siemens gigaset sx762 and repeater mode

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

siemens gigaset sx762 als hoofd modem/router, daar wil ik via wireless een wrt54GL op zetten die dient als repeater om het signaal van de gigaset terug te versterken ( wireless bridge ?).
De vraag is echter hoe ik te werk kan gaan ? Op het moment zit er op de gl nog de standaard firmware maar kan er zeker de dd-wrt v24 sp2 op zwieren als dat makkelijker is in gebruik ? Iemand die mij kan bijstaan om dit tot stand te brengen want krijg het niet werkende. Heb het met een d-link 2000+ van telenet ook al geprobeerd maar lukt niet!

Het zou al genoeg zijn moest ik dus het signaal versterkt kunnen ontvangen en de pc via kabel aan de linksys koppelen zodoende dat hij in het netwerk zit en internet heeft .
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Je kan niet zomaar elk toestel als repeater laten fungeren via eender welke router. Meestal staat het ergens beschreven welke compatible zijn om als repeater ingezet te worden. Ik denk dat het je spijtig genoeg niet zal lukken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

nonkie schreef:Je kan niet zomaar elk toestel als repeater laten fungeren via eender welke router. Meestal staat het ergens beschreven welke compatible zijn om als repeater ingezet te worden. Ik denk dat het je spijtig genoeg niet zal lukken.


als ik de linksys bekijk staat er wds en dat heeft de gigaset ook . Ik weet enkel niet hoe te werk gaan.

Zowel de d-link als de linksys ( wdr firmware ) heeft deze optie wel hoor.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Sniffie schreef:
nonkie schreef:Je kan niet zomaar elk toestel als repeater laten fungeren via eender welke router. Meestal staat het ergens beschreven welke compatible zijn om als repeater ingezet te worden. Ik denk dat het je spijtig genoeg niet zal lukken.


als ik de linksys bekijk staat er wds en dat heeft de gigaset ook . Ik weet enkel niet hoe te werk gaan.

Zowel de d-link als de linksys ( wdr firmware ) heeft deze optie wel hoor.

En dan nog kan het niet altijd werken. Je moet maar eens in de handleiding lezen welke merken of modellen ondersteund worden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

nonkie schreef:
Sniffie schreef:
nonkie schreef:Je kan niet zomaar elk toestel als repeater laten fungeren via eender welke router. Meestal staat het ergens beschreven welke compatible zijn om als repeater ingezet te worden. Ik denk dat het je spijtig genoeg niet zal lukken.


als ik de linksys bekijk staat er wds en dat heeft de gigaset ook . Ik weet enkel niet hoe te werk gaan.

Zowel de d-link als de linksys ( wdr firmware ) heeft deze optie wel hoor.

En dan nog kan het niet altijd werken. Je moet maar eens in de handleiding lezen welke merken of modellen ondersteund worden.



ok , ga nog meer lezen dan ;-)
HyperBaton
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 mei 2006, 20:02
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

WDS is niet hetzelfde als pure repeater. Smijt de originele firmware ervan en zet DD-WRT er op, daarvoor dienen die WRT54 toestellen. Dan heb je echte repeater mogelijkheden. Ik heb mijn WRT gebruikt om internet te 'lenen' in Spanje op appartement en dat werkte perfect. Er zijn genoeg tutorials te vinden omtrent DD-WRT en repeater, google maar eens.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

WDS werkt niet "cross"-chipset...eg je kan niet met een atheros-based wifi router een broadcom-based wifi router gaan "wds"-en.

eg linksys is "broadcom"based en La Fonera is "atheros" based...

Antonio Anselmi maakte de "universal repeater" aka Ponte (Brug) voor la Fonera zodat je een bestaand signaal (onbeschermd of je kent het paswoord) kon herhalen...en zelfs versterken & terug uitzenden (en geld verdienen via FON :-)

deze is dan later overgenomen door DD-Wrt.

Je kunt een Repeater plugin vinden in de FrancoFON (www.francofon.fr) en de Freewlan/QRM (www.freewlan.info) software; deze laatste laat ook toe dat je een pc zonder wifi aan de LAN kant kunt aansluiten zodat je geen usb wifi stick moet gebruiken...
La Fonera kan voor 14,95 euro gekocht worden op diverse websites;
La Fonera+ kan voor 29,95 euro gekocht worden...

op http://wiki.fon.com lees je er nog meer over...
Er zijn er ook die gebruik maken van de onboard gpio's om hun telegeleid wagentje aan te sturen via hun Playstation Portable... incl ne netwerk webcam erop :-)
check youtube maar :-)
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”