Netwerk Schedom plat?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Op een Fritz!box gaat dat dus niet, tenzij je via telnet/ssh de bak een beetje hackt (draait op iets *nix achtigs).
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

dat vreesde ik al... btw, heb gisteren de firmware van m'n Fritzbox (7140) geüpgrade (39.04.57) en kwaliteit van telefonie is gebeterd
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

En deze namiddag geen VoIP zone 056. Nu nog altijd niet. Vreemd.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

toch triestig dat dommel op geen enkel moment gecommuniceerd heeft omtrent de storingen van gisteren en dat we vandaag doodleuk op zdnet.be een nieuwsbericht lezen...
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

fryelectro schreef:toch triestig dat dommel op geen enkel moment gecommuniceerd heeft omtrent de storingen van gisteren en dat we vandaag doodleuk op zdnet.be een nieuwsbericht lezen...


Nu weet iedereen wat er aan de hand was en niet alleen de klanten. Beter, nee?
Mr. Demmel
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 aug 2008, 19:22

Je klanten worden toch niet verondersteld te kijken op zo'n sites om te weten wat er aan de hand is/was... ? :-D
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Volgende keer bel ik en doe ik me voor als de pers om tot bij een van de bazen te geraken lol.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

THDBASED schreef:Nu weet iedereen wat er aan de hand was en niet alleen de klanten. Beter, nee?


Tuurlijk leuk dat we tenminste op zdnet een semi-officiele mededeling hebben kunnen lezen, maar elke ervaren dommelaar gaat bij zo'n panne in de crm kijken. Ik zie daar dus niets staan. Ik vind het dus een staaltje armzalig communiceren voor een bedrijf dat ondertussen toch al heel wat abonneetjes heeft.
droopy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:48

zo zie je het respect van dommel naar hun klanten. Als je hier op het forum naar het deel van dpnet gaat kijken dan zal je zien dat die wel direct bij een storing dit gemeld hebben. Kleine moeite om veel moeite te sparen maar blijkbaar vertikt dommel het om maar iets van communicatie naar hun klanten te doen. Als je hen erover aanspreekt is het antwoord :"zoals bij elke grote firma is er ruimte voor verbetering". Wel er is veeeeeel ruimte maar je zou beginnen denken dat het onwil is.
Gebruikersavatar
FredWP
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 30 jun 2008, 22:29
Locatie: Zonhoven

Ik herinner mij helemaal geen nieuwssectie toen ik bij Belgacom zat.

Die ene kleine 5/10 GB bandbreedte upgrade jaren terug had ik gelezen van games.telenet.be, anders had ik het niet vlug gemerkt.

Zijt blij dat Dommel zo'n nieuwssectie heeft, altijd maar kritiek er op. Ik zeg nogmaals, staat het u niet aan, ga dan weg, geen probleem, ga dan maar klagen bij Belgacom/Telenet over hun nieu... wacht ahja dat hebben ze niet ><.

Mijn respect hebben ze gewoon al verdient door het aan te gaan tegen Belgacom/Telenet, door 2x/4x/unlimitedx betere Internet plannen te leveren dan die bedrijven, voor 2x minder de prijs.

En vanwege dat zij even een panne niet vermelden op hun nieuwssectie (zij zijn dit niet verplicht) gaan ze echt mijn respect niet verliezen. :s
:3
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

FredWP schreef:Ik herinner mij helemaal geen nieuwssectie toen ik bij Belgacom zat.

Dan heb je niet goed gezocht.... want ze hebben (hadden ?) wel degelijk een statuspagina.
If you can't beat them, confuse them.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ok, dat is wel waar, maar ik begrijp andere klanten dan weer dat dat eigenlijk niet zoveel werk is om iets te schrijven in de CRM en het niet zomaar te weten te komen in een artikel op ZDnet.be.
staartmees
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 10 jul 2006, 17:17

Wat heb je nu aan een statuspagina of een bericht op hun CRM als hun systeem down is? Tele2 had ook zo'n statuspagina waar er nooit iets aan de hand was, maar problemen alom.
bravo
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 23 jul 2008, 16:06

staartmees schreef:Wat heb je nu aan een statuspagina of een bericht op hun CRM als hun systeem down is? Tele2 had ook zo'n statuspagina waar er nooit iets aan de hand was, maar problemen alom.


Bij Telenet ook. En daar betaal je pakken meer voor internet dan bij Dommel. Telenet had een mooie statuspagina. Nooit problemen. Ah ja, ik zou liegen als ik zeg dat ze geen nieuws-sectie hadden. Andere dingen dan "aangekondigde werken" heb ik daar nooit terug gevonden.

Dommel kan zijn communicatie nog verbeteren, en ze zijn er dan ook mee bezig. Kijk maar is op hun frontpagina. Misschien ook leuk dat jullie je CV is opsturen?
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Er is ook een middenweg tussen telenet//belgacom<---->dommel
droopy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:48

FredWP schreef:Zijt blij dat Dommel zo'n nieuwssectie heeft, altijd maar kritiek er op. Ik zeg nogmaals, staat het u niet aan, ga dan weg, geen probleem, ga dan maar klagen bij Belgacom/Telenet over hun nieu... wacht ahja dat hebben ze niet


FredWP je mag tevreden zijn maar dat wil niet zeggen dat je oogkleppen op moet hebben. Heeft dommel een goed product aan een goedkoop tarief? Ja en niemand die het hier gaat ontkennen. Dus durf ook eens toegeven dat er wel problemen zijn op het vlak van support en communicatie. Beetje flauw om te zeggen "staat het u niet aan..." Alsof je zomaar gaat veranderen. Als ik jouw standpunt zou volgen dan moet de klant zwijgen en blij zijn met wat hij krijgt. Ze beloven je support, ze hebben een nieuws pagina, ze beloven tickets te beantwoorden binnen de 5 dagen wel is het dan zo raar om dat te verwachten als ze het beloven? Anders moeten ze het aanpassen en zeggen dit pakket komt zonder support, tickets worden pas na een maand ten vroegste (als er al antwoord komt) beantwoord. Dus als je een auto gaat kopen en hij is goedkoop ze geven er garantie op dan volg ik jouw visie en dan zeg je wees blij dat hij goedkoop was al krijg je geen garantie terwijl ze het je beloven dan moet je niet klagen. Het is een pakket maar als een onderdeel niet goed is dan vind ik dat je als klant daar vragen mag over stellen. Ze doeken hun tel support op in het weekend en steken het op de wetgeving... klopt niet want ze mogen nog altijd support geven aan zonaal tarief. Dat ze dan de ballen hebben om het te zeggen zoals het is: "we verdienen niet genoeg aan support aan zonaal tarief en door de betaallijnen werd het betaalbaar dus geven we geen support meer". Dat is hun recht maar dan moeten ze het durven zeggen ipv te schuilen achter de wetgeving en verkeerde info te geven.
Gebruikersavatar
FredWP
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 30 jun 2008, 22:29
Locatie: Zonhoven

droopy schreef:
FredWP schreef:Zijt blij dat Dommel zo'n nieuwssectie heeft, altijd maar kritiek er op. Ik zeg nogmaals, staat het u niet aan, ga dan weg, geen probleem, ga dan maar klagen bij Belgacom/Telenet over hun nieu... wacht ahja dat hebben ze niet


FredWP je mag tevreden zijn maar dat wil niet zeggen dat je oogkleppen op moet hebben. Heeft dommel een goed product aan een goedkoop tarief? Ja en niemand die het hier gaat ontkennen. Dus durf ook eens toegeven dat er wel problemen zijn op het vlak van support en communicatie. Beetje flauw om te zeggen "staat het u niet aan..." Alsof je zomaar gaat veranderen. Als ik jouw standpunt zou volgen dan moet de klant zwijgen en blij zijn met wat hij krijgt. Ze beloven je support, ze hebben een nieuws pagina, ze beloven tickets te beantwoorden binnen de 5 dagen wel is het dan zo raar om dat te verwachten als ze het beloven? Anders moeten ze het aanpassen en zeggen dit pakket komt zonder support, tickets worden pas na een maand ten vroegste (als er al antwoord komt) beantwoord. Dus als je een auto gaat kopen en hij is goedkoop ze geven er garantie op dan volg ik jouw visie en dan zeg je wees blij dat hij goedkoop was al krijg je geen garantie terwijl ze het je beloven dan moet je niet klagen. Het is een pakket maar als een onderdeel niet goed is dan vind ik dat je als klant daar vragen mag over stellen. Ze doeken hun tel support op in het weekend en steken het op de wetgeving... klopt niet want ze mogen nog altijd support geven aan zonaal tarief. Dat ze dan de ballen hebben om het te zeggen zoals het is: "we verdienen niet genoeg aan support aan zonaal tarief en door de betaallijnen werd het betaalbaar dus geven we geen support meer". Dat is hun recht maar dan moeten ze het durven zeggen ipv te schuilen achter de wetgeving en verkeerde info te geven.


Ik heb Dommel voor hun service. De kwaliteit van de support kan mij weinig schelen. Ik heb Dommel al een paar keer gebeld, ik heb nog nooit dat ik misschien die 5 - 6 keren op 2 jaar gebeld heb langer dan 5 minuten moeten wachten (volgens andere is dit 5 - 6 keer op een rij puur geluk sinds ik lees dat sommige 1 - 2 uur wachten).

Hun email systeem ligt er ook uit, geen reacties, vroeger wel, nu niet meer. Ze hebben het waarschijnlijk zeer druk met al die belangrijke veranderingen. Publiciteit, beste Internet service in België (in mijn mening), ADSL2+ (eigen en Belgacom), VDSL2+, Homeconnect, ik kan door gaan.

Ze hebben advertenties op hun homepage dat ze customer care representatives zoeken, dus ze doen er degelijk iets aan, het is niet alsof ze het negeren.

We praten hier niet over een bedrijf dat de schaal heeft van Belgacom/Telenet, hou daar rekening mee.

Klagen heb ik niks op tegen, maar elke thread hijacken met klachten over Dommel, daar heb ik wel iets tegen.

Aldus mijn mening.
:3
Gebruikersavatar
SantaSCSI
Pro Member
Pro Member
Berichten: 411
Lid geworden op: 15 maa 2007, 17:38

Net als het hijacken van draadjes met verheerlijkingen van Dommel?

Het product is ok, de support is een ramp. Is het nu zo erg om daar over te klagen? Als je als consument al niet meer kritisch mag zijn, dan zijn we ver weg van huis.
Zeggen dat ze druk bezig zijn is GEEN excuus. Men verwacht van een ISP dat ze altijd het maximale doen om u online te houden. Als tickets maanden moeten wachten omdat ze druk in de weer zijn met implementatie van product xyz, dan getuigt dat van slechte projectinschatting.
Probleem is dat Dommel gewoon meer klanten heeft en blijft krijgen die ze gewoonweg niet aankunnen. Al deze problemen zijn daar gewoon een logisch gevolg van.
Gebruikersavatar
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

Fred ge hebt waarschijnlijk gebeld met hen voor de homeconnect introductie.
Bij dommel hebben ze hun aanbod met teveel producten tegelijk aangevat.
Zoals ge zelf zegt het is geen telenet of belgacom. Dus als er problemen zich voordoen zoals bij het homeconnect aanbod dan heeft de rest van dommel daar ook last van. Ze zoeken volk bij ok, maar met één persoon meer op de helpdesk zal het opgestapelde werk zich niet oplossen.
Ondertussen hebben ze toch al wel tijd gehad iemand aan te nemen. Dacht dat dit ook reeds gebeurt was dus die aankondiging op hun site zal al wel lang ingenomen zijn. Ondertussen lijken ook de problemen rond homeconnect opgelost te zijn. Maar dan zitten we nog met de opbouw van hun eigen infrastructuur en nu VDSL2 dat er staat aan te komen. Dus weeral extra werk terwijl ze nog niet zijn bijgewerkt.
Ze zouden beter ff een stop doen in hun uitbreiding (eigen netwerk) en proberen hun klanten te behouden want er zijn er hier toch wel die danig op hunnen teen getrapt zijn.

Het aanbod kan dan wel schitterend zijn (anders hadden ze geen klanten)
maar er is ook een support nodig om die klanten na één jaar hun contract te laten verlengen.

----------------
Listening to: R.E.M. - The One I Love
via FoxyTunes
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

malinwa001 schreef:Ze zouden beter ff een stop doen in hun uitbreiding (eigen netwerk) en proberen hun klanten te behouden want er zijn er hier toch wel die danig op hunnen teen getrapt zijn.


Ge moogt gerust zijn :-) Ik hou het binnenkort alvast voor bekeken. (Hosting is al weg).
Bye, Maurice
https://on4bam.com
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

yoepie ^^ ga maar weg meer bandbreedte voor mij ;)


Dommel is (jammerlijk genoeg?) nog steeds het beste kwa aanbod...

mijn telefonie werkte meteen,behalve opgebeld worden door telenet mensen. Internet werkte niet meteen maar dat kwam door een fout van Belgacom.. vrijdag gebeld maandag een technieker hier geweest.. binnen het half uur werkte alles...

helpdesk.. altijd mij correct geholpen.. soms duurde het wat lang dat ik binnen geraakte.. maar ze excuseerde zich daarvoor aan de telefoon.. wat is al zeer 'tof' vond..

mails beantwoorden ze mss iets te traag deze week antwoord gekregen om 3tickets van 2 weken geleden;. maar ze waren niet echt dringend anders had ik wel gebeld..

de antwoorden waren wel correct en bevatte de informatie die ik vroeg.

Enigste wat ik kan berispen bij dommel is hun slechte communicatie via hun CRM... De informatie over de panne had daar op moeten staan.. en niet op ZDNET...

feitelijk kan ik voor de rest weinig klagen... ergens gelezen dat ze vanaf de 1ste in hasselt Adsl2+ leveren.. als dat zo is heb ik niets aan de 12mbits ;)...

Ik kan best begrijpen dat dommel 'wacht' op abonnees over te schakelen naar 12mbits als er een reële kans is dat ze toch nog op 24mbits komen binnen de ander halve maand..
Gebruikersavatar
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 jun 2008, 15:36
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 26 keer

ik kom net (zondag 31/8 17.00) terug van een weekendje en kon niet op internet. De router eens gereset (software), afgezet, uit het stopcontact maar het wil niet baten. Geen internet en dus ook geen telefonie aangezien ik homeconnect heb. Dit is uiterst vervelend, ik heb een zaak en zou graag altijd bereikbaar zijn. Ook heb ik regelmatig last van de VoIP storingen. Deze ga ik nu eens proberen bij te houden en in het andere topic te posten.
Zijn er nog mensen die niet op het net kunnen met homeconnect ?

PS: Gelukkig hebben de buren Belgacom ;)
Gebruikersavatar
UniCorn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 18 feb 2008, 13:55
Bedankt: 2 keer

Ik kon eerder vandaag, rond 14:30, ook niet op het internet.

Regio 011 - netconnect.

Na een aantal pogingen en router resets werktte het na een paar minuutjes weer wel.
Dit gebeurd hier eigenlijk nooit en toevallig is het vandaag 31 Augustus, misschien hebben ze iets moeten doen aan het netwerk voor 1 September, misschien Cityconnect voorbereidingen ofzo...
Men kan alleen maar hopen :wink:
Marcoos
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 aug 2008, 12:25

Voip werkt alleszins bij mij toch niet, in zone 089
Yogi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 jul 2008, 10:28
Bedankt: 1 keer

Marcoos schreef:Voip werkt alleszins bij mij toch niet, in zone 089


Hier wel.. 089 Maaseik (Opoeteren)

nuja, vanmiddag brandde het lichtje ook niet, effe reset en het was terug :)
Gebruikersavatar
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 jun 2008, 15:36
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 26 keer

hier werkt nogsteeds niets. Geen internet, geen voip. ik zit ook in zone 011 (Beringen)
belgianguy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 23 jul 2008, 21:24

Deze middag werkte voip niet bij mij en bij vele andere. Zie topic "voip storingen".
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=20383
Mijn internet is wel blijven werken. Rond 14:30 bleek bij mij de voip weer te werken en de hele avond geen enkel probleem hier.
Ik zit in zone 03.
misterjo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 670
Lid geworden op: 30 nov 2003, 13:23
Locatie: leuven
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 16 keer

Is wel tof als er brand is en je moet de brandweer snel kunnen bereiken .. :roll:
woete
Plus Member
Plus Member
Berichten: 153
Lid geworden op: 09 jun 2007, 23:16
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

misterjo schreef:Is wel tof als er brand is en je moet de brandweer snel kunnen bereiken .. :roll:


Je kan via voip van dommel zoieso geen hulpdiensten op noodnummers bereiken. Enkel via lokale nummers.
100 101 112 etc werkt niet via voip
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

was dommel daarnet even down? of lag het aan de overvloedige regen?
franssen00
Plus Member
Plus Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 22 jul 2008, 21:46

was bij mij juist ook even plat geen internet en telefoon meer
even modem gereset en klaar
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

franssen00 schreef:was bij mij juist ook even plat geen internet en telefoon meer
even modem gereset en klaar

ongeveer een 10-15min?
franssen00
Plus Member
Plus Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 22 jul 2008, 21:46

bij mij 5 minuutjes sprong ineens uit modem gereset en werkte terug
dus denk weer iets bij dommel
snakeboots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 dec 2006, 15:45
Locatie: Vottem
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Hier juist ook even plat 10 - 15min.

Zone 011 (Beringen), maar alles werkt nu terug dus ja kan eens gebeuren é ;)
Afbeelding
Wentie
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 22 jul 2008, 21:40

Hier werkte homeconnect niet sinds gisteren avond rond 21 uur. Dezemorgend ook nog steeds niet. Dan maar de router (dat witte bakske) afgezet en terug op gezet, en nu werkt internet wel.

Vreemde dingen.

Is er een andere manier om dat te resetten? En mag je dat sneller doen ook?
droopy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:48

icekiller2k6 schreef:Dommel is (jammerlijk genoeg?) nog steeds het beste kwa aanbod...


Ik spreek me niet uit over telefonie maar sinds het aanbod bij dxadsl is aangepast is dommel niet meer het beste aanbod. Ok dommel heeft toegang tot newsservers maar als je kijkt wat je bij dxadsl krijgt (12mb/175gb/...) dan denk ik wel dat het een waardige concurent is.
RedJane
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 mei 2008, 08:09

Sinds vorige week donderdag, nu al 5 dagen, geen internet meer. Vrijdag met dommel aan de lijn gehangen, vinden het probleem niet. Router maakt perfecte sync, zagen ze bij dommel ook, maar krijgt geen ipadres toegewezen. Op vraag van dommel router vervangen, gereset, splitter, splitter ervan tssgehaald... geen verbetering. Grr, heel vervelend zo 5 dagen zonder internet.
Iemand nog dit probleem?
Marcoos
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 aug 2008, 12:25

Oke ik moet mijn verhaal even kwijt en zou graag willen weten wat jullie hiervan vinden.
Allereerst hebben we al sinds we homeconnect hebben redelijk wat problemen met voip, we dachten dus dat dit bij Dommel lag, wat (zoals we vandaag ondervonden) niet zo was.

Nu zei een medewerker van Dommel ons dat we te ver van de centrale afzitten, namelijk 4 km, en hierdoor is onze ruismarge 6Db.
Dommel stelde ons dus voor om ons op een lager profiel te zetten (3,3Mbit).
Waar ik dus maar mee akkoord moest gaan, aangezien de telefoon ook goed moet werken.

Mijn vraag is nu zou er totaal geen mogelijkheid zijn dat hier iets aan gedaan kan worden,
dus zodat ik toch meer uit mijn lijn kan halen dan 3.3Mbit dit is namelijk nog langzamer dan mijn vorige Belgacom abbo.

P.s. Ten eerste probeer ik Dommel helemaal niet zwart te maken, maar op deze manier stellen ze wel mensen teleur.
Ten tweede, de medewerker die ik aan de telefoon had was zeer vriendelijk en zei als de problemen nog niet over zijn met het langzamer
profiel dat ik nog eens contact met hun kon opnemen en dan stuurde ze een technieker langs.

edit: ik hoop dat het niet erg is dat ik dit hier post bij het netwerk plat aangezien dit toch ook wel redelijk gerelateerd is met het "Dommel/Belgacom" netwerk.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Beste,

Spijtig genoeg is dat inderdaad niet mogelijk. Aangezien het effectief over telefoon gaat kan Dommel zich niet permitteren dat jullie een onstabiele lijn hebben. De keuze om jullie naar 3,3Mbit te zetten is dus volledig correct.

Langs de andere kant, qua surfsnelheid is er tussen 3,3 of 4 Mbit uberhaupt geen verschil, en ook qua download valt dat nog goed mee hé!

Vanaf 4km ga je enkel snellere lijnen krijgen als je op VSDL zou zitten, maar dat zal nog wel even duren denk ik.

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
turboke
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 04 feb 2006, 23:36
Locatie: st-gillis-waas
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Reeds 4 dagen zonder tel., men ging het vrijdag doorgeven aan de systeembeheerder, en nog steeds nikske. Bel ik naar de helpdesk met de gsm, dan krijg ik "netwerk overbelast", bij het bellen met de gsm naar het gratis o800 nr. gaat de tel. 3 x over, en valt de lijn dood. Jongens toch, lijkt me net een bende amateurs, heel dat Dommelgeval. Nog 10 maanden, en ben weer terug naar EDPnet, daar was het veel beter. :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”