Ik krijg de melding: ssbkgdupdate

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Telenet_user
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 maa 2008, 07:39

Wij hebben VISTA en krijgen een icoontje in de onderste balk te zien:
geblokkeerd programma uitvoeren.
Help? wat wil dit juist zeggen? Heb al op google gekeken maar weet toch niet echt wat ik hier mee moet doen?

Bedankt!!
Let op! Ik ben leek EN vrouw! Maar al bij al valt het nogal mee. Je moet wel wat geduld met mij hebben ;-)
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Weet je hoe je een screenshot neemt en online plaatst? Dat zou al veel verduidelijken...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1599
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

Een screenshot zou idd heel wat verduidelijken, want ik weet ook niet juist wat je nu juist wil zeggen (maar ik ben dan ook (nog) geen Vista expert, dus 't zou aan mij kunnen liggen)

For what it's worth:
ssbkgdupdate is volgens mij iets om één of andere software van je te updaten, en afkomstig van ScanSoft.

liutilities.com schreef:ssbkgdupdate.exe is a process which belongs to the Scansoft Product Updater which provides software updates for ScanSoft products. This program is a non-essential process, but should not be terminated unless suspected to be causing problems.


Volgens mij is het dus perfect mogelijk om dit uit te schakelen zodat het niet automatisch opstart (via msconfig) of zelfs volledig te verwijderen van je pc.
Telenet_user
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 maa 2008, 07:39

selder schreef:Weet je hoe je een screenshot neemt en online plaatst? Dat zou al veel verduidelijken...


Hoi allemaal, eerst en vooral bedankt voor jullie hulp.
Ik weet nog niet hoe je een screenshot moeten nemen.
Is dat moeilijk? :-D

Lieve groetjes
Let op! Ik ben leek EN vrouw! Maar al bij al valt het nogal mee. Je moet wel wat geduld met mij hebben ;-)
Telenet_user
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 maa 2008, 07:39

Ik wou nog iets toevoegen:
Deze week heeft Vista een upgrade doorgestuurd en ik heb die uiteraard aanvaard.
's Morgens bij het opstarten van mijn laptop zag ik dat hij de 3de fase aan het dowloaden was.
Nu heb ik diezelfde dag met een ander programma te verwijderen iets van die upgrade (per ongeluk) gewist vrees ik.
:oops:

In ieder geval weet ik nog wat het was:
nvidia driver (dat stond erbij)

Heeft deze melding (geblokkeerd programma) hier iets mee te maken?
Want heb daarna de upgrade proberen terug te vinden maar ik vond het niet.
Kenners weten perfect naar waar dat ze moeten gaan zoeken, maar ik... :eek:

Hullep :oops:
Let op! Ik ben leek EN vrouw! Maar al bij al valt het nogal mee. Je moet wel wat geduld met mij hebben ;-)
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1599
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

Ik denk niet dat het één iets met het ander te maken heeft, dus maak je daarover maar geen zorgen :-)

Om een screenshot te maken: je zorgt dat hetgeen je in de screenshot wil zichtbaar is op je scherm en drukt op de knop "Print Screen" op je toetsenbord (of prntscrn, of iets in de aard, normaal zit hij dicht bij de insert, home, end,... toest). Daarna start je paint op en je "plakt" je screenshot in paint (via menu bewerken-plakken ofzoiets, of via de toetsencombinatie CTRL+V). Je bewaart je "tekening" (via bestand-opslaan als ofzoiets, of via de toetsencombinatie CTRL+S). En dit bewaard bestand upload je hier op het forum...
Telenet_user
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 maa 2008, 07:39

Hoi, okay ik denk wel dat dit mij zal lukken.
Nu is nog de vraag: wat willen juist zien zodat jullie weten waarover het juist gaat? :wink:
Let op! Ik ben leek EN vrouw! Maar al bij al valt het nogal mee. Je moet wel wat geduld met mij hebben ;-)
TimDW
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 02 mei 2006, 19:45
Locatie: Izegem

Volgens Google gaat het om een updateprogramma van ScanSoft (software die waarschijnlijk bij de printer / scanner zat).
Je kan deze melding veilig negeren of uitschakelen: methode 2.
Telenet_user
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 maa 2008, 07:39

Hey bedankt zenne, ik zal het zo doen.
Als het niet lukt dan kom ik nog wel terug.
Groetjes! :-D
Let op! Ik ben leek EN vrouw! Maar al bij al valt het nogal mee. Je moet wel wat geduld met mij hebben ;-)
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”