Sitecom WL-174 draadloze verbinding valt steeds weg

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
yorki97
Starter
Starter

Ik heb onlangs een nieuwe modem/router gekocht, nl. sitecom WL-174 (oude was defect).
De verbinding via ethernet kabel werkt perfect, maar ik heb wel problemen met de draadloze verbinding.
Deze werkt een aantal minuten goed, maar dan valt de verbinding regelmatig weg. Na enige tijd lukt het zelfs helemaal niet meer om draadloos verbinding te maken.
De modem/router aan- en afzetten helpt niet. Als ik echter in de configuratie van de sitecom WL-174 (via kabel) een instelling wijzig (om het even welke), dan werkt de draadloze verbinding terug.
Met mijn oude modem/router werkte de draadloze verbinding perfect op 2 PC's, nl. 1 met windows XP SP2, en 1 met Windows 2000.
Met de Sitecom WL-174 heb ik hetzelfde probleem op de 2 PC's.

Ik heb het volgende al geprobeerd:
- Verschillende kanalen
- de parameters van RTS/CTS Treshold en Fragmentation Threshold gewijzigd.
- MAC-filter aan/af gezet
- beveiliging aan/af gezet
- firewall aan/af gezet
Na wijziging van 1 van deze parameters werkte het terug voor een aantal minuten, soms zelfs een aantal uur.
Met kabel werkt alles zonder problemen.

Heeft iemand een idee waarom de draadloze verbinding telkens wegvalt?
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 1 keer

Geen idee ... heb je al eens nagekeken of er toevallig recentere firmware voorhanden is?

Of eventueel een third-party firmware zoals voor de linksys WRT toestelletjes.

PS: Welkom op het forum !
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
yorki97
Starter
Starter

Ik heb op de site van sitecom gekeken en de laatste firmware staat geïnstalleerd. Ik heb geen weet van andre third-party firmware.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

zet de powersave in je laptop uit?
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Zie eens of je niet op hetzelfde kanaal zit als één van je geburen. Dit kan je doen met een probeerversie van wirelessmon.
Afbeelding
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

1.Afstand ts modem en PC?
2.Heb je een zwaar gewapend betonnen plafond/muren?
3.Doe eens een meting (aantal dB is dat +35 of +55dB?)
4.Indien 3 te laag, plaats een andere antenne 9-11-13dB? (op ebay vind je goedkoop setjes, zelfs voor een bereik van 15Km).

Encryptie kan de doorvoersnelheid vertragen.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Het feit dat je schrijft dat _beide_ pc's dezelfde problemen hebben met de Sitecom lijkt erop te wijzen dat je het probleem ook niet verder moet zoeken als de Sitecom zelf. Dat je vorige Wireless oplossing foutloos werkte in dezelfde (voor de ongewijzigde configuratie neem ik dus aan) is verdere bevestiging van dat idee.

Indien beide pc's dezelfde wireless standaard aanhouden (beiden "g" of "b" en niet in een mixed mode lopen) en ook een verbindingstest op slechts _1_ toestel gelijktijdig hetzelfde probleem presenteert, is mijn beste raad aan jouw die Sitecom heel mooi terug te brengen en een beter toestel te kiezen. Mijn ervaringen met Sitecom zijn namelijk nogal ... miserabel, zowel in support als in prestaties.
yorki97
Starter
Starter

Ik heb het probleem zowel met een desktop PC als met een laptop.
Ik heb alle kanalen reeds geprobeerd (van 1 tot 13).
Er is wel 1 ander draadloos netwerk in de buurt.
Afstand PC tot modem: 5 meter (zelfde ruimte).
Met portable op halve meter afstand geprobeerd: verbinding is inderdaad veel stabieler, maar valt toch nog weg.

Ik heb gisterenavond een draadloze router van Linksys (met 2 antennes) op de SiteCom WL-174 aangesloten en het draadloos netwerk van de Sitecom afgezet. Ik had dan zelfs met de portable in de tuin nog verbinding, en deze was zelfs stabiel. Op 2 uur tijd geen enkele onderbreking.

Ik denk inderdaad dat de antenne van de Sitecom WL-174 veel te zwak is.
Ik zal deze avond eens een meting doen.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

yorki97 schreef:...Met portable op halve meter afstand geprobeerd: verbinding is inderdaad veel stabieler, maar valt toch nog weg.
Dat zegt helaas heel veel, en belooft heel weinig. :twisted:
Ik bewonder je vasthoudendheid, maar ik blijf erbij, dumpen die handel.

Indien je desondanks toch wil proberen, beperk dan je Sitecom eens tot 11b, kijk of er in 11g "snelheidsboosters" aanwezig zijn (en zet die UIT). Neem kontakt op met je leverancier en klaag over de slechte prestaties. Een eerlijke handelaar zal bij dit soort problemen er geen punt van maken om je toestel te wisselen voor een ander.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Yorki, ik zou de raad van Kaween aanvaarden hoor! En neem een linksys die zijn heel goed. Heb er tot hiertoe nog geen problemen mee ondervonden. En ik heb er al veel geïnstalleerd. :wink:
Afbeelding
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

nonkie schreef:Yorki, ik zou de raad van Kaween aanvaarden hoor! En neem een linksys die zijn heel goed. Heb er tot hiertoe nog geen problemen mee ondervonden. En ik heb er al veel geïnstalleerd. :wink:
ik ben tevreden met m'n fonera ... was iets van een 15 euro en gaat evenver als de linksys
silencer
Elite Poster
Elite Poster

skynetbbs schreef:
nonkie schreef:Yorki, ik zou de raad van Kaween aanvaarden hoor! En neem een linksys die zijn heel goed. Heb er tot hiertoe nog geen problemen mee ondervonden. En ik heb er al veel geïnstalleerd. :wink:
ik ben tevreden met m'n fonera ... was iets van een 15 euro en gaat evenver als de linksys
Niet meer voor die prijs verkrijgbaar.

Support van linksys is uitstekend (live chat,..).
Neem wireless N,werkt beter.
anders een andere antenne aanschaffen(9€ 9dB) bvb.:

http://cgi.ebay.de/9dbi-WLAN-Antenne-RP ... 286.c0.m14
silencer
Elite Poster
Elite Poster

kaween schreef:
yorki97 schreef:.Een eerlijke handelaar zal bij dit soort problemen er geen punt van maken om je toestel te wisselen voor een ander.
7d geld terug garantie is er toch altijd.
yorki97
Starter
Starter

Ik heb me een draadloze router van Linksys gekocht en deze aangesloten op de Sitecom WL-174 (draadloze verbinding van de Sitecom afgezet).
Ik gebruik de Sitecom dus enkel nog als modem.
De draadloze verbinding werkt nu terug perfect op de 2 PC's.

Besluit is dan ook dat het draadloze gedeelte van de SiteCom WL-174 waardeloos is.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”