Modem wordt niet gededecteerd

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
SynQ
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 aug 2008, 01:12

Ben vandaag bij den belgacom dus ne nieuwe modem/router gaan halen. Die van philips verkopen ze blijkbaar nimeer. Dus heb ik maar zo ne B-Box gekocht. Belachelijk model en de eerste "echte" modem van belgacom zelf want hun reclame sta erop. Enfin, ni da da veel uitmaakt, als ik maar kan surfen...

Nu krijg ik die modem ni werkend.
Hij krijgt ADSL verbinding, zend draadloos signaal uit etc. Doet alles wat hij moet doen, behalve dan dat mijn pc hem niet vind, ook al ontvang ik een draadloos signaal van de modem...

Ge moet da zo installeren met da cd'ke van belgacom. Op de moment dat dat ik hem moet herinnitialiseren (10sec de reset toets inhouden) loopt het fout. Ik doe dat dus, ik druk op volgende, en ik krijg de melding dat de pc geen verbinding kan maken met de modem en dat ik naar belgacom zelf moet bellen.

Dan heb ik maar eens geprobeerd om met de kabel te verbinden en daar krijg ik de melding dat de modem niet wordt gevonden.

Dan heb ik is rap naar den belgacom gebeld en blijkbaar mogen die u ni helpen als ge daar geen internet hebt. En dan, de op momenten sukkels van dommel kan je niet bereiken in het weekend. Zelfs nog niet op het betalend 0903 nummer waar ze u naar verwijzen als je echt hulp nodig hebt.

Ik meen mij te herinneren dat ik dit probleem ook had toen ik voor de eerste keer die philips wou installeren. Kheb het blijkbaar nog altijd ni geleerd, want ik zit er terug mee te sukkelen. :|

Nu zit ik maar effe terug op mijn wankelende philips modem met super traag internet.

Iemand die mij eruit kan helpen plsss?

Thx!!
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

SynQ schreef:En dan, de op momenten sukkels van dommel kan je niet bereiken in het weekend. Zelfs nog niet op het betalend 0903 nummer waar ze u naar verwijzen als je echt hulp nodig hebt.
Die gaan u ook niet kunnen helpen hoor.

Ik weet trouwens niet of die B-Box zomaar met andere ADSL-lijnen te gebruiken is, maar daar kan ik fout in zijn :).
SynQ
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 aug 2008, 01:12

Wrm ni? Ne modem voor adsl macheerd op adsl, maakt toch ni uit voor welke provider da is.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

SynQ schreef:Wrm ni? Ne modem voor adsl macheerd op adsl, maakt toch ni uit voor welke provider da is.

omdat
Hij krijgt ADSL

Hun werk is geleverd
woete
Plus Member
Plus Member
Berichten: 153
Lid geworden op: 09 jun 2007, 23:16
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

Ge moet u b-box niet met cdrommeke installeren.

Gewoon op de b-box via netwerkkabel inloggen en daar alles zelf instellen.

Ik begrijp overigens niet waarom je een b-box gaat kopen bij belgacom winkel. Zo'n dure modem om enkel mee te internetten ...

PS ik weet persoonlijk van technieker dat b-box ook met andere providers dan belgacom werkt!
SynQ
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 aug 2008, 01:12

Is dat duur dan? Ik heb er geen idee van, ik ken er geen bal van dus ik koop voor de zekerheid gewoon daar een modem. Hij is in ieder geval goedkoper dan die siemens die dommel aanraad...
Mja, ik krijg het niet geinstalleerd. Ik ben zelf in de configuratie van de modem gaan kijken en weet niet wat ik nog kan veranderen. Ik ontvang draadloos signaal, maar de modem krijgt geen verbinding.

Ik heb in de configuratie mijn username en pass etc van dommel ingevoerd en hij zegt dat het niet klopt. Ik heb handmatig de SSID etc invoerd. Ik weet niet wat ik nog kan doen. De modem krijgt gewoon geen verbinding.
SynQ
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 aug 2008, 01:12

Tejust dacht ik het te hebben. Ik voerde de gegevens in die je krijgt van dommel als je je aansluit. Je ADSL-login etc. Ik was vergeten dat het gewoon je emailadress moest zijn met het bijhorende pass.

Heb dat net geprobeerd en het werkt nog steeds niet. Krijg geen verbinding. Hij zegt de username en pass te checken en je ADSL lijn zelf. Met de lijn zelf is niets mis want men andere router werkt wel.

Wat doe ik nu in godsnaam verkeerd? Moet ik de vorige modem/router verwijderen, hardwarematig ofzo? Had ergens gelezen om je netwerkkaart te deinstalleren zodat je je ip vrij geeft etc. Ik weet niet of dat kan helpen of hoe je dat doet. :?
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

SynQ schreef:Ik was vergeten dat het gewoon je emailadress moest zijn met het bijhorende pass.

Voor alle zekerheid:
Je moet niet inloggen met uw emailadres, maar met iets in de aard van [email protected] (hetzelfde als voor de nieuwsgroepen)
Ik wil zeggen: niet met uw emailadres waarmee je geregistreerd hebt (misschien dat ik het verkeerd lees)
...
woete
Plus Member
Plus Member
Berichten: 153
Lid geworden op: 09 jun 2007, 23:16
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

ahja !

je login is dslxxxxx@schedom (zonder .be!)
en dan je paswoord van de nieuwsgroep is gelijk voor adsl login!

wedden dat het nu wel gaat werken ...
SynQ
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 aug 2008, 01:12

Ik dacht te weten dat het wel je emailadress moet zijn waarmee je je geregisteerd hebt. Ik was hierover ook verrast, maar toen ik een hele tijd terug dommel aan de lijn had wist die mij te zeggen dat ik mij emailadress moet gebruiken. Mss ben ik nu volledig verkeerd en verwar ik het met iets anders...

Ik heb die news-login nog niet geprobeerd. Wel de ADSL-login. Dat is ook zoiets in de aard, behalve dan ".be" erachter. En dat werkte ook niet.

Zoals gij zegt woete, macheerd het ook ni want da heb ik al moe geprobeerd.
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 757
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Je login is dus dslxxxxx@schedom en het wachtwoord die je ook gebruikt voor de nieuwsgroepen. De xxxxx kun je ook terugvinden bij de id in het crm. Bijvoorbeeld: "[001] 12345"
SynQ
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 aug 2008, 01:12

Mja, kben is gaan zien in de configuratie van men oude router en het is idd die login en pass. Ma kheb het al moe geprobeerd en tga ni.

Kgaan nog is 1ne keer proberen ze.
Gebruikersavatar
Coolrunner
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 19 aug 2006, 20:42

15 seconden op Google : http://onlinesupport-res-nl.custhelp.com/cgi-bin/onlinesupport_res_nl.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=10324&p_created=1197379603&l0_self=private&p_search_text=&p_prods=4,41,43,44&prod_lvl1=4&prod_lvl2=41&prod_lvl3=43&prod_lvl4=44

Username : XXXXX@schedom (en dit zonder .be)
Paswoord : zie mail van dommel

laat maar weten of het goe is

en zeker niet de bijgeleverde cd gebruiken
It ain`t what you say but the way you say it !
SynQ
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 aug 2008, 01:12

Nu werkt het wel. Ik heb het paswoord is handmatig ingevoerd ipv kopieëren. En ik heb ook het channel veranderd in de configuratie. Raar dat het aan dat kopieëren zou kunnen liggen...

Enfin, nu ben ik nog meer gefrustreerd met wat ik nu zie.

Ik vorige dinsdag naar dommel om te vragen wat er aan de hand is met mijn internetverbinding. Heel traag en soms wegvallen. Ze weten mij te zeggen dat ik een hele slechte lijn heb en dat ze een technieker van belgacom gaan sturen.

Die gast komt hier donderdag aan. Die trekt mijne modem uit, steekt de zijne erin, speelt wat men zijn laptopke en zegt da ik de volle snelheid heb en da er inééns niets mis meer is. Enkele uren ervoor had hij van ergens anders mijn lijn nog getest en deze was nog altijd slecht. Hij komt bij mij binnen en inééns is ze inorde. Ik zet vol ongeloof mijn pc op, alles werkt terug perfect, terug normale snelheid. Die technieker zegt mij da het wrschlk mijn modem was die niet goed meer werkte.

2 dagen later krijg ik terug hetzelfste probleem. Zeer traag internet. Ik denk het zal de modem zijn. Ik ga vandaag ne nieuwe modem halen en mijn internet is nog even traag als met die vorige. wtf?
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

SynQ schreef:Nu werkt het wel. Ik heb het paswoord is handmatig ingevoerd ipv kopieëren. En ik heb ook het channel veranderd in de configuratie. Raar dat het aan dat kopieëren zou kunnen liggen...

Enfin, nu ben ik nog meer gefrustreerd met wat ik nu zie.

Ik vorige dinsdag naar dommel om te vragen wat er aan de hand is met mijn internetverbinding. Heel traag en soms wegvallen. Ze weten mij te zeggen dat ik een hele slechte lijn heb en dat ze een technieker van belgacom gaan sturen.

Die gast komt hier donderdag aan. Die trekt mijne modem uit, steekt de zijne erin, speelt wat men zijn laptopke en zegt da ik de volle snelheid heb en da er inééns niets mis meer is. Enkele uren ervoor had hij van ergens anders mijn lijn nog getest en deze was nog altijd slecht. Hij komt bij mij binnen en inééns is ze inorde. Ik zet vol ongeloof mijn pc op, alles werkt terug perfect, terug normale snelheid. Die technieker zegt mij da het wrschlk mijn modem was die niet goed meer werkte.

2 dagen later krijg ik terug hetzelfste probleem. Zeer traag internet. Ik denk het zal de modem zijn. Ik ga vandaag ne nieuwe modem halen en mijn internet is nog even traag als met die vorige. wtf?

Koop toch een 2ehands speedtouch vanaf 10€ vind ge die al.Niet alle modems zijn even goed.
SynQ
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 aug 2008, 01:12

Het ligt niet aan de modem.
Ik begrijp ook niet wat een slechte lijn te doen heeft me een modem.
Als dommel zegt dat mijn lijn zeer slecht is, dan heeft dat toch iets met de lijn zelf te maken. Een modem kan er toch niet voor zorgen dat een lijn slecht is, dat is enkel een apparaat om het adsl signaal door te sturen naar je pc.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

SynQ schreef:Het ligt niet aan de modem.
Ik begrijp ook niet wat een slechte lijn te doen heeft me een modem.
Als dommel zegt dat mijn lijn zeer slecht is, dan heeft dat toch iets met de lijn zelf te maken. Een modem kan er toch niet voor zorgen dat een lijn slecht is, dat is enkel een apparaat om het adsl signaal door te sturen naar je pc.

Een goeie modem kan hoger syncroniseren/ de lijn stabiel houden, bij de andere blijft de verbinding verbroken.

Onlangs ergens stukje kabel vervangen(verlengdraad) scheelde algauw 10Db.
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

Eerlijk gezegd, ben ik wel vrij tevreden met de modem die dommel aanraadt. En zo te horen ook andere mensen. Nu ik kan niet vergelijken omdat ik het mijn eerste router is, maar blijkbaar hebben mensen die een slecht elijn hebben een goeie connectie met de siemens router. Soit het is natuurlijk ook ongelooflijk raar dat meneer de technieker alles goed en wel doet draaien + je het zelf eventjes ervan hebt kunnen genieten. En dat die dan weer vervalt.. Ik weet het echt niet eigenlijk
Afbeelding
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Zuttasoxx schreef:Eerlijk gezegd, ben ik wel vrij tevreden met de modem die dommel aanraadt. En zo te horen ook andere mensen. Nu ik kan niet vergelijken omdat ik het mijn eerste router is, maar blijkbaar hebben mensen die een slecht elijn hebben een goeie connectie met de siemens router. Soit het is natuurlijk ook ongelooflijk raar dat meneer de technieker alles goed en wel doet draaien + je het zelf eventjes ervan hebt kunnen genieten. En dat die dan weer vervalt.. Ik weet het echt niet eigenlijk

Zou mogen voor 120€.
Koop gewoon een 2dehands speedtouch,zet er de laatste firmware op(ff zoeken), en test het even(een 2e modem is zobizo erg handig).

(Maar ik zou vooral beginnen met je modem aan te sluiten op het 1e telefooncontact/kabel vervangen. Maar aangezien de technieker geen probleem heeft toch maar andere modem nemen).

bvb http://www.kapaza.be/Computers/Modems_i ... modem.html

http://www.kapaza.be/Computers/Modems_i ... modem.html

...
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

woete schreef:je login is dslxxxxx@schedom (zonder .be!)
en dan je paswoord van de nieuwsgroep is gelijk voor adsl login!

Inderdaad ik was niet duidelijk voor uw internetverbinding zonder .be voor nieuwsgroepen met .be.
...
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

silencer schreef:Zou mogen voor 120€.

...


Gohja ik denk dat dommel dat ook besefte dat 120 EUr vrij groot bedrag is, waardoor ze ook beetje moeten ingeven om mensen te kunnen lokken. Als gratis maand + gratis activatiekosten. En als je dat bijrekent, denk i kdat de prijs voor die modem ZEER redelijk is.
Afbeelding
SynQ
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 aug 2008, 01:12

silencer schreef:
Zuttasoxx schreef:Eerlijk gezegd, ben ik wel vrij tevreden met de modem die dommel aanraadt. En zo te horen ook andere mensen. Nu ik kan niet vergelijken omdat ik het mijn eerste router is, maar blijkbaar hebben mensen die een slecht elijn hebben een goeie connectie met de siemens router. Soit het is natuurlijk ook ongelooflijk raar dat meneer de technieker alles goed en wel doet draaien + je het zelf eventjes ervan hebt kunnen genieten. En dat die dan weer vervalt.. Ik weet het echt niet eigenlijk

Zou mogen voor 120€.
Koop gewoon een 2dehands speedtouch,zet er de laatste firmware op(ff zoeken), en test het even(een 2e modem is zobizo erg handig).

(Maar ik zou vooral beginnen met je modem aan te sluiten op het 1e telefooncontact/kabel vervangen. Maar aangezien de technieker geen probleem heeft toch maar andere modem nemen).

bvb http://www.kapaza.be/Computers/Modems_i ... modem.html

http://www.kapaza.be/Computers/Modems_i ... modem.html

...


Ik zal je raad eens opvolgen en ééntje aanschaffen voor 10€ ofzo.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Zuttasoxx schreef:
silencer schreef:Zou mogen voor 120€.

...


Gohja ik denk dat dommel dat ook besefte dat 120 EUr vrij groot bedrag is, waardoor ze ook beetje moeten ingeven om mensen te kunnen lokken. Als gratis maand + gratis activatiekosten. En als je dat bijrekent, denk i kdat de prijs voor die modem ZEER redelijk is.

dat is enkel voor homeconnect he, niet voor netconnect!

Het is niet voor niets dat BGC al jaren speedtouch's installeert.
SynQ
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 aug 2008, 01:12

Nu heb ik terug volledige snelheid.
Ik heb mijn modem eens gereset terwijl mijn pc af stond.

Kheb inééns eens een speedtest gedaan.

3952 download 411 upload 99% Eff.

Ik zit zo'n 4km van de centrale. Als ik een speedpack bijkoop, ga ik dan nog een aanzienlijk hogere downstream hebben?
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Bij 4 km gaat het verschil niet groot meer zijn, als er al verschil te halen valt.
SynQ
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 aug 2008, 01:12

Mja kheb is gezien in da topic van afstand/adsl.

Kvind het wel raar. Ik ben nog ni lang verhuisd, van kortbij een centrale tot nu verder weg dus, en mijn snelheid is zo goed als niks veranderd.
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

SynQ schreef:Mja kheb is gezien in da topic van afstand/adsl.

Kvind het wel raar. Ik ben nog ni lang verhuisd, van kortbij een centrale tot nu verder weg dus, en mijn snelheid is zo goed als niks veranderd.

Ja maar adsl zelf kan tot 8Mbit gaan, maar het is gelimiteerd (bij Belgacomlijnen) tot 4.6Mbit ook al zou je sneller kunnen.
En 4.6Mbit kan tot een redelijke afstand gehaald worden (als uw lijn goed genoeg is) dus dan ga je daar inderdaad niets van merken.
...
SynQ
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 aug 2008, 01:12

dus een speedpack bij dommel kopen is gewoon weggesmeten geld, of die limiet ga er dan af zeker?

Kga gewoon in december cityconnect nemen, dan is die snelheidsverhoging standaard erbij, en dan zien ek wel wa da zegt. Kzou heel graag een hoge downloadsnelheid hebbe, ma alst ni mogelijk is, ja dan ist mor zo zeker... :x
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

SynQ schreef:dus een speedpack bij dommel kopen is gewoon weggesmeten geld, of die limiet ga er dan af zeker?

Kga gewoon in december cityconnect nemen, dan is die snelheidsverhoging standaard erbij, en dan zien ek wel wa da zegt. Kzou heel graag een hoge downloadsnelheid hebbe, ma alst ni mogelijk is, ja dan ist mor zo zeker... :x
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”