Hey,
Binnenkort heb ik nood aan een nieuwe ADSL2+ modem/router in 1, en na heel wat (review)sites af te schuimen kwam ik bij, op het 1e zicht, een prijs/kwaliteit goeie oplossing.
Heel slecht zal hij sowieso niet zijn, afgaande op de reviews, maar misschien zitten hier nog mensen met persoonlijke ervaring, kan altijd handig zijn!
Alvast bedankt!
Ervaringen met Linksys WAG160N ?
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Ik heb die 3 dagen geleden gekocht , hem aangesloten , cdtje gebruikt om te in te stellen (wat ik al raar vond , router is normaal niet met cdtjes..) , enfin dat werkte dus niet , dat programmaatje vond de router niet. Dus ben ik de logische weg opgegaan en het .1 ip ingegeven en default linksys user/pass ingevuld en dat lukte. Dhcp aangezet , adsl info ingevuld , pctjes geconnect en was meteen in orde.
Dan wireless beveiliging met Mac adres geactiveerd , maar laptop van mijn zus kon er wel op maar viel er elke 5-10 minuten af met een bericht over certificaten en identiteit.. had geen zin om te zoeken dus heb ik men oude linksys wireless router (die geen adsl functionaliteit had) er ook aangehangen als mindless switch voor wireless alleen en nu heeft ze geen problemen meer.
Ik was overgeschakeld naar deze router omdat ik nog met een usb adsl modem werkte en laatste 3 weken , na 22:30 constant disconnects had.
Nu 3 dagen aan een stuk geen enkel probleem. Ik wou het al op mijn isp steken eerst , maar besefte wel dat ik die modem al een 5tal jaar had en die zijn tijd wel eens kon gehad hebben
Dan wireless beveiliging met Mac adres geactiveerd , maar laptop van mijn zus kon er wel op maar viel er elke 5-10 minuten af met een bericht over certificaten en identiteit.. had geen zin om te zoeken dus heb ik men oude linksys wireless router (die geen adsl functionaliteit had) er ook aangehangen als mindless switch voor wireless alleen en nu heeft ze geen problemen meer.
Ik was overgeschakeld naar deze router omdat ik nog met een usb adsl modem werkte en laatste 3 weken , na 22:30 constant disconnects had.
Nu 3 dagen aan een stuk geen enkel probleem. Ik wou het al op mijn isp steken eerst , maar besefte wel dat ik die modem al een 5tal jaar had en die zijn tijd wel eens kon gehad hebben
- bogy
- Member
- Bedankt: 3 keer
- Contacteer:
ik heb er zo eentje... (wag160n)
niet slecht... maar als je VOIP wil gebruiken, beter afblijven...
mijn SIP toestellen vallen na 30 seconden steeds weg. het is een gekend probleem bij linksys, maar na 4 firmware versies is er nog steeds niets aan gedaan...
niet slecht... maar als je VOIP wil gebruiken, beter afblijven...
mijn SIP toestellen vallen na 30 seconden steeds weg. het is een gekend probleem bij linksys, maar na 4 firmware versies is er nog steeds niets aan gedaan...
Doe hetvolgende, firmware versie V1.00.09 om sip aan de praat te krijgen:
Applications &
Gaming
Port Range Triggering
Triggered Range Forwarded Range
Application Name Start Port End Port Start Port End Port Enable
Sipura 5060 5063 5060 5063 V
Dit is alles, je voip zou nu moeten werken na een reset van je modem.
Applications &
Gaming
Port Range Triggering
Triggered Range Forwarded Range
Application Name Start Port End Port Start Port End Port Enable
Sipura 5060 5063 5060 5063 V
Dit is alles, je voip zou nu moeten werken na een reset van je modem.