 Mbit, maar dit wordt door BGC niet aangeboden (waarschijnlijk omdat dit slechts voor een klein aantal klanten naar afstand toe haalbaar is).

Ja en vdsl2 is voor zoveel meer mensen beschikbaar zeker? :lol:

Aub wat een zever, dus misschien een paar % van klanten kunnen ze die verhoging aanbieden. :roll:

Welja, in mijn regio is ADSL2+ nooit mogelijk geweest, maar VDSL2 dus nu wel (al wacht ik ook nog op de snelheidsverhoging, niettegenstaande de modem op 25 Mbit synct en ik 2 simultane HDTV streams kan ontvangen).

Met andere woorden: ik vermoed dat men eerst ROP's voor VDSL2 plaatst waar nu nog geen ADSL2+ (en dus geen BGC TV mogelijk is -> grote prioriteit voor BGC om dit zoveel mogelijk beschikbaar te maken).

Eens dat achter de rug is, zal men ook wel verder ADSL2+ klanten overzetten op VDSL2.
Gebruikersavatar
Giljom
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 sep 2003, 11:29
Locatie: Belgisch Limburg
Bedankt: 2 keer

dat belgacom nu eens eindelijk stopt met beloftes, ze sturen iedereen een mail, dat hij de speed 2 op de Go kan hebben voor 50 euro, en dan gaat het niet zonder Bct, ik zit op 1 km van de centrale, en ze willen gewoon niet, hou nu eens op met die valse beloften, als ik nu 1 km of 5 km van de centrale afzit, ik betaal voor de snelheid, als het technisch niet mogelijk is dan moeten ze mij maar een ander abbonnement geven, en gratis, en het is technisch wel mogelijk volgens iedere technieker, maar de verkoopdienst zegt gewoon neen, dat ze mij eens proberen uit teleggen, met TV wel , en zonder niet, dus als ik TV neem gaan ze voor mij waarschiijnlijk een volledige nieuwe centrale bouwen, gewoon afzetterij, koppelverkoop en niets anderd
Ik weet minder als u, maar wil bijleren, bedankt
stijn007
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 18 jul 2008, 12:25

daar zitten een paar stevige waarheden in :-)

Ik blijf mij afvragen of ze echt niets meer kunnen/willen aanbieden voor een abonnement van méér dan 50 euro per maand?
Fre.C
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 16 jun 2008, 20:08
Locatie: Maasmechelen

Giljom schreef: koppelverkoop en niets anderd


En dan beweert de staat ook nog dat koppelverkoop in België niet is toegelaten :roll:
Dommel > rest van belgische ISP's
stijn007
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 18 jul 2008, 12:25

Kben nog jong dus de opmerking kan verkeerd zijn, maar is dat zo normaal dat de staat (veel) aandelen heeft bij belgacom? De sponsor betaalt en de sponsor bepaalt....niet?

Sorry is off topic!
Gebruikersavatar
Giljom
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 sep 2003, 11:29
Locatie: Belgisch Limburg
Bedankt: 2 keer

als iedereen eens begon te slepen met het betalen van de faktuur, en procentueel betalen gelijk aan de snelheid, want die doen gewoon wat ze willen, en als ge wat moeilijk doet, dan zeggen ze vlakaf , dan moet ge overgaan naar Telenet, dat is op dit ogenblik de instelling van belgacom, triestig, hoe meer klachten er binnenkomen , mischien veranderd er dan wat, ze antwoorden mij zelfs niet op faxen of e-mails
Ik weet minder als u, maar wil bijleren, bedankt
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

TomG schreef:Welja, in mijn regio is ADSL2+ nooit mogelijk geweest, maar VDSL2 dus nu wel (al wacht ik ook nog op de snelheidsverhoging, niettegenstaande de modem op 25 Mbit synct en ik 2 simultane HDTV streams kan ontvangen).

Met andere woorden: ik vermoed dat men eerst ROP's voor VDSL2 plaatst waar nu nog geen ADSL2+ (en dus geen BGC TV mogelijk is -> grote prioriteit voor BGC om dit zoveel mogelijk beschikbaar te maken).

Eens dat achter de rug is, zal men ook wel verder ADSL2+ klanten overzetten op VDSL2.


En je kan niet sneller surfen,... vreemd te noemen :roll:
Dat is echt van niet willen ginder bij Belgacom.

Situatie hier idem,.... vdsl2 en syncen op 25 Mbit ..... al heb ik om al die snelheidsverhogingen niet moeten vragen,.. zelfs niet toen ik nog op gewone vdsl zat.
Ergens half juni ging het bij mij hier ineens downloadspeed X3 :!:
Ik zat naar 't schijnt in een testregio op dat moment.

Download is hier max. 1340Kb/sec. ... of ik nu 1 of 2 gewone niet HD-streams binnenhaal .... veranderd niets aan de snelheid.

met HD op is het ietsje anders ...
1 HD-stream op doet hem zakken naar 1250Kb/sec.
2 HD-streams op ...... dan doet de speed hier wel een ferme duik naar 250 Kb/sec. ongeveer.

Hier kan je dus uit afleiden dat 1 HD-stream ong. 1000Kb/sec. nodig heeft.
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

Kan der mij iemand zeggen naar welk nr ik moet bellen voor te zagen om adsl2+? Ik werd van storingen naar klantendienst naar adsl installatie gestuurd.....
En hollebollegijs antwoordt natuurlijk niet op pm's
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

frado schreef:Kan der mij iemand zeggen naar welk nr ik moet bellen voor te zagen om adsl2+? Ik werd van storingen naar klantendienst naar adsl installatie gestuurd.....
En hollebollegijs antwoordt natuurlijk niet op pm's

En heb je nu niet meer nieuws na al die verschillende nummers?
hollebollegijs gaat dat ook niet weten hoor, kheb ook al zoiets gevraagd en kreeg een kort antwoord van "geen idee".
De enige is de klantendienst op 0800 22800 die zich daar mee bezig houd.
Hier ook geen Adsl2+ (blijkbaar weten ze nog niet of ze adsl2+ of Vdsl2 gaan doen hier)
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

Patje schreef:
frado schreef:Kan der mij iemand zeggen naar welk nr ik moet bellen voor te zagen om adsl2+? Ik werd van storingen naar klantendienst naar adsl installatie gestuurd.....
En hollebollegijs antwoordt natuurlijk niet op pm's

En heb je nu niet meer nieuws na al die verschillende nummers?
hollebollegijs gaat dat ook niet weten hoor, kheb ook al zoiets gevraagd en kreeg een kort antwoord van "geen idee".
De enige is de klantendienst op 0800 22800 die zich daar mee bezig houd.
Hier ook geen Adsl2+ (blijkbaar weten ze nog niet of ze adsl2+ of Vdsl2 gaan doen hier)

Dat nr is het nr van klantendienst brussel zeker he?
Die gaven mij als antwoord: ja meneer wij kunne enkel zien of gij BGC Tv kan hemme, meer kan ik ook nie zien. En kzou eigenlijk nie weten nara wie ik u zou moeten doorsturen om dat te vragen..

Maw ge weet niks meer dus. Maar zoals al paar keer gezegd heeft er mij eens een persoon verteld over die groene zones enz, en die zei mij dat ik adsl2+ in de augustus wave zou hebben. Die kan dat toch niet verzonnen hebben...(dit was nog voor BGC dit aankondigde voor zijn eigen klanten, mss moeten ze nu iets anders zeggen?)
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

TomG schreef:Ondertussen nog steeds geen snelheidsverhoging, ook nie na een power-off en power-on van de Sagem VDSL2 modem.

Men zal snel mogen zijn om dit nog in augustus rond te krijgen. Ik heb zo de indruk dat het per regio upgegrade wordt.

Eindelijk!

Your DOWNLOAD Speed:
11265 kbps or 1408 KB/sec

an efficiency of ~282%

up
Your UPLOAD Speed:
424 kbps or 53 KB/sec
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

TomG schreef:
TomG schreef:Ondertussen nog steeds geen snelheidsverhoging, ook nie na een power-off en power-on van de Sagem VDSL2 modem.

Men zal snel mogen zijn om dit nog in augustus rond te krijgen. Ik heb zo de indruk dat het per regio upgegrade wordt.

Eindelijk!

Your DOWNLOAD Speed:
11265 kbps or 1408 KB/sec

an efficiency of ~282%

up
Your UPLOAD Speed:
424 kbps or 53 KB/sec

iets speciaals gedaan? En waar woonde(telefoon nr) 0XX?
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Niks speciaals gedaan, zone 056 (regio Kortrijk).
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

laat ons hopen dat zone 058 morgen aan de beurt is dan ;)
DimaX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 apr 2007, 15:56

En zone 059 overmorgen :lol:
Matthias_VL
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 29 jun 2008, 17:22
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 3 keer

Hopelijk is den Jos niet ziek morgen :lol:
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

TomG schreef:Niks speciaals gedaan, zone 056 (regio Kortrijk).

Zone 056 is heel groot hoor, ik zit ook in de 056 zone (Adsl2+ niet beschikbaar : Centrale niet aangepast)
maar de ene stad/gemeente is groter/kleiner en moderner dan de andere.
maw ik zie niet meteen een logica in de zone aanpassing.

Matthias_VL schreef:Hopelijk is den Jos niet ziek morgen :lol:

Bij ons in de streek is de Jos al maanden ziek vermoed ik, daar er hier nog steeds niets is waarmee het sneller kan .....
(geen Adsl2+ en geen Vdsl)_____ :bang:
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

Matthias_VL schreef:Hopelijk is den Jos niet ziek morgen :lol:

Onzen çois is al effe ziek peisek :-D
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Patje schreef:
TomG schreef:Niks speciaals gedaan, zone 056 (regio Kortrijk).

Zone 056 is heel groot hoor, ik zit ook in de 056 zone (Adsl2+ niet beschikbaar : Centrale niet aangepast)
maar de ene stad/gemeente is groter/kleiner en moderner dan de andere.
maw ik zie niet meteen een logica in de zone aanpassing.

Welja, ADSL2+ is er hier nooit geweest en men is daarom ineens op VDSL2 overgegaan.

Ik vermoed dat dit in jouw buurt ook wel zo zal zijn binnenkort.

Btw, in principe zou je toch de hoogste haalbare sync op ADSL moeten halen nu (max 8 Mbit, afhankelijk van afstand tot centrale)?
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

ja vandaag was't ook weer niks:(
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

TomG schreef:Welja, ADSL2+ is er hier nooit geweest en men is daarom ineens op VDSL2 overgegaan

Ik vermoed dat dit in jouw buurt ook wel zo zal zijn binnenkort.

Btw, in principe zou je toch de hoogste haalbare sync op ADSL moeten halen nu (max 8 Mbit, afhankelijk van afstand tot centrale)?

Hoi
Nee zo werkt het niet, ik sta nog altijd op 4,6 Mbit gewone Adsl.
wie niet in aanmerking komt voor de 12Mb blijft gewoon op 4,6 (worden niet verhoogd naar 8Mb op gewone adsl)
Vdsl2 zou niet interresant zijn voor mij wegens geen zin in TV, enkel B-TV klanten zetten ze over op vdsl2 en niet voor internet alleen.
(tenzij ze binnenkort veranderen van gedacht)
ik hoop nog stiekem op adsl2+ maar ik weet het niet wat ze van plan zijn
hier in de buurt.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
Kwabber
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 13 dec 2003, 13:34
Locatie: Izegem
Bedankt: 3 keer

Your DOWNLOAD Speed:
11359 kbps or 1420 KB/sec
an efficiency of ~95%

Your UPLOAD Speed:
403 kbps or 50 KB/sec

:twisted:
vandenindenove
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 jun 2008, 18:30

Sinds gisterenavond in zone 03

http://www.speedtest.net/result/317271916.png
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Kwabber schreef:Your DOWNLOAD Speed:
11359 kbps or 1420 KB/sec
an efficiency of ~95%

Your UPLOAD Speed:
403 kbps or 50 KB/sec

:twisted:

o_O
kan toch niet met sync van 12mbit? Overhead van maar 5%?
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

liger schreef:
Kwabber schreef:Your DOWNLOAD Speed:
11359 kbps or 1420 KB/sec
an efficiency of ~95%

Your UPLOAD Speed:
403 kbps or 50 KB/sec

:twisted:

o_O
kan toch niet met sync van 12mbit? Overhead van maar 5%?

Bij VDSL2 wordt er gesynct op 25/3. De cap vind dus op een andere manier plaats en zo te zien is de overhead daardoor niet zo groot.

Wanneer uw synchronisatie snelheid echter de beperkende factor is (bvb 4,6 Mbit) dan krijg je inderdaad met die overhead te maken (dus +- 4 Mbit netto).
smetjen26
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 aug 2008, 20:40

1. Wat is het verschil tss ADSL2+ en VDSL 1 en VDSL 2 ???

2. En eens VDSL2 beschikbaar is , is dit interessant voor BTV, maar kn ze je wel overschakelen met volgende waardes of speelt dat geen rol?:

Line Status --- SHOWTIME
Line Type --- Interleaved Path
Trained Mode Automatic G.992.5 (ADSL2+)
Stream Type Actual Data Rate
Up Stream 511 (Kbps.)
Down Stream 6011 (Kbps)
Noise Margin 25 dB 14 dB
Attenuation 29 dB 35 dB
ruben
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 sep 2005, 22:38

smetjen26 schreef:1. Wat is het verschil tss ADSL2+ en VDSL 1 en VDSL 2 ???

2. En eens VDSL2 beschikbaar is , is dit interessant voor BTV, maar kn ze je wel overschakelen met volgende waardes of speelt dat geen rol?:

Line Status --- SHOWTIME
Line Type --- Interleaved Path
Trained Mode Automatic G.992.5 (ADSL2+)
Stream Type Actual Data Rate
Up Stream 511 (Kbps.)
Down Stream 6011 (Kbps)
Noise Margin 25 dB 14 dB
Attenuation 29 dB 35 dB


1) Google, er is ZAT (nederlandstalige) uitleg over geschreven
2) Lijnwaardes horen in een ander topic thuis en deze kunnen ook veranderen als je van adsl2+ naar VDSL2 overgaat
pipo1974
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 mei 2008, 12:54
Locatie: leuven

Begin september had ik nog altijd geen snelheidverhoging. Vandaag toch maar gebeld naar Belgacom om te vragen hoe het zit met de snelheidsverhoging.
nu heb ik een snelheid van 7mbit ipv van vroegere 6Mbit (ik heb BGC-TV)

Stream Type
Actual Data Rate
Up Stream
511 (Kbps.)
Down Stream
7036 (Kbps.)

Operation Data
Upstream
Noise Margin
28 dB
downstream
noise margin
28 dB

Attenuation
upstream
16 dB
attenuation
downstream
21 dB

Ik snap het niet. Ik woon in centrum van Leuven. Kan ik normaal geen hogere downloadsnelheden krijgen?
ruben
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 sep 2005, 22:38

LEZEN

Deze post hoort hier niet thuis en met enige verdere moeite kan je zelf ook achterhalen wat er scheelt met je verbinding, het staat hier op meer dan 3 verschillende locaties in jip en janneke taal uitgelegd.
Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Ik had nog een vraagje? Moeten jullie altijd bellen naar de klantendienst om overgeschakeld te worden op 12mbit? Of kan het dat ze het vanzelf gaan doen?
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”