Ik heb zonet een brief ontvangen van DEXIA dat men de tankkaart afschaft ...
Ondertussen heb ik al wat zitten rondkijken op het net, maar de meeste zijn 1/ ofwel verbonden met één bepaald tankstation (total, shell...) 2/ ofwel aan een bank gelinkt
Zijn er geen onafhankelijke alternatieven beschikbaar waarmee je bij zoveel mogelijk tankstations terecht kan?
Tankkaart
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 32 keer
Je hebt de zogenaamde NTC-kaarten (network tank card) of de NTI-kaarten (network tank card international) waarmee je kan tanken bij Shell, Esso & Total, maar die zijn bedoeld voor de leasingmaatschappijen. Als zelfstandige of privé persoon (ik weet niet in welke situatie je zit) geraak je daar volgens mij niet aan.
Zelf heb ik een DATS-tankkaart, maar daarmee ben je wel heel beperkt natuurlijk.
Als je er ééntje vindt die je als zelfstandige (met een BVBA) kan aanvragen, let me know
Zelf heb ik een DATS-tankkaart, maar daarmee ben je wel heel beperkt natuurlijk.
Als je er ééntje vindt die je als zelfstandige (met een BVBA) kan aanvragen, let me know
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
VISA ? OK, is geen tankkaart, maar je kan toch zeker een aparte rekening openen speciaal voor je tankkaart doeleinden ?spacekiek schreef:Ik heb zonet een brief ontvangen van DEXIA dat men de tankkaart afschaft ...
Ondertussen heb ik al wat zitten rondkijken op het net, maar de meeste zijn 1/ ofwel verbonden met één bepaald tankstation (total, shell...) 2/ ofwel aan een bank gelinkt
Zijn er geen onafhankelijke alternatieven beschikbaar waarmee je bij zoveel mogelijk tankstations terecht kan?
Grtz,
Sasuke
De tankkaart van Fortis kan je in eender welk station gebruiken... Zelfs geen kilometerstand ingeven Werkt zoals een gewone bankkaart maar enkel voor tankstations.
Buitenland geen idee want dan gebruik ik uit gewoonte mijn Visa.
There are two types of planes : Fighters and Targets
- Dfrog
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 22 keer
Ik vraag me af of die van Fortis ook nog lang geldig zullen zijn. Bij Dexia klinkt het dat ATOS gewoonweg gaat stoppen met uitgeven van tankkaarten.stephan schreef:De tankkaart van Fortis kan je in eender welk station gebruiken... Zelfs geen kilometerstand ingeven Werkt zoals een gewone bankkaart maar enkel voor tankstations.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 27 keer
Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar via VTB-VAB lidmaatschap kan je ook een tankkaart aanvragen, je kan kiezen uit 2 kaarten :
- een nationale voor het Q8-netwerk
- een internationale en nationale voor het Esso-netwerk
Tankbeurten worden 2 x per maand gedebiteerd van je rekening, en jaarlijks krijg je een korting terugbetaald van 1,3 Eurocent per getankte liter.
- een nationale voor het Q8-netwerk
- een internationale en nationale voor het Esso-netwerk
Tankbeurten worden 2 x per maand gedebiteerd van je rekening, en jaarlijks krijg je een korting terugbetaald van 1,3 Eurocent per getankte liter.
Pluk de dag
Internet : Hoofdlocatie : Epic Combo Light Experience : 1 mobiel abo + Internet comfort + Light TV (Pickx)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
Internet : Hoofdlocatie : Epic Combo Light Experience : 1 mobiel abo + Internet comfort + Light TV (Pickx)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 32 keer
Als je een tankkaart bij een bank neemt, ga je zeer waarschijnlijk daar ook een rekening moeten openen (met alle rompslomp vandien). Die VTB-VAB tankkaart is misschien geen slecht idee, maar je zit wel vast aan één merk van tankstations. Maar da's beter dan niets
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
@spacekiek,
Had je vroeger een tankkaart die je alleen gebruikte om te tanken?
Als dit zo is zal Dexia deze kaart vervangen heb door een optie op je bankkaart.
Als die optie geactiveerd is kan je gewoon tanken met je bankkaart en krijg je een appart overzicht van Atos Worldline.
Als dit zo is zal Dexia deze kaart vervangen heb door een optie op je bankkaart.
Als die optie geactiveerd is kan je gewoon tanken met je bankkaart en krijg je een appart overzicht van Atos Worldline.
- spacekiek
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Die NTC kaarten kan je blijkbaar wel verkrijgen via de leasingmaatschappij, dus ik zal daar eens horen.
VTB-VAB heb ook al bekeken, maar dan zit je idd vast aan één merk ...
In de brief van dexia verwijzen ze door naar hun leasingopties, maar aangezien mijn leasing niet via hen verloopt, denk ik niet dat ze me kunnen helpen.
De bedoeling is natuurlijk om 50% van de btw terug te trekken en de meeste tankopties op een bankkaart zijn onvoldoende aangezien ze jou geen factuur sturen ...
VTB-VAB heb ook al bekeken, maar dan zit je idd vast aan één merk ...
In de brief van dexia verwijzen ze door naar hun leasingopties, maar aangezien mijn leasing niet via hen verloopt, denk ik niet dat ze me kunnen helpen.
De bedoeling is natuurlijk om 50% van de btw terug te trekken en de meeste tankopties op een bankkaart zijn onvoldoende aangezien ze jou geen factuur sturen ...
- Dfrog
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 22 keer
Astralon, die tankkaarten worden helemaal afgeschaft bij Dexia. Buiten DexiaLease is er geen enkel alternatief bij Dexia vanaf 01/01/2009. Of jij moest meer weten natuurlijkAstralon schreef:@spacekiek,