Constante lagspikes op wireless verbinding

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Mele
Starter
Starter

Beste userbasers, ik zit met een vervelend probleempje (alle problemen zijn wel eigenlijk vervelend :p).
Ik gebruik een wireless verbinding om mijn PC met de router te verbinden, momenteel een belkin USB verbinding maar ik betwijfel of het aan de hardware ligt want ik heb hetzelfde probleem gehad met de interne wireless verbinding van mn PC.

Het zit zo, de verbinding tussen de router en mijn pc valt niet uit, maar geeft wel altijd een grote spike in de verbinding. Tijdens het gewoon surfen maakt dit niet veel uit maar ik heb er enorm veel last van tijdens het spelen van fps'en en als ik via mijn xbox 360 een spel speel.

Ik denk niet dat het aan mijn router ligt aangezien ik via een andere pc wel vlot kan spelen op het wireless internet.

Ik heb al reeds een paar oplossingen gezocht op het internet maar vond niets dat werkte, zo had ik bijvoorbeeld al het wireless zero configuration gezien dat mogelijks het probleem kon zijn maar bij mij staat deze al uit!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
misterjo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 16 keer

Probeer gewoon eens een ander kanaal te gebruiken , mss is er storing op die frequentie ofzo.
Mele
Starter
Starter

misterjo schreef:Probeer gewoon eens een ander kanaal te gebruiken , mss is er storing op die frequentie ofzo.
Geprobeerd maar het helpt niets, merkte wel op dat die spike wel gepaard gaat met een daling in de snelheid van mijn verbinding maar ik vind nergens bij mijn instellingen van mijn accesspunt waar ik de maximumsnelheid kan beperken.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Is uw draadloos beveiligd?
Indien ja, probeer eens zonder beveiliging. Werkt het dan wel zet dan de beiliging een trap lager. Vb van wpa naar wep.
Afbeelding
Peterken
Premium Member
Premium Member

Wat is een 'spike' in deze context?
"He who asks a question is a fool for five minutes; he who does not ask a question remains a fool forever"
Mele
Starter
Starter

Peterken schreef:Wat is een 'spike' in deze context?
Je kan het zien in de bijgevoegde foto, op het moment van de spike stijgt mijn ms tot 2k t.o.v. mijn router. Ik verlies dus niet mijn verbinding, maar het is genoeg om mijn gameplay te verstoren (en dan meestal op de momenten dat het juist niet moet! :p)
misterjo
Premium Member
Premium Member

Ik heb dat ook wel is voorgehad met een Dlink wifi ap , maar wel eentje van de eerste. Ik had gewoon even de firmware up2date gebracht en m'n 'spikes' waren weg.
Mele
Starter
Starter

misterjo schreef:Ik heb dat ook wel is voorgehad met een Dlink wifi ap , maar wel eentje van de eerste. Ik had gewoon even de firmware up2date gebracht en m'n 'spikes' waren weg.
Heb dat ook geprobeert, heeft het ook niet verholpen.

Ik heb wel iets bizar opgemerkt, wanneer ik iets download via bitlord (torrents dus), dan blijft de verbinding stabiel (of ik krijg toch die spikes niet meer).
misterjo
Premium Member
Premium Member

Installeer eens "netstumbler" als je in windows zit altans en kijk eens wat die zegt.
Mele
Starter
Starter

misterjo schreef:Installeer eens "netstumbler" als je in windows zit altans en kijk eens wat die zegt.
Heb dat gedaan, zeg me maar eens wat je wilt zien of waar ik handige gegevens kan zien. Ik zelf ken er niet al te veel van.
TimDW
Member
Member

Is het interval tussen de "spikes" telkens ongeveer even groot?
Bij een instabiel netwerk zou het volgens mij frequenter en meer willekeurig zijn...
Lijkt me eerder op een programma dat iedere x seconden een query doet op het netwerk / internet en zo de response tijd de hoogte injaagt.
Mele
Starter
Starter

TimDW schreef:Is het interval tussen de "spikes" telkens ongeveer even groot?
Bij een instabiel netwerk zou het volgens mij frequenter en meer willekeurig zijn...
Lijkt me eerder op een programma dat iedere x seconden een query doet op het netwerk / internet en zo de response tijd de hoogte injaagt.
Ja, tis ongeveer elke 30 seconden.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”