provider zonder SMTP ??

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
pwr
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 7 keer
Provider

ben met vakantie in Spanje en maak internet-verbinding met een hotspot.
alle poorten van het netwerk staan open maar het enige probleemtje dat ik heb is het versturen van mails.
waar ik het account en paswoord heb gekocht kennen ze dus niets van dit alles en daar kunnen ze mij bijgevolg niet helpen.
heb al een paar mail's gestuurd naar de beheerder van de hotspot maar daar komt geen antwoord op :cry:

Google brengt mij ook niet verder
de truckskes met oa. autoroute smtp werken niet
met watismijnip zie ik dat de hotspot connecteert met Orange
de meest voor de hand liggende oplossing zou zijn smtp.orange.es maar dit werkt niet

heb nu in de rapte een Gmail-account aangemaakt en vanuit mijn mail-client kan ik via dat account toch al mail versturen (zelfs imap werkt op Gmail,voor iets dat gratis is ..chapeau)
ook kan men bestaande mail-adressen gaan linken aan dit Gmail account zodat mijn bestemmelingen mijn vertrouwd e-mail adres te zien krijgen (behalve als ze in de eigenschappen/bron van de mail gaan kijken en daar zie je dan dat het via Gmail passeert)

de naam van het hotspot is TGNWIFI maar zoals reeds gesteld is het volgens mij Oranje als provider
zou Orange geen SMTP-server laten gebruiken door deze hotspot om spammers te weren??
is dit een gebruikelijke techniek bij hotspot's dat men geen SMTP-servers ter beschikking stelt ???
saffie
Pro Member
Pro Member
Provider

Mocht er geen oplossing komen, dan kan je nog altijd gewoon uw webmail gebruiken als noodoplossing.
Een heel tevreden dxADSL klant!
Afbeelding
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer
Provider

Probeer eens mail.tgnwifi.com, anders vrees ik ervoor want tgnwifi.com geeft niet echt veel informatie prijs over het bedrijf en de service erachter...

Volgens mij gaat het alsook niet om Orange.

Wat je ook kan doen is een alternatieve SMTP poort (587) gebruiken indien je provider waar je je domein/website host deze beschikbaar stelt.

Anders kan je niks anders doen dan webmail te gebruiken of meteen Gmail ook éh...

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
pwr
Pro Member
Pro Member
Provider

het was juist om de webmail niét moeten te gebruiken (verzonden berichten worden niet bewaard , gebruik van gewone platte tekst enz...) dat ik een opplossing zocht om te kunnen mailen vanuit mijn mailclient

die Gmail-oplossing is dan al een beter alternatief dan webmail

toch bedankt voor de reply
pwr
Pro Member
Pro Member
Provider

werkt spijtig genoeg niet :

Het bericht kan niet worden verzonden. De verificatie-instellingen voor de server voor uitgaande e-mail [SMTP] zijn mogelijk niet juist. Je vindt informatie over dit probleem in de Help. Zoek naar Problemen oplossen in Windows Live Mail en raadpleeg de sectie Ik heb problemen met het verzenden van e-mail. Als je hulp nodig hebt bij het vaststellen van de juiste serverinstellingen, neemt je contact op met je serviceprovider voor e-mail.

Onderwerp 'test'
Serverfout: 553
Reactie van server: 553 sorry, that domain isn't in my list of allowed rcpthosts (#5.7.1)
Server: 'mail.tgnwifi.com'
Fout bij Windows Live Mail, fout-id: 0x800CCC79
Protocol: SMTP
Poort: 25
Beveiligd(SSL): Nee
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Voeg je hotmail/live adres toe in de webmail van Gmail en gebruik dan de SMTP van Gmail en authenticeer met je wachtwoord en login van die laatste.

Zie faq van gmail voor de instellingen want de Gmail SMTP loopt niet over poort 25 voor clients en gaat ook over SSL.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
TV = FTA IPTV + Netflix
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer
Provider

Ken schreef:Voeg je hotmail/live adres toe in de webmail van Gmail en gebruik dan de SMTP van Gmail en authenticeer met je wachtwoord en login van die laatste.

Zie faq van gmail voor de instellingen want de Gmail SMTP loopt niet over poort 25 voor clients en gaat ook over SSL.
Hotspots in Frankrijk laten ook alleen maar http/https door en zelfs geen Imap/secure pop3 van gmail... geen idee ivm Spanje
Beste oplossing is dus idd "gmail" te gebruiken en je accounts daarin te gebruiken;

alleen heb ik nog geen hotmail op m'n gmail gekregen :-)

Gmail gebruikt trouwens http/https;

op bijv een smartphone kun je oa "gmail"-app installeren waardoor je daar weinig van merkt :-)
Laatst gewijzigd door skynetbbs 26 aug 2008, 23:10, in totaal 1 gewijzigd.
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Euh op een hele boel hotspots in Zuid-Frankrijk van o.a. Orange, Alice enzovoort lukt mij alles behalve poort 25 hoor.

TV = FTA IPTV + Netflix
BasicQ
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Contacteer:
Provider

Misschien ben je hier iets mee:

http://mail2web.com/

Ondersteunt imap en pop...
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Provider

BasicQ schreef:Misschien ben je hier iets mee:

als je de "configuratie" hulp van gmail volgt heb je zelfs SECURE imap en pop :-)
BasicQ
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Contacteer:
Provider

skynetbbs schreef:
BasicQ schreef:Misschien ben je hier iets mee:

als je de "configuratie" hulp van gmail volgt heb je zelfs SECURE imap en pop :-)
Met Mail2web kan je inloggen op je eigen pop/imap-servers die dan als webmail worden weergegeven. Je logt dus op je bestaande accounts in via deze site.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Provider

heeft mail2web.com een "outbox"/"send mail"?
dat was zijn issue met de bestaande webmail oplossing van zijn isp
pwr
Pro Member
Pro Member
Provider

Ken schreef:Voeg je hotmail/live adres toe in de webmail van Gmail en gebruik dan de SMTP van Gmail en authenticeer met je wachtwoord en login van die laatste.
dat was dus hetgeen ik ook schreef in mijn eerste post
en dat is inderdaad al een goed alternatief
Ken schreef:
Volgens mij gaat het alsook niet om Orange.

nu bekijk ik opnieuw met watisijnip en in de plaats van Orange zie ik nu inderdaad een andere provider..
werken ze hier in Spanje met een dynamische provider ipv. een dynamisch ip-adres ??
ben er 100% zeker van dat er voorheen Orange stond..

IPadress: 79.154.93.169
Provider: rima-tde.net
Hostname: 169.Red-79-154-93.staticIP.rima-tde.net
Socket: 1298
skynetbbs schreef:
heeft mail2web.com een "outbox"/"send mail"?
dat was zijn issue met de bestaande webmail oplossing van zijn isp
juist uitgeprobeerd en neen dus , de verzonden berichten worden niet bewaard
kan dan evengoed de webmail van Telenet gebruiken ware het niet dat men met mail2web wel veel vlugger de mails ter beschikking heeft.
bedankt voor de tip.
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Als je op Gmail imap gebruikt dan komen ze beide in je outbox in outlook en online terecht dacht ik...

TV = FTA IPTV + Netflix
pwr
Pro Member
Pro Member
Provider

ja,da klopt
dat werkt heel goed
alleen gebruik ik hier een Asus EEE en daar heb ik genen Outlook op wegens plaatsgebrek

imap zorgt er inderdaad voor dat de verzonden items verschijnen in de map van Windows Live Mail én in de map verzonden items van Gmail/webmail
nu dacht ik nog een regel te maken dat elke verzonden mail via Gmail ook beland in de map verzonden items van mijn "gewoon" account in Windows Live Mail maar dit blijkt van het goede teveel
je kan blijkbaar geen regels maken op dat Gmail-account...
misschien lukt dit wél in Outlook,dat zal ik thuis eens proberen

dus als ik mijn verzonden mails thuis nog nodig zou hebben dan zijn ze lokaal beschikbaar in Windows Live Mail én via de webmail van Gmail.
op zich al geen slechte oplossing ware het niet dat het veel simpeler zou zijn geweest dat die lokale provider hier een SMTP had gehad
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”