Ik wilde eigenlijk het liefst mijn linsys blijven gebruiken gezien die bescikt over the wirel-N technologie.
Maar als ik die doorlus d.w.z adsl lijn gaat siemens in en vervolgens via een hub gaat ie naar mijn linksys.
Vervolgens maak ik verbinding met de linksys, maar ik kan dan niet op internet....
Ik kan zelfs niet in mijn modem met het standaard ip adres (192.186.1.1)terwijl ik toch verbinding heb met de modem...
Iemand een idee?
linsys 300N in combi met siemens gigaset sx762
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
wat nonkie zegt is niet 100% aan te raden, wat je het best doet is, je configureert je linksys zodat hij draadloos uitzendt en zet zijn dhcp server uit.
Je sluit gewoon een kabel die van de siemens gaat aan op 1 van de lan poorten.
Wat er zou gebeuren mocht je hem in de wan poort steken is, dan maak je 2 apparte netwerken waar je nooit naar elkaar zou kunnen werken. Hiermee bedoel ik neem nu daje een computer hebt op de siemens en een laptop op de linksys. Dan zou je nooit aan 1 van de 2 kunnen raken omdat je op 2 verschillende routers zit.
Je sluit gewoon een kabel die van de siemens gaat aan op 1 van de lan poorten.
Wat er zou gebeuren mocht je hem in de wan poort steken is, dan maak je 2 apparte netwerken waar je nooit naar elkaar zou kunnen werken. Hiermee bedoel ik neem nu daje een computer hebt op de siemens en een laptop op de linksys. Dan zou je nooit aan 1 van de 2 kunnen raken omdat je op 2 verschillende routers zit.
-
- Pro Member
Das toch een domme oplossing, niet?
Gebruik die wan poort gewoon niet als het niet nodig is. Als je je dhcp server op die linksys uitzet, dan moet je niets meer doen. Als je een lan op een wan gaat steken creer je problemen met poortmapping.
Hoe ga je dan in godsnaam je siemens configuratie aanpassen als je lan op wan zit zonder een netwerkkabel te versteken. Dat gaat gewoon niet!
Gebruik die wan poort gewoon niet als het niet nodig is. Als je je dhcp server op die linksys uitzet, dan moet je niets meer doen. Als je een lan op een wan gaat steken creer je problemen met poortmapping.
Hoe ga je dan in godsnaam je siemens configuratie aanpassen als je lan op wan zit zonder een netwerkkabel te versteken. Dat gaat gewoon niet!
-
- Pro Member
Wat heb je gedaan? Heb je de dhcp server uitgezet ofzo, zoja, dan kan je er inderdaad niet meer op.
Als je ons wat meer info geeft kunnen we je helpen:)
sorry dat ik weinig reageer, maar ik ben 7 dagen geleden papa gewordenreyntjensw schreef:Wat heb je gedaan? Heb je de dhcp server uitgezet ofzo, zoja, dan kan je er inderdaad niet meer op.

Dus ik heb ook weing tijd gehad voor dingen uit te proberen.
Maar mijn linksys werk prima, ik heb hem een jaar gebruikt voor telenet internet.
Nu zit er geen adsl modem in dus ik moet de siemens toch gebruiken, Ik heb niks veranderd aan mijn linksys sinds overstapte naar dommel, alleen maar doorgelust natuurlijk.
Ik ga later op de dag nog het een en ander proberen en dat zal ik hier zo snel mogelijk vermelden ;p
Bedankt voor jullie hulp

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 11 keer
Bedoel je dat je twee routers achteréén plaatst en met een kabel verbonden bent met router twee dat je router één niet kan bereiken?reyntjensw schreef:Hoe ga je dan in godsnaam je siemens configuratie aanpassen als je lan op wan zit zonder een netwerkkabel te versteken. Dat gaat gewoon niet!
Wel dan ben je fout want dit gaat wel.
Ik geef toe dat het niet de ideale oplossing is, maar het werkt.
Als hij die siemens als bridge mode instelt is het toch een ideale oplossing?
Het beste is natuurlijk als je met linksys wilt werken (wat ik begrijp) dat je beter een linksys adsl router/modem koopt.

router 1(gigaset sx762) is met een kabel verbonden met router 2... als ik een kabel aan sluit op router 2 heb ik wel internet, en als ik verbinding maak met router2 (linksys) via wireless heb ik geen internet...
ra ra..
ra ra..
-
- Pro Member
Als je dat wil, dan moet je gewoon je dhcp server van je siemens uitzetten en dan kan je die aan je linksys hangen. (lan - lan)
Of kan je zoals nonkie eerst zei een lan - wan verbinding maken en dan moet je aan beide routers niets aanpassen.
Of kan je zoals nonkie eerst zei een lan - wan verbinding maken en dan moet je aan beide routers niets aanpassen.
-
- Elite Poster
Twee routers na mekaar is nu niet de beste configuratie maar het werkt.
Soms kan het al eens handig zijn.
Als ik dit doe dan stel ik de eerste router in met een vast intern ip adres (192.168.0.1) de tweede router krijgt een vast intern ip adres (192.168.1.1). Laat beide routers aan hun wan kant een dynamisch ip krijgen.
Bekabeling: dsl kabel van splitter naar uw siemens wan kant. (router 1)
Van de siemens lan kant een utp kabel naar de wan van de linksys. (router 2). Het enige nadeel dat je gaat hebben is als je poorten moet forwarden, dan moet je het op beide routers doen. Als je een intern netwerk hebt (shared printers, mappen enz...) sluit dan elke machine aan op de tweede router.
Als je liever geen twee routers na mekaar wilt opstellen kan je de siemens ook alleen als modem laten fungeren.
Soms kan het al eens handig zijn.
Als ik dit doe dan stel ik de eerste router in met een vast intern ip adres (192.168.0.1) de tweede router krijgt een vast intern ip adres (192.168.1.1). Laat beide routers aan hun wan kant een dynamisch ip krijgen.
Bekabeling: dsl kabel van splitter naar uw siemens wan kant. (router 1)
Van de siemens lan kant een utp kabel naar de wan van de linksys. (router 2). Het enige nadeel dat je gaat hebben is als je poorten moet forwarden, dan moet je het op beide routers doen. Als je een intern netwerk hebt (shared printers, mappen enz...) sluit dan elke machine aan op de tweede router.
Als je liever geen twee routers na mekaar wilt opstellen kan je de siemens ook alleen als modem laten fungeren.

Naar mijn idee heeft de Linksys een groter bereik, en heeft ook wireless N wat de sx762 niet heeft, vandaar.nonkie schreef: Als je liever geen twee routers na mekaar wilt opstellen kan je de siemens ook alleen als modem laten fungeren.
-
- Elite Poster
Ja tuurlijk, en ik geef je gelijk daarin.Tomola schreef:Naar mijn idee heeft de Linksys een groter bereik, en heeft ook wireless N wat de sx762 niet heeft, vandaar.nonkie schreef: Als je liever geen twee routers na mekaar wilt opstellen kan je de siemens ook alleen als modem laten fungeren.
Maar ik bedoel dat als je geen twee routers achter elkaar wilt dat je de siemens als modem en de linksys als router kan laten werken. Dus ook achter elkaar maar niet beiden als router. De ene als modem de ander als router.

-
- Elite Poster
Daar heb ik geen ervaring mee.Tomola schreef:dat zou inderdaad goed zijn... maar mijn siemens is ook voor telefonie... en het minste of gerinsgte dat ik aan pas in mijn modem dan werkt mijn telefoon niet meer...
Dan is misschien toch de beste oplossing wat ik al eerder schreef over die opstelling van router 1 en router 2. Dus twee routers na mekaar. Het zal in ieder geval uw telefonie niet storen omdat alles dan erachter staat.

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
- Bedankt: 103 keer
kan je de linksys niet gewoon als acces point gebruiken? (mn fritz is client en dat werkt perfect met 9dB antenne en speedport).Fritz heeft static ip verwijzend naar mn linksys.
je moet de routerfct gebruiken van de siemens om telefonie te hebben.
je moet de routerfct gebruiken van de siemens om telefonie te hebben.