opzegtermijn

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Joris84
Pro Member
Pro Member
Berichten: 281
Lid geworden op: 13 maa 2006, 18:09
Bedankt: 2 keer

Kan iemand daar eigelijk aan uit aan die opzegvoorwaarden van edpnet?

Mijn abonnement loopt van 21ste van de maand tot 20ste van de maand.
Ik stuur op de 18/1/08 mijn opzegbrief. Ik zou nog tot 20/3 moeten betalen?

Ik lees zelf dat de opzegtermijn 1 maand is? Kan iemand meer duidelijkheid brengen?

Code: Selecteer alles

9.1 Deze overeenkomst treedt in werking op de dag van de aanvaarding van de aanvraag door EDPnet, hetwelk kan blijken uit een geschrift, of uit de uitvoering van de overeenkomst door EDPnet. De overeenkomst wordt gesloten voor de duur van minimum één (1) jaar, behoudens afwijkende schriftelijke bepaling.




9.2 Bij maandelijkse betaling kan de overeenkomst, na het verstrijken van de minimum contractduur, maandelijks beëindigd worden (op naspeurbare wijze: bvb. post, fax, ...), mits in acht name van een opzegtermijn van één (1) maand vóór vervaldatum. Zonder beëindiging door de klant/abonnee wordt de overeenkomst na het verstrijken van de minimum contractduur, telkens per maand stilzwijgend verlengd.




9.3 Bij jaarlijkse betaling kan de overeenkomst, na het verstrijken van de minimum contractduur, jaarlijks beëindigd worden (op naspeurbare wijze: bvb. post, fax, ...), mits in acht name van een opzegtermijn van één (1) maand vóór vervaldatum. Zonder beëindiging door de klant/abonnee wordt de overeenkomst na het verstrijken van de minimum contractduur, telkens per jaar stilzwijgend verlengd.


9.4 Indien één der partijen beslist tot voortijdige beëindiging van de overeenkomst tijdens de eerste minimum contractduur, kan van rechtswege een schadeloosstelling wegens voortijdige beëindiging van de overeenkomst geëist worden. Deze schadeloosstelling wordt forfaitair en onherroepelijk vastgesteld op ?125.




9.5 Indien één der partijen beslist tot voortijdige beëindiging van de overeenkomst tijdens de eerste minimum contractduur van een ADSL2+ abonnement, kan van rechtswege een schadeloosstelling wegens voortijdige beëindiging van de overeenkomst geëist worden. Deze schadeloosstelling wordt forfaitair en onherroepelijk vastgesteld op ?175. Deze schadeloosstelling wordt niet gëeist indien het ADSL2+ abonnement tijdens de eerste minimum contractduur beëindigd wordt wegens een verhuis naar een NIET-ADSL2+ regio en als daarbij een nieuw EDPnet adsl-abonnement wordt afgesloten. In dat geval zijn enkel de éénmalige activatiekost van ?20,66 excl. BTW / ?25 incl. BTW verschuldigd evenals een éénmalig administratieve kost van ?41,32 excl. BTW / ?50 incl. BTW.

Vinny
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 29 dec 2007, 21:35

* Na 1 jaar bij edpnet kan je ieder maand weg met vooropzeg van 1 maand.

* indien je voor je jaarcontract weg gaat moet je de resterende maanden betalen.

* Bij jaarlijkse betaling zit je blijkbaar iedere keer een jaar vast (stil zwijgende verlenging.
Joris84
Pro Member
Pro Member
Berichten: 281
Lid geworden op: 13 maa 2006, 18:09
Bedankt: 2 keer

Vinny schreef:* Na 1 jaar bij edpnet kan je ieder maand weg met vooropzeg van 1 maand.

* indien je voor je jaarcontract weg gaat moet je de resterende maanden betalen.

* Bij jaarlijkse betaling zit je blijkbaar iedere keer een jaar vast (stil zwijgende verlenging.
vooropzeg van 1 maand, dus ja, ik zeg op 18/01 op, dan zou ge toch denken dat ik op 20/2 mijn abonnement kan stopzetten?
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Je betaald al een maand voorruit éh bij iedere factuur. Enkel het abonnementsgeld + verbruik van de vorige maand. Daar zit 'm het addertje onder het gras.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
Locatie: Maaseik
Bedankt: 9 keer

Vinny schreef:* Na 1 jaar bij edpnet kan je ieder maand weg met vooropzeg van 1 maand.

* indien je voor je jaarcontract weg gaat moet je de resterende maanden betalen.

* Bij jaarlijkse betaling zit je blijkbaar iedere keer een jaar vast (stil zwijgende verlenging.
Stilzwijgende verlenging? Is dat nog rechtsgeldig?
Joris84
Pro Member
Pro Member
Berichten: 281
Lid geworden op: 13 maa 2006, 18:09
Bedankt: 2 keer

Ken schreef:Je betaald al een maand voorruit éh bij iedere factuur. Enkel het abonnementsgeld + verbruik van de vorige maand. Daar zit 'm het addertje onder het gras.
Dat zal het wel zijn dan. In ieder geval, ik moet nog 1 factuur betalen en ik ben er vanaf dus.
yuan_lee86
Member
Member
Berichten: 90
Lid geworden op: 24 jan 2007, 13:03
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

ispwatch schreef:Stilzwijgende verlenging? Is dat nog rechtsgeldig?
stel je hebt een contract van 1 jaar getekend; als het niet stilzwijgend wordt verlengd,dan wordt uw contract na 1 jaar verbroken en dat zou niet de bedoeling zijn :P

btw, ik heb op 14/01/2008 een mail gestuurd dat ik op 23/02/2008 stopt met edpnet en dat lukt wel
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
Locatie: Maaseik
Bedankt: 9 keer

Het wetsvoorstel van dhr Koen T'sijen werd goedgekeurd, gezien ik nogal aan de luie kant bent enkel een link naar zijn site, de specialisten hier zullen wel een een link naar het Staatsblad kunnen opduikelen.
http://www.koentsijen.be/V2/default2.as ... ge_id=1238

De Kamer heeft gisteren de wet goedgekeurd die komaf maakt met de stilzijgende verlenging van contracten. Voortaan zal men na de eerste stilzwijgende verlenging het contract steeds kunnen opzeggen met een opzegtermijn van één maand.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

"Bij maandelijkse betaling kan de overeenkomst, na het verstrijken van de minimum contractduur, maandelijks beëindigd worden (op naspeurbare wijze: bvb. post, fax, ...), mits in acht name van een opzegtermijn van één (1) maand vóór vervaldatum."

best per aangetekende zending, of is een ticket ook voldoende met bevestiging van de kant van edpnet?

heb ook een Discovery Line, die zeg ik best wél aangetekend op.

vervaldatum 10/10/08 (activatie was op 10/10/06), dus bij activatie op 01/10/08, zal ik 9 dagen moeten gecrediteerd worden?

Ga niet vroeger zetten, want ben in september bijna altijd thuis, en wens dan niet zonder internet/telefoon te zitten.

Schakel nl. over naar ALL-In-One B-T oplossing (geen BGC meer nodig)
matige kwaliteit voipbuster+klonen meer dan beu! (off-topic)
Toppy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 11 mei 2006, 17:16

Niks te "opzegtermijn".

Opzegtermijnen zijn illegaal.

Indien je betaald per domicilering, gewoon je domicilering cancellen.


Wees maar gerust, zo zien daar onmiddellijk dat de domiciliering beeindigd is, en zullen je er dezelfde dag nog afgooien.

Met je domiciliering te cancellen doe je NIKS onwettigs, wie komt de dag van vandaag nog af met middeleeuwse toestanden als aangetekende brieven, komaan zeg, we leven in 2008. :evil:
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

Een ticket naar de helpdesk (Afdeling: CSC Belgium, Ticket type: cancelation ) is voldoende om op te zeggen bij EDPnet. Ze hebben dat trouwens in hun FAQ staan, alsook een opzegbrief die je min of meer kan kopiëren voor je ticket.

Die termijn van 1 maand opzeg rekent men bij EDPnet in factuurmaanden, dus je zegt best op net voor je maandelijks reset-dag. Deze onduidelijkheid in hun Algemene Voorwaarden had ik in dit topic reeds aangekaart: Creditnota bij overstap?

Mijn opzeg-ticket zag er zo uit:
t.a.v. EDPnet nv, Van Landeghemstraat 20, B–9100 Sint-Niklaas


Betreft: opzegging abonnement (*abonnements-type*)

Klantnummer: *nummer*
Klant: *naam* *adres*


Geachte,

Conform de FAQ op de EDPnet website en de Algemene Voorwaarden van mijn *abo-type* contract, wens ik via dit MyEDPnet-ticket op een geldige manier de opzegging van mijn *volledige abo-naam* abonnement aan EDPnet mee te delen.

Gelieve de goede ontvangst van deze opzegging te bevestigen en, rekening houdend met de contractueel bepaalde opzeggingstermijn, het nodige te willen doen.

*beetje extra info omtrent reden van opzeg en dankwoord voor hun goed produkt en uitstekende service*

Met vriendelijke groeten,

*naam*, *datum*
Dit is het antwoord dat ik kreeg:
Uw schrijven van *datum*

Beste klant

U mag dit schrijven als een bevestiging van uw stopzetting beschouwen, en dit vanaf *datum*. Wij verwijzen u graag naar artikel 9, 'Geldigheid en duur van de overeenkomst', van onze internetvoorwaarden, die u op de homepage van onze website kunt terugvinden.

Mogen wij vragen, volgens dit artikel 9, de reeds opgemaakte facturen te vereffenen op rekeningnummer 738-0056177-36.

Indien u vragen of opmerkingen heeft, aarzel dan zeker niet om ons te contacteren op het nummer 03 265 67 00 of via email [email protected]


Met vriendelijke groeten
Het EDPnet team
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

thx choco
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

29/08/2008 11:13:28

t.a.v. EDPnet nv, Van Landeghemstraat 20, B–9100 Sint-Niklaas


Betreft: opzegging abonnement Max6Dyn op 29/09/2008

Klantnummer: ******
Klant:
activatie op: 10/10/2006
opzegging op: 29/09/2008

Geachte mevrouw/heer,

Conform de FAQ op de EDPnet website en de Algemene Voorwaarden van mijn Max6Dyn contract, wens ik via dit MyEDPnet-ticket op een geldige manier de opzegging van mijn Max6Dyn abonnement aan EDPnet mee te delen.

Gelieve de goede ontvangst van deze opzegging te bevestigen en, rekening houdend met de contractueel bepaalde opzeggingstermijn, het nodige te willen doen.

reden van opzeg: knip

Hopelijk appreciëert U mijn oprechte feedback.

Met vriendelijke groeten,

29/08/2008 15:43:15

Uw schrijven van 29/08/08
Beste klant

Naar aanleiding van uw schrijven bevestigen wij de stopzetting van uw abonnement vanaf 10/10/2008. Wij verwijzen u graag naar artikel 9 van onze algemene internetvoorwaarden:

9.1 Deze overeenkomst treedt in werking op de dag van de aanvaarding van de aanvraag door EDPnet, hetwelk kan blijken uit een geschrift, of uit de uitvoering van de overeenkomst door EDPnet. De overeenkomst wordt gesloten voor de duur van minimum één (1) jaar, behoudens afwijkende schriftelijke bepaling.

9.2 Bij maandelijkse betaling kan de overeenkomst, na het verstrijken van de minimum contractduur, maandelijks beëindigd worden (op naspeurbare wijze: bvb. post, fax, ...), mits in acht name van een opzegtermijn van één (1) maand vóór vervaldatum. Zonder beëindiging door de klant/abonnee wordt de overeenkomst na het verstrijken van de minimum contractduur, telkens per maand stilzwijgend verlengd.

9.3 Bij jaarlijkse betaling kan de overeenkomst, na het verstrijken van de minimum contractduur, jaarlijks beëindigd worden (op naspeurbare wijze: bvb. post, fax, ...), mits in acht name van een opzegtermijn van één (1) maand vóór vervaldatum. Zonder beëindiging door de klant/abonnee wordt de overeenkomst na het verstrijken van de minimum contractduur, telkens per jaar stilzwijgend verlengd.

9.4 Indien één der partijen beslist tot voortijdige beëindiging van de overeenkomst tijdens de eerste minimum contractduur, kan van rechtswege een schadeloosstelling wegens voortijdige beëindiging van de overeenkomst geëist worden. Deze schadeloosstelling wordt forfaitair en onherroepelijk vastgesteld op €125.

9.5 Indien één der partijen beslist tot voortijdige beëindiging van de overeenkomst tijdens de eerste minimum contractduur van een ADSL2+ (ADSL Max12 en ADSL Max24) abonnement, kan van rechtswege een schadeloosstelling wegens voortijdige beëindiging van de overeenkomst geëist worden. Deze schadeloosstelling wordt forfaitair en onherroepelijk vastgesteld op €175. Deze schadeloosstelling wordt niet gëeist indien het ADSL2+ abonnement tijdens de eerste minimum contractduur beëindigd wordt wegens een verhuis naar een NIET-ADSL2+ regio en als daarbij een nieuw EDPnet adsl-abonnement wordt afgesloten. In dat geval zijn enkel de éénmalige activatiekost van €20,66 excl. BTW / €25 incl. BTW verschuldigd evenals een éénmalig administratieve kost van €41,32 excl. BTW / €50 incl. BTW.

Mogen wij vragen, volgens de hierboven vermelde voorwaarden, de reeds opgemaakte facturen te vereffenen op rekeningnummer 738-0056177-36.

Indien u vragen of opmerkingen heeft, aarzel dan zeker niet om ons te contacteren op het nummer 03 265 67 00 of via email [email protected]

Ik vind hun antwoord niet duidelijk en wat kort! je zou verwachten, "we betreuren uw beslissing en hopen U in de toekomst nog van dienst te zijn..."

mijn laatste factuur was op 11/08/08 (vervaldatum 10/09/08 )

Dus in principe moet ik nog 1 factuur -volledig- betalen (10/09/08 -> 10/10/08 ). Moet zogezegd 10 dagen betalen die ik niet meer gebruik? van 29/09 -> 10/10/08
Tja, daar ga ik nu ook niet moeilijk (9 €) over doen.

Daar ik toch met domiciliëring werk, waarom debiteren ze de laatste factuur niet gewoon zo, en moet ik toch hun rekeningnr. niet gebruiken?

Zal dit vragen....en na betaling van mijn kant in september (manueel of domiciliëring), dan verwijder ik de domiciliëring online bij mijn bank ;-)

activatie nieuwe adsl gebeurt op 29/09/08, dat zal geen probleem geven daar edpnet opzegging aanvaardt op 10/10/08 (gewoon te maken met facturatie, niet dat ik op 29/09/08 niet zal kunnen omgeschakeld worden door BGC naar BT?)
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

Domiciliëringen lopen precies wat trager dan andere bankzaken, dus misschien willen ze vermijden dat dit administratieve proces buiten de looptijd van je abonnement valt?

De activatie van een andere ISP is geen probleem: mijn overschakeling was zelfs al een feit net voordat mijn laatste EDPnet maand inging.
abdij
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 sep 2008, 10:31

I have a very negative experience with EDPNET. In case of stopping of subscription require payment for one and a half months forward. Foundation: we proposed you an invoice you must pay him. Objections as though: but this invoice supposes payment for services which already not given one and a half months, ignored and an account is proposed with an administrative fine. Anymore in EDPNET I a client will not be.
Laatst gewijzigd door abdij 01 sep 2008, 13:28, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

abdij schreef:I have a very negative experience with EDPNET. In case of stopping of subscription require payment for one and a half months forward. Foundation: we proposed you an invoice you must pay him. Objections as though: but this nakladnvya supposes payment for services which already not given one and a half months, ignored and an account is proposed with an administrative fine. Anymore in EDPNET I a client will not be.
Misschien wou je je abonnement opzeggen voor het eerste jaar om was ?

Ben je trouwens zeker dat men jou bij EDPnet begrepen heeft, want ik moet toegeven dat ik je bericht misschien ook niet helemaal begrijp ("nakladnvya" ?).
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Ja, je zit met een opzegtermijn van één maand na het aflopen van de huidige maand. Zeg je in het midden van de maand op, da ga je inderdaad nog 1,5 maand betalen. Je moet dan ook je nieuwe dsl verbinding maar laten activeren na een maand ofzo.
abdij
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 sep 2008, 10:31

I was client EDPNET in a flow 2,5 years. I recommended 10 people that they became the clients of EDPNET because in that moment I considered him the best provider. Eventually when higher bids appeared I decided to abandon EDPNET. To close subscription 1,5 was required month and about 20 letters. you present as difficult to restrain itself in such situation. you already pay a new provider, and here suddenly EDPNET sends another invoice.

A situation is such. All know that EDPNET proposes invoices at once for two months forward. Therefore turns out that I for example mailed a letter with a request to close subscription of June, 19 2008 with a request to close him 23/07/08. 14/07/08 I got an invoice for period 14/08/08-13/09/08. Naturally I began to do correspondence with a request not to send me anymore superimposed and to close subscription. After long correspondence a letter was sent me with information, that my subscription is closed 23/07/08.
But invoice for period 14/08/08-13/09/08 did not rescind. Now require to pay it on foundation, that an invoice was written, when they yet gave me services of access in the Internet.
abdij
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 sep 2008, 10:31

Jan_B schreef:Ben je trouwens zeker dat men jou bij EDPnet begrepen heeft, want ik moet toegeven dat ik je bericht misschien ook niet helemaal begrijp ("nakladnvya" ?).
invoice
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”