N-VA wil Belgacom privatiseren

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

Fustigateur schreef: Voor mijn part hoeft Belgacom niet geprivatiseerd te worden, als men het koperdraadnetwerk laat uitbaten door een onafhankelijke partij met de beste offerte prijs/kwaliteit dan zijn de oneerlijke praktijken van Belgacom meteen afgelopen.
mja, als dat afloopt zoals de energiemarkt, dan toch liever niet.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

znoppels schreef:schaf dan meteen dit forum af, als een mens dan toch niet mag zeggen wat hij denkt...

vrije meningsuiting is toch een van de belangrijkste vrijheden, me dunkt, of de uitspraken jullie aanstaan of niet
gestaafd, mag het ja
Fre.C
Starter Plus
Starter Plus

Ofloo schreef:
Fre.C schreef:Verkoop belgacom aan dat nederlands bedrijf dat binnenkort docsis 3.0 aanbiedt en dan zijn in mijn mening de problemen opgelost.

op de vraag: 400mio of 5miljard, simpel

5 miljard euro en daar 4/5 van laten rentenieren aan de hoogste percenten, zul je meer hebben dan je 400mio per jaar :roll:
docsis 3 is voor de kabel en niet geschikt voor telefoonnetwerken.
Dus... ? my point is dat dat nederlands bedrijf tenminste vooruit streeft op het gebied van internetproducten :P
Dommel > rest van belgische ISP's
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: goendi
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Dus... ? my point is dat dat nederlands bedrijf tenminste vooruit streeft op het gebied van internetproducten
Ow ja juist! Goed opgemerkt! Dus als ik stel dat dat Nederlands bedrijf hopeloos achterloopt omdat ze nog steeds geen VDSL2 hebben geïmplementeert zoals Belgacom, dan maakt het ook niet uit dat ik appelen met peren vergelijk en over het hoofd zie dat xDSL != kabel? Ik volg je helemaal!
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Mja, dat een Nederlands bedrijf hier op de markt gaat komen, wil niet zeggen dat ze opeens dezelfde technologie aanbieden als dat ze in hun thuisland doen. Dat weten jullie toch ook wel?

Alles is marktgebonden, reden waarom UPC zo een snelheden aanbiedt, is niet om hun website op te vrolijken, dat is omdat ze concurrentie hebben van de verschillende glasvezel-aanbieders.

Dus, moest iemand het hier zien zitten om bijvoorbeeld een wijk in Antwerpen volledig te beglazen en het slaat aan, dan kan het goed zijn dat een paar maanden later Belgacom ook een andere wijk gaat beglazen.
Fustigateur
Pro Member
Pro Member

ChelloExtremer schreef:
Fustigateur schreef: Voor mijn part hoeft Belgacom niet geprivatiseerd te worden, als men het koperdraadnetwerk laat uitbaten door een onafhankelijke partij met de beste offerte prijs/kwaliteit dan zijn de oneerlijke praktijken van Belgacom meteen afgelopen.
mja, als dat afloopt zoals de energiemarkt, dan toch liever niet.

Appelen en peren. De energiemarkt is helemaal niet geprivatiseerd. Er is in geval van de electriciteit in feite maar 1 aanbieder, m.n. Suez. Terwijl er op vlak van internet 3 grote aanbieders zijn: Telenet, Scarlet en Belgacom. Daarnaast ook nog Dommel en hier en daar een internetprovider via sat, maar dan beperkter. Probleem is en blijft een combinatie van netwerk uitbaten en tegelijk diensten aanbieden (cf Belgacom koperdraad en Telenet kabel). Komt daarbij dat de politiek zich mengt in Belgacom en dan weet je dat het voor de consument helemaal om zeep is. Belgacom is een politiek scheefgetrokken economische situatie. Dit alles betekent een rem op de internetpenetratie en kennissenwetenschap. We gaan er in Vlaanderen niet alleen economisch op achteruit, maar ook op vlak van educatie. Mooie regering hebben we! Niet vergeten dat de NVA zelf in de regering zit, maar de macht (postjespakken) verkiest boven haar beloftes. Van de NVA hoef je al evenmin te verwachten als van de CD&V. Niets dus. Het beteffen politieke partijen die enkel aan zichzelf denken (eigen belang) en niets voor de burger doen. Wie stemt daar nog voor?
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 13 keer

Fustigateur schreef:We gaan er in Vlaanderen niet alleen economisch op achteruit, maar ook op vlak van educatie. Mooie regering hebben we! Niet vergeten dat de NVA zelf in de regering zit, maar de macht (postjespakken) verkiest boven haar beloftes. Van de NVA hoef je al evenmin te verwachten als van de CD&V. Niets dus. Het beteffen politieke partijen die enkel aan zichzelf denken (eigen belang) en niets voor de burger doen. Wie stemt daar nog voor?
Ik wil nu niet beweren dat onze politici perfect zijn, maar bovenstaande beweringen zijn er dan ook weer over.

Vlaanderen staat nog steeds aan de wereldtop wat betreft een aantal belangrijke zaken zoals betaalbaar en hoogstaand onderwijs (idem voor de gezondsheidszorg - wel voornamelijk een federale materie), lage werkloosheid enz.

Niet dat alles hier rozengeur en maneschijn is, maar stellen dat onze politici enkel aan zichzelf denken is IMHO manifest onwaar. Je moet niet eens zover gaan kijken om landen te vinden waar het er wat dat betreft veel slechter aan toe gaat.
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster

In Vlaanderen gaan we gewoon achteruit omdat we jaarlijks 12 miljard euro aan Wallonie geven. Geld dat we niet meer kunnen investeren in ons zelf, maar enkel om Wallonie uit de middeleeuwen te houden.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 7 keer

brooklyn schreef:In Vlaanderen gaan we gewoon achteruit omdat we jaarlijks 12 miljard euro aan Wallonie geven. Geld dat we niet meer kunnen investeren in ons zelf, maar enkel om Wallonie uit de middeleeuwen te houden.
Maak een zin : bocht de door kort.
If you can't beat them, confuse them.
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

CueBoy schreef:Maak een zin : bocht de door kort.
Ik mis een onderwerp en een werkwoord om een volwaardige zin te maken.
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster

deej schreef:
CueBoy schreef:Maak een zin : bocht de door kort.
Ik mis een onderwerp en een werkwoord om een volwaardige zin te maken.
Als je wilt mierenneuken... men spreekt idd. niet van een zin als er geen werkwoord is, maar van een uitroep.
onderwerp : "je kortzichtige post"
werkwoord : een vervoeging van "zijn"

Waarom kortzichtig ? Denk terug aan het glorierijke industriële verleden van Wallonië...
Vieten
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer

Belgacom privatiseren lijkt wordt weer zo voorgesteld alsof dat de gewone man ten goede zou komen.
Net zoals een aantal jaren geleden het eengemaakt Europa diezelfde gewone man ten goede zou komen.
In mijn ogen worden enkel de rijken daar rijker van, dus de aandeelhouders van Belgacom.
Da's tenslotte waar een liberale partij voor staat: de rijken rijker maken, maar ze weten het meestal goed te camoufleren.

Als de staat niet meer verdient aan Belgacom moeten die inkomsten toch elders van komen.
De telecomfactuur zou misschien kunnen dalen, maar je zou het dus aan belastingen bijbetalen.
Jan_B
Premium Member
Premium Member

Vieten schreef:Belgacom privatiseren lijkt wordt weer zo voorgesteld alsof dat de gewone man ten goede zou komen.
Net zoals een aantal jaren geleden het eengemaakt Europa diezelfde gewone man ten goede zou komen.
Ik wil me nu even niet uitlaten over Belgacom, maar waarom komt volgens jou een eengemaakt Europa de gewone man niet ten goede ?

En wat zou dan een beter alternatief zijn ?
Vieten
Premium Member
Premium Member

Jan_B schreef:
Vieten schreef:Belgacom privatiseren lijkt wordt weer zo voorgesteld alsof dat de gewone man ten goede zou komen.
Ik wil me nu even niet uitlaten over Belgacom, maar waarom komt volgens jou een eengemaakt Europa de gewone man niet ten goede ?

En wat zou dan een beter alternatief zijn ?
Hier maakte ik gewoon even een vergelijking: het werd ons indertijd voorgesteld alsof we er allemaal beter van werden, maar door de wetgeving kunnen bedrijven nu makkelijker uitwijken naar het buitenland, en buitenlandse werkkrachten kunnen makkelijker hier komen werken, waardoor meer werklozen. Dus wie wordt er rijker van?
Sommige produkten zullen er wel goedkoper door geworden zijn, maar ik bedoel: hoe rijker je was, hoe beter je er van werd.
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster

Vieten schreef:Hier maakte ik gewoon even een vergelijking: het werd ons indertijd voorgesteld alsof we er allemaal beter van werden, maar door de wetgeving kunnen bedrijven nu makkelijker uitwijken naar het buitenland, en buitenlandse werkkrachten kunnen makkelijker hier komen werken, waardoor meer werklozen.
1. Dat bedrijven uitwijken naar lageloonlanden heeft niks met een eengemaakt Europa te maken, het heeft zelfs niks met een ééngemaakt Europa te maken... bedrijven hebben altijd gedelocaliseerd of Europa nu ééngemaakt was of niet.
2. Belgen kunnen ook gemakkelijker naar het buitenland trekken... denken dat Europeanen enkel naar België komen is naïef.
Voor de "nieuwe" Europese landen geldt (of gold alleszins) er trouwens een instromingsbeperking.
Vieten
Premium Member
Premium Member

CueBoy schreef: 1. Dat bedrijven uitwijken naar lageloonlanden heeft niks met een eengemaakt Europa te maken, het heeft zelfs niks met een ééngemaakt Europa te maken... bedrijven hebben altijd gedelocaliseerd of Europa nu ééngemaakt was of niet.
Is dat door een eengemaakt Europa niet makkelijker geworden?
Raar dat je dat de laatste tijd zo dikwijls hoort dan.
CueBoy schreef: 2. Belgen kunnen ook gemakkelijker naar het buitenland trekken... denken dat Europeanen enkel naar België komen is naïef.
Voor de "nieuwe" Europese landen geldt (of gold alleszins) er trouwens een instromingsbeperking.
Dat dat enkel in een richting werkt en enkel naar Belgie heb ik niet beweerd, maar het zijn wel de bedrijven, dus de rijken die er beter van worden.

En het gaat me hier ook niet over de details, maar als je de punten die liberale partijen willen realiseren goed bekijkt, komt het er meestal op neer: Hoe rijker je bent, hoe rijker je er van wordt.
En dat lijkt me met de privatisering van Belgacom net hetzelfde.
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster

CueBoy schreef:
brooklyn schreef:In Vlaanderen gaan we gewoon achteruit omdat we jaarlijks 12 miljard euro aan Wallonie geven. Geld dat we niet meer kunnen investeren in ons zelf, maar enkel om Wallonie uit de middeleeuwen te houden.
Afbeelding
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Jan_B
Premium Member
Premium Member

brooklyn schreef:
CueBoy schreef:
Afbeelding
(Een poging tot) humor beantwoorden met een vulgariteit.

Zucht, moet dat nu echt ?
Jan_B
Premium Member
Premium Member

Vieten schreef:Hoe rijker je bent, hoe rijker je er van wordt.
Ja, dat lijkt inderdaad wel een internationaal gegeven te zijn.

Wel denk ik dat dit in Europa wel in mindere mate zo is dan in de rest van de wereld (US, China, Rusland, ...).
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster

brooklyn schreef:
CueBoy schreef:
Afbeelding
Uitroep : Volwassen !
Jan_B schreef:(Een poging tot) humor beantwoorden met een vulgariteit.
Was geen (poging tot) humor... je vaderlandsche geschiedenis kennen is essentieel als je kortzichtige beslissingen wilt nemen of als je wilt communiceren in boutades.
Jan_B
Premium Member
Premium Member

CueBoy schreef:Was geen (poging tot) humor... je vaderlandsche geschiedenis kennen is essentieel als je kortzichtige beslissingen wilt nemen of als je wilt communiceren in boutades.
Ik weet dat wat je wou zeggen geen grap was, maar je formulering had, zo dacht ik tenminste, een humoristische ondertoon (en zeker geen vulgaire). Iets dat ik wel kan apprecieren trouwens.
Laatst gewijzigd door Jan_B 01 sep 2008, 22:27, in totaal 1 gewijzigd.
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster

Jan_B schreef:
CueBoy schreef:Was geen (poging tot) humor... je vaderlandsche geschiedenis kennen is essentieel als je kortzichtige beslissingen wilt nemen of als je wilt communiceren in boutades.
Ik weet dat wat je wou zeggen geen grap was, maar je formulering had, zo dacht ik tenminste, een humoristische ondertoon (en zeker geen vulgaire).
Ah, sorry, zo had ik je bericht niet bekeken... vulgair was het idd. niet :wink:
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ik bleef me eigenlijk afvragen wat voor soort mens zegt zoiets: ik wil land splitsen want we geven te veel geeld aan gedeelte X. Begrijpen die mensen eigenlijk hoe egoistisch ze zijn?

Ok splits belgie. Binnen 10 jaar verkeert antwerpen in grote problemen. Wat dan? Ook splitsen? Ahja want dat was DE reden om eerder te splitsen.

IK vond vooral die speach die onlangs op tv verscheen, ook van mensen die "vlanderen appart"-gericht zijn.
Wij willen niet meer wallonie sponsoren.
bla
bla
bla
Brussel moet bij ons komen want ze zouden onze economische hulp kunnen gebruiken.

Komaan zeg :roll:
misterjo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 24 keer

//of topic
ben niet echt een voorstander voor het splitsen noch ga ik zo'n domme 'geen geld naar X' uitspraken doen maar ik vind wel dat er is een degelijk akkoord moet komen over bepaalde zaken. Laten we nu even eerlijk zijn , de zaken in wallonië en vlaanderen verschillen nu eenmaal op een groot aantal punten :roll: .
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

Mja privatiseren. Eigenlijk ben ik er helemaal niet tegen dat de overheid een grote aandeelhouder blijft van BGC. Heb eerder een probleem met hun bemoeienissen in het bestuur. Ze zouden zich beter meer toeleggen op het toezicht op de telecom sector ipv er zelf in te zitten knoeien.

Alle koper.kabel in een onafhankelijk bedrijf/instantie steken en de concurrentie laten spelen zou beter zijn.

OT:
liger schreef:ik bleef me eigenlijk afvragen wat voor soort mens zegt zoiets: ik wil land splitsen want we geven te veel geeld aan gedeelte X. Begrijpen die mensen eigenlijk hoe egoistisch ze zijn?
Vind ik er ook van. Maar ben wel groot voorstander van herverdeling van de bevoegdheden, maar dan in beide richtingen, sommige zaken zouden beter terug federaal geregeld worden of door een mengvorm. Vooral wat de economische diplomatie betreft is een oplossing waar regionale en federale diplomaten samenwerken het efficients en zou net een meerwaarde kunnen betekenen ipv enkel/voornamelijk federaal of regianaal te werken en het huidige getouwtrek.

Wat de transfers betreft, ik ben voor solidariteit, maar ik krijg vaak de indruk dat het Waalse gewest gewoon niet efficient omgaat ermee. Een zekere responsabilisering dringt zich dus aan.
Toekomstige transfers afhankelijk maken van hoe ze met de huidige (van dat/voorgaand jaar) omspringen lijkt me ni meer dan billijk. De EU is dat ook meer en meer aan het doen de laatste jaren, of ze proberen toch.

En helemaal belachelijk zijn zaken als met de investeringen in spoorweg-infrastructuur rond de Antwerpse haven. Waar de Vlaamse Overheid niet meer in mag investeren met de NMBS; Dat soort wafelijzer-politiek heeft geen plaats meer in goede federale staat. Ergens een evenwicht behouden tussen de deelstaten ok, maar doe dat dan op basis van de werkelijke, specifieke noden he. Niet omdat een deelstaat X km extra spoor/wegen/... dat de anderen dat ook moeten hebben.
Fustigateur
Pro Member
Pro Member

Vieten schreef:Belgacom privatiseren wordt weer zo voorgesteld alsof dat de gewone man ten goede zou komen.
In mijn ogen worden enkel de rijken daar rijker van, dus de aandeelhouders van Belgacom.
Da's tenslotte waar een liberale partij voor staat: de rijken rijker maken, maar ze weten het meestal goed te camoufleren. Als de staat niet meer verdient aan Belgacom moeten die inkomsten toch elders van komen.
De telecomfactuur zou misschien kunnen dalen, maar je zou het dus aan belastingen bijbetalen.
Belgacom privatiseren zou op zich de gewone man niets ten goede komen, want het probleem ten gronde blijft. Belgacom misbruikt haar netwerk (koperdraad) om enerzijds de prijzen hoog te houden en anderzijds concurrenten te wurgen. Wat moet gebeuren is het koperdraadnetwerk laten uitbaten door een onafhankelijke partij die niets te maken heeft met het aanbieden van diensten over koperdraad.

Europa komt de gewone man wel ten goede. Je wil niet geweten hebben hoeveel maal Europa per jaar België op de vingers tikt. Belgische politiekers moet je vergelijken met onhandelbare kinderen. Als je ze niet af en toe op de vingers tikt loopt het de spuigaten uit. Hoewel het daar nu toch wel meer en meer op begint te lijken. En dat op diverse vlakken. Begrotingstekort, geen vooruitgang communautaire doelstellingen, kiesbedrog, etc ...

En dat de regering minder inkomsten zou halen uit Belgacom? Moet ze die inkomsten dan maar op een ander vlak halen. Wat dacht je van zelf eens wat besparen???
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”