Topcom Webr@cer 850 probleem

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Dikke Foaf
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 mei 2003, 17:15
Locatie: Belgium, Betekom
Contacteer:

Ik vermoed een sync probleem, vandaar men post in dit forum:

Op de usb modem staan 2 lampjes, 1 voor 'power', en 1 voor sync, die flikkert tijdens het syncen, en brand wanneer hij gesynced is.

Een kennis klaagt nu altijd dat hij z'n computer tot 10* toe moet herstarten alvorens dat sync ledje begint te flikkeren. Soms flikkert het zelfs, en gaat het daarna terug gewoon uit.

Als ik daar kom staat de pc meestal aan, ik herstart de pc, en vlak na het booten begint de sync led te flikkeren, en daarna branden, en kan ik inloggen. Als ik de pc eerst afsluit en herstart, dan begint de led pas te flikkeren na een minuutje, gemeten van zodra ik in windows zit.
Echter, het probleem situeert zich altijd 's morgens, wanneer de pc de hele nacht heeft uitgestaan.
Ik heb al voorgesteld van even te wachten, ipv direct te herstarten, maar hij zegt dat hij soms een half uur wacht, en dat het sync ledje dan nog steeds niet brand.

Ik heb reeds de laatste nieuwe driver geïnstalleerd die ervoor beschikbaar is, en dat brengt geen oplossing. Ook de modem geherinstalleerd, uit usb getrokken, terug ingestoken. Niets werkt. Het lijkt echt een sync probleem te zijn, hoewel voor de rest alles zeer stabiel is, geen disconnects, geen drops in de snelheid.
Lijn staat op 3.3mbit, en is een turboline veronderstel ik, aangezien hij Wanadoo ADSL heeft (Nu bijna Tiscali).
Het probleem is ook niet tijdelijk, want duurt nu reeds een 6-tal maanden.
OS:winxppro
proc:Duron 1ghz

Valt hier iets aan op te lossen?
danzka
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 nov 2003, 21:54
Locatie: Limburg

Ik heb dezelfde modem ik heb er soms ook problemen mee dat de power lamp brand maar die van de sync niet,maar 1 keer herstarte en het is opgelost.10 keer herstarte lijkt me wel iets niet normaal :?
Dikke Foaf
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 mei 2003, 17:15
Locatie: Belgium, Betekom
Contacteer:

1* herstarten lijkt me eigenlijk ook al niet normaal. Maar dat zou dan nog door de beugel kunnen.
Wat ik niet snap is hoe het herstarten een invloed zou kunnen hebben op het sync proces.
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

aangezien het na een koude start is, zou ik de link leggen naar de voeding, want volgens mij vraagt het synchen meer stroom dan het opstaan, en kan de voeding het ff niet aan.
hangen er nog andere usb dingen aan?
hangt de modem op de root usb poort?
is de adsl kabel per toeval niet ergens opgerolt, want dit is ook slecht voor de synch

het kan zijn da ik er 200% naast zit, het is maar een idee
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Dikke Foaf
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 mei 2003, 17:15
Locatie: Belgium, Betekom
Contacteer:

De voeding word even hard belast bij een koude start, dan bij het afsluiten, minuut wachten, opstarten. 't is ook maar een duron 1000-je, dat trekt nu ook niet alles uit een 300W voeding. Het syncen van de modem neemt volgens mij evenveel stroom dan het transmitten of receiven van data (zo goed als niks dus). Dat is het volgens mij dus niet. Feit is wel dat modem stroom uit de usb trekt.
Kabel is hooguit enkele meters tot aan het stopcontact in de muur.
Hangt niks anders op USB, enkel modem.
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Hallo, Dikke Foaf...
Probeer eens het volgende,
Ga naar config scherm > systeem > hardware > apparaat beheer >
usb controllers/usb root hub/energiebeheer>
Daar in de optie "de computer toestaan dit apparaat uit te schakelen om energie te besparen uitvinken. Dit kan je best voor alle roots doen. (alle usb)

Andere mogelijkheid slechte contacten op je binnen bekabeling, oxidatie van draden of losse draad welke sporadisch contact heeft.
Helpdesk bellen op gratis nr voor adsl en je lijn laten uitmeten.
Zij kunnen dan oordelen wat er met je lijn is en desnoods een technieker langs sturen. (hoe oud is je PC, kan ook een defecte voeding zijn)
succes, :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

USB-modems staan er om bekend alle 'loads' (de stroom-eenheid van USB) er uit te persen die er uit te persen valt. Ik heb zelfs al pc's zien uitvallen bij het willen maken van een verbinding ...
Gebruikersavatar
Kemblin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 411
Lid geworden op: 18 okt 2003, 16:47
Locatie: Schoten (Antwerpen)
Bedankt: 2 keer

ik heb die modem ook en gebruik nog steeds de oude drivers die bijgeleverd waren op de cd, heb tot hiertoe nog geen problemen ondervonden. Ik zou dus eens proberen om te uninstallen en de oude drivers er weer op te zetten.
Gebruikersavatar
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1440
Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
Locatie: Somewhere over the rainbow....

Mischien een kleine hint:
ipv de pc constant te rebooten kan je gewoon de usb eruit trekken en er terug insteken.

Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
wax

welke usbchipset heb je via of sis dan kan je best is gaan kijken op www.usbman.com en daar de laatste drivers downloaden
microsoft komt enkel goed overeen met intel blijkbaar
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”