Kan niet meer booten van cdrom door GRUB ?

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Ik heb Mythbuntu geïnstalleerd en nu wou ik er WindowsXP 64 opzetten. Het probleem is dat de boot cd niet start en dan begint grub direct te laden.
Ik heb de boot priority in de BIOS goed staan (eerst cdrom dan harde schijf). Ik heb ook al een andere cdrom drive gebruikt, maar dat helpt ook niet. Als ik de harde schijf afkoppel dan krijg ik "disk boot failure insert system disk and press enter". Ik werk wel nog met een ATA harde schijf en ook een ATA cdrom drive, maar het moederbord (Gigabyte GA-MA69VM-S2) is nieuw. De harde schijf en de cdrom drive staan wel op cable select.

Wat kan ik nog proberen of hoe kan ik dit oplossen ?
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

Meestal biedt de BIOS een "press F12 for boot menu" aan, het is ook meestalm F12 of F8 dat je moet duwen, dan krijg je een keuze menu met de boot mogelijkheden, CD, HDD, Floppy, ... waar je dan kan uit kiezen en dan zal hij zeker proberen om van de cd op te starten.

Heb je trouwens al een andere cd geprobeerd? Het zou ook kunnen dat deze niet bootable is :)
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Sensei Zeon schreef:Meestal biedt de BIOS een "press F12 for boot menu" aan, het is ook meestalm F12 of F8 dat je moet duwen, dan krijg je een keuze menu met de boot mogelijkheden, CD, HDD, Floppy, ... waar je dan kan uit kiezen en dan zal hij zeker proberen om van de cd op te starten.

Heb je trouwens al een andere cd geprobeerd? Het zou ook kunnen dat deze niet bootable is :)
Die F12 had ik ook geprobeerd, maar zo te zien is het de cdrom, want een andere cd werkt wel ;)
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1256
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

AnD schreef:Die F12 had ik ook geprobeerd, maar zo te zien is het de cdrom, want een andere cd werkt wel ;)


lol, first rule of troubleshooting, try another CD :p

Kan gebeuren hé, vermensen is gisselijk
Afbeelding
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

die_ene schreef:
AnD schreef:Die F12 had ik ook geprobeerd, maar zo te zien is het de cdrom, want een andere cd werkt wel ;)


lol, first rule of troubleshooting, try another CD :p

Kan gebeuren hé, vermensen is gisselijk
Ja, ik weet het, het is een simpele oplossing maar ik heb te ver nagedacht. ;)
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”