Draadloos internet werkt niet meer (E-Leven-klant)

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Stargasm
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 jul 2008, 12:24
Locatie: Leuven

Sinds Belgacom mij en andere E-Leven-klanten enkele maanden geleden tijdelijk van de kabel gezwierd heeft, werkt vreemd genoeg het draadloos internet via mijn laptop niet meer. Via de laptop van mijn vriendin werkt dit soms, maar nooit op een stabiele manier. Sindsdien zit ik met de handen in het haar: bij E-Leven krijg ik sinds het failliet natuurlijk niemand meer te pakken voor hulp en zelf heb ik er te weinig kaas van gegeten. Weet iemand waaraan dit allemaal kan liggen en wat ik kan doen? De router die ik gebruik is van Comtrend (ADSL2+). Kan iemand me in begrijpbare taal tips of advies geven? Merci!
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Het zou raar zijn dat dat er iets mee te maken heeft.
Bekabeld werkt het nog wel neem ik aan?
Afbeelding
Stargasm
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 jul 2008, 12:24
Locatie: Leuven

Met kabel werkt het nog wel. Misschien ligt het toch aan de instellingen van de router? Kan iemand me zeggen aan welke instellingen het zoal kán liggen?
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Als je via de netwerkkabel kan surfen, dan zal je de oorzaak toch elders moeten zoeken. Het faillissement van E-leven en de interventies van BGC hebben geen invloed op het al dan niet draadloos kunnen surfen.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Stargasm schreef:Met kabel werkt het nog wel. Misschien ligt het toch aan de instellingen van de router? Kan iemand me zeggen aan welke instellingen het zoal kán liggen?

Bij uw vriendin haar laptop werkt het soms wel, dan denk ik dat de instellingen in uw router nog wel goed staan. Dat het draadloos onstabiel is kan verschillende oorzaken hebben.
Staat er een beveiliging op? En welke (wep, wpa, wpa2), (mac filtering). Op welk kanaal staat de wifi om uit te zenden?
Welke mode staat ingesteld a, b, g, n

Uw laptop heeft deze windows als besturingssysteem?
Ga dan eens naar configuratiescherm-netwerkverbindingen, klik met rechts op draadloze netwerkverbinding, kies beschikbare draadloze netwerken weergeven. Neem dan links van onder op geavanceerde instellingen wijzigen, neem dan tabblad draadloze netwerken en verwijder uw ingesteld draadloze verbinding met de router. Laat windows daarna terug zoeken naar beschikbare draadloze netwerken en vul de juiste gegevens in.
Afbeelding
Stargasm
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 jul 2008, 12:24
Locatie: Leuven

Heb ik gedaan, maar hij vindt mijn netwerk Comtrend gewoon niet...
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Stargasm schreef:Heb ik gedaan, maar hij vindt mijn netwerk Comtrend gewoon niet...

Geeft hij wel andere draadloze netwerken weer? Of is het vak volledig leeg?
Afbeelding
Stargasm
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 jul 2008, 12:24
Locatie: Leuven

Hij geeft verschillende draadloze netwerken weer (momenteel een vijftal, soms minder), maar niet het mijne.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Stargasm schreef:Hij geeft verschillende draadloze netwerken weer (momenteel een vijftal, soms minder), maar niet het mijne.

Oke, dan is er iets mis met de router. Wireless staat aan in uw router want uw vriendin heeft soms nog verbinding. Volgens mij kan je best eens proberen met een andere router, is het probleem dan verholpen dan weet je waar de oorzaak ligt.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”