Comcast voert datalimiet van 250GB per maand in

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
misterjo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 16 keer
Provider

De Amerikaanse kabelprovider Comcast introduceert op 1 oktober voor al zijn abonnees een maandelijkse datalimiet van 250GB. Klanten die over de limiet heengaan en niet reageren op een waarschuwing kunnen afgesloten worden.

Comcast-logoComcast stelt dat de datalimiet rechtvaardig is omdat het zou gaan om 'extreme hoeveelheden aan data' die door de overgrote meerderheid van zijn klanten nooit zouden worden behaald. Het bedrijf hanteert al langer datalimieten, maar zou vanuit zijn klantenkring verzoeken hebben ontvangen om de nu in gebruik zijnde fair use policy te concretiseren.

Een Comcast-abonnee die meer dan 250GB per maand verstookt zal eerst een waarschuwing ontvangen. Als de klant deze negeert en opnieuw meer dan 250GB aan dataverkeer in een maand genereert, zal de isp een jaar lang geen internetverbinding meer aan hem leveren. Bovendien zou Comcast overwegen om voor elke 10GB boven de 250GB-limiet 15 dollar te rekenen, in plaats van het afsluiten van klanten, meldt persbureau AP. Een andere mogelijkheid waar de provider nog naar kijkt is het afknijpen van de verbinding.

Het instellen van een datalimiet door Comcast werd al langer verwacht, nadat de kabelprovider door de FCC was veroordeeld wegens het schenden van de netwerkneutraliteit. Comcast zou volgens de toezichthouder onrechtmatig p2p-verkeer manipuleren. De isp kreeg geen boete, maar was wel gedwongen om zijn netwerkmanagementsoftware aan te passen
http://tweakers.net/nieuws/55403/comcas ... nd-in.html

Daar gaan ze precies ook terug achteruit ipv vooruit :) , wij gaan hier tenminste nog vooruit al is het traagskes :twisted:.

Is wrs een payback van die veroordeling van een tijdje geleden dat ze het p2p verkeer niet mochten manipuleren..
SantaSCSI
Pro Member
Pro Member
Provider

250Gb per maand. Kijk, ik weet dat je heel veel legaal kan downloaden, maar 250Gb :s? Er zijn grenzen en mensen die daar tegen lopen zijn niet legaal bezig.
Pas op, ik ga niet veroordelen he, maar als je erover nadenkt is dit amper een achteruitgang.
KK
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ik zal al blij zijn als ik overgeschakeld ben naar dxADSL met 175 GB limiet. Dat is voor mij eigenlijk hetzelfde als geen limiet, aangezien ik nooit aan zoveel trafiek geraak (moet zelfs al veel moeite doen om aan de helft te geraken).

250 GB is inderdaad meer dan genoeg, ik kan mij ook niet inbeelden dat je op een legale manier maand achter maand niet toe zou komen met zo'n hoeveelheid data.
Biohazard
Starter
Starter
Provider

Afsluiten voor de hele maand is belachelijk :roll:.Wat betreft die P2P netwerken hebben ik me laten vertellen dat je in sommige staten na 3 waarschuwingen kan afgesloten worden.Als ze beperkingen hier eens moesten weten dan worden we ferm uitgelachen :lol:
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Provider

SantaSCSI schreef:250Gb per maand. Kijk, ik weet dat je heel veel legaal kan downloaden, maar 250Gb :s? Er zijn grenzen en mensen die daar tegen lopen zijn niet legaal bezig.
Pas op, ik ga niet veroordelen he, maar als je erover nadenkt is dit amper een achteruitgang.
In amerika zijn internet video diensten al veel meer gevorderd dan hier. Bv netflix

Als je daarbij neemt dat er steeds meer mensen zullen overschakelen naar bluray... Kan het vrij snel gaan
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer
Provider

Het zat er al lang aan te komen dat in de VS her en der terug limieten werden ingevoerd.

Persoonlijk vind ik het beter een harde (voldoende hoge) limiet te krijgen dan FUP en aanverwanten.

250GB is momenteel erg veel, zèlfs al download je wel eens een HD film/serie. Een hogere limiet voor een consumer valt dan ook erg moeilijk te verantwoorden...
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer
Provider

250GB? Als je daarmee legaal niet toekomt...
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer
Provider

250GB, wij komen toe met 40GB bij dommel.Ik download amper,bekijk alles in real time(en als je satteliet tv hebt dan zijn er meer dan genoeg alternatieven).
Corleone
Plus Member
Plus Member
Provider

lol 250GB is idd netjes...kheb de unlimited versie van de 12Mb verbinding en denk dat mn maximum tot nu 80Gb was....
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”