Voip storingen
Deze topic is bedoeld voor storingen van voip telefonie bij Dommel.
Dus geen installatieproblemen, echt alleen als de lijn al gewerkt heeft.
Zo kan je nazien of er meerdere personen op dat moment last hebben van dezelfde storing.
Dus geen installatieproblemen, echt alleen als de lijn al gewerkt heeft.
Zo kan je nazien of er meerdere personen op dat moment last hebben van dezelfde storing.
Hier vandaag 23-08-08 om 10:45 een storing.
(wel stroomuitval gehad, door slechte weer).
Kan wel uitgaand bellen, echter inkomende gesprekken gaan maar 1 keer over en daarna niet meer.
Als ik dan opneem, krijg ik een dooie lijn.
De beller krijgt wel verbinding voor een aantal seconden, en daarna word de verbinding ook van hem verbroken.
----Update 15:02----
Uitgaand bellen gaat toch ook niet, krijg te horen dat gekozen nummer op dit moment niet bereikbaar is(en dit bij elk nummer).
Als ik dan ook in de voip accounts kijk ( http://192.168.2.1/UE/advanced_telephony_voip_acc.html )
Dan zijn ook al mijn voipgegevens verdwenen, en staat voip op uitgeschakeld.
Echter bij tabblad status staat er dat er wel 1 account is geregistreerd.
Erg vreemd.
Ga dalijk modem opnieuw resetten, en opnieuw installeren.
eens zien of dat het probleem verhelpt.
(wel stroomuitval gehad, door slechte weer).
Kan wel uitgaand bellen, echter inkomende gesprekken gaan maar 1 keer over en daarna niet meer.
Als ik dan opneem, krijg ik een dooie lijn.
De beller krijgt wel verbinding voor een aantal seconden, en daarna word de verbinding ook van hem verbroken.
----Update 15:02----
Uitgaand bellen gaat toch ook niet, krijg te horen dat gekozen nummer op dit moment niet bereikbaar is(en dit bij elk nummer).
Als ik dan ook in de voip accounts kijk ( http://192.168.2.1/UE/advanced_telephony_voip_acc.html )
Dan zijn ook al mijn voipgegevens verdwenen, en staat voip op uitgeschakeld.
Echter bij tabblad status staat er dat er wel 1 account is geregistreerd.
Erg vreemd.
Ga dalijk modem opnieuw resetten, en opnieuw installeren.
eens zien of dat het probleem verhelpt.
Laatst gewijzigd door tjahhh 23 aug 2008, 15:04, in totaal 1 gewijzigd.
ja het probleem dat je voorschoteld kwam ookl eens voor.
Ook gebeurt het dat er wat geruis en onderbreking opzit (de lijn niet 100% stabiel). Zo een beetje kraken en doen
Nu kga nog eens bellen volgende week en de problemen voorschotelen. Als we allemaal dat doen zien ze dat het een algemeen probleem is waar ze zeker aan moeten sleutelen.
We zijn in feite betatesters
Ook gebeurt het dat er wat geruis en onderbreking opzit (de lijn niet 100% stabiel). Zo een beetje kraken en doen
Nu kga nog eens bellen volgende week en de problemen voorschotelen. Als we allemaal dat doen zien ze dat het een algemeen probleem is waar ze zeker aan moeten sleutelen.
We zijn in feite betatesters
- SniFManS
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Als je daarvoor beld naar de helpdesk , dan zullen ze zeker je aanraden om niet te up of downloaden tijdens een telefoon gesprek . Zo ontstaat er namelijk een onstabiele verbinding een nog een andere hoop problemen .rpr schreef:Hier werkt voip goed. Alleen als ik torrents upload hoger als 10Kbps zet dan verstaat de andere kant ons niet goed.
Heb hier alles zo ingesteld dat hier gedownload/upload word als niemand thuis is of slaapt.Anders is het niet te doen als je telefoon krijgt of zelf moet bellen . Het bellen op zich werkt perfect en met zeer duidelijke toon en klank. Nog straffer de telefoons hier hebben nog niet zo goed gewerkt sins ik weg was bij belgacom. Enige nadeel is nog dat ik na bijna 2 maand nog niet berekbaar ben voor belgacom abbonees en mobistar. Van dommel naar dommel dat weet ik niet of dat dit werkt want ken niemand die dommel heeft voor te bellen
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 15 keer
Downloaded aan max snelheid (4,6Mbps) en tegelijkertijd telefoneren is geen enkel probleem hier. Ik zit wel op 900m van de centrale dus mijn modem synct op 8192Mbps. Uploaden en telefoneren heb ik nog niet geprobeerd.
voip is hier vandaag volledig down.
Lampje brand niet, en voip registratie is mislukt.
eergisteren en gisteren had ik al wat problemen met voip. het viel af en toe weg, echter lamje bleef branden.
Contact gehad met dommel op vrijdag, en ze hadden al vaker de melding gehad, dus ze zouden het in de gaten houden.
Maarja nu is het zondag ...
regio 014
Lampje brand niet, en voip registratie is mislukt.
eergisteren en gisteren had ik al wat problemen met voip. het viel af en toe weg, echter lamje bleef branden.
Contact gehad met dommel op vrijdag, en ze hadden al vaker de melding gehad, dus ze zouden het in de gaten houden.
Maarja nu is het zondag ...
regio 014
-
- Elite Poster
- Bedankt: 12 keer
dernet (20min geleden?) weer ff neer..
gisteren ook om 23 uur (ongeveer)
en de dag daarvoor 10 12 15 uur..
gisteren ook om 23 uur (ongeveer)
en de dag daarvoor 10 12 15 uur..
Wat ik nou zo vreemd vind, ik heb altijd al via dommel gebeld, heb nooit storingen gehad met bellen via digitel van dommel.
nu ik ben overgestapt naar homeconnect, lijkt het wel of de stabiliteit van het voipen zo achteruit is gegaan.
Zou dat komen doordat het netwerk drukker is geworden van homeconnect?
of is het vernieuwde serversoftware welke niet stabiel is bij dommel ?
ik heb al 2 jaar met digitel gebeld , en heel de periode geen enkele storing gehad.
en nu.... ik vraag me echt af waar dat nu door komt.
nu ik ben overgestapt naar homeconnect, lijkt het wel of de stabiliteit van het voipen zo achteruit is gegaan.
Zou dat komen doordat het netwerk drukker is geworden van homeconnect?
of is het vernieuwde serversoftware welke niet stabiel is bij dommel ?
ik heb al 2 jaar met digitel gebeld , en heel de periode geen enkele storing gehad.
en nu.... ik vraag me echt af waar dat nu door komt.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 15 keer
Zoals net vermeld in het Homeconnect topic deel 2, VoIP is hier ook down, dus het zal waarschijnlijk wel een algemene uitval zijn. Alleen vraag ik me af wat de reden is..
To download or not to download, that's the question.
http://myspeed.visualware.com/voip/
Kunnen jullie eens kijken welke resultaten je haalt daar?.. Enigste probleem dat hij zegt bij mij, is mijn quality of service dat 1%-2%
En ook een max pause van 478 ms.
Kunnen jullie eens kijken welke resultaten je haalt daar?.. Enigste probleem dat hij zegt bij mij, is mijn quality of service dat 1%-2%
En ook een max pause van 478 ms.
bij mij geeft ie aan:
Speed test statistics
---------------------
Download speed: 3450928 bps
Upload speed: 340176 bps
Quality of service: 98 %
Download test type: socket
Upload test type: socket
Maximum download pause: 23 ms
Average download pause: 8 ms
Minimum round trip time to server: 117 ms
Average round trip time to server: 117 ms
VoIP test statistics
--------------------
Jitter: you --> server: 0.1 ms
Jitter: server --> you: 1.1 ms
Packet loss: you --> server: 0.0 %
Packet loss: server --> you: 0.0 %
Packet discards: 0.0 %
Packets out of order: 0.0 %
Number of supported VoIP lines: 2
Estimated MOS score: 4.1
Speed test statistics
---------------------
Download speed: 3450928 bps
Upload speed: 340176 bps
Quality of service: 98 %
Maximum download pause: 23 ms
Average download pause: 8 ms
Minimum round trip time to server: 117 ms
Average round trip time to server: 117 ms
VoIP test statistics
--------------------
Jitter: you --> server: 0.1 ms
Jitter: server --> you: 1.1 ms
Packet loss: server --> you: 0.0 %
Estimated MOS score: 4.1
ik ben 4,5 km van de centrale af.
en qos van voip is 1000kbps (als je dat bedoelt)
en dit zijn mijn ljingegevens:
Lijnmodus: G.DMT
Maximale lijnsnelheid: 5600 kbps (downstream) / 1104 kbps (upstream)
Ruismarge: 12.3 dB (downstream) / 22 dB (upstream)
Lijndemping: 43 dB (downstream) / 22 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 19.9 dBm (downstream) / 11.9 dBm (upstream)
en qos van voip is 1000kbps (als je dat bedoelt)
en dit zijn mijn ljingegevens:
Lijnmodus: G.DMT
Maximale lijnsnelheid: 5600 kbps (downstream) / 1104 kbps (upstream)
Ruismarge: 12.3 dB (downstream) / 22 dB (upstream)
Lijndemping: 43 dB (downstream) / 22 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 19.9 dBm (downstream) / 11.9 dBm (upstream)
-
- Plus Member
ik kan ook niet bellen of gebeld worden.
resultaten zijn
ivm qos van de voip, hopelijk hebben ze er iets op gevonden dat je kan uploaden en bellen tegelijk
resultaten zijn
Speed test statistics
---------------------
Download speed: 911736 bps
Upload speed: 333448 bps
Quality of service: 33 %
Maximum download pause: 306 ms
Average download pause: 19 ms
Minimum round trip time to server: 1 ms
Average round trip time to server: 1 ms
VoIP test statistics
--------------------
Jitter: you --> server: 3.2 ms
Jitter: server --> you: 59.1 ms
Packet loss: server --> you: 10.2 %
Estimated MOS score: 3.1
ivm qos van de voip, hopelijk hebben ze er iets op gevonden dat je kan uploaden en bellen tegelijk
http://img.skitch.com/20080831-j4whsbbe ... jw2sky.png
Ik gebruik een e xtensie van firefox om de html code live te editen.. Je ziet als je kijkt dat er bij paar dingen visibility bijstaat en display. Bij visibility staat er normaal hidden ==> veranderd naar visible en bij display staat er normaal none ==> naar block gezet. Er zijn meer dingen op die pagina die je visible kunt zetten, maar aangezien ik ingesteld hebt dat systeem me binnen 5 min inactiviteit buitengooit heb ik maar rap screneie genomen.
Nu blijkt dus dat dommel toch 1000 kbps ingesteld heeft.
Ik gebruik een e xtensie van firefox om de html code live te editen.. Je ziet als je kijkt dat er bij paar dingen visibility bijstaat en display. Bij visibility staat er normaal hidden ==> veranderd naar visible en bij display staat er normaal none ==> naar block gezet. Er zijn meer dingen op die pagina die je visible kunt zetten, maar aangezien ik ingesteld hebt dat systeem me binnen 5 min inactiviteit buitengooit heb ik maar rap screneie genomen.
-
- Starter Plus
Bellen en opgebeld worden lijkt hier weer te werken.
- SniFManS
- Elite Poster
komt zo omdat ik voor de overstap de vraag had gesteld betreft de verhoging . Het was allemaal geen probleem en eens aangesloten zijn de vragen die ik gesteld had en positief beantwoord waren nu negatief geworden . Met andere woorden hebben ze me goed bij mijn kl**ten gehad om het zo vuil te zeggen ! De snelheid was de hoofdzaak voor men overstap en nu zit ik nog op 4.6 te knoeienfrado schreef:ik kan allesinds bellen. In router staat voip geregistreerd. En Sniffie: uw signature lol. Ge steekt et bijna op dommel dat ge zo ver woont van de centrale
Maar geen nood eens telefoon degelijk werkt ben ik weer te vreden in de hoop dat ik toch beter zal bediend gaan worden in de toekomst . Hoop doet leven niet waar ?
-
- Starter Plus
@ zuttasoxx
Bij mij ook even nagekeken en bij mij staat de voip op 380kB.
Veranderd dommel dat voor ieder afzonderlijk dan?
De herkenning van spraakactiviteit staat bij mij ook uit. Waar dient dit eigenlijk voor want ik zie bij jou dat die spraakactiviteit aan staat.
De herkenning van spraakactiviteit staat bij mij ook uit. Waar dient dit eigenlijk voor want ik zie bij jou dat die spraakactiviteit aan staat.
- Bijlagen
-
- voip.JPG
- (48.84 KiB) 33 keer gedownload
- SniFManS
- Elite Poster
belgianguy schreef:@ zuttasoxx
Raar! Als ik een kijkje neem dan zie ik niks van instellingen hoor . Enkel de begin tekst zoals op jouw afbeelding .
Sniffie schreef:belgianguy schreef:@ zuttasoxx
Raar! Als ik een kijkje neem dan zie ik niks van instellingen hoor . Enkel de begin tekst zoals op jouw afbeelding .
Zuttasoxx schreef:Ik gebruik een e xtensie van firefox om de html code live te editen.. Je ziet als je kijkt dat er bij paar dingen visibility bijstaat en display. Bij visibility staat er normaal hidden ==> veranderd naar visible en bij display staat er normaal none ==> naar block gezet. Er zijn meer dingen op die pagina die je visible kunt zetten, maar aangezien ik ingesteld hebt dat systeem me binnen 5 min inactiviteit buitengooit heb ik maar rap screneie genomen.
...
4.6 mbps op 5km? Kan da nog?Sniffie schreef:komt zo omdat ik voor de overstap de vraag had gesteld betreft de verhoging . Het was allemaal geen probleem en eens aangesloten zijn de vragen die ik gesteld had en positief beantwoord waren nu negatief geworden . Met andere woorden hebben ze me goed bij mijn kl**ten gehad om het zo vuil te zeggen ! De snelheid was de hoofdzaak voor men overstap en nu zit ik nog op 4.6 te knoeienfrado schreef:ik kan allesinds bellen. In router staat voip geregistreerd. En Sniffie: uw signature lol. Ge steekt et bijna op dommel dat ge zo ver woont van de centrale
Maar geen nood eens telefoon degelijk werkt ben ik weer te vreden in de hoop dat ik toch beter zal bediend gaan worden in de toekomst . Hoop doet leven niet waar ?
-
- Starter Plus
Inderdaad, even Firefox installeren en de gratis extentie Firebug bij installeren en dan kan je deze instellingen wel zichtbaar maken.Sniffie schreef:Raar! Als ik een kijkje neem dan zie ik niks van instellingen hoor . Enkel de begin tekst zoals op jouw afbeelding .
Je moet wel een beetje opzoek gaan in de html code om de instellingen zichtbaar te maken.
Laatst gewijzigd door belgianguy 31 aug 2008, 15:49, in totaal 1 gewijzigd.
- SniFManS
- Elite Poster
zonder problemen en zeer stabiel !frado schreef:4.6 mbps op 5km? Kan da nog?Sniffie schreef:komt zo omdat ik voor de overstap de vraag had gesteld betreft de verhoging . Het was allemaal geen probleem en eens aangesloten zijn de vragen die ik gesteld had en positief beantwoord waren nu negatief geworden . Met andere woorden hebben ze me goed bij mijn kl**ten gehad om het zo vuil te zeggen ! De snelheid was de hoofdzaak voor men overstap en nu zit ik nog op 4.6 te knoeienfrado schreef:ik kan allesinds bellen. In router staat voip geregistreerd. En Sniffie: uw signature lol. Ge steekt et bijna op dommel dat ge zo ver woont van de centrale
Maar hard moet je niet echt zoeken want als je over de tekst gaat dan zie je het deel "oplichten" en dan weet je dat je ongeveer goed zit ...belgianguy schreef:Je moet wel een beetje opzoek gaan in de html code om de instellingen zichtbaar te maken.
edit: Je kan dus zelf uw Maximale upstream-bandbreedte wijzigen, deze instellingen worden opgeslagen!
...
En kan je wijzigen dat als je niet belt, je volledigeu ploadsnleheid krijg op de pc's?BBB schreef:Maar hard moet je niet echt zoeken want als je over de tekst gaat dan zie je het deel "oplichten" en dan weet je dat je ongeveer goed zit ...belgianguy schreef:Je moet wel een beetje opzoek gaan in de html code om de instellingen zichtbaar te maken.
edit: Je kan dus zelf uw Maximale upstream-bandbreedte wijzigen, deze instellingen worden opgeslagen!
Zelfde instellingen hier...belgianguy schreef:@ zuttasoxx
88
Meestal kunt u de standaardinstellingen voor Spraakkwaliteit overnemen:
– Upstream-snelheid: de uitgaande transmissiesnelheid (upstream-bandbreedte)
is afhankelijk van de provider en het DSL-abonnement en ligt meestal aanzienlijk lager dan de snelheid voor inkomend verkeer. Bij gelijktijdig dataverkeer via de DSL-verbinding kan het voorkomen, dat de spraakkwaliteit niet optimaal is.
Voor een optimale spraakkwaliteit kunt u met de optie Upstream-snelheid de bandbreedte instellen die maximaal moet worden gebruikt voor uw VoIP-verbin-
ding. De instelling bij levering is 1000 kbit/s en zou in de meeste gevallen voldoende moeten zijn.
Indien nodig kunt u deze waarde aanpassen. Controleer eerst, wat uw uitgaande transmissiensnelheid is. De meeste providers stellen voor het beheer van hun DSL-verbinding tools ter beschikking, waarmee u deze informatie kunt opvragen. Dergelijke tools kunt u ook op het internet vinden.
Voer voor Upstream-snelheid een waarde in die overeenkomt met 90% van uw
beschikbare bandbreedte.
– Voice activity detection: als deze functie ingeschakeld is, worden tijdens spreek-
pauzes geen gegevens verstuurd.
– Echo canceller delay: als u tijdens VoIP-gesprekken uw eigen stem als echo
hoort, dient u een andere waarde uit de lijst te kiezen.
ik zal mijn instellingen veranderd hebben de vorige keer ik in de router zat. 380 is normaal de correcte waarde
Meestal kunt u de standaardinstellingen voor Spraakkwaliteit overnemen:
– Upstream-snelheid: de uitgaande transmissiesnelheid (upstream-bandbreedte)
is afhankelijk van de provider en het DSL-abonnement en ligt meestal aanzienlijk lager dan de snelheid voor inkomend verkeer. Bij gelijktijdig dataverkeer via de DSL-verbinding kan het voorkomen, dat de spraakkwaliteit niet optimaal is.
Voor een optimale spraakkwaliteit kunt u met de optie Upstream-snelheid de bandbreedte instellen die maximaal moet worden gebruikt voor uw VoIP-verbin-
ding. De instelling bij levering is 1000 kbit/s en zou in de meeste gevallen voldoende moeten zijn.
Indien nodig kunt u deze waarde aanpassen. Controleer eerst, wat uw uitgaande transmissiensnelheid is. De meeste providers stellen voor het beheer van hun DSL-verbinding tools ter beschikking, waarmee u deze informatie kunt opvragen. Dergelijke tools kunt u ook op het internet vinden.
Voer voor Upstream-snelheid een waarde in die overeenkomt met 90% van uw
beschikbare bandbreedte.
– Voice activity detection: als deze functie ingeschakeld is, worden tijdens spreek-
pauzes geen gegevens verstuurd.
– Echo canceller delay: als u tijdens VoIP-gesprekken uw eigen stem als echo
hoort, dient u een andere waarde uit de lijst te kiezen.
ik zal mijn instellingen veranderd hebben de vorige keer ik in de router zat. 380 is normaal de correcte waarde