Dan liever een 'plan-trekker' die de omgeving kan managen en bij changes er gewoon even een how-to bij haalt hoor
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
mja schoolverlater, kun je dan verwachten dat die dat allemaal weet?(gezien heeft/nog herinnerd).selder schreef:Hij is net vertrokken
Dit waren de vragen die ik gesteld heb:
Een PC kan niet op het netwerk (2de vraag: kan niet op het internet). Wat check je zoal, en met welke hulpmuddelen?
+ wat is een proxy, waarvoor gebruikt?
Ik print op een netwerkprinter (via de windows printserver), maar telkens zegt die “load letter”, wat pas je aan?
Een open/save as dialoog bevindt zich buiten het beeldscherm, hoe maak je die terug zichtbaar?
Ik wil de fileserver in productie herstarten, hoe pak je dat aan?
Leg kort uit:
- APIPA
- Ipconfig, Netstat, Nslookup, Telnet, Kill/taskkill, Tlist/tasklist, leg kort uit.
- Verschil copy en move op dezelfde partitie
- Wat is een OU? Wat is een GPO?
- Roaming/local/mandatory profile (hoe doe je mandatory?)
- DAS/NAS/SAN (wat is het verschil?)
- Wat zijn VLANs?
En daar heeft ie bijna niets van kunnen beantwoorden, of essentiele onderdelen vergeten, zelfs na een duw in de juiste richting. Tegen het einde van de vragen werd ie zelfs een beetje defensief omdat "het specifieke" vragen waren, terwijl ik toch lekker algemeen gebleven ben (toch?)
In zijn CV stond wel dat ie ervaring had met Active Directory en netwerkprinters en desktopsupport... Maar ja, in hoeverre dan...
Tsjah, ik denk dat het een no-go wordt.
Schoolverlaters kosten door de band nèt ietsje minder...Ken schreef:Wie zegt dat een schoolverlater geschikt is? Misschien zoekt hun HR naar iemand met meer ervaring?
Kom kom, zo moeilijk waren de vragen niet, op z'n minst zou je voor 95% van die dingen toch al een redelijk idee moeten hebben waarover het gaat. Bizar genoeg heb ik ongeveer dezelfde vragen ook moeten beantwoorden als schoolverlater bij mijn eerste job. En 99% wist ik perfecte te antwoorden en kreeg dus (mijn eerste) job. Toevallig niet een bedrijf uit het Leuvense die deze vragen gebruiktsilencer schreef: mja schoolverlater, kun je dan verwachten dat die dat allemaal weet?(gezien heeft/nog herinnerd).
Van al die vragen zou ik ook maar de helft meer weten (studies zijn dat ook al van 5j terug).
Oh en, mijn studies dateren ook weer van 2005, maar de dag van vandaag weet ik juist véél beter waarover deze vragen gaan dan de dag dat ik afstudeerde.Silencer schreef: Van al die vragen zou ik ook maar de helft meer weten (studies zijn dat ook al van 5j terug).
Waar de meesten zich aan mispakken is dat ze denken/weten goed te zijn in één ding. Eigenlijk is dat niet zozeer van belang maar moet je over de hele lijn 'matig' scoren maar liefst geen uitschieters naar beneden toe.lithion schreef: Een andere keer was ik geslaagd voor de technische kant maar vonden ze da'k ik niet commercieel genoeg was ingesteld om systeembeheer te doen.
Een bedrijf met een collectief verlof? Nee dank u, dat is een WTF. 10 random verplichte feestdagen per jaar is al genoeg.lithion schreef:-zij: 'we veronderstellen dat je altijd aanwezig bent en af en toe tijdens het verlof om grote zaken te doen'
-ik: mag je die dagen dat je werkt in je congé dan niet buiten de congé pakken?
-zij: neen.
Ik weet wel waarom ik zogezegd niet commercieel genoeg was ingesteld: ze gaven als voorbeeld een klant met een server van 3 jaar waarin een disk kapot zat. Ze vroegen wat ik daar mee deed? Ik antwoordde dus: disk vervangen. Daarop moest ik volgens hen geantwoord hebben: je probeert de klant te overtuigen om zijn ratsversleten server te vervangen door een nieuwe. (En ik die dacht dat je op onderhoud dikwijls nog het meeste verdiende).Caey schreef:Waar de meesten zich aan mispakken is dat ze denken/weten goed te zijn in één ding. Eigenlijk is dat niet zozeer van belang maar moet je over de hele lijn 'matig' scoren maar liefst geen uitschieters naar beneden toe.lithion schreef: Een andere keer was ik geslaagd voor de technische kant maar vonden ze da'k ik niet commercieel genoeg was ingesteld om systeembeheer te doen.