Verzending via U.S. Postal Service

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Heeft iemand hier ervaring met zendingen die door U.S. Postal Service verzonden werden?

Ik heb op Ebay een Delkin ExpressCard 54 CompactFlash CF card Adapter gekocht die via U.S. Postal Service verstuurd wordt. Via ebay/paypal heb ik US $12,99 verzendingskosten betaald.

Vandaag in de brievenbus een briefje van de post gevonden voor een "INTERNAT. AANGETEKEND UITGAAND" (sic) met een te betalen bedrag van 10 euro.

Twee keer betalen dus. :twisted: Of zijn dat taxen/btw? :roll:

Heb bij "nu kopen" maar US $39,99 betaald, terwijl de prijs op de Delkin site US $59,99 is. :-D En hier zijn die dingen blijkbaar niet te koop. Heb alle konijnenbergen en consoorten afgezocht. :eek:
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
yurifedov
Plus Member
Plus Member
Berichten: 141
Lid geworden op: 22 mei 2008, 13:26
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 3 keer

seagull schreef:Twee keer betalen dus. :twisted: Of zijn dat taxen/btw? :roll:



Ik heb me laten wijs maken dat er administratiekosten zijn. Aankopen tot rond EUR 50 is meestal vrijgesteld van duane.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Das min of meer 21% Belgische BTW ;-)

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Aankopen boven de 50 EUR/$ 50 zijn altijd getaxeerd door onze douane.
Eigenlijk moet je hier invoerrechten op betalen omdat je niet binnen de EU aankoopt.

En er is nog altijd een verschil tussen $ 50 en 50 EUR maar de douane maakt daar van tijd misbruik heb ik zelf ook al aan den lijve ondervonden.

Het is vrij simpel: de eBay-verkoper heeft waarschijnlijk de totaalprijs op de groene sticker geschreven i.p.v. enkel de waarde van de inhoud welke normaal alleen vermeld moet worden.

Dus 10 EUR voor niets betaald.
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Berichten: 468
Lid geworden op: 05 aug 2006, 12:05
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

Die vrijstelling is maar 22 euro. Een geschenk is €45. Misschien dat het zou geholpen hebben indien de verkoper had gezegd dat het een geschenk was. DealExtreme (hongkong) doet dat altijd, maar daar heb ik nog nooit iets gekocht boven 20 euro, dus geen idee of de douane het zou geloven als een bedrijf véél geschenken gaat versturen.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

kUmbro schreef:Die vrijstelling is maar 22 euro. Een geschenk is €45. Misschien dat het zou geholpen hebben indien de verkoper had gezegd dat het een geschenk was. DealExtreme (hongkong) doet dat altijd, maar daar heb ik nog nooit iets gekocht boven 20 euro, dus geen idee of de douane het zou geloven als een bedrijf véél geschenken gaat versturen.


Ze zouden in elk geval de gegevens bij op de douane.
Weet ik van iemand die geregeld iets via e-bay aankoopt.
Op een gegeven moment moest die iets meer betalen dat 10 EUR.
En kon die het op de douane gaan uitleggen.
Ah zo, volgens mij is dat toch ooit 50 EUR geweest.
Maar dan zal ik mis zijn :cry:
droopy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:48

Ja zijn douane kosten en gelden voor elke zending. Toen ik mijn laptop op ebay kocht was dit iets meer dan 10 euro. Dus normaal eigenlijk. Soms heb je geluk en zet de verkoper het als geschenk met een laag bedrag en raakt het door de douane.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Laatst ontving ik een gratis boekje uit de US.
Bij aflevering moest ik de post 10 Euro douanekosten betalen die waren gespecificeerd als "onderzoekskosten" :evil:

Verder heb ik goede ervaring met USPS. Goed en goedkoop.
Zware dingen kun je ook als zeepost laten versturen (plm 4 weken).
De grote ergernis ontstaat door douane en afleveringskosten.
Zo iik met UPS.
Die presteren het om op een prepaid zending uit de US afleveringskosten te rekenen.
Laatst gewijzigd door Limburg 28 aug 2008, 11:56, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Heb eens een Mediaspeler gekocht via www.istarhd.com, werd ook via USPS geleverd. Kostprijs van de speler was 249$, ik heb nog bijna 150€ mogen opleggen ==> 21%BTW, inklaringskosten én administratiekosten.

moest ik die mediaspeler niet op voorhand betaald hebben had ik gezegd dat ze 'm mochten houden. Echt, vond dit zware oplichtingspraktijken.

Heb achteraf, na een klacht in te dienen, wel 50€ teruggekregen. Men dacht namelijk dat ik een iPhone had gekocht ... :/

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
yurifedov
Plus Member
Plus Member
Berichten: 141
Lid geworden op: 22 mei 2008, 13:26
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 3 keer

Bij geboorte van mijn tweede kindje heb ik van mijn ouders een pakje gekregen met onderandere kleren, ik moest bijna 170 euro taksen betalen!
3 jaar voor hadden ze ook een pakje gestuurd op zelfde manier (via DHL) en niets moeten betalen. Volges mijn ouders heb ik evenveel taksen moeten betalen als oorspronkelijke prijs van goederen (in Rusland).
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 maa 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

Had je 'm nu in de UK besteld had je waarschijnlijk geen douane moeten betalen :|

http://www.delkin.com/store/uk/product.php?productid=418&cat=59&page=1
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

droopy schreef:Ja zijn douane kosten en gelden voor elke zending. Toen ik mijn laptop op ebay kocht was dit iets meer dan 10 euro. Dus normaal eigenlijk. Soms heb je geluk en zet de verkoper het als geschenk met een laag bedrag en raakt het door de douane.


Of de postbode vergeet het te innen.
Ook al eens meegemaakt.
Dan hebben ze pech bij mij :lol:
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Sasuke schreef:Heb eens een Mediaspeler gekocht via www.istarhd.com, werd ook via USPS geleverd. Kostprijs van de speler was 249$, ik heb nog bijna 150€ mogen opleggen ==> 21%BTW, inklaringskosten én administratiekosten.

moest ik die mediaspeler niet op voorhand betaald hebben had ik gezegd dat ze 'm mochten houden. Echt, vond dit zware oplichtingspraktijken.

Heb achteraf, na een klacht in te dienen, wel 50€ teruggekregen. Men dacht namelijk dat ik een iPhone had gekocht ... :/

Grtz,
Sasuke


Een veel gehoord verhaal.
Maar de meesten durven niet te protesteren.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Sven.VdS schreef:Had je 'm nu in de UK besteld had je waarschijnlijk geen douane moeten betalen :|

http://www.delkin.com/store/uk/product.php?productid=418&cat=59&page=1


Kans is inderdaad klein, maar van tijd tot tijd durven ze dat toch wel eens. Dan hebben ze het zogezegd niet gezien.

Ik heb al geregeld wat besteld op amazon (.com/.uk/.de) en op een aantal andere sites in de US en Canada, vandaar de leuke ervaringen.
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Sven.VdS schreef:Had je 'm nu in de UK besteld had je waarschijnlijk geen douane moeten betalen :|

http://www.delkin.com/store/uk/product.php?productid=418&cat=59&page=1

36.99 british pound = 46.32 euro + 4.95 euro shipping = 51.27 euro
Nu heb ik 36.08 betaald inclusief shipping + 10 euro taks = 46.08 euro

En die 10 euro heeft mijn vrouw betaald aan de postbode :lol:
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 maa 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

Dan heb je geluk ... ik heb al 100% kosten en meer meegemaakt :evil:

Wat hierboven iemand zegt van de postbode die vergeet te innen ... tegenwoordig krijg je gewoon het pakje thuis en de rekening komt achteraf rechtstreeks van de douane ... en ondertussen heb je het pakje natuurlijk al aanvaard :|

Ik heb onlangs trouwens een pakje gekregen uit Australië en da's niet eens bij de douane gepasseerd :) Blijkbaar stuurt Fedex die pakjes via Duitsland. De Duitse douane mag natuurlijk geen heffing doen voor een Belgische inwoner, en van daaruit is het een Europese zending dus ook geen douane :D
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

seagull schreef:
Sven.VdS schreef:Had je 'm nu in de UK besteld had je waarschijnlijk geen douane moeten betalen :|

http://www.delkin.com/store/uk/product.php?productid=418&cat=59&page=1

36.99 british pound = 46.32 euro + 4.95 euro shipping = 51.27 euro
Nu heb ik 36.08 betaald inclusief shipping + 10 euro taks = 46.08 euro

En die 10 euro heeft mijn vrouw betaald aan de postbode :lol:


Volgens mij moeten ze enkel de waarde van het pakket erop zetten en niet de verzending.
Ik weet het ook niet meer, de ene keer zag ik het met verzendkosten en de ander keer zonder.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Sven.VdS schreef:Dan heb je geluk ... ik heb al 100% kosten en meer meegemaakt :evil:

Wat hierboven iemand zegt van de postbode die vergeet te innen ... tegenwoordig krijg je gewoon het pakje thuis en de rekening komt achteraf rechtstreeks van de douane ... en ondertussen heb je het pakje natuurlijk al aanvaard :|

Ik heb onlangs trouwens een pakje gekregen uit Australië en da's niet eens bij de douane gepasseerd :) Blijkbaar stuurt Fedex die pakjes via Duitsland. De Duitse douane mag natuurlijk geen heffing doen voor een Belgische inwoner, en van daaruit is het een Europese zending dus ook geen douane :D


Dat had ik effectief meegemaakt want de overschrijving plekte op de enveloppe.
En ik zit nog niet in het gevang hé.
Dan met die overschrijving rechtstreeks van de douane is dan inderdaad nieuw.
Maar het is ook al meer dan een jaar geleden dat ik in die landen nog iets besteld heb.
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 maa 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

Ik kan u garanderen da's echt balen als ge achteraf de rekening gepresenteerd krijgt :(
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

Ik koop nooit nog via US, ze lappen er altijd van alles bij.
leve hong kong :lol:
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

yurifedov schreef:Bij geboorte van mijn tweede kindje heb ik van mijn ouders een pakje gekregen met onderandere kleren, ik moest bijna 170 euro taksen betalen!
3 jaar voor hadden ze ook een pakje gestuurd op zelfde manier (via DHL) en niets moeten betalen. Volges mijn ouders heb ik evenveel taksen moeten betalen als oorspronkelijke prijs van goederen (in Rusland).

met dhl zelfde ervaring, snel en nooit taksen, bij andere worden de goederen soms beschadigd(door de douane) zeker?
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

silencer schreef:
yurifedov schreef:Bij geboorte van mijn tweede kindje heb ik van mijn ouders een pakje gekregen met onderandere kleren, ik moest bijna 170 euro taksen betalen!
3 jaar voor hadden ze ook een pakje gestuurd op zelfde manier (via DHL) en niets moeten betalen. Volges mijn ouders heb ik evenveel taksen moeten betalen als oorspronkelijke prijs van goederen (in Rusland).

met dhl zelfde ervaring, snel en nooit taksen, bij andere worden de goederen soms beschadigd(door de douane) zeker?


Die frommelen dat inderdaad soms open.
Paar weken terug met een enveloppe gemerkt.
Maar ik had 3 enveloppen van die mens in de US op 2 weken tijd gekregen.
2de hands postzegels.
Na navraag bij hem had hij die inderdaad correct dichtgeplakt zoals de andere.
Douane was nieuwsgierig blijkbaar :lol:
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

svermassen schreef:
silencer schreef:
yurifedov schreef:Bij geboorte van mijn tweede kindje heb ik van mijn ouders een pakje gekregen met onderandere kleren, ik moest bijna 170 euro taksen betalen!
3 jaar voor hadden ze ook een pakje gestuurd op zelfde manier (via DHL) en niets moeten betalen. Volges mijn ouders heb ik evenveel taksen moeten betalen als oorspronkelijke prijs van goederen (in Rusland).

met dhl zelfde ervaring, snel en nooit taksen, bij andere worden de goederen soms beschadigd(door de douane) zeker?


Die frommelen dat inderdaad soms open.
Paar weken terug met een enveloppe gemerkt.
Maar ik had 3 enveloppen van die mens in de US op 2 weken tijd gekregen.
2de hands postzegels.
Na navraag bij hem had hij die inderdaad correct dichtgeplakt zoals de andere.
Douane was nieuwsgierig blijkbaar :lol:

Er was vanalles beschadigfd, als ik het had willen doorverkopen was ik er niets mee.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”